بلاگ امداد خودرو در تبریز

اشتباهات رایج در رانندگی + امداد خودرو در تبریز

همه ی ما می دانیم انسان واجب الخطاست و در هر کاری ممکن است با اشتباهاتی مواجه شود. گاهی این اشتباهات به حدی رواج پیدا می کنند که به عنوان یک رفتار معمولی شناخته می شوند و اگر بگوییم این کار اشتباه است، با تعجب و ناباوری مواجه می شویم زیرا به قدری این مسئله عادی شده که درست و غلط آن را هم نمی دانیم. رانندگی هم از این قاعده مستثنی نیست و مخصوصا برخی از اشتباهات برای رانندگان مبتدی بیشتر اتفاق می افتد. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با هم در مورد اشتباهات رایج در رانندگی با هم صحبت کنیم.

اشتباهات رایج در رانندگی

شاید جالب باشد که بدانید، آموزش هایی که در آموزشگاه های آموزش رانندگی ارائه می شود، بدون نقص نبوده و نمی توان گفت تمام آنچه آموخته ایم درست است! پس با ما همراه باشید تعدادی از این اشتباهات رایجی که شاید نمی دانیم اشتباه هستند را توضیح دهیم.

عدم رعایت فاصله اصولی

این مسئله بیشتر در رانندگان مبتدی، به ویژه رانندگانی که هنوز ترس از رانندگی دارند اتفاق می افتد. گاهی برای کنترل بهتر شرایط، از ترس فاصله خود را با خودروی جلویی کاهش داده و به آن می چسبند در صورتی که نمی دانند این مسئله می تواند یک اشتباه بزرگ و باعث بروز اتفاقات ناگوار شود. معمولا آنچه که در کتاب های آموزشی یاد می گیریم، این است که فاصله بین اتومبیل شما با اتومبیل جلویی حداقل باید دو ثانیه باشد. برخی منابع این فاصله را تا سه ثانیه هم افزایش داده اند. در صورتی که این فاصله اصولی با خودرو جلویی را رعایت نکنید، به راحتی در موقعیت تصادف قرار می گیرید و در صورتی که این اتفاق بیفتد شما در حادثه ی تصادف از جلو مقصر شناخته می شود. بر اساس توصیه های امداد خودرو در تبریز، این مسئله علاوه بر بروز تصادف، مانع تغییر مسیر و پیچیدن به مسیرهای دیگر برای شما می شود. زیرا هر چه نزدیکتر به خودرو جلویی باشید و بخواهید مسیر خود را تغییر دهید باز هم احتمال وقوع تصادف وجود دارد. همچنین می توانید مقاله ی آموزش رانندگی برای افراد ترسو را هم مطالعه نمایید.

امداد خودرو در تبریز

فشار دادن پدال ترمز در عبور از دست اندازها

یکی از مهمترین اشتباهات رایج در رانندگی که می شود گفت و ما اکثر امداد خودروها با آن مواجه شده ایم این است که؛ اکثر رانندگان مرتکب می شوند، ترمز گرفتن هنگام عبور از دست اندازهاست. ترمز کردن در این شرایط باعث می شود فشار زیادی به فنربندی و اکسل خودرو و حتی به سیستم ترمز وارد شود. این فشار می تواند باعث آسیب جدی به قسمت های ذکر شده ماشین شود. در نتیجه باید هوشیار باشید و هنگام مشاهده دست انداز، قبل از رسیدن به آن، سرعت خود را کاهش دهید تا مجبور نباشید دقیقا هنگام عبور از دست انداز ترمز کنید.

