بلاگ امداد خودرو در تبریز

لزوم رعایت شرایط یدک کشی برای حمل ایمن خودرو + امداد خودرو در تبریز

همانطور که می دانیم روزانه، بالای میلیونها اتومبیل در سطح خیابان ها و جاده های شهر تردد می کنند. همچنین روز به روز، به دلیل افزایش تقاضا و استفاده از وسایل نقلیه، میزان نقص های فنی و مشکلاتی که برای ماشین ها ممکن است پیش بیاید هم بیشتر می شود. در روزگاران قدیم، در صورتی که نقصی فنی برای خودرو پیش می آمد، دو راه برای حل آن وجود داشت: یا باید تعمیرکار را با پرداخت هزینه ای به نام حق القدم بالای سر ماشین خود می آوردید تا مشکل را حل کند؛ یا اینکه ماشین را به تعمیرگاه ببرید. این انتقال خودرو به تعمیرگاه ممنون با یک خودروی ثانویه و طناب انجام می شد و فرقی نمی کند ماشین چیست و آیا مخصوص حمل و یدک کشی است یا خیر؛ ماشین را بکسل و به نزدیک ترین تعمیرگاه منتقل می کرد. با ما همراه باشید تا در مورد شرایط یدک کشی خودرو با هم صحبت کنیم.

شرایط یدک کش در تبریز

علت استفاده از امداد خودرو و نیروهای امدادرسانی

با توجه به اینکه روز به روز ماشین ها پیشرفته تر می شوند، تجهیزاتی که برای تعمیر و رفع مشکل آنها نیاز است هم پیشرفته تر شده و باعث منسوخ شدن روش اول می شود زیرا هر تعمیرکاری با ساده ترین تجهیزات قادر نخواهد بود مشکلات جدی یک ماشین را رفع کند. در خیلی از مواقع تعمیرکار و امدادرسان در محل حاضر می شود اما تشخیص می دهد تعمیر ماشین در محل امکان پذیر نیست و چاره ای جز انتقال ماشین به تعمیرگاه وجود نخواهد داشت. راه حل دوم که همان بکسل کردن ماشین بود، از آنجایی که توسط همه و با هر ماشینی انجام می شود آسیب های جدی به هر دو ماشین وارد می کرد در نتیجه کم کم این راه هم از دایره ی انتخاب ها حذف شد.

اتفاقی که افتاد، معرفی یک راه حل ایمن و منطقی به نام خدمات امداد خودرو در تبریز و یدک کش در تبریز است که با نام خدمات امداد رسانی در تبریز و حومه شناخته می شود.

امداد خودرو در تبریز

مجموعه های امدادرسانی خودرو، با تجهیزات ویژه و پیشرفته ی خود و همچنین خودروهای حرفه ای و پیشرفته ی خود توانسته اند تمامی نیازهای رانندگان به نیروی امدادرسانی را رفع نمایند. در نتیجه رانندگان هم نگرانی کمتری نسبت به خرابی ماشین های خود دارند. امداد خودرو در تبریز ارس، با نیروی تعمیرکار و متخصص در تیم خود، در اولین مرحله اقدام به عیب یابی و شناسایی مشکل ماشین شما می کنند. در دومین قدم، در صورتی که عیب ماشین شما در محل و جاده قابل تعمیر باشد، اقدام به حل مشکل ماشین شما می کنند. در سومین مرحله در صورتی که خودروی شما نیاز به تجهیزات پیشرفته جهت تعمیر، یا نیاز به قطعات یدکی جدید برای تعمیر یا تعویض باشند؛ شما چاره ای جز حمل خودرو به تعمیرگاه نخواهید داشت. پس اینجا یدک کش در تبریز ارس، به کمک شما می آید تا خودروی شما را با انواع تجهیزات حمل خودرو یا یدک کش، به نزدیک ترین تعمیرگاه معتبر و مجاز برساند

انواع حمل خودرو در تبریز

حمل خودرو به روش های مختلفی انجام می گیرد که بر اساس تشخیص نیروی امدادرسان و میزان مشکل ماشین شما، یدک کش، خودروبر و ... انتخاب می شود. هر چه میزان آسیب خودروی شما بیشتر باشد نیاز به خودروبر و هر چه مشکل ماشین شما کمتر باشد با یدک کش می توان آن را حمل کرد. البته که علاوه بر میزان آسیب وارده به ماشین، میزان هزینه هم می تواند روی نوع حمل خودروی شما تاثیر بگذارد.

این حرفها شاید در نگاه اول برای شما بسیار ساده باشد؛ اما حمل خودرو اصول مختص خود را دارد که اگر می خواهید ماشین شما بدون اضافه شدن مشکلات بیشتری، به تعمیرگاه تحویل داده شود یا اینکه سر از اوراق قطعات درنیاورد باید به تمامی نکات این مقاله توجه نمایید! همچنین می توانید مقاله ی اصول استفاده از یدک کش را نیز مطالعه نمایید.

