بلاگ امداد خودرو در تبریز

چکاپ دوره ای خودرو + امداد خودرو در تبریز

چکاپ دوره ای ماشین شما یکی از مهمترین مسائل و عوامل تعیین کننده در افزایش طول عمر ماشین شماست. چکاپ مستمر می تواند باعث بهبود کارکرد وسیله نقلیه شما شود. همچنین از نقص های فنی و در راه ماندن شما جلوگیری کند و در نهایت شما از نیاز به امداد خودرو یا هزینه های چشمگیر تعمیرات در امان می مانید. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد چکاپ دوره ای خودرو با هم صحبت کنیم.

چکاپ دوره ای خودرو

مزایای چکاپ دوره ای خودرو

شاید اطلاعی در مورد چکاپ دوره ای خوردوی خود نداشته باشید اما بهتر است بدانید :

افزایش عمر مفید ماشین و قطعات

در صورتی که یکی از قطعات شما دچار مشکل شده باشد، با چکاپ دوره ای به سرعت می توان آن را عیب یابی کرده و به موقع قبل از اینکه آسیب بزرگتر شده و به قطعات دیگر هم سرایت کند، آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

صرفه جویی در زمان و هزینه

شنیده اید می گویند پیشگیری بهتر از درمان است؟ این موضوع در همه ی موارد صدق می کند و ماشین هم از این قاعده مستثنی نیست. هر چه زودتر جلوی ضرر را بگیرید تنها چیزی که عایدتان می شود منفعت است.

کاهش مصرف سوخت

چکاپ دوره ای خودرو می تواند به راحتی باعث کارکرد بهتر ماشین و قطعات شما شود. مثلا آلودگی یا گرفتگی فیلتر هوا در صورتی که به موقع تعویض نشود می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شما شود. در نتیجه هزینه ی سوخت شما هم افزایش پیدا می کند و بنزین سوزی بیشتر می شود. برای دانستن راه های کاهش مصرف سوخت، روی عنوان این پاراگراف کلیک کنید.

چکاپ دوره ای خودرو

چک لیست چکاپ دوره ای خودرو

مواردی که در چکاپ دوره ای خودرو قابل توجه بوده و نیاز به بررسی و عیب یابی دارند عبارتند از:

فیلتر روغن

فیلتر روغن ماشین را باید با هر بار تعویض روغن یا نهایتا یکبار در میان تعویض کنید. تعویض فیلتر روغن می تواند باعث کاهش مصرف سوخت ماشین شما شده و علاوه بر آن شتاب و عمر ماشین را افزایش دهد.

روغن موتور

همیشه دقت کنید که سطح روغن موتور شما باید به میزان استاندارد باشد. برای بررسی اندازه روغن موتور، ماشین را پارک کنید، پس از چند دقیقه از خاموش شدن ماشین صبر کند و بعد از سرد شدن ماشین گیج روشن را بیرون بکشید. گیج را با یک دستمال کاملا تمیز کنید و داخل محفظه فرو کنید و بیرون بیاورید. در صورتی که سطح روغن موتور شما بین دو خط بالا و پایین باشد نشانگر اندازه بودن روغن موتور است. اما در صورتی که کم باشد نشان می دهد روغن موتور شما نیاز به تنظیم کردن دارد. برای این مورد می توانید به تعمیرگاه مراجعه نمایید یا از خدمات تعمیر خودرو در محل و امدادرسانی امداد خودرو در تبریز استفاده نمایید.

فیلتر سوخت

فیلتر بنزین هم یکی دیگر مهمترین قطعات ماشین محسوب می شود که در چکاپ دوره ای خودرو باید بررسی شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در فیلتر سوخت شما، فرآیند سوخت رسانی دچار مشکل می شود و حتی گاهی باعث قطع کامل مسیر حرکت سوخت می شود. پس اگر به این دلیل در جاده ماندید و دست به دامن امداد خودرو شدید تعجب نکنید.

فیلتر هوا

فیلتر هوا قسمتی است که هر چه کثیف یا آلوده شود، به راحتی سطح مصرفی سوخت شما را افزایش می دهد. همچنین باعث افزایش آلودگی هوا و ایجاد اختلال در سیستم سوخت رسانی می شود که در آینده می تواند باعث بروز مشکلات بیشتری شود. پس فیلتر هوا را به دقت بررسی نمایید چون از مواردی است که گفتیم ممکن است شما را به امداد خودرو نیازمند کند.

امداد خودرو در تبریز

شمع ماشین

جرقه ای که برای اشتعال و مخلوط وا و سوخت استفاده می شود، همین شمع است. به عبارتی اختلال در شمع ماشین، می تواند باعث کاهش سرعت شمع ماشین، استارت نامناسب و دارای مشکل، ایجاد لرزش در دورهای آرام موتور، خروج دود آبی رنگ از اگزوز و مشکلاتی از این دست شود که با چکاپ دوره ای خودرو به راحتی قابل تشخیص و رفع می باشد.

تسمه تایم

همانطور که می دانید، تسمه تایم باید بعد از هر 60 هزار کیلومتر رانندگی مورد بررسی و چکاپ قرار گیرد. البته باید بگوییم این حالت نرمال رانندگی است وگرنه اگر شما هم از آن دسته رانندگانی هستید که خیلی دوست دارید با امداد خودرو در تبریز روبرو شوید و همیشه در حال رانندگی با دور موتور بالای 4000 هستید و عاشق سرعت، احتمال خرابی تسمه تایم ماشین شما بسیار بالاتر است و خیلی زودتر از موعد مقرر می تواند عمر مفید خود را تمام کند. تسمه تایم، از اجزای بسیار مهم سیستم ماشین شماست، ایجاد هر گونه اختلال و خرابی در آن می تواند باعث خرابی و کج شدن پیستون، سوپاپ و سرسیلندرها خواهد شد.

باتری

باتری ماشین، یکی از مهم ترین وظایف یعنی وظیفه برق رسانی به مدار اصلی ماشین را بر عهده دارد. اهمیت این وظیفه هنگام استارت زدن و روشن کردن ماشین بیشتر می شود. هر چند شاید بگویید این دینام است که گاهی برق رسانی هم می کند، اما توصیه ما به شما این است که سالی یکی دوبار باتری خود را چک کنید تا از سلامتی و کارکرد درست آن مطمئن شوید.

ضد یخ

ضد یخ همان مایع خنک کننده ای است که در زمستان از یخ زدن موتور و در تابستان از داغ شدن موتور جلوگیری می کند. ضد یخ به مرور ممکن است این خاصیت خود را از دست داده و کارکرد مفید آن به اتمام رسیده باشد. ضد یخ معمولا سالانه یکبار باید تعویض شود.

لاستیک و چرخ ها

هر چه لاستیک ها بیشتر ساییده شوند، مصرف سوخت ماشین شما بیشتر می شود و از طرفی هم تعادل استاندارد و ایمن ماشین کاهش می یابد. همین موارد کافی است تا بدانید لاستیک ها باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار بگیر ند.

لنت ترمز و کفشک

کفشک، در ترمزهای کاسه ای و لنت ترمز در ترمزهای دیسکی از قطعات مهمی هستند که در چکاپ دوره ای ماشین باید مورد بررسی قرار بگیرند، عیب یابی شود، در صورت امکان تعمیر شوند یا اقدام به تعویض آنها شود. اگر از امداد خودرو و امداد رسانی های معتبر بپرسید می گویند اگر کفشک شما نازکتر از یک و نیم میلی متر شده یا سطح آن کاملا روغنی و چرب شده، وقت تعویض کفشک فرا رسیده است.

لیست چکاپ دوره ای خودرو

مهم ترین مواردی که می توانند روی ایمنی رانندگی شما تاثیر بگذارند را به تفکیک با توضیحات کامل در این مقاله از امداد خودرو در تبریز خدمت شما ارائه دادیم. حالا برخی از موارد دیگر هم که بسیار مفید بوده و دانستن آنها قابل توجه است موارد زیر است:

نبود هرگونه شکستگی یا ترک روی شیشه ها و آیینه های ماشین

سالم بودن کمربند ایمنی و سیستم کارکرد آن

سالم بودن تمامی چراغ های خارجی ماشین

سالم بودن لاستیک ها

کارکرد درست و کامل برف پاک کن و تیغه ی لاستیکی آن

میزان مایعات و دمای آنها

وجود لاستیک زاپاس

داشتن وسایل کمکی و ابزارهای ضروری برای ماشین

کارکرد درست ترمز دستی

سالم بودن چراغ های جلو و عقب

سالم بودن چراغ های خطر

سالم بودن چراغ های نشانگر

سالم بودن چراغ ترمز

سالم بودن چراغ مه شکن

سالم بودن چراغ پارک

امداد خودرو تبریز

سخن پایانی

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز همراه بودید، لازم است دوباره تکرار کنیم چکاپ دوره ای خودرو، اهمیت بسیار زیادی دارد. این مورد می تواند میزان سلامتی ماشین شما، عمر سلامتی آن و همچنین میزان سلامتی قطعات ماشین را تعیین کند. در نهایت این مسئله به کاهش احتمال نقص های فنی ماشین، بروز هر گونه مشکل، در راه ماندن، خدای نکرده تصادفات و نیاز به امداد خودرو را کاهش دهد. اما در نهایت، امداد خودرو تبریز ارس همیشه کنار شماست تا با آرامش خیال به سفر خود ادامه دهید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/