بلاگ امداد خودرو در تبریز

راهنمای رانندگی در تابستان و فصل گرما + امداد خودرو در تبریز

بعد از اینکه فصل بهار پرمشغله را از سر می گذاریم، کم کم وارد تابستان می شویم. فصل تفریح و استراحت، فصل به جاده زدن و مسافرت و خانواده ها پس از یک دوره ی کاری سنگین، دوره ی تحصیلی فشرده و یافتن کمی وقت آزاد فورا بند و بساط خود را داخل ماشین ریخته و عازم یک سفر هیجان انگیز و لذت بخش می شوند. هر چه وسایل نقلیه شخصی بیشتر می شود، مسافرت های شخصی و جاده ای هم افزایش بسیاری پیدا می کند. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا نکات ایمنی رانندگی در تابستان را به شما بگوییم تا لذت سفر شما با مشکلات جزئی از بین نرود.

رانندگی در تابستان

سفر ما در هر فصلی زمانی می تواند شیرین و لذت بخش توصیف شود که با امینت کامل، بدون هیچ حادثه و اتفاق ناگواری به پایان برسد. همه ی ما می دانیم که رمز اول یک سفر بی خطر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و رانندگی ایمن خواهد بود. اما در کنار رعایت قوانین رانندگی، یک سری اصول هم وجود دارد که برای رانندگی در هر فصلی باید در نظر گرفته شود. سفر در جاه های تفت دیده و گرم تابستان می تواند به سادگی هم ما و هم ماشین ما را دچار گرمازدگی مفرط کند. پس برای حفظ سلامتی خود و خودروی خود برخی نکات مخصوص رانندگی در تابستان را خدمت شما عرض می کنیم. همچنین در صورت سفر به شهر باستانی تبریز و بروز هر گونه نقص فنی می توانید با امداد خودرو ارس تماس حاصل نمایید تا در کمترین زمان ممکن در محل شما حاضر شوند.

چکاپ ماشین

تایرها

مهمترین نکته ای که برای سفر، به خصوص در فصل تابستان باید به یاد داشته باشید سلامت تایرهای شماست. هر چه فصل گرم باشد و دمای هوای منطقه ای که به آن سفر می کنید بیشتر باشد، تایرها اهمیت بیشتری خواهند داشت زیرا نقطه ی اتصال اتومبیل شما با جاده خواهند بود. هر چه هوا گرم تر شود، آسفالت جاده ها نرم تر و داغ تر می شوند؛ در نتیجه فشار بیشتری را متحمل تایرهای شما می کنند. پس قبل از شروع سفر حتما باد لاستیک ها، سلامتی تایرها و عاج را بررسی کنید. اگر آشنایی چندانی با خودروی خود ندارید می توانید از دفترچه راهنمای خودروی خود کمک بگیرید.

همانطور که می دانید، کم بودن باد لاستیک ها می توانند موجب ترکیدن لاستیک ها در فصل گرما شوند. این موضوع بسیار خطرناک است به خصوص در سرعت های بالا می تواند باعث بروز حوادث ناگواری شود. پس به این مسئله حتما دقت کنید.

امداد خودرو در تبریز

روغن موتور و ترمز

روغن موتور برای ماشین، مثل اکسیژن برای شماست. گرمای هوا هر چه بالاتر باشد، روغن موتور با سرعت بیشتریی تبخیر می شود. پس حتما قبل از شروع سفر خود میزان روغن موتور را بررسی کنید.

همچنین روغن ترمز دیگر موردی است که باید به آن توجه نشان دهید، زیرا روغن ترمز در صورت به جوش آمدن و داغ کردن بیش از حد کارایی خود را از دست می دهد و سیستم ترمز شما را دچار اختلال می کند.

فیلترها

تعویض فیلتر ماشین یکی دیگر از نکات مورد توجه برای رانندگی در تابستان است. به توصیه امداد خودرو در تبریز، فیلتر هوای ماشین در صورتی که در زمستان تعویض نشده است، باید تعویض شود چون به اندازه کافی کثیف و آلوده شده و امکان اکسیژن رسانی خود را از دست داده است. در فصل تابستان هوا به اندازه کافی گرم و خشک و آلوده است، پس با استفاده از فیلتر تمیز و تازه می توانید به کاهش حرارت و عبور و مرور هوای تازه و تمیز به داخل موتور خودرو، در کاهش حرارت آن کمک کنید. فیلتر روغن هم مورد دیگری است که نیاز به توجه شما دارد، حتما فیلتر روغن را هم بررسی کنید تا مطمئن شوید روند گردش موتور ماشین بدون نقص انجام می شود.