امداد خودرو در تبریز

نکات حمل خودرو با یدک کش در تبریز

یدک کش ها، از متداول ترین و اولین راهها برای حمل خودرو در امداد خودرو در تبریز هستند. طبیعتا خیلی از این خودروهای یدک کش را در سطح شهر و جاده ها دیده اید. رایج ترین نوع یدک کش، یدک کش های نیمه سنگین مانند نیسان هستند که در قسمت بار آنها، یک جرثقیل کار گذاشته شده است. این نوع یدک کش ها، در دو نوع چرخ گیر و معمولی هستند. یدک کش های معمولی با یک اهرم و طناب مخصوص ماشین شما را تا تعمیرگاه بکسل می کنند؛ در صورتی که ماشین های چرخ گیر، یک وسیله ی ویژه دارند که در زیر لاستیک های ماشین معیوب قرار می گیرد و خودرو را تا ارتفاع مناسبی بالا می آورد تا خودرو قابل حمل باشد.

قوانین یدک کش در تبریز

در صورتی که نیاز به دریافت خدمات امداد خودرو در تبریز به ویژه خدمات تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو یا یدک کش داشته باشید؛ باید یک سری قوانین راهنمایی رانندگی را هم در مورد یدک کش و نکات استفاده از آن بدانید و از رعایت آنها اطمینان حاصل نمایید. مهمترین قوانین استفاده از یدک کش عبارتند از :

1.یدک کشی باید در شرایط دید کامل و نور کافی انجام بگیرد.

2.یدک کش باید کیفیت و سلامت کامل و نیرو و توان مورد نیاز جهت یدک کشی را داشته باشد.

3.خودروی دارای نقص فنی باید راننده مستقل داشته و راننده نیز گواهینامه معتبر داشته باشد.

4.یدک کش نباید همزمان بیش از یک خودرو را یدک کشی کند.

اینها اصلی ترین قوانینی است که در مورد استفاده از امداد خودرو باید رعایت شود. حالا پس از این قوانین، نوبت به نحوه ی حمل خودرو با یدک کش می رسد.

1.راننده ی یدک کش ابتدا باید میزان توان یدک کش خود را نسبت به ماشین معیوب بررسی کند که آیا این خودرو، قابلیت حرکت با یدک کش را دارد یا نه؟ اگر خودرو آسیب دیده حرکت داده شود ممکن است آسیبی هم به قسمت های دیگر آن وارد شود یا نه؟

همانطور که می دانید برخی از مشکلات و نقص های فنی ماشین، قابلیت تعمیر در محل ندارند. این مشکلات گاهی مربوط به سیستم تعلیق یا انتقال قدرت ماشین هستند که باعث می شود خودرو به روش معمول قابل حمل نباشد و روش های دیگری برای انتقال این ماشین به تعمیرگاه در نظر گرفته می شود.

2.خودروی یدک کش باید قبل از یدک کشی، بررسی و سلامتی آن برای یدک کشی تضمین شده باشد. ماشینی که دارای عیب و نقص باشد، طبیعتا نمی تواند یک ماشین معیوب دیگر را یدک کش کند. در نتیجه سلامتی تایرها، تنظیم باد لاستیک ها، کیفیت سیستم ترمز و سیستم فرمان اهمیت بسیار بالایی در خودروی یدک کش دارد.  همچنین خودروی یدک کش همیشه باید یک لاستیک زاپاس سالم داشته باشد.

یدک کش در تبریز

3.در مرحله ی یدک کش کردن ماشین، خودروی معیوب، باید در حدی بالا بیاید که از وسعت دید راننده در قسمت پشت سر کم نشود و در عین حال فاصله ی خودروی معیوب از زمین به قدری منطقی باشد که به راحتی بکسل شده و مشکلی در پستی و بندی و پیچ ها برای خودرو به وجود نیاید.

4.هنگام یدک کش کردن باید به میزان باد لاستیک های خودروی معیوب دقت کرد. از آنجایی که ماشین بکسل شده با دو چرخ جلو یا عقب خود حرکت خواهد کرد، پس فشار کل ماشین به روی دو لاستیک باقی مانده روی زمین خواهد آمد. پس وزن بیشتری نسبت به حالت عادی چهار چرخ خود خواهد داشت. پس بدانید اگر لاستیک ها کم باد باشند، یا اصلا سالم نباشند احتمال آسیب رسانی به ماشین در حین حرکت افزایش پیدا می کند.

5.خودروی یدک کش، حتما باید دارای بیمه شخص ثالث معتبر و فعال باشد. با داشتن این بیمه یک ضمانت ضمنی برای زمان هایی وجود دارد که خودروی معیوب توسط یدک کش دچار خسارت یا آسیب بیشتری می شود. داشتن بیمه شخص ثالث می تواند برای جبران هزینه ها شما را راحت کند.

در صورتی که از امداد خودرو مجاز و معتبر در تبریز استفاده کرده باشید؛ قطعا تمامی این موارد را رعایت خواهد کرد. زیرا شرکت های امداد خودرو معتبر با توجه به اینکه تحت نظارت اتحادیه ی خود فعالیت می کنند، ملزم به رعایت تمامی این نکات یدک کشی هستند.

