بلاگ امداد خودرو در تبریز

مشکلات جا نرفتن دنده + امداد خودرو در تبریز

برای خیلی از ما پیش آمده است که در تعویض دنده دچار مشکل شده باشیم. در این حالت هر چقدر هم که پدال کلاچ را فشار دهید باز هم دنده جا نمی خورد یا با سختی جا می خورد. با مقاله ی جدید امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با هم این مسئله را بررسی کنیم.

جا نرفتن دنده

اگر دنده با مشکلاتی مانند صداهای غیرعادی یا گوش خراش جا می خورد، یا دنده از جای خود بیرون می آید، یا تعویض دنده با مشکل مواجه است، دنده ی شما دچار مشکل شده؛ این مسئله جزو اتفاقات ناخوشایندی محسوب می شود که می تواند موجب آسیب به قطعات دیگر خودرو نیز بشود.

علت بد جا رفتن دنده

وجود مشکل در سنسور کلاچ

وجود هر گونه نقص فنی در سیستم کلاچ

کم شدن واسکازین و گیربکس

درست عمل نکردن دنده ها

اشتباه راننده در تعویض دنده

بی کیفیت بودن واسکازین

غلظت کم واسکازین

آستین توپی و جا نرفتن دنده

مشکل در حلقه همگام ساز

شرایط آب و هوا

تنظیم کننده های چرخ دنده

فرسودگی فلایول

امداد خودرو در تبریز

نقص فنی سیستم کلاچ

اصلی ترین و مهمترین دلیلی که می تواند روی جا نخوردن دنده تاثیر بگذارد، نقص فنی در سیستم کلاچ است. خشک یا سفت بودن کلاچ می تواند باعث کارکرد نادرست دنده شود. هر چه کیفیت کلاچ و سیستم آن پایین باشد، باعث تمام شدن دیسک صفحه کلاچ و نشتی مایع هیدرولیک می شود و در نهایت دنده سخت جا می رود. برای آشنایی بیشتر با کلاچ، مقاله علایم خرابی کلاچ را مطالعه بفرمایید.

نقص سنسور کلاچ

انتقال قدرت ماشین های مدل بالا معمولا با سیستم های رایانه ای کنترل می شود. اگر به هر دلیلی سیستم کامپیوتری آن دچار مشکل شود، روند فعالیت درست گیربکس دچار مشکل می شود و دنده سخت جا می رود.

عمل نکردن صحیح دنده ها

گاهی ممکن است به هم خوردن تنظیم چرخ دنده ها باعث اختلال در عملکرد دنده شود. هر زمانی که با این مسئله مواجه شدید حتما به یک مرکز مجاز امداد خودرو در تبریز یا تعمیرگاه مراجعه نمایید. اگر دنده را عوض کردید اما به حالت خلاص خود برگشت، این یعنی در غلاف کشویی مشکل وجود دارد یا دنده دچار ساییدگی شده است؛ علت های دیگر می تواند بلبرینگ و بوس های داخلی آن باشد. همچنین نقص اهرم دنده هم می تواند باعث کارکرد نادرست و صداهای عجیب در تعویض دنده شود.

کاهش سطح واسکازین

در صورتی که سطح واسکازین و گیربکس از حد نرمال خود پایینتر باشد، دنده ی شما به درستی کار نخواهد شد. در نتیجه باید حتما واسکازین خود را به موقع تعویض یا شارژ کنید یا اگر هرگونه نشتی دارد فورا رفع کنید.

رانندگی نادرست

یکی از عمده ترین علت های بد جا رفتن دنده، اشتباهات رانندگی می باشد. در صورتی که راننده پای خود را به درستی و کامل روی کلاچ فشار ندهد، دنده به سختی جا می خورد. در مورد تعویض درست دنده اینجا بخوانید.

امدادخودرو در تبریز

کیفیت پایین واسکازین

یکی از عمده ترین مواردی که به عنوان امداد خودرو در تبریز با آن مواجه بوده ایم همین مسئله است. واسکازین خود را حتما از شرکت های شناخته شده و برند های باکیفیت و معتبر تهریه کنید. زیرا به صورت کاملا مستقیم روی کارکرد دنده ی شما تاثیر می گذارد.

آستین توپی

آستین توپی، وظیفه ی اتصال بین دنده ها با چرخ دنده را بر عهده دارد. آستین توپی، با توجه به مسیر حرکت دنده، به سمت چپ را راست حرکت می کند و میان دنده توپی و دنده اصلی قرار می گیرد. بر روی این قطعه، دنده های کوچکی قرار دارند که هزمان با تعویض دنده توسط شما، با دندان های حلقه هماهنگ می شوند. در نتیجه هر گونه خرابی در آستین توپی می تواند دنده عوض کردن شما را با مشکل مواجه کند.

شرایط آب و هوا

در مکان های سرد و بسیار سرد معمولا سیستم انتقال نیرو در خودرو دچار مشکل می شود. علت آن هم یخ زدن سلونوئید است. پس در هوای سرد خودروی خود را در مکان های سرپوشیده پارک کنید.

حلقه هماهنگ کننده

حلقه هماهنگ کننده با آستین توپی ارتباط دارد و هر گونه خرابی در این قطعه می تواند باعث مشکل در کارکرد دنده خواهد شد.

تنظیم کننده چرخ دنده

میان دو چرخ دنده ی سیستم انتقال قدرت، یک دنده ی چوبی قرار دارد که درگیر کردن چرخ دنده ها به عهده ی این قطعه است. همچنین این قطعه بین دنده های سوم و چهارم قرار دارد و به عنوان یک پل بین چرخ دنده ها عمل می کند؛ توپی به شافت گیربکس منتقل می شود و حرکت آزادی بین دنده های دیگر ندارد. اگر این قطعه دچار ایراد شود، دنده به درستی کار نمی کند.

امداد خودرو تبریز

آسیب در ماهک های دنده

ماهک دنده، بخش های داخل گیربکس است که جابجایی کشویی دنده را بر عهده دارد. به این ترتیب مشکل در ماهک دنده به سادگی باعث جا نرفتن دنده خواهد شد. این کشویی ها با حرکت ماهک حرکت کرده و وضعیت دنده را به دلخواه راننده تنظیم می کند. هر گونه ساییدگی، شکستگی یا خوردگی در ماهک باعث بد جا رفتن دنده می شود و نیازمند مراجعه به مرکز امداد خودرو در تبریز یا تعمیرگاه مجاز می باشد.

فرسودگی فلایول

در صورتی که فلایول دچار مشکل شود، عملکرد صحیح دنده ها هم دچار مشکل می شود و در سیستم ایجاد اختلال می کند. پس اگر مشکل جا نرفتن دنده دارید، حتما فلایول خود را هم بررسی کنید.

در نهایت، برخی موارد که به عنوان امداد خودرو در تبریز با آن مواجه بوده ایم، ایراد در اهرم تعویض دنده، خوردگی و ساییدگی دنده برنجی ها و در نهایت آسیب دیدن صفحه سلکتور است که باعث اختلال در کارکرد دنده ها می شود.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بوده اید. امداد خودرو ارس از جمله مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد که انواع خدمات تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو در تبریز، یدک کش در تبریز و تعمیر تلفنی خودرو را به تمامی رانندگان عزیز ارائه می دهد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/