بلاگ امداد خودرو در تبریز

شناخت انواع صداهای ماشین و تشخیص علت صداهای غیرعادی ماشین با امداد خودرو در تبریز

انواع صداهای ماشین

اگر اتومبیل دارید و مرتبا از آن استفاده می کنید، مطمئنا تجربه کرده اید که بارها ماشین صداهای غیرمعمول می دهد و این صداها شبیه به کارکرد معمولی و عادی ماشین نیست. تشخیص علت صداهای غیرعادی ماشین از صداهای طبیعی نیازمند دانش است. صداهایی مثل صدای موتور در حال کار، حتما به گوشتان آشناست، برای همین کوچکترین صدای غیرعادی و نامتعارف به سرعت توجه شما را به خود جلب می کند. حتما می دانید هر کدام از این صداها می توانند علت یک مشکل در بخشی از ماشین و قطعات آن باشند که باید نسبت به رفع آن اقدام نمایید. با یدک کش در تبریز ارس همراه باشید تا با هم انواع صداهای ماشین و علت صداهای غیرعادی ماشین را با هم بررسی کنیم. برای شماره امداد خودرو در تبریز می توانید به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

امداد خودرو در تبریز

علت صداهای غیرعادی ماشین

صدای ناله موقع چرخاندن فرمان

فرض کنید ماشین شما روشن است، با چرخاندن فرمان به چپ و راست، صدای ناله مانندی می شنوید که به احتمال زیاد از سطح مایع هیدرولیک فرمان است و سطح آن کاهش یافته است. پس این صدا به راحتی و با اضافه کردن کمی مایع هیدرولیک رفع می شود. برای اطمینان می توانید بررسی کنید که مایع شما در گذشت زمان استفاده شده تا نشتی داشته، اگر متوجه نشتی شدید باید به یک مکانیک مراجعه نمایید.

صدای جیغ موقع استارت زدن

یکی دیگر از صداهای غیرعادی ماشین، هنگامی است که پس از روشن کردن ماشین صدایی مثل جیغ می شنوید؛ معمولا این صدا بعد از گرم شدن ماشین از بین می رود و معمولا در فصول سرد سال بیشتر می شود. مشکل شما از تسمه دینام است و نیاز به تعویض دارد. اگر تسمه را عوض کردید و صدا را همچنان شنیدید، تنسیور یا تنظیم کننده ی میزان کشیدگی تسمه مشکل شماست. اگر تنسیور شما فرسوده شده نیاز به تعویض دارد. برای اطمینان، در حالت روشن و کارکردن موتور، روی تسمه دینام چند قطره آب بریزید. اگر صدای ماشین قطع می شود یعنی تسمه دینام شما فرسوده شده و باید ماشین را خاموش کرده و تسمه را بررسی کنید که از کجا دچار ترک یا پارگی شده است.

شناخت انواع صداهای ماشین

صدای جیرجیر یا ساییدگی موقع عبور از دست انداز

هنگام رد شدن از سرعت گیر یا دست اندازها صدایی شبیه جیرجیر یا ساییدگی می شنوید، این مسئله به میل میل موج گیر یا بوش های دو سر آن بر می گردد. برای توضیح بیشتر این صداهای غیرعادی ماشین می گوییم اگر موقع رانندگی حس می کنید سیستم تعلیق ماشین سست تر شده و تعادل ماشین چندان حفظ نمی شود، میل موج گیر و بوش ها را تعویض کنید. معمولا این صدایماشین از فرسودگی کمک فنر و اجزا، بوس طبق یا قطعه های استرات بار می تواند باشد. با یدک کش در تبریز ارس همراه باشید و برای دسترسی به شماره امداد خودرو در تبریز به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید.

صدای کلیک موقع گاز دادن

یکی دیگر از انواع صداهای ماشین، می تواند صدای کلیک زدن موقع گاز دادن یا دور زدن باشد. این یعنی پلوس ماشین شما ایراد دارد. گاهی سرپلوس یا میله مشکل دارد، اگر این صدا را موقع چرخاندن فرمان به سمت راست می شنوید، میله سمت راست شما مشکل دارد، اگر موقع چرخیدن به سمت چپ می شنوید یعنی میله سمت چپ ایراد دارد. البته می توان گفت این صدا گاهی به دلیل میله رابط چرخ و فرمان هم باشد که شل شده و نیاز به محکم شدن دارد. این مسئله جدیت بالایی دارد و خطرناک است. پس حتما به یک تعمیرکار نشان دهید. زیرا در صورت پیشرفت بعید است که بتوانید ماشین را موقع رانندگی کنترل کنید.

