بلاگ امداد خودرو در تبریز

دلایل داغ کردن موتور + امداد خودرو در تبریز

موتور ماشین، از مهمترین قطعات آن محسوب می شود که خود از قطعات متنوعی تشکل شده و اصلی ترین دلیل روشن شدن و حرکت ماشین، می باشد. یکی از ایرادات شایع و رایجی که در مورد موتور ماشین اتفاق می افتد، داغ کردن و بالا رفتن آمپر آب آن است. ممکن است شما هم این مورد را تجربه کرده باشید. داغ کردن موتور، در فصل های گرم سال یا هنگام رانندگی در سربالایی اتفاق می افتد. این مسئله گاهی موجب نگرانی می شود. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا علل داغ کردن موتور را با هم بررسی کنیم.

دلایل داغ کردن موتور

ترموستات

ترموسات، وظیفه ی حفظ دمای موتور را بر عهده دارد. به عبارتی از داغ کردن بیش از حد آن جلوگیری می کند. زمانی که موتور ماشین داغ کرده و دمای بالایی داشته باشد، ترموستات مسیر آب خنک کننده را باز می کند تا خنک کننده وارد موتور شده و دمای آن را کاهش دهد. اگر هرگونه ایراد و اختلالی در این روند پیش بیاید، دمای موتور رفته رفته بیشتر شده و داغ می کند.

فن رادیاتور

فن رادیاتور هوا را به سمت رادیاتور هدایت می کند تا باعث کاهش دمای آبی شود که از موتور به سمت رادیاتور بر می گردد. یکی از مواردی که باعث افزایش تماس با مراکز امداد خودرو در فصل های گرم سال می شود، این مسئله است: اگر فن رادیاتور دچار هر گونه اختلالی مانند شکستگی پره های آن و ... شود، هوا به درستی به مایع نمی رسد و دمای مایع خنک کننده افزایش پیدا می کند؛ اتفاقی که می افتد داغ کردن موتور ماشین است.

امداد خودرو در تبریز

نشستی تهویه

مایع خنک کننده ای که از رادیاتور به موتور منتقل می شود، در صورتی که در مسیر لوله ی عبور خود، هر گونه سوراخ و نشتی داشته باشد، با هوای وارد شده از سوراخ ها ترکیب شده و با حباب های بسیاری که ایجاد می شود، قادر به رسیدن به داخل موتور نخواهد بود. پس دمای موتور بالا می رود.

کیفیت مایع خنک کننده

اگر مایع خنک کننده ی شما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نباشد یا غلظت بالایی داشته باشد، باعث انسداد در سیستم تهویه و رادیاتور می شود. در نتیجه دمای موتور کاملا ناگهانی افزایش پیدا می کند که باعث داغ کردن می شود. اگر شما هم با چنین علایمی روبرو شوید، توصیه می کنیم حتما با امداد خودرو در تبریز تماس حاصل نمایید.

انسداد لوله تهویه

لوله های تهویه ماشین مستمر و دوره ای، در چکاپ دوره ای خودرو جرم گیری و تمیز می شوند تا مانع بروز هرگونه مشکل در آینده باشند. در صورتی که لوله ها به موقع جرم گیری نشوند، گرفتگی ها و رسوبات لوله مانع رسیدن مایع خنک کننده به موتور می شوند. نتیجه افزایش دمای موتور و داغ کردن آن است.

اگزوز

اگزوز ماشین گاز ای خروجی را به بیرون از ماشین هدایت می کند. مبدل کاتالیست اگزوز، گازها را درون خود حفظ می کند که اگر هر گونه ایراد و مشکلی در اگزوز یا مبدل کاتالیست آن پیش بیاید، باعث می شود گازهای خروجی به درستی خارج نشوند، سپس به موتور بازگشته و باعث افزایش دمای موتور خواهند شد.

