بلاگ امداد خودرو در تبریز

تفاوت ماشین دنده ای و اتومات

ماشین های دنده اتوماتیک، معمولا به خاطر راحتی که در رانندگی ایجاد می کنند، انتخاب اول کسانی هستند که رانندگی را تازه یاد گرفته اند. یا افرادی که دنبال راحتی و آسودگی در رانندگی هستند، معمولا هنگام خرید خودرو به این مسئله توجه خواهند داشت. اما رانندگی با کدام یک راحتتر و مطمئن تر است؟ با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد تفاوت ماشین دنده ای و اتومات باهم صحبت کنیم.

تفاوت ماشین دنده ای و اتومات

گیربکس

اصلی ترین وظیفه ی گیربکس در ماشین ها، انتقال نیرو از موتور به چرخ هاست. تفاوت گیربکس ماشین اتومات و دنده ای در نحوه ی انتقال نیرو است. در ماشین های دنده دستی، انتقال نیرو توسط راننده انجام می شود و به عبارتی میزان نیروی منتقل شده قابل کنترل است. در صورتی که در ماشین های دنده اتوماتیک، گیربکس ها حالت مکانیکی دارند و بدون دخالت راننده نیرو را بر حسب نوع رانندگی و سرعت شما، تنظیم می کنند. البته ماشین های دنده اتوماتیک هم قابلیت دستی دارند و می توان تنظیم دنده را شخصا به عهده گرفت.

مصرف انرژی

ماشین های اتوماتیک جدیدا وارد بازار شده اند؛ اما رانندگان ماشین های دنده اتوماتیک از میزان مصرف انرژی آنها ناراضی هستند. پس اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که روی میزان مصرف سوخت حساس هستید، باید بگوییم دور ماشین های دنده اتوماتیک را خط بکشید. زیرا گیربکس اتوماتیک، از نظر فنی انرژی بیشتری مصرف می کند. اما بر اساس تحقیقات امداد خودرو در تبریز، امروزه با عرضه مدل های جدید ماشین های دنده اتوماتیک امکان کاهش مصرف سوخت هم وجود دارد که رفته رفته به سطح مصرف سوختی برابر با ماشین های دنده ای رسیده اند.

اما یک مورد را باید توضیح دهیم. زمانی که شما در ترافیک گیر کرده اید، اگر ماشین شما دنده ای باشد، به محض برداشتن پا از روی پدال کلاچ ارتباط شما با موتور قطح می شود و دیگر سوختی از طریق موتور مصرف نمی شود. اما در صورتی که ماشین شما دنده اتومات باشد، به صورت اتومات روی حالت رانندگی یا Drive قرار دارد که هنگام ایستادن هم هنوز سیستم موتور و انتقال انرژی پابرجاست و سوخت هم مصرف می شود.

امداد خودرو در تبریز

قیمت

همانطور که می دانید، داشتن دنده ی اتومات یک مزیت و امکان لوکس برای ماشین ها به حساب می آید. در نتیجه اگر دنبال رانندگی راحتتر هستید طبیعتا باید بهای آن را هم بپردازید. زیرا ماشین های دنده اتومات تفاوت قیمت بسیاری با نمونه های دنده ای دارند که به دلیل پیچیده تر بودن سیستم گیربکس آن می باشد.

البته که با محاسبه مواردی مانند استفاده کمتر از کلاچ، دردسر عوض کردن دنده و به دنبال آن کاهش تصادفات جاده ای، باعث می شود خودروهای دنده اتومات استهلاک کمتری را شامل شوند. در نتیجه کارشناسان خودرو بر این معتقدند که خودروهای دنده اتومات به خصوص از نوع وارداتی کم استهلاک ترین خودروها محسوب می شوند.

