بلاگ امداد خودرو در تبریز

زمان تعویض لاستیک خودرو – امداد خودرو در تبریز

لاستیک قسمتی از ماشین شماست که روی چرخ های شاسی نصب می شود مانند یک حلقه اطراف چرخ را می پوشاند. لاستیک هم مانند سایر قطعات ماشین پس از مدتی عمر مفید خود را تمام کرده کارایی خود را از دست خواهد داد. دانستن بهترین زمان تعویض لاستیک خودرو و راه های افزایش طول عمر آن از مهمترین مواردی است که هر راننده ای باید آن را بداند. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با هم به این موضوع بپردازیم.

لاستیک خودرو

لاستیک ماشین، تنها بخشی است که در تماس مستقیم با زمان می باشد. در نتیجه شدت ضرباتی که از جاده و بار وارد می شود را جذب کرده و فشار وارد شده به خودرو را کاهش می دهد. در نتیجه حرکت چرخ ها و خودرو آسانتر می شود. با این حساب می توان گفت هر چه جنس لاستیک ها مقاوم تر باشد، طول عمر بیشتری خواهد داشت.

اجزای تشکیل دهنده لاستیک ماشین

لاستیک یا همان تایر ماشین از اجزای مختلفی مانند : عاج، بدنه، طوقه، تسمه، دیواره جانبی و لایه های پلی استر تشکیل شده است و برندهای داخلی و خارجی مختلفی هم برای تولید تایر وجود دارد.

عاج

عاج یا همان دندانهه لاستیک، به الگوها، خطوط و پستی و بلندی های سطح تایر گفته می شود که باعث ایجاد اصطحکاک با زمین در هنگام حرکت می شود. دندانه، لایه های ترکیبی تشکیل شده از پلاستیک های مصنوعی و طبیعی هستند که به روش اکستروژن تولید شده و الگوهای مختلفی مانند رگه ای، عرضی و ترکیبی از این دو را در خود دارند. به عنوان امداد خودرو در تبریز خدمتتان عرض می کنیم که عاج و سلامتی آن نقش به سزایی در کارکرد درست لاستیک ها دارد.

طوقه

حلقه هایی که از چند رشته فولادی تشکل شده اند و استحکام بسیار بالایی دارند و روی پوششی از لاستیک قرار می گیرند. طوقه ها رینگ و تایر را هم مرکز کرده و جذب نیروهای وارده از رینگ به لاستیک و موقعیت دهی را برعهده دارند.

بدنه

بدنه تایر از چندین لایه نخ پلی استری تشکیل شده است؛ به گونه ای که رادیال این نخ ها به صورت عمود بر عاج قرار گرفته و مقاومت این لایه ها به شدت در استحکام تایرها نقش مهمی دارد.

امداد خودرو در تبریز

دیواره جانبی

دیواره در تایرها وظیفه محافظت جانبی از لاستیک ها، حفظ هوای درون لاستیک ها، مراقبت از سایر لایه های لاستیک و همچنین حفظ استحکام جانبی آنها را بر عهده دارد.

تسمه

تسمه از لایه های فولادی ساخته شده و معمولا در زیر عاج قرار می گیرد. تسمه سطح صاف لاستیک هنگام تماس با زمین را انجام می شود، همچنین باعث افزایش مقاومت لاستیک در برابر پنچری است.

لایه های اضافی پلی استر

لاستیک هایی که سرعت بالایی دارند، معمولا یکی دو لایه اضافی پلی استر در ترکیبات خود دارند که باعث افزایش استحاک لایه های دیگر در کنار یکدیگر می شود.

زمان تعویض لاستیک ماشین

به عنوان یک امداد خودرو در تبریز و بر اساس تجربه های خود می خواهیم راه های تشخیص زمان تعویض لاستیک را برای شما شرح دهیم:

دقت به برآمدگی سطح لاستیک

اگر سطح لاستیک، برآمدگی یا ناهمواری های غیرطبیعی دارد، زمان تعویض لاستیک ها رسیده و عدم توجه به این مسئله می تواند باعث ترکیدگی لاستیک ها و ایجاد حادثه شود.