استفاده نکردن از راهنما

شاید می توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات رانندگان ایرانی، عدم استفاده از راهنما برای تغییر مسیر می باشد. چراغ راهنما، یک وسیله برای آگاه کردن رانندگان پشتی از تغییر مسیر شماست. شما باید قبل از انحراف به چپ یا راست، از چراغ راهنما استفاده نمایید. گاهی برخی از رانندگان حتی به استفاده نکردن از چراغ راهنمای خود افتخار می کنند که این نشان می دهد آموزش دهنده ی این رانندگان از فقر فرهنگی و عدم مسئولیت پذیری رنج می بردند و چندان اهمیتی به آموزش درست به این افراد نداده اند. البته باید بدانید، روشن کردن چراغ راهنما به این معنی نیست که همه متوقف خواهند شد تا شما تغییر مسیر دهید! بلکه با استفاده از آیینه ها و دقت کردن به اطراف خود، باید اصول حق تقدم را رعایت کرده و سپس تغییر مسیر دهید.

کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن دکمه آن

یکی دیگر از مشکلاتی که به عنوان امداد خودرو زیاد با آن مواجه می شویم، این است که بیشتر رانندگان معمولا بدون نگه داشتن کلید، ترمز دستی را بالا می کشند. شاید نمی دانید که این مورد هم یکی دیگر از اشتباهات رایج در رانندگی بوده و این کار به راحتی می تواند موجب فشار بیش از حد به ترمز دستی و خراب شدن چرخ دنده های ترمز می شود. دکمه ای که روی ترمز دستی است، کلاچ ترمز دستی نام دارد که همیشه باید هنگام استفاده از ترمز دستی آن را فشار داده باشید. در هنگام استفاده شما از نیروی امداد خودرو در تبریز، بسیار متوجه آسیب و خرابی های چرخ دنده های ترمز شما بر اثر همین مسئله شده ایم.

اشتباهات رایج در رانندگی

انحراف ناگهانی از مسیر در تقاطع

همانطور که می دانید، تقاطع خیابان ها، یک محل برای متصل کردن چند خیابان پرتردد و مهم به همدیگر است. یکی از کلیدی ترین مهارت های یک راننده حرفه ای این است که قبل از رسیدن به تقاطع مسیر خود را انتخاب کرده باشد. تغییر ناگهانی و خشن در هنگام عبور از تقاطع ها یکی از فاجعه بارترین و بزرگترین اشتباهاتی است که خیلی از رانندگان به خصوص رانندگان مبتدی مرتکب آن می شوند. علت این مسئله هم عدم تمرکز و هوشیاری است. ذهن راننده، باید همیشه به نکات مختلفی از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، مسیر حرکت، وضعیت خودروهای اطراف خود، اصول رانندگی، وضعیت خیابان و موجودات متحرک و زنده باشد. اشخاص حواس پرت و رانندگان تازه کار که هنوز به رانندگی عادت نکرده اند و سطح قابل قبولی از تمرکز را ندارند، ممکن است در خواندن و تشخیص تابلوهای علائم کمی ضعیف عمل کنند و یکباره تصمیم به تغییر مسیر بگیرند. این کار می تواند باعث بروز اتفاقات جبران ناپذیری شود و متاسفانه امداد خودرو در تبریز، تجربه های ناخوشایندی از این مورد را به کرات مشاهده کرده است.

گرم کردن طولانی ماشین

اگر شما هم مقالات افزایش طول عمر ماشین را خوانده باشید این مسئله را میدانید اما به طور خلاصه در مقاله اشتباهات رایج در رانندگی تکرار می کنیم. گرم کردن طولانی ماشین در حالت بی حرکت و درجا، می تواند آسیب های جدی به اتومبیل شما وارد کند. شاید تصور کنید یکی از روال های استفاده از ماشین، به خصوص در فصول سرد سال این است که ماشین را به مدتی نسبتا طولانی گرم کنیم سپس اقدام به حرکت کنیم. اما شاید ندانید این کار می تواند آسیب به موتور ماشین وارد کند. زیرا این کار می تواند اگزوز ماشین را بیش از حد گرم کند، در نتیجه این گرما به راحتی به موتور ماشین منتقل خواهد شد و در نتیجه اجزای داخلی دیگر ماشین هم از این گرما آسیب می بینند. بیشترین زمان گرم کردن خودرو در حالت بی حرکت، یک دقیقه است؛ بعد از این مدت ماشین را به آرامی حرکت دهید. پس از طی کردن چند کیلومتر با سرعت متوسط، متوجه می شوید که خودرو به خوبی گرم شده و آماده ی افزایش شتاب و رانندگی در سرعت های بالاست.

