بلاگ امداد خودرو در تبریز

این نکات را هنگام استفاده از یدک کش به خاطر داشته باشید + امداد خودرو در تبریز

اکثر رانندگان در عمر خود، حداقل یکبار نیاز به استفاده از یدک کش داشته اند. خرابی اتومبیل، مشکلات باتری یا اتمام سوخت، هرگونه نقص فنی یا حتی تصادف می تواند باعث ایجاد مشکلی در اتومبیل شما شود که قابل رفع شدن در محل را نداشته باشد و در نتیجه شما راهی جز انتقال ماشین به تعمیرگاه با یدک کش را نداشته باشید. امروز با امداد خودرو در تبریز همراه شما هستیم تا در مورد یدک کش و نکات استفاده از آن با هم صحبت کنیم. همانطور که می دانید یکی دیگر از خدمات امداد خودرو ارس، یدک کش در تبریز می باشد.

چرا نوع یدک کش مهم است؟

جواب دادن به این سوال آنقدرها هم سخت نیست. فرض کنید شما یک کامیون را می خواهید بکسل کنید، برای این کار از وانت استفاده کرده باشید! به نظرتان منطقی است؟ این کار نه تنها قابل اجرا نیست، بله خطر بسیار زیادی هم دارد. ممکن است آسیب هایی که به ماشین ها وارد می شود خیلی بیشتر از خطرات استفاده نکردن از آن باشد. یدک کش مناسب می تواند از آسیب به بدنه، شاسی و ماشین شما جلوگیری کند.

یدک کش خوب چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که می دانید و در جاده ها دیده اید، یدک کش ها انواع مختلفی دارند، همچنین در مقاله های پیشین هم در مورد انواع یدک کش ها صحبت کرده ایم. اما مسئله اینجاست که شما خودتان چگونه باید یدک کش مناسب را برای خود انتخاب کنید؟ وانت بهتر است یا جرثقیل؟ درست است که هنگام تماس با امداد خودرو، نیروی متخصص به شما در انتخاب یدک کش مناسب کمک می کنند؛ اما دانستن این نکات برای شما ضرری ندارد. پس بهتر است بگوییم هر کدام از این یدک کش ها شرایط و مزایا و امکانات ویژه ی خود را دارند که ممکن است یکی از آنها برای شرایط شما مناسب باشد.  به عنوان مثال، جرثقیل معمولا برای خودروهای بزرگتر انتخاب می شود؛ در مقابل یدک کش وانت برای ماشین های سواری سایز کوچکتر گزینه مناسبتری به نظر می رسد.

نکات ایمنی بکسل کردن خودرو

در صورتی که خودروی شما دچار نقص فنی شده و نیاز به بکسل کردن دارید بهتر است برخی نکات ایمنی مهمی که در هنگام بکسل کردن باید به خاطر داشته باشید را تا انتها با ما مطالعه نمایید. مثلا:

وسعت دید راننده

راننده یدک کش باید دید خوب و مناسبی نسبت به مسیر، پشت سر و اطراف خود داشته باشد تا در هنگام دور زدن و سبقت گرفتن مشکلی پیش نیاید. این مسئله بیشتر زمانهایی که در مسیر پیش رو پیچ های زیادی وجود دارد اهمیت بیشتری خواهد داشت. زیرا نداشتن دید کافی ممکن است مشکل شما را بدتر کند.

امداد خودرو در تبریز

باد مناسب لاستیک ها

هر راننده ای می داند هر چه باد لاستیک ها تنظیم و مناسب باشد، در کنترل کردن ماشین و رانندگی حرفه ای تر تاثیر بیشتری خواهد داشت. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ماشین، یک ماشین دیگر را هم روی خود سوار کند یا به دنبال خود بکسل کند. پس باد لاستیک های ماشین یدک کش باید تنظیم باشد.

تایر زاپاس

همه ی ماشین ها یکی از اصلی ترین مواردی که باید رعایت کنند، داشتن تایر زاپاس است؛ چه برسد به یک خودروی یدک کش که جدا از خودش مسئولیت یک ماشین دیگر را هم بر عهده دارد. به خصوص که خودروی یدک کشی شده یک خودروی سنگین مانند کامیون یا تریلی باشد امکان آسیب به تایرها بیشتر می شود. پس یک تیم امداد خودرو در تبریز حرفه ای، نباید از این مسئله چشم پوشی کند. به همین دلیل است که گفته میشود برای یدک کشی، از یک مرکز معتبر یدک کش در تبریز استفاده کنید.

مهارت در عبور از پیچ ها

کسی که رانندگی ماشین یدک کش را به عهده دارد، باید وسعت دید مناسبی داشته باشد. اگر ماشین یک چرثقیل باشد که یک ماشین دیگر را پشت سر خود حمل می کند، طبیعتا ممکن است دامنه ی دید محدودتری هم داشته باشد. این مسئله می تواند به سادگی باعث بروز مشکلات بیشتر یا تصادفات شود زیرا کنترل رانندگی برای یک ماشین ساده در پیچ های تند به تنهایی سخت است چه برسد وقتی که یک ماشین دیگر را هم بکسل کرده ایم.

سیستم ترمز استاندارد و ترمزگیری درست

فرض کنید یک ماشین یدک کشی با سیستم ترمز غیراستاندارد، یک ماشین دیگر را یدک می کشد. گاهی در مسیر، شرایط نامناسب بوده و سراشیبی و پیچ هایی هم وجود دارد. اگر ماشین جرثقیل یا یدک کش به موقع و حرفه ای نتواند ترمز کند چه اتفاقی می افتد؟ پس بهتر است سیستم ترمز استانداری داشته باشد تا بتواند فاصله ی منطقی و استاندارد خود را با ماشین های جلویی به راحتی حفظ کند.