تاریخ انقضا

هر لاستیک، یک برچسب از شرکت تولیدی دارد که نوع لاستیک، تاریخ تولید و انقضای محصول روی آن درج شده است. تایر ماشین ها هم مانند سایر محصولات پس از مدتی استفاده به استهلاک رسیده و نیازمند تعویض هستند. به طول کلی تاریخ انقضای تایرها در صورت عدم استفاده ده سال و در صورت استفاده شش سال می باشد.

ترک در لاستیک ها

هر گونه ترک در تایرها، نشان از فرارسیدن زمان تعویض تایرهاست. اگر متوجه ترک بر روی بدنه لاستیک ها شدید، فورا نسبت به تعویض آنها اقدام نمایید تا از بروز خطرات جدی جلوگیری نمایید. یکی از مواردی که به عنوان امداد خودرو در تبریز بسیار مشاهده کرده ایم، عوارض رانندگی خطرناک با لاستیک های ترک خورده است.

شاخص نواری

بیشتر لاستیک های تولیدی خط نواری بر روی خود دارند که در لاستیک های نو قابل مشاهده نیست، ولی در اثر استفاده و فرسوده شدن لاستیک، این نوار به مرور قابل مشاهده می شود و زمان تعویض لاستیک را به شما نشان می دهد.

لرزش های شدید

اگر در هنگام حرکت خودرو متوجه تکان و لرزش های شدید در خودرو شدید، نشاندهنده ی فرارسیدن زمان تعویض لاستیک هاست. علت های گوناگونی می تواند باعث لرزش در خودرو شود که یکی از این علت ها فرسودگی لاستیک ها و ناهمواری سطح آنهاست.

امداد خودرو تبریز

عاج تایر

آخرین علامتی که به عنوان نشانه ی تعویض لاستیک ها باید مدنظر داشته باشید، عاج لاستیک هاست. همانطور که در اول مقاله ذکر شد، عاج باعث ایجاد اصحکاک می شود. در نتیجه اگر دچار ساییدگی بیشتر از حد استاندارد شوند، باعث صاف شدن سطح لاستیک می شوند. در صورت عدم تعویض لاستیک های فاقد عاج، رانندگی در جاده های لغزنده یا سرعت بالا مشکل شده و ماشین مرتبا سر می خورد؛ از تبعات تعویض نکردن لاستیک می توان به خطر واژگونی اتومبیل اشاره کرد.

راه های افزایش طول عمر لاستیک

لاستیک ها باید همیشه باد تنظیم شده و استانداردی داشته باشند و در فصل های مختلف میزان باد و سلامتی فیزیکی آنها بررسی شود.

رانندگی ایمن و درست، رانندگی در جاده های استاندارد، جا به جایی به موقع تایرهای جلو و عقب، تراز بودن چرخ ها می تواند به افزایش طول عمر آنها کمک کند.

عوامل موثر در کاهش طول عمر لاستیک

رانندگی در جاده های نامناسب

شیب های تند

جاده های خاکی

پیچ های تند و ناهمواری ها

رانندگی نادرست

شتاب ناگهانی

ترمز و گازهای ناگهانی

ترمز کردن طولانی.

حمل بار بیش از توان خودرو

تعویض نکردن به موقع تایرهای جلو و عقب

تنظیم نبودن باد لاستیک ها

تراز نبودن لاستیک های جلو و عقب

افزایش دمای لاستیک در اثر رانندگی با سرعت بالا

عواملی هستند که می توانند طول عمر مفید لاستیک های شما را کاهش دهند. اگر در جاده های تبریز بودید و لاستیک های خودروی شما دچار نقص، پنچری، باد کم یا تعویض نیاز داشته باشد، فقط کافیست با امداد خودرو ارس تماس بگیرید.

امداد خودرو ارس یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز بوده که آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات امداد رسانی از جمله تعمیر خودرو در محل، تعمیر تلفنی خودرو، یدک کش و حمل خودرو در تبریز می باشد و با هدف ایجاد رفاه و آسایش رانندگان عزیز در خدمت شما می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/