بلاگ امداد خودرو در تبریز

بعد از تصادف چه کنیم؟ + امداد خودرو در تبریز

آسیب هایی که به اتومبیل وارد می شود انواع مختلفی دارند. اما اصلی ترین آسیبی که به صورت عمده به ماشین وارد می شود، تصادفات هستند؛ عمده ترین نوع تصادفات هم تصادفات جاده ای هستند. همانطور که می دانید، بسته به دلایل و عوامل مختلف، آمار تصادفات جاده ای قابل توجه و بالاست. امروز باامداد خودرو در تبریز در مورد اقدامات بعد از تصادف صحبت می کنیم.

 

بعد از تصادف چه کنیم؟

انواع آسیب به خودرو

هر ایرادی که در ماشین شما ایجاد می شود باعث انواع نقص و آسیب فنی و فیزیکی به ماشین شما می شود. این آسیب ها ممکن است باعث در راه ماندن شما و عدم کارکرد ماشین و در نهایت نیاز به کمک امداد خودرو می شوید. آسیب هایی مانند پاره شدن تسمه تایم، اختلال در سیستم ترمز، پنچر شدن یا هرگونه نقص در لاستیک ها، اختلال در سیستم انتقال نیرو، اختلال در سیستم سوخت رسانی مواردی هستند که می توانند به راحتی باعث اختلال در سیستم کلی ماشین شما بشوند.

به عبارت دیگر، هر گونه تغییری که در وضعیت ظاهری و فنی خودرو روی داده و فعالیت ایمن همیشگی آن را دچار مشکل می کند نقص فنی خودرو محسوب می شود. همچنین افزایش تولید گاز، آلودگی هوا و آلودگی صوتی هم از این موارد محسوب می شود.

اما در کل می توان گفت، نقص های فنی خودرویی، شامل دو دسته نقص حادث و نقص مستمر می شوند.

نقص حادث

نفش حادث، به نوعی از نقص فنی که خودرو در هنگام رانندگی یکباره و آنی دچار آسیب یا نقص می شود می گویند. نقص حادث نقصب است که راننده از آن اطلاع نداشته و قابلیت پیش بینی این اتفاق را نداشته است. به این گونه نقص های غیرقابل پیش بینی نقص فنی حادث می گویند. مثلا برخورد با اشیا تیز در وسط جاده، ترکیدن ناگهانی لاستیک، برخورد یک شی در حال حرکت با شیشه و ترکیدن شیشه جلو مواردی هستند که در دسته ی نقص های حادث قرار می گیرند.

امداد خودرو در تبریز

نقص مستمر

نقص یا ایراد مستمر، نوعی از نقص است که به مرور، با گذشت زمان در ماشین شما ایجاد شده است. به عبارتی در زمانهایی که شما به عنوان راننده از وجود یک نقص در ماشین خود مطلع هستید اما به دلیل اهمال کاری و بی توجهی در رفع ایراد ماشین چه به صورت ارادی چه به صورت غیرارادی، ماشین خود را همچنان استفاده می کنید و رفته رفته دچار نقص مستمر می کنید. مثلا اگر در صورت فرسودگی لاستیک ها که نیاز به تعویض دارند اما اقدامی در مورد آن انجام نداده اید، ماشین شما در حین حرکت دچار حوادثی مانند ترکیدگی یا پنچری شود، در دسته ی نقص مستمر قرار می گیرد. زیرا خود راننده مسئول این حادثه خواهد بود.

به هر حال، هر کدام از این نقص ها در جاده اتفاق بیفتد یا تصادفی روی دهد، اقداماتی از طرف شما قابل اجراست که دانستن آنها می تواند به شما در کاهش خسارت ها و آسیب های بیشتر به ماشین، راننده، سرنشینان و حتی سایر خودروهای در حال عبور کمک می کند و دانستن و عمل کردن به آنها بسیار حیاتی محسوب می شود. در ادامه توضیح می دهیم که بعد از تصادف چه کنیم تا آسیب و عوارض کمتری را تجربه کنیم تا بتوانیم با ایمنی بیشتر منتظر رسیدن نیروی امداد خودرو در تبریز باشیم.

