بلاگ امداد خودرو در تبریز

آموزش بکسل کردن ماشین + امداد خودرو در تبریز

اگر شما هم دنبال آموزش بکسل کردن ماشین هستید، احتمالا ماشین شما هم دچار مشکل فنی شده، یا دچار حادثه شده و به هر دلیلی روشن نمی شود. بکسل کردن ماشین معمولا وقتی ماشین قادر به حرکت و استارت نیست استفاده می شود تا به کمک آن ماشین را تا نزدیکترین تعمیرگاه یا امداد خودرو مورد نظر حرکت داد. برای بکسل کردن ماشین، از روش های مختلفی می توان استفاده کرد، اما باید بدانید با توجه به نوع مشکل خودرو شما و شرایط پیش آمده باید بهترین روش را انتخاب کنید. پس میتوان نتیجه گرفت بهترین روش حمل خودرو برای همه ی شر ایط وجود ندارد. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا به شما آموزش بکسل کردن ماشین را نشان دهیم.

آموزش بکسل کردن ماشین

بکسل کردن چیست

زمانی که ماشین شما به دلیل نقص فنی، تصادف، یا حتی تمام کردن بنزین روشن نمی شود و امکان حرکت و ادامه ی مسیر را ندارد، باید به کمک یک خودروی دیگر اقدام به حمل آن بکنید که به آن اصطلاحا بکسل کردن می گویند. ماشینی که قرار است ماشین شما یا ماشین معیوب را بکسل کند، باید قویتر بوده و در کل قدرت کافی و استانداردهای لازم را برای یدک کش کردن یک خودروی دیگر داشته باشد. در غیر اینصورت آسیبی که به شاسی ماشین وارد می شود مشکل خواهد بود. پس شرایط یدک کشی کردن ماشین را هم باید بدانید.

روش های درست بکسل کردن ماشین

برای بکسل کردن ماشین از روش های مختلفی چون بکسل کردن ماشین به وسیله ماشین شخصی دیگر یا یدک کش در تبریز و یا تماس با امداد خودرو می توان استفاده کرد. هر کدام از این روش ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که با هم تمامی آنها را بررسی می کنیم.

بکسل کردن با تسمه بکسل

اولین، ساده ترین و ارزانترین روش برای بکسل کردن ماشین استفاده از یک زنجیر، طناب یا تسمه بکسل است. بکسل کردن با تسمه بکسل به این صورت انجام می شود که سپر عقب خودروی سالم، به وسیله ی تسمه بکسل به سپر جلوی خودروی آسیب دیده وصل شده و کشیده می شود.

اما بهتر است بدانید، بکسل کردن ماشین، با یک ماشین شخصی دیگر، با استفاده از تسمه بکسل فقط برای مسیرهای کوتاه و کم تردد مناسب است. زیرا ایمنی بالایی ندارد و کنترل ماشین آسیب دیده توسط راننده بسیار کم است.

امداد خودرو در تبریز

بکسل کردن ماشین با یدک کش امداد خودرو

یکی دیگر از روش های بکسل کردن ماشین، استفاده از یدک کش امداد خودرو در تبریز است. خودروهای یدک کش معمولا با توجه به وزن و اندازه ماشین شما، وانت، نیسان یا کامیونت خواهند بود. خودروی یدک کش اجزای مختلفی دارد : قلاب، چرخ گیر، سیم و زنجیر بکسل، بالابر. معمولا سیم بکسل و قلاب، برای وصل کردن یدک کش امداد خودرو به ماشین آسیب دیده کاربرد دارند. چرخ گیر هم برای نگه داشتن چرخ های جلو یا عقب ماشین آسیب دیده استفاده می شود که ارتفاع ماشین را از دو چرخ جلو یا عقب بالا برده و یدک کش می کند. به عبارتی، هر کدام از چرخ های جلو یا عقب ماشین آسیب دیده که سالمتر و قوی تر بودند، روی چرخ گیر سوار شده و آنجا محکم می شوند. سپس با کمک بالابر، از سطح زمین جدا می شوند. حالا خودرو به کمک یدک کش شروع به حرکت می کند تا به محل امداد خودرو یا تعمیرگاه یا مکان مورد نظر شما منتقل شود. چرخ گیر به خودروی شمنا کمک می کند چرخ های جلویی بالاتر از سطح زمین قرار گیرد، پس نسبت به استفاده از تسمه بکسل و بکسل کردن با ماشین شخصی، امنیت بیشتری داشته و تایرهای شما دچار سایش نخواهند شد.

بکسل کردن ماشین با خودروبر امداد خودرو

این مورد بیشتر برای خودروهای لوکس و نیمه لوکس استفاده می شود. همچنین زمانی که خودرو دچار تصادف شده و هیچ کدام از تایرها قابلیت چرخیدن و حرکت دادن به ماشین را ندارند تا توسط یدک کش بکسل شوند، از روش خودروبر امداد خودرو برای بکسل کردن و انتقال ماشین استفاده می شود. خودرو بر، به صورت کفی خودروبر و خودروبر جرثقیل دار وجود دارد. در صورتی که آسیب دیدگی خودرو بسیار زیاد باشد و سیستم ترمز، فرمان و تعلیق دچار مشکل و اختلال شده باشد، امکان جا به جایی خودرو فقط با خودروبر جرثقیل دار ممکن خواهد بود.

خودروبرها از یک کفی تشکیل شده اند که خودروی آسیب دیده روی آن قرار می گیرد. البته برای امنیت بیشتر خودروی آسیب دیده و ثبات آن هنگام حرکت، چرخ های ماشین به وسیله زنجیر، به کفی خودروبر وصل می شوند که حین رانندگی، عبور از پیج ها یا ترمز، احتمال بروز حادثه به حداثل خود برسد.

امدادخودرو در تبریز

چه زمانی به بکسل کردن ماشین نیاز داریم؟

زمانی که ماشین شما با استارت زدن روشن نمی شود، یا استارت خودرو زده می شود اما ماشین روشن نمی شود.

زمانی که پلوس چرخ ها شکسته به یدک کش در تبریز نیاز دارید.

زمانی که تسمه تایمینگ شما پاره شده است.

زمانی که موتور خودرو خراب شده و ماشین قادر به حرکت نیست نیاز به تماس با امداد خودرو در تبریز برای بکسل کردن خودرو دارید.

زمانی که سیستم برقی خودروی شما خراب شده است.

نکاتی که باید هنگام بکسل کردن بدانید.

در قسمت های بالاتر ذکر کردیم، یکی از اصلی ترین لازمه ها برای بکسل کردن ماشین، سلامتی چرخ ها و سیستم فرمان شماست.

سیستم ترمز هیدرولیک باید حتما بررسی شود، در صورتی که سیستم ترمز شما دچار مشکل شده است شما نیاز به خودروبر جرثقیل دار خواهید داشت که باید با امداد خودرو تماس بگیرید.

حتما محل تمامی اتصالات را بررسی نمایید.

یدک کش در تبریز

برای حمل کردن ایمن و بدون خطر خودرو، حتما دقت کنید مسیری که انتخاب می کند خلوت تر و مسیر صاف و راست تر باشد. هر چه پیچ بیشتر، دست انداز بیشتر یا مسیر پرترددتری انتخاب کنید، ممکن است خطر آسیب به خودرو بیشتر شود.

قبل از بکسل کردن ماشین دقت کنید حتما ترمز دستی را کشیده باشید و حتما دنده در حالت خلاص قرار داده شده باشد.

برای اینکه کشیدگی سیم بکسل به ماشین آسیب نرساند، حتما دقت کنید هنگام حرکت ترمز رها شده باشد.

در صورتی که مسیری که طی می کنید سراشیبی دارد، یا احساس کردید خودروی یدک کش در حال کاهش سرعت خود است، ترمز را به آرامی فشار دهید تا شتاب خودروی شما هم کاهش یابد.

دقت کنید اگر می خواهید ماشین خود را با خودروی شخصی بکسل کنید، حتما خودرویی انتخاب کنید که نسبت به ماشین شما قوی تر و سالمتر باشد؛ در غیر اینصورت حتما با یک مرکز معتبر امداد خودرو در تبریز برای درخواست یدک کش تماس حاصل نمایید.