امدادخودرو در تبریز

پمپ آب

دیگر ایرادی که باعث جوش آوردن موتور تماس شما با امداد خودرو می شود، ایراد و مشکل در پمپ آب است. پمپ آب، وظیفه ی پمپاژ مایع خنک کننده دارد که باعث گردش مایع خواهد شد. اگر پمپ آب دچار هر گونه مشکل شود، مایع خنک کننده به درستی به گردش در نمی آید و دمای موتور افزایش می یابد.

سطح روغن موتور

روغن موتور ماشین، وظیفه ی روان کردن حرکات بین قطعات موتور را بر عهده دارد تا از هر گونه ساییدگی و اصطحکاک آنها جلوگیری کند. در نتیجه سطح روغن موتور بسیار اهمیت دارد و اگر کاهش یابد، برخورد قطعات بیشتر شده و دمای موتور را هم افزایش خواهد داد.

ترفندهای پیشگیری از داغ کردن موتور

ضدیخ

همیشه یک ترکیب مناسب از ضدیخ و آب در خودرو به همراه داشته باشید تا در مواقع اضطراری بتوانید از آن استفاده کنید.

رانندگی اصولی

از اصلی ترین نکاتی که می تواند باعث افزایش دمای موتور شود رانندگی غیراصولی است. سرعت گیری و ترمزهای مکرر و ناگهانی، استفاده از کولر در دمای بالا در فصول گرم سال، سرعت بالا در تابستان می تواند به سادگی دمای موتور را افزایش هد و آمپر خودرو بالا برود. برای مطالعه در مورد اصول رانندگی در تابستان، کلیک کنید.

تسمه موتور

تسمه ی موتور، انرژی موتور را به اجزای دیگر از جمله سیستم خنک کننده ی شما منتقل می کند. اگر به هر دلیلی تسمه ی شما دچار خوردگی، پارگی و ... شود، سیستم خنک کننده ی شما به درستی کار نمی کند و دمای موتور افزایش می یابد. یکی دیگر از درخواست های تعمیر خودرو در محل از امداد خودرو در تبریز، همین مورد است که با یک چکاپ ساده تسمه رفع می شود.

درب رادیاتور

درب رادیاتور شما ممکن است در اثر گذشت زمان دچار پوسیدگی شود و عملکرد صحیحی نداشته باشد. اگر هرگونه ایراد در درب رادیاتور ماشین احساس کردید، بدانید که درب رادیاتور برای جلوگیری از به جوش آمدن مایعات داخل موتور توان کافی ندارد؛ به دنبال ان دمای مایع خنک کننده افزایش می یابد که دمای آمپر خودرو را نیز افزایش خواهد داد. در نتیجه برای جلوگیری از به جوش آمدن مایع و داغ کردن موتور، مرتبا درب رادیاتور را چک کنید.

اندازه ی ضدیخ

برخی از رانندگان معتقدند ضدیخ فقط در فصل های سرد سال قابل استفاده است و تنها کارکرد آن جلوگیری از یخ زدن قطعات موتور است. در صورتی که این باور کاملا غلط است و ضدیخ وظیفه ی حفظ دمای موتور در فصل های گرم سال را هم بر عهده دارد. پس حتی در فصل های گرم سال از اندازه استاندارد و مناسب ضدیخ ماشین مطمئن شوید.

امداد خودرو تبریز

کندانسور

به مرور با استفاده ی مکرر رسوبات، گرفتگی و ضایعات بسیاری در قسمت جلوی ماشین جمع می شود که باعث اختلال در عملکرد سیستم خنک کننده ماشین خواهد شد. پس اگر می خواهید خودروی شما دمای خود را در حد استاندارد حفظ کند، کندانسور ماشین را مرتبا تمیز کنید تا مانع افزایش دمای ماشین شود.

ممنون که تا اینجا، با یک مقاله ی دیگر با ما همراه بودید. امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد که در تمامی زمینه های تعمیر خودرو در محل، یدک کش در تبریز، امداد باتری در تبریز، حمل خودرو در تبریز و تعمیر تلفنی خودرو در تبریز، در خدمت شما عزیزان می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/