قوانین حمل خودرو در تبریز با خودروبر

یکی دیگر از روش های حمل خودرو، استفاده از ماشین های خودروبر است. استفاده از خودروبر نسبت به یدک کش معمولا امنیت بیشتری دارد اما نیازمند حرکت خودرو می باشد. چنانچه خودروی معیوب قادر به حرکت نباشد، استفاده از خودروبر برای این ماشین مناسب نخواهد بود.

1.تمامی قوانین و نکاتی که در بخش یدک کش ها ذکر شد، در مورد خودروبر هم قابل اجرا می باشد و امداد خودرو ملزم به رعایت آنهاست.

2.اغلب ماشین های خودروبر، از نوع کامیونت های سبک و نیمه سنگین هستند. در نتیجه باید دقت کرد راننده ی خودروبر صلاحیت رانندگی با کامیونت ها را داشته و گواهینامه مربوطه را داشته باشد.

3. از آنجایی که نحوه ی قرار گرفتن خودروی معیوب بر روی خودروبر خاص و حساس می باشد؛ راننده باید تجربه ی لازم را در کنترل ماشین داشته باشد. دقت کنید کمترین اهمال کاری یا اشتباه در بالا بردن ماشین، به راحتی باعث سقوط و نقص فنی ماشین می شود.

4.ماشین خودروبر باید امکانات و تجهیزات لازم برای ثابت نگه داشتن ماشین مانند زنجیر و طناب ایمنی داشته باشد تا در حین انتقال ماشین، از آن استفاده کند.

امداد خودرو مجاز در تبریز

نکاتی که حین یدک کشی باید به خاطر داشته باشید.

زمانی که خودروی شما دچار نقص فنی می شود یا وسط جاده از کار می افتد، به نظر می رسد سریعترین و اولین یدک کش، بهترین یدک کش خواهد بود. اما بر اساس تجربیات برخی از امدادخودروهای غیرمجاز همیشه حاضر در صحنه هستند که با ماشین های یدک کش غیرمجاز و غیراستاندارد آماده ی خدمت رسانی به شما هستند. در صورتی که تحت نظارت هیچ اتحادیه و ارگانی نیستند. به گفته امداد خودرو در تبریز، بیشتر این یدک کش ها، با عیب تراشی های غیرضروری اقدام بر حمل خودروی شما تا تعمیرگاه می کنند که در خوشبینانه ترین حالت، باید هزینه ای چند برابر نسبت به تعرفه امداد خودرو مجاز در تبریز بپردازید. در بدترین حالت هم با قطعات یدکی بی کیفیت یا دزدیده شدن ماشین خود مواجه خواهید شد!

شاید با کمک گرفتن از یک امداد خودرو معتبر، مشکل ماشین شما در محل و با کمترین هزینه قابل رفع شدن باشد. می دانیم وقتی از برنامه هایمان عقب می افتیم حس خوبی نخواهد داشت؛ اما قرار نیست خلاص شدن از این شرایط به هر قیمتی باشد. پس به خاطر داشته باشید اصلی ترین نکته در مورد یدک کش در تبریز این است که امداد خودرو معتبر در تبریز استفاده نمایید تا با بروز کوچکترین اخلاق بین شما و مجموعه امدادرسان، بتوانید به یک مرجع دارای صلاحیت مراجعه نمایید تا با ثبت شکایت و پیگیری، بتوانید خسارات ایجاد شده را جبران نمایید.

سخن پایانی

امداد خودرو، یدک کش و خودروبر صرفا یک وسیله برای رفع خرابی مطمئن و به صرفه ی خرابی ماشین های ما هستند. در نتیجه تمامی این مجموعه ها باید تمامی قوانین حمل خودرو، امداد خودرو، امداد باتری و یدک کشی را رعایت کنند. نکاتی که باید هم به عنوان راننده هم به عنوان یک ارگان امداد رسانی به آنها توجه کرده و رعایت کنیم تا از یک ارتباط دو طرفه ی ایمن، سود ببریم. به عنوان راننده هم مخصوصا باید به این قوانین و نکات دقت کنید تا اتومبیل شما آسیب بیشتری نبیند.

مجموعه امداد خودرو در تبریز ارس، با بیش از یک دهه سابقه در امر خدمت رسانی به همشهریان عزیز تبریزی و هموطنان مسافر عزیز، تحت نظارت اتحادیه امدادگران و با تمامی مجوزهای لازم اقدام به فعالیت در زمینه امدادرسانی در سطح شهر تبریز و حومه نموده است. این مجموعه با داستن پرسنل با تجربه و تیم حرفه ای و کارشناس در زمینه عیب یابی و تعمیر انواع خودروی لوکس، نیمه لوکس، ایرانی و خارجی در جهت تامین نیاز شما به تیم امداد رسانی آماده است.

حمل خودرو در تبریز

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز ارس همراه بودید. اگر چنانچه شما نیز تجربه ای در مورد استفاده از نیروهای امدادرسان در سراسر کشور دارید، حتما از قسمت نظرات با ما درمیان بگذارید. قطعا نظرات شما در مورد انتخاب یک امداد خودروی خوب به رانندگان و کاربران عزیز کمک شایانی خواهد کرد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/