اگر ماشین را با طناب بکسل می کنید، از طناب نایلونی یا پلی استری استفاده کنید؛ دلیل این انتخاب این است که هنگام استفاده از طناب های زنجیری ممکن است زنجیر زیاده کشیده نشود یا حلقه های آن هنگام حرکت در اثر فشار از همدیگر باز شده و ماشین ها از همدیگر جدا شوند.

قبل از شروع به حرکت حتما بررسی کنید طناب بکسل به درستی وصل شده باشد.

دقت کنید به هیچ عنوان از طناب و زنجیر کهنه برای بکسل کردن ماشین استفاده نکنید. طناب یا زنجیر کهنه، هنگام حرکت به راحتی با اولین فشارها پاره می شود.

اگر شما ماشین شخص دیگری را بکسل می کنید به یاد داشته باشید هنگام پیچیدن به مسیر دیگری، حتما کمی مانده به پیچ با راهنما به راننده ماشین بکسل شده اطلاع دهید و ناگهانی فرمان را نچرخانید. همچنین با راننده ای که ماشین شما را بکسل می کند هم همین قرار را بگذارید.

برای جلوگیری از انحراف در مسیر سیم بکسل، حتما از کلاچ استفاده کنید  تا قبل از حرکت ناگهانی ماشین آهسته به کنار کشیده شود. در صورتی که در سیم بکسل شما انحراف ناگهانی رخ دهد می تواند باعث پارگی آن شود.

آموزش بکسل کردن ماشین

در صورتی که قصد تغییر مسیر را دارد، حتما به یاد داشته باشید که احتیار شرط اول کار است. از چرخش های تند به هیچ عنوان استفاده نکنید. قبل از پیچیدن حتما چراغ راهنمای خود را روشن کنید، پس از بررسی کامل آیینه ها و محیط اطراف خود، در صورتی که تشخیص دادید هیچ خطری شما را تهدید نمی کنید آهسته مسیر خود را تغییر دهید.

به توصیه امداد خودرو در تبریز، در صورتی که برای بکسل کردن ماشین های سنگین، از قلاب روی سپر استفاده نکنید؛ زیرا این قلاب در فشارهای سنگین، به سیستم تعلیق ماشین آسیب رسانده و می تواند به قطعات دیگر شما هم آسیب برساند.

هنگام بکسل کردن ماشین، خاموش شدن یا خراب شدن ناگهانی و از حرکت ایستادن ماشین امری است که ممکن است برای بیشتر رانندگان رخ دهد. در صورتی که بکسل کردن صحیح را بدانید و روش های آن را بشناسید، از آسیب جدی جلوگیری خواهید کرد. اما در صورتی که احتمال می دهید آشنایی کامل ندارید یا آمادگی بکسل کردن شخصی ندارید، حتما از یک مرکز معتبر امداد خودرو کمک بگیرید.

سخن نهایی

تا اینجا در مورد آموزش بکسل کردن ماشین با هم صحبت کردیم. همچین نکات ایمنی بکسل کردن ماشین و بهترین روش حمل خودرو را هم میتوانید مطالعه نمایید. در صورتی که ساکن تبریز هستید و نیاز به حمل خودرو در تبریز یا یدک کش در تبریز دارید، امداد خودرو ارس در تبریز یکی از بهترین مراکز تبریز در خدمت شماست. امداد خودرو در تبریز ارس، با داشتن بهترین و مجهزترین خودروهای یدک کش، کفی خودروبر آماده ی حمل خودرو از تبریز به تمام نقاط ایران بوده و انواع خودروهای لوکس، نیمه لوکس و ایرانی را با بیشترین امنیت، کاملترین تجهیزات و متخصص ترین راننده ها به مقصد مورد نظر شما می رساند. همچنین از سایر خدمات امداد خودرو ارس می توان به تعمیر خودرو در محل در تبریز، امداد باتری و مشاوره تلفنی در خصوص تعمیر خودرو اشاره نمود.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/