بلاگ امداد خودرو در تبریز

تعویض روغن گیربکس + امداد خودرو در تبریز

گیربکس ماشین اجزای مختلفی را شامل می شود. کلاچ، زنده، مبدل گشتاور، سیستم هیدرولیک و ... اجزای سیستم گیربکس هستند. گیربکس برای اینکه کارکرد درستی داشته باشد و بین قطعات سایش و خوردگی اتفاق نیفتد نیاز به یک روغن مخصوص دارد. روغن گیربکس برای کارکرد مناسب آن اهمیت بالایی دارد و طبیعتا استفاده از روغن های باکیفیت و تعویض روغن هم امری ضروری است. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد زمان تعویض روغن گیربکس با هم صحبت کنیم.

تعویض روغن گیربکس

تعیین بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس، به عوامل مختلفی مانند نوع رانندگی، کیفیت روغن، نوع خودرو، نوع گیربکس و عواملی از این دست بستگی دارد.

نوع گیربکس

زمان تعویض روغن در گیربکس های اتومات و دنده ای کاملا با هم متفاوت است. در گیربکس های اتومات، از آنجایی که حرارت نسبت به گیربکس های دنده ای بالاست، کیفیت روغن به دلیل دمای بالا افت پیدا کرده و نیاز به تعویض دارد. در مقابل در گیربکس های دنده ای، پس از مدتی رانندگی، روغن آلوده شده و به مرور زمان در اثر فرسایش ایجاد شده در دنده نیاز به تعویض دارد که نسبت به دنده اتومات، زودتر اتفاق می افتد.

نوع عملکرد ماشین

عملکرد خودروی شما دیگر عامل تاثیر گذار در تعویض روغن است. اگر جزو رانندگانی هستید که دائما در مسیرهای نامناسب یا پرترافیک رانندگی می کنید، تعویض دنده و روغن گیربکس شما در فاصله های زمانی کوتاهتری اتفاق می افتد. یعنی عمر مفید روغن گیربکس شما کوتاهتر از ماشینی است که در مسیرهای امن و کم ترافیک رانده می شود. به عنوان امداد خودرو در تبریز، بسیار با این مورد مواجه شده ایم که ماشین به صورت شبانه روزی در حالت رانندگی مخصوصا در جاده های غیراستاندارد بوده و به همین دلیل دچار مشکل در کارکرد گیربکس شده است.

امداد خودرو در تبریز

کیفیت خودرو

خودروهای با کیفیت بالا قطعات و تجهیزات حرفه ای و باکیفیت تری دارند. در نتیجه روغن گیربکس ماشین های رده بالا عمر مفید بیشتری خواهند داشت.

علائم انقضای روغن گیربکس

اگر هنگام دنده عوض کردن صداهای غیرعادی ماشین را می شنوید

اگر خودروی اتوماتیک شما دنده عوض نمی کند

اگر خودروی دنده دستی شما سخت دنده عوض می کند

یعنی وقت آن رسیده که روغن گیربکس خود را تعویض کنید.

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس

همه ی خودروهای اتومات و معمولی، در فاصله های زمانی مشخص و مرتب نیازمند تعویض روغن گیربکس هستند. شرکت های تولید کننده ماشین هم همیشه بهترین زمان تعویض روغن را در دفترچه راهنمای ماشین ذکر کرده اند. اما در کل، بهترین زمان برای تعویض روغن از 30 تا 100 هزار کیلومتر محاسبه می شود.

تعویض روغن گیربکس دنده اتومات

همانطور که ذکر شد، تعویض روغن گیربکس در ماشین های اتوماتیک، زمانی است که حرارت بالا کیفیت روغن را از بین برده و کیفیت روغن گیربکس شما از بین رفته است. معمولا روی برچسب ظرف روغن این اطلاعات به صورت کامل درج شده اما معمولا بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس اتومات، 100 تا 150 هزار کیلومتر محاسبه می شود.

امدادخودرو در تبریز

تعویض روغن گیربکس دستی

بر خلاف گیربکس های اتومات، گیربکس های دستی ذرات فلزی ریزی ایجاد و وارد روغن می کنند. در نیتجه در زمان کوتاهتری آلوده شده و این آلودگی می تواند باعث اختلال در عملکرد روغن شده و نیاز به تعویض داشته باشد. همانطور که بالا ذکر کردیم، زمان تعویض روغن گیربکس های دستی بسته به نوع رانندگی و شرایط رانندگی دارد. مثلا اگر دائما در جاده های غیراستاندارد و سخت در حال رانندگی هستید، روغن شما هر 25 هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. اما اگر بخواهیم میانگین زمان مناسب را بگوییم، بین 50 تا 100 هزار کیلومتر محسوب می شود. البته هر چقدر تعویض دنده توسط شما زیاد شود، این مدت زمان کاهش می یابد.

هزینه تعویض روغن گیربکس

قیمت تعویض روغن گیربکس به عوامل متعددی بستگی دارد. مثلا نوع، کیفیت و برند روغن گیربکس، شرکت سازنده، نوع خودرو، کیفیت روغن و عواملی از این دست بستگی دارد. همچنین شما هم می توانید برای استعلام قیمت تعویض روغن گیربکس با امداد خودرو در تبریز تماس حاصل نمایید.

شرکت امداد خودرو ارس در تبریز، وظیفه ی ارائه ی هرگونه خدمات امداد رسانی جاده ای و درون شهری در تبریز و منطقه حومه را برعهده دارد. از جمله خدمات امداد خودرو ارس تعمیر تلفنی خودرو، یدک کش در تبریز، امداد باتری در تبریز و تعمیر خودرو در محل می باشد. همچنین انواع خدمات تعویض روغن گیربکس در انواع گیربکس های دنده ای و اتومات هم قابل ارائه به شما عزیزان می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/