عقب رفتن بدون نگاه کردن به آیینه

یکی دیگر از رایج ترین تجربیات امداد خودرو در خصوص اشتباهات رایج در رانندگی، عدم استفاده از آیینه ها موقع حرکت به عقب است. به عبارتی بدون آیینه نمی توانید به فضای پشتی و اطراف خودروی خود اشراف کامل داشته باشید، در نتیجه امروزه ممکن است در حرکت به عقب حادثه برای شما پیش بیاید. امروزه ماشین های خارجی و حتی برخی از مدل های ایرانی به دوربین های  دنده عقب مجهز می شوند تا رانندگان محترم با استفاده از این مزیت، بتوانند به جای استفاده از آیینه ها به تصویر دوربین دنده عقب نگاه کنند. وجود این دوربین به تنهایی نشان می دهد حتی اگر از آیینه استفاده نمی کنید، باید از دوربین استفاده کنید و در نهایت همچنان باید به محیط پشتی ماشین خود توجه و آگاهی داشته باشید. البته تصویری که دوربین ها نشان می دهند، ممکن است به اندازه چشمان شما دقیق نباشند، در نتیجه پس از دیدن محیط ماشین از دوربین، باز هم از طریق آیینه ها، محیط اطراف خود را به خوبی بررسی کنید. این سخن را از امداد خودرو در تبریز به یادگار داشته باشید: احتیاط هیچ ضرری ندارد!

آموزش رانندگی برای افراد ترسو

رانندگی با کولر خاموش در اتوبان

شما هم عادت دارید به جای روشن کردن کولر شیشه اتومبیل را پایین دهید؟ شاید ندانید اما این مسئله شما را مجبور می کند تند تند بنزین بزنید! بله، استفاده نکردن از کولر در اتوبان و با سرعت بالا، می تواند تا 40 درصد مصرف سوخت اتومبیل شما را نسبت به کسی که هنگام رانندگی در اتوبان کولر خود را روشن می کند، هر چند کم حتی روی درجه ی یک، افزایش خواهد داد. پس اگر می خواهید سوخت کمتری مصرف کنید حتما در اتوبان کولر خود را روشن کنید.

سخن پایانی

ممنون که با مقاله امروز ما با عنوان "اشتباهات رایج در رانندگی" با ما همراه بودید. در این مقاله سعی کردیم برخی از اشتباهاتی که ممکن است به عنوان یک راننده، چه راننده ی کهنه سوار چه راننده ی مبتدی مرتکب می شوید را بیان کنیم. اشتباهاتی که ممکن است همه ی ما به آن دچار شویم و حتی فکرش را هم نکنیم که ممکن است انجام آن اشتباه باشد. این مقاله ادامه داشته و بخش دو آن در مقاله ی بعدی منتشر خواهد شد. اگر شما هم به فرهنگ رانندگی و رانندگی حرفه ای علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید. همچنین برای مطالعه "اصول حرفه ای رانندگی" می توانید مقاله های پیشین را مطالعه نمایید. لازم به  ذکر است، امداد خودرو ارس، یکی از معتبرترین و مجهزترین نیروهای امداد خودرو در تبریز بوده و آماده ی خدمت رسانی به همشهریان و مسافران گرامی در خصوص یدک کش در تبریز، امداد خودرو تبریز، امداد باتری در تبریز، حمل خودرو در تبریز و کل ایران، تعمیر خودرو در محل و مشاوره تلفنی در خصوص تعمیر خودروی شما می باشد. نام امداد خودرو ارس را هرگز فراموش نکنید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/