اقدامات اولیه پس از تصادف

حفظ خونسردی

حفظ آرامش و خونسردی شما پس از وقوع تصادف، یکی از مهمترین، ضروری ترین و حیاتی ترین اقداماتی است که به عنوان یک راننده پس از وقوع حادثه باید به آن عمل کنید. با حفظ خونسردی است که می توانید در شرایط آرام، کنترل شرایط را به دست بگیرید و بدون نگرانی، خشم و قضاوت بیجا، نسبت به بهبود شرایط وجود اقدام نمایید تا وضع از این بدتر نشود.

تماس با پلیس

دومین قدم تماس با شماره پلیس 110 است. شاید شما هم بدانید زمانی که خود راننده با پلیس 110 تماس می گیرد و شرایط و چگونگی تصادف یا بروز نقص فنی ماشین را گزارش می دهد، نیروهای راهنمایی و رانندگی به سرعت از سریعترین واحد به شما، به محل وقوع حادثه اعزام می شوند تا وضعیت را ثبت و بررسی نمایند.

امداد خودرو تبریز

انتقال خودرو به یک منطقه ی امن

بعد از تصادف چه کنیم؟ یکی از اصولی ترین و ضروری ترین اقداماتی که برای بعد از حادثه نیاز است که انجام دهید، انتقال ماشین به یک منطقه ی امن است که از آسیب بیشتر به خودرو و همچنین رانندگان دیگر جلوگیری کنید. زمانی که وسط خیابان یا جاده برون شهری تصادف کردید یا ماشین به صورت غیرقابل پیش بینی دچار نقص شد، نباید ماشین خود را وسط جاده به حال خودش رها کنید. باید تا جایی که می توانید و شرایط ایجاب می کند، ماشین را به حاشیه سمت راست و قسمت گوشه خیابان هدایت کرده و همانجا پارک کنید. خودروی خاموش و بی حرکت در وسط جاده، علاوه بر اینکه می تواند باعث ترافیک یا بروز حادثه های بیشتری شود؛ در ساعات تاریک رانندگی در شب هم می تواند مشکلات بسیار بیشتری را به وجود بیاورد.

فرار نکنید

اولین تیتری که عنوان کردیم این بود که خونسردی خود را حفظ کنید. پس در صورت بروز تصادف، به هیچ عنوان صحنه را ترک نکنید. این کار می تواند باعث کند شدن روند رسیدگی به پرونده شما شود؛ علاوه بر آن غیراخلاقی بوده و از اصول حرفه ای هم به دور است. ساده ترین مثال تصادف با چراغ یا آیینه ی ماشین های پارک شده است که معمولا راننده فوری صحنه را ترک می کند و دیر و یا زود کائنات به سراغش می آید و همین اتفاق را خودش شخصا تجربه می کند. پس در محل بمانید تا راننده برسد، با عذرخواهی یا پرداخت خسارت از وی خداحافظی کنید. یا اگر زمان صبر کردن ندارید شماره تلفن خود را روی ماشین خسارت دیده بگذارید و حتما از بروز خسارت و امکان پرداخت آن آگاه نمایید. این پیشنهاد را دوستانه از امداد خودرو در تبریز بشنوید.

جزئیات را به خاطر بسپارید.

بعد از وقوع تصادف حتما جزئیات اتفاقی که اتفاده را به خاطر بسپارید. حتی توصیه می کنیم از صحنه تصادف خود هم عکس بگیرید. زیرا ناچارید ماشین را به کنار خیابان منتقل کنید و این کار باعث برهم خوردن صحنه تصادف شما می شود. با عکس گرفتن و حفظ جزئیات دقیق حادثه، پلیس در جریان کامل اتفاق قرار می گیرد و اقدامات لازم توسط آنها با سرعت بیشتری انجام می شود.

کار را به کاردان بسپارید.

در صورتی که ماشین شما در جاده دچار هر گونه حادثه ی تصادف یا نقص و ایراد شد؛ شما هم دانش و تجربه کافی در مورد نقص های ماشین خود نداشتید، به هیچ عنوان سرخود اقدام به رفع مشکل ماشین نکنید. همانطور که سرخود مصرف کردن داروها نه تنها مشکل جسمی شما را حل نکرده بلکه آسیب های بیشتری را هم موجب می شود؛ این مسئله در مورد ماشین شما هم صادق است.