صداهای غیرعادی ماشین

صدای خروج هوا از زیر داشبورد

یکی دیگر از علت صداهای غیرعادی ماشین، شنیدن صدایی شبیه خروج باد یا هیس موقع فشار دادن یا رها کردن پدال ترمز است. این صدا حتی وقتی چند ثانیه ماشین را خاموش می کنید هم شنیده می شود. این صدا مربوط به مشکل تقویت ترمز شماست. بوستر برای رفع این مشکل باید تعمیر شود. یدک کش در تبریز ارس، آماده ی ارائه انواع خدمات امداد باتری، حمل خودرو در تبریز. شماره امداد خودرو در تبریز

صدای تیک تیک ماشین،از انواع صداهای ماشین

صدای تیک تیک ماشین برای مواقعی است که موتور روشن است. این صدا ممکن است از پیستون ها باشد. هر چه پیستون ها چربی کمتری داشته باشند این صدا را می دهند و نرم و روان کار می کنند؛ پس هر چه سطح روغن آنها پایین آمده باشد صدای پیستون ها بلند می شود. با دیپ استیک یا میله ژرفاسنج سطح روغن مخزن را بررسی کنید. اگر مشکل از کمبود روغن باشد به سادگی قابل حل است اما اگر روغن به اندازه در مخزن بود، یعنی باید ماشین را به تعمیرگاه ببرید.

صداهای غیرعادی ماشین هنگام دور زدن

اگر موقع دور شدن صداهای غیرعادی می شنوید، شاید لاستیک های شما کم باید هستند؛ یا حتی بیش از حد ساییده شده و نیاز به نوسازی دارند. اگر مشکلی در تایرهای شما نبود، می توان گفت بلبرینگ شما فرسوده شده یا چرخ های ماشین به خوبی بالانس نشده و دلیل این صدا همین است.

صدای غیرعادی موتور

صداهای غیرعادی ماشین موقع ترمز کردن

اگر موقع ترمز کردن صدای غیرعادی می شنوید، باید بلافاصله به تعمیرگاه و یک مکانیک مراجعه کنید. چون بین علت صداهای ماشین، این مشکل از همه جدی تر و نیازمند توجه اضطراری است. ماشین می تواند در قسمت سیستم ترمز یا لنت ها دچار مشکل شده باشد و این مسئله شوخی بردار نیست.

صدای انفجار اگزوز

اگر اگزوز ماشین فرسوده شده باشد، یا زنگ زده باشد نشتی پیدا می کند. در این حالت وظیفه ی اصلی خود که خروج دود ناشی از احتراق سوخت موتور است، را نمی تواند به خوبی انجام دهد. در نتیجه هنگام شنیدن صدای انفجار و استشمام بوی دود اگزوز بدانید مشکل از اگزوز است.

یدک کش در تبریز

صدای کلیک و روشن نشدن ماشین

اگر صدای کلیک را زیاد می شنوید و ماشین به دنبال آن روشن نمی شود یا به اصطلاح استارت نمی خورد، این یعنی باتری ماشین شما خوابیده است؛ یا به قول معروف شارژ تمام کرده است. فرقی هم نمی کند تعداد کلیک ها یکی است یا چند تا، اگر بعد از صدای کلیک ماشین روشن نمی شود مشکل باتری دارید و نیاز به شارژ یا نوسازی دارد.

امداد خودرو ارس، یکی از نام های آشنا، معتبر و مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد که با سابقه ی بیش از دو دهه، میزبان رانندگان عزیز در تمامی نقاط تبریز و حومه می باشد. از جمله خدمات امداد خودرو ارس، امداد خودرو تبریز، جرثقیل و یدک کش در تبریز، مشاوره و تعمیر تلفنی خودرو، امداد باتری، تعمیر خودرو در محل در تبریز می باشد. امداد خودرو ارس، آرزوی سفری بی خطر و پر از آرامش برای شما رانندگان عزیز دارد.

ممنون که تا اینجا با یدک کش در تبریز ارس همراه بودید، برای شماره امداد خودرو در تبریز به قسمت تماس با ما مراجعه نمایید. امدادخودرو تبریز ارس آماده ی ارائه ی انواع خدمات یدک کش در تبریز، امداد باتری، تعمیر خودرو در محل و حمل خودرو می باشد.

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/