سرعت

همانطور که می دانید، خیابان ها همیشه پر از اتفاقات غیر مترقبه و شرایط غیرقابل پیش بینی هستند. اگر یک اتفاق غیرمنتظره و ناگهانی در جاده رخ دهد مقداری زمان نیاز است تا چشم شما آن را ببیند، مغزتان آن را بررسی کند تا در نهایت تصمیم مناسبی گرفته و واکنش درست را نشان دهید؛ سپس کلاچ و ترمز را فشار دهید و سرعت را کم کنید. اما گاهی اوقات برای ترمز کردن دیگر دیر می شود. ولی اگر خودرو شما دنده اتومات باشد، فقط کافیست لحظه ی ترمز را تشخیص دهید تا بدون دردسر و در کمترین زمان سرعت ماشین خود را کاهش دهید. این یکی از تجربه های رانندگی شماست که با ما به عنوان امداد خودرو در تبریز مطرح نموده اید.

در تفاوت ماشین دنده ای و اتومات همیشه گفته می شود ماشین های اتومات فقط برای رانندگی در جاده نیستند. بلکه مزیت رانندگی با این ماشین ها در ترافیک های سنگین کلان شهرها عملکرد بالای آنهاست که از خستگی و فشار عضلات پای شما هم کم خواهند کرد.

امدادخودرو در تبریز

هزینه تعمیرات

اگر شما هم به تعداد تعمیرات و هزینه ی تعمرات اهمیت می دهید، بهتر است سراغ ماشین های دنده اتومات نروید! از آنجایی که ساختار سیستم گیربکس این ماشین ها کاملا اتومات است، برای تعمیر آنها نیاز دارید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. در مقابل خودروهای دنداه ای، ساختار ساده تری دارند که بدون نیاز به تعمیرات تخصصی و پیچیده، فقط با پرداخت یک هزینه معقول در بلند مدت بدون ایراد و هزینه تراشی بیشتر کار می کنند.

رانندگی در کوهستان

یکی از مشکلاتی که همیشه در مقایسه تفاوت ماشین دنده ای و اتومات به عنوان کارشناس امداد خودرو در تبریز یادآور می شویم، این است که رانندگی در سربالایی ها یا جاده های شیب دار با خودروهای دنده اتومات مشکل خواهد بود و در این شرایط شما نیازمند یک خودروی دنده ای هستید.

دلیل این مسئله این است که زمانی که در سربالایی رانندگی می کنید، ماشین شما به قدرت و توان بیشتری برای حفظ تعادل نیاز دارد. در این شرایط شما باید ماشین را در حالت D1، D2 یا D3 قرار دهید تا ماشین گشتاور بیشتری داشته باشد. در این حالت، ماشین دنده اتومات، خودکار بیش از حد دنده را تغییر خواهد داد که باعث بروز مشکل و نقص فنی می شود.

تفاوت ماشین های دنده ای و اتومات

ماشین دنده ای یا اتومات؟

در این مقاله از امداد خودرو ارس سعی کردیم برای شما تفاوت ماشین دنده ای و اتومات را شرح دهیم. در صورتی که هزینه خرید خودرو، هزینه تعمیرات و نگهداری، یا مصرف سوخت برای شما مهم نیست با خرید خودروهای دنده اتومات لذت رانندگی را چند برابر تجربه خواهید کرد. اگر از رانندگی در ترافیک خسته می شوید، ماشین دنده اتومات این خستگی را کاهش می دهد. اما اگر معیارهای گفته شده برای شما اهمیت دارد، یا با ماشین زیاد سفر می کنید و در نهایت، اگر می خواهید رانندگی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید؛ ما به شما ماشین های دنده ای را پیشنهاد می کنیم. ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز با یک مقاله ی دیگر همراه بودید. امداد خودرو ارس با داشتن کادر حرفه ای و کارشناس در زمینه تعمیر خودرو در محل، یدک کش در تبریز، حمل خودرو در تبریز، امداد باتری در تبریز، تعمیر تلفنی ماشین در خدمت شما عزیزان همشهری و گردشگران بزرگوار می باشد. تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در زمینه انواع خدمات امداد رسانی افتخار ماست.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/