در صورتی که مهارت و تخصص کافی در مورد تعمیر ماشین آسیب دیده نداشته باشید، مطمئن باشید که این آسیب برطرف نخواهد شد. بلکه می تواند آسیب های بیشتری و نقص قطعات بیشتری از ماشین شما را شامل شود. اگر اتفاقاتی مثل پنچری لاستیک، خاموش شدن ماشین، کار نکردن استارت ماشین را جوش آوردن را تجربه کردید سریعا با افراد متخصص و حرفه ای یک امداد خودرو در تبریز مجاز و معتبر تماس حاصل نمایید. همانطور که می دانید، امداد خودرو ارس جدا از خدمات تعمیر خودرو و امدادرسانی، خدمات مشاوره تلفنی را هم دارد که با تماس و دریافت مشاوره در مورد تعمیر خودرو، می توانید مطمئن شوید اگر مشکل شما جدی نیست، با کمک کارشناسان حل کنید. در غیر اینصورت یک تیم امدادرسان به سمت محل حادثه اعزام خواهد شد.

بعد از تصادف چه کنیم؟

تماس با امداد خودرو در تبریز

در صورتی که نقص فنی یا تصادفی را تجربه کردید، که آرزو می کنیم هیچگاه برای شما و عزیزانتان این اتفاق نیفتد، اول آرامش خود را حفظ کنید، سپس ماشین را به حاشیه جاده ببرید، سپس با امداد خودرو ارس تماس حاصل فرمایید و درخواست نیروی امداد خودرو نمایید. امداد خودرو مورد نظر، پس از ثبت درخواست شما، در سریعترین زمان ممکن کارشناسان حرفه ای خود را با تجهیزات کامل و حتی برخی قطعات یدکی بر اساس مدل ماشین شما ب محل رسانده و اقدام به عیب یابی، تعمیر خودرو در محل یا انتقال آن به یک تعمیرگاه معتبر در امنیت کامل خواهند کرد.

بیمه یادتان نرود!

کم کم داریم به آخرین اقدامات از مجموعه اقدامات "بعد از تصادف چه کنیم؟" می رسیم. پس از وقوع حادثه، به بیمه مراجعه نموده و درخواست خسارت نمایید. در صورتی که شما مقصر نباشید، حداکثر تا 5 روز پس از وقوع حادثه می توانید به بیمه ی خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک، اقدام به دریافت خسارت خود از بیمه بکنید.

قبل از تصادف چه کنیم؟

بعد از تصادف چه کنیم تمام شد. رسیدیم به قبل از تصادف. اقداماتی که می توانند احتمال بروز حادثه را کمتر کنند:

لطفا تمامی قوانین و اصول راهنمایی و رانندگی را حتما رعایت کنید.

معاینه فنی برای ماشین خود داشته باشید.

از داروهای خواب آور، غذاهایی که باعث افت فشار می شود حین رانندگی دوری کنید.

در رانندگی همیشه جوانب احتیاط را حفظ کنید.

تجهیزات ضروری را همیشه همراه خود داشته باشید. اگر از لیست ابزارهای ضروری ماشین اطلاعی ندارید کلیک کنید.

با سرعت مطمئن رانندگی کنید.

از سلامت سیستم ترمز و گاز خود اطمینان حاصل نمایید.

به صورت مستمر و دوره ای ماشین خود را چکاپ و سرویس کنید. این مسئله می تواند از خیلی حوادث و نقص های فنی جلوگیری کند.

تنقلات و نوشیدنی هنگام رانندگی مصرف نکنید.

از مواردی که باعث حواس پرتی می شود مانند موزیک بلند و خوانندگی پشت فرمان، صرف تمرکز بر صحبت با سرنشینان یا استفاده از موبایل جدا پرهیز کنید.

امداد باتری در تبریز

ممنون که تا اینجا با این مقاله هم با ما همراه بودید. با افتخار اعلام می کنیم، یکی از معتبرترین امداد خودروها در شهر تبریز، قطعا امداد خودرو ارس می باشد که آماده ی ارائه ی تمامی خدمات امداد رسانی در شهر تبریز و حومه خواهد بود. تیم امداد خودرو ارس از کارشناسان حرفه ای و تعمیرکاران متخصص در حوزه انواع ماشین های لوکس، نیمه لوکس و ایرانی تشکیل شده اند که آماده ی تعمیر خودرو در محل در تبریز و حومه می باشند. امداد باتری، یدک کش در تبریز، جرثقیل و مشاوره تلفنی از سایر خدمات تیم امداد خودرو ما می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/