باتری

یکی از رایج ترین و ترسناک ترین اتفاقاتی که می تواند در فصل گرما برای باتری ماشین شما بیفتد، ترک خوردن آن است! بله گرمای هوا می تواند به همین اندازه به باتری شما فشار بیاورد؛ و هر چه دمای هوا بیشتر باشد تبخیر مایع باتری شما هم سریع تر اتفاق می افتد. اتصالات قطب های باتری خود را حتما چک کنید و مطمئن شوید هیچگونه خوردگی در آنها وجود ندارد و کارکرد باتری در کیفیت خوب خود باقی می ماند. میزان شارژ باتری را حتما بررسی کنید و با نشانگر سبز سفر را آغاز کنید.

رانندگی در تابستان

ترمز

ممکن است این مسئله چندان مورد توجه شما نباشد، اما ترمز ماشین هم می تواند به سادگی تحت تاثیر گرمای هوا قرار بگیرد. هر چه هوا گرم تر می شود، خوردگی ترمزها و لنت ترمز هم بیشتر می شود. ترمز از مهمترین قسمت های ماشین در سفرهای جاده ای است پس از سلامت آن مطمئن شوید.

سیستم خنک کننده ماشین

سیستم خنک کننده ماشین همان قسمتی است که ماشین و موتور آن را در دمای متعادلی حفظ می کند. هیچ کس دوست ندارد وسط جاده ی گرم و فصل تابستان با جوش آوردن ماشین روبرو شود! اگر شما هم با امداد خودرو در تبریز موافقید پس باید قبل از رانندگی در تابستان هوای موتور ماشین را داشته باشید. خنک نگه داشتن موتور می تواند کارایی موتور را افزایش دهد. اما در صورتی که با جوش آوردن موتور روبرو شدید، احتمال صدیمه دیدن موتور و هزینه تراشی آن بیشتر می شود. هر موتور یک سیستم خنک کننده دارد که جلوی این جوش آوردن را می گیرد. موتور ماشین ها معمولا توان تحمل گرمای بالا را دارند، اما در صورتی که از حد تحمل موتور بیشتر شود، موتور شما دچار اختلالات جدی می شود.

برای بررسی سلامتی سیستم خنک کننده بررسی شلنگ آب و کارکرد سیستم آب رسانی از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم آبرسانی بخش های مختلف فلزی و پلاستیکی دارد که اگر دچار خوردگی یا ضرب و هرگونه مشکل باشند ممکن است آبرسانی به رادیاتور را درستی انجام ندهند. در این صورت دمای رادیاتور شما افزایش پیدا کرده و موتور جوش می آورد. تسمه های تعبیه شده در کنار شلنگ ها هم از موارد دیگری است که باید بررسی کنید و مطمئن شوید به درستی حرکت می کنند. در صورتی که تسمه ها حرکت درستی نداشته باشند و دچار هر گونه خوردگی باشند فن رادیاتور به درستی کار نخواهد کرد. محل اتصال تسمه به رادیاتور و شلنگ و موتور مهمترین مسائل دیگری است که باید به یاد داشته باشد. در نهایت فن رادیاتور در صورتی که درست و مرتب چرخش خود را حفظ کرده باشد می تواند به راحتی موتور را خنک کند. ضدیخ را هم فراموش نکنید، ضدیخ در جلوگیری از جوش اوردن موتور شما نقش اساسی را ایفا می کند پس از سلامتی و تازگی ان هم مطمئن شوید. آخرین مرحله چکاپ در سیستم خنک کننده سطح آب رادیاتور و عملکرد خوب خود رادیاتور شماست؛ که میتواند در خنک نگه داشتن ماشین موثر باشد.

حالا سوالی که مطرح می شود این است که اگر موتور جوش آورد چه کنیم؟

همیشه قبل از جوش آوردن موتور، چراغ های هشدار دهنده روشن خواهند شد و این به معنای آغاز گرم شدن موتور شماست. در نزدیک ترین مکان سایه ای که مشاهده می کنید پارک کنید. کاپوت ماشین را باز کنید تا کمی جریان هوا در داخل ماشین جریان یابد. بعد از خنک شدن نسبی موتور، سطح آب رادیاتور را چک کنید. اگر سطح آب رادیاتور کافی بود و موتور ماشین از حرارت خود کم نکرد وقت تماس با یک امداد خودرو مانند امداد خودرو در تبریز می باشد. زیرا رانندگی در این شرایط باعث افزایش فشار به موتور ماشین و آسیب های بعدی خواهد شد.

امدادخودرو در تبریز

چکاپ کولر

رانندگی در هوای خنک، باعث راحتی شما شده و می تواند به تسلط بیشتر شما بر رفتار و واکنش های خود کمک کند. گرمای هوا به تنهایی آنقدر کلافه و خسته کننده هست که طاقت شما را طاق کرده و تصمیمات و واکنش های شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. شارژ گاز کولر از مهمترین کارهاییست که در آغاز فصل تابستان باید به فکر آن باشید.

مراقبت های شخصی در تابستان

مراقبت در برابر گرما و مخصوصا پوست در برابر آفتاب از دیگر مواردی است که باید در هنگام رانندگی در تابستان آن را جدی بگیرید. همه ی ما تجربه ی آفتاب سوختی به خصوص در ناحیه پوست دست و صورت هنگام رانندگی در تابستان را تجربه کرده ایم. در صورت عدم رعایت این مسئله صدمات پوستی جبران ناپذیر خواهند بود. پس حتما از دستکش، عینک آفتابی و کرم ضدآفتاب بهره ببرید. همچنین گرمای هوا باعث تبخیر زودهنگام آب بدن شما می شود پس باید مصرف متعادل آب را هم در نظر داشته باشید.

جلوگیری از گرمازدگی

ترجیحا تا جایی که امکان دارد از رانندگی در ساعات گرم روز جلوگیری کنید و در این ساعات در قسمت های سایه و خنک استراحت کنید. هر چه گرما و گرمازدگی شدید باشد، آستانه تحمل شما را کاهش داده و آستانه واکنش پذیری شما را افزایش می دهد. حتما هر دو ساعت یکبار به استراحت بپردازید؛ با نوشیدنی خنک دمای بدن خود را کمی کاهش داده و به ماشین خود هم اجازه استراحت بدهید. تابستان فصل مسافرت است پس احتمال ترافیک جاده ای هم وجود دارد. پس باید هوشیاری بیشتری نسبت به فصل های متعادل تر داشته باشید.

مراقبت از کودکان

حضور کودکان در وسیله نقلیه هنگام رانندگی در تابستان، بر اساس تجربیات امداد خودرو در تبریز، یکی از مسائلی است که باید آن را جدی بگیرید. در صورتی که کودک شما در ماشین خاموش با شیشه های بسته قرار بگیرند، حتی برای کمترین زمان ممکن، ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را تجربه کنید. زیرا در این شرایط گاهی حتی دمای داخل ماشین به هشتاد درجه هم می رسد.

پارک خودرو

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت، حفظ سلامتیی خودرو است. همانطور که همه ی ما تجربه کرده ایم، پاک کردن ماشین زیر نور مستقیم تابستان، می تواند به داشبورد و رنگ بدنه ی ماشین آسیب برساند. پس تا جایی که مقدور است حتما خودروی خود را در سایه و پارکینگ پارک فرمایید. واکس مراقبت در برابر نور خورشید می تواند ماشین شما را در برابر خورشید محافظت کند.

تابستان فصل سفرهای هیجانی است، این هیجان زمانی بیشتر می شود که پشت فرمان بنشینیم و جاده ها را یک به یک فتح کنیم و لذت دو چندانی را تجربه کنیم. اما دقت کنید باید وسیله ی نقلیه ی شما هم این آمادگی را داشته باشد تا تجربه ی شیرینی برای شما به یادگار بماند.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/