تجهیزاتی که برای یدک کشی مورد نیاز است

تجهیزاتی که هر ماشین یدک کش برای بکسل کردن یک ماشین دیگر نیاز دارد از این قرار است : کابل، زنجیر، جعبه ابزار، جک هیدرولیکی، کپسول آتش نشانی، انواع چکش، جعبه کمک های اولیه، تجهیزات کامل یدکی، بالابر، شبرنگ.

مشکلات استفاده از یدک کش

یکی از مواردی که می توان در استفاده از امداد خودرو توجه کرد، این است که مراجعه به امداد خودرو معتبر و کمک گرفتن از امداد خودرو در تبریز، باعث می شود شما کمترین آسیب را از نیروی امدادی خود ببینید. پس بهترین راه مراجعه به امداد خودرو معتبر خواهد بود. تصادفات غیرعمد یدک کش، نداشتن تخصص کافی در یدک کشی، یدک کش غیراستاندارد و در بدترین حالت سرقت خودروی یدک کش شده از مواردی هستند که می توانند برای یک خودروی آسیب دیده توسط امداد خودروی غیرقابل اعتماد پیش بیایند. زیرا هر اتفاقی برای ماشین شما توسط امداد خودروی معتبر بیفتد، با توجه به اصول و قوانین وضع شده، پرداخت خسارت انجام خواهد شد.

یدک کش در تبریز

مراحل بکسل کردن ماشین

همانطور که بارها در مقالات مختلف ذکر کردیم، یدک کشی یک ماشین کار چندان ساده ای نیست، در نتیجه شما نمی توانید خودتان اقدام به این کار کنید و بهتر است از یک امداد خودرو کمک بخواهید. اما صرفا محض احتیاط در شرایط، بهتر است اصول یدک کشی را بدانید. لازم به ذکر است، برای حداقل رساندن عوارض یدک کشی، بهتر است از یک مرکز امداد خودرو در تبریز و یدک کش در تبریز کمک بگیرید.

آموزش بکسل کردن ماشین

مرحله اول

تسمه بکسل خود را حتما بررسی کنید که مشکلی نداشته باشد. هر گونه ساییدگی یا پارگی احتمالی را بررسی کنید، تسمه نباید فرسوده باشد و تمام آن باید سالم باشد. در صورتی که مشکلی دیدید به هیچ عنوان از آن تسمه استفاده نکنید. هر گره کوچک و بزرگی که مشاهده می کنید را از تسمه باز کنید، تسمه را کامل باز کنید و ماشین یدک کش را به موازات پارک کنید.

مرحله دوم

بیشتر ماشین ها در قسمت پشتی ماشین خود، یک قسمت وصل شده به محل نصب سپر دارند. این قسمت مانند یک حلقه ی فولادی است که برای نصب قلاب شما به کار می رود. در صورتی که تسمه ی شما قلاب دارد آن را روی حلقه چفت کنید، در غیر اینصورت تسمه را از حلقه عبور دهید.

مرحله سوم

تسمه ی شما یک بند یا قلاب دارد که باید از حلقه ی سپر رد کنید؛ در صورتی که قلاب داشت برای قلاب کردن بند خود از آن استفاده کنید. اگر تسمه ی شما از آنهاییست که در انتهای خود یک حلقه دارد، بند را از انتهای آن عبور دهید تا محکم شود. سپس بند تسمه را صاف روی زمین به درازا جلوی ماشین قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا ماشینی که قرار است یدک کشی کند را مقابل ماشین خود پارک کنید تا در یک راستا قرار بگیرند. تسمه بکسل را به پشت خودروی یدک کش وصل کنید. اگر به قسمت رد کردن طناب بکسل در ماشین یدک کش دسترسی نداشتید، می تواند بند را با یک گیره یدک کش وصل کنید. سپس یدک کش را به آرامی به جلو حرکت دهید تا بند سفت شود.

حالا از راننده یدک کش درخواست کنید کمی ماشین را به جلو بکشد تا کشش استانداردی روی بند ایجاد شود. باز هم دقت کنید هر گونه ساییدگی یا پاره شدن روی بند دیده نشود زیرا هر چه ساییدگی بیشتر باشد کشش بیشتری روی بند اتفاق می افتاد. با مشاهده هر گونه آسیب دیدگی فورا ماشین را متوقف کنید؛ زیرا این مسئله امکان پاره شدن طناب و از کنترل خارج شدن ماشین را افزایش می دهد.

مرحله پنجم

ماشینی که دارای نقص فنی شده را آهسته بکشید. مطمئن شوید که دنده خودروی معیوب در حالت خلاص باشد؛ تسمه ماشین خراب را به دنبال ماشین یدک کش خواهد کشید. پس راننده خودروی خراب باید مرتبا ترمز خود را کنترل کند تا به محض نیاز، از برخورد با یدک کش جلوگیری کند. به توصیه امداد خودرو در تبریز، یدک کشی با تسمه بکسل فقط برای فواصل کوتاه استفاده شود. همچنین برای به حداقل رساندن عوارض و عواقب یدک کشی، بهتر است از یک نیروی امدادی و یدک کش در تبریز که مهارت کافی برای حمل خودروی شما دارد کمک بگیرید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/