بلاگ امداد خودرو در تبریز

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که موقع فشار دادن روی پدال گاز احساس کنید ماشین شتاب و سرعت همیشگی را ندارد و صرفا گاز می خورد. به این حالت اصطلاحا تنبلی ماشین می گویند. وقتی ماشین تنبل می شود، به دلیل یک سری اشکالات فنی پیش می آید با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید که در ادامه به عیب یابی و بررسی این مسائل می پردازیم.

دلیل کاهش شتاب ماشین

کاهش سرعت ماشین می تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتند. بعضی از این دلایل کلی هستند، اما نباید به سادگی از کنار آنها بگذریم. در مقابل بعضی مشکلات جزئی و قابل حل هم هستند که هزینه چندانی ندارند.

همانطور که می دانید موتور درونسوز به دو دسته ی دوزمانه و چهارزمانه تقسیم می شود. هر سیکل یا چرخه ی این موتورها دارای دو یا چهار مرحله است.

چرخه ی موتور چهار زمانه

مکش

در مرحله ی مکش سوپاپ ورودی باز می شود، مخلوط سوخت و هوا وارد سیلندر می شود. ترکیب مناسبی از سوخت و هوا لازمه و مهم ترین عامل در بهبود عملکرد موتور محسوب می شود که در صورت عدم رعایت این نسبت ترکیب، راندمان موتور شما کاهش پیدا می کند.

تراکم

در مرحله تراکم پیستون از نقطه انتهایی به سمت بالا حرکت می کند و این حرکت باعث تراکم در مخلوط سوخت و هوا می شود.

دلیل کاهش شتاب ماشین

انفجار

جرقه ی شمع باعث احتراق و انفجار در این مخلوط سوخت و هوا می شود. اتفاقی که می افتد برگشت دوباره ی پیستون به نقطه انتهایی آن است.

تخلیه

در آخرین مرحله، گاز و دودی که از این احتراق حاصل شده است، تخلیه می شود. در نتیجه سوپاپ تخلیه دود باز شده و دود و گازی که تولید شده خارج می شود.

امداد خودرو در تبریز ارس، آماده ی ارائه هر گونه خدمات یدک کش در تبریز و حمل خودرو در تبریز می باشد.

کاهش سرعت ماشین

همه ی ما می دانیم یکی از دلایلی که در رانندگی می تواند باعث حس خوب و تجربه ی لذت بخش برای راننده شود، سرعت و شتاب بالای ماشین است. در مقابل، کاهش سرعت ماشین می تواند تجربه رانندگی را خسته کننده و کسالت آور کند. مهم ترین دلیل کاهش شتاب ماشین را می تواند فرسوده شدن قطعات ماشین یا به عبارتی اتمام عمر مفید قطعات باشد. این قطعات می توانند قطعات قسمت های مختلف ماشین باشند و محدود به یک قسمت نیستند. اما سوال اینجاست که پایان عمر چه قطعاتی می تواند به کاهش شتاب و سرعت ماشین بینجامد. با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید تا یک به یک قطعاتی که باعث کاهش سرعت ماشین می شود را بررسی کنیم.

کاهش سرعت ماشین

توصیه می شود : کلاچ چیست | علت خرابی کلاچ + امداد خودرو در تبریز

فیلتر هوا

فیلتر هوا، از قطعات مصرفی ماشین محسوب می شود. بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد و یکی از فیلترهای اصلی ماشین است که کثیف و آلوده بودن آن می تواند باعث ایجاد اختلال در تنفس طبیعی موتور ماشین شود. اینکه فیلتر هوا را باید چند وقت به چند وقت تعویض کنیم بستگی به مقدار رانندگی و استفاده از ماشین، نوع رانندگی، میزان آلودگی هوا و وضعیت کلی آب و هوا دارد. اما به طور معمول فیلتر هوا باید بعد از هر 5 هزار کیلومتر تعویض شود. آلودگی فیلتر هوا عوارضی از جمله کاهش شتاب ماشین، افزایش مصرف سوخت یا روشن شدن چراغ چک ماشین را به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید امداد خودرو در تبریز ارس، آماده ی ارائه ی انواع خدمات یدک کش در تبریز و حمل خودرو در تبریز و همچنین تعمیر خودرو در محل می باشد.

شل شدن سیم گاز

شل شدن سیم گاز اتفاقی است که به موجب آن در کامل باز شدن دریچه هوا اختلال ایجاد می شود. در نتیجه سیلندر هوای کافی دریافت نمی کند. بررسی سیم گاز و محکم بودن آن برای افزایش و کارکرد درست توان موتور شما بسیار لازم و ضروری است.

اشکالات مبدل کاتالیست

گازهایی که از احتراق ایجاد شده اند، حاوی مواد سمی بسیار زیادی هستند که موجب آسیب و آلودگی به محیط زیست می شوند. این گازها، توسط مبدل کاتالیست فیلتر می شوند تا میزان آلایندگی این گازها کاهش یابد. هر چه کاتالیست شما آلودگی و ذرات کثیف بیشتری جذب کند، نیاز بیشتری به سرویس شدن و بررسی خواهد داشت. این سرویس شدن شامل تخلیه گازهای تولید شده می شود؛ این تخلیه گازها باعث جلوگیری از ایجاد اختلال در عملکرد کلی موتور ماشین می شود. پس اگر به دنبال کاهش اشکالات و دلیل کاهش شتاب ماشین هستید مبدل کاتالیست یکی از قطعاتیست که باید بررسی شود.

خرابی انبار اگزوز

صدا خفه کن اگزوز شما در صورت فرسودگی باعث احتباس دودها در اگزوز می شود که این مسئله باعث ایجاد اختلال در تنفس موتور ماشین می شود.

ناک زدن موتور

ناک زدن موتور هم یکی دیگر از عوامل و اختلالاتی است که در پی ایجاد اختلال در جرقه زدن به وجود می آید. ناک زدن وقتی اتفاق می افتد که ترکیب سوخت و هوا وارد سیلندر ماشین می شود، اما قبل از جرقه زدن شمع ماشین، تبدیل به مشعل می شود. به این حالت ناک زدن گفته می شود که زمانی اتفاق می افتد که دیواره سیلندر و پیستون بالا باشد و حرارت در سوخت، باعث ایجاد انفجار شود.

یدک کش در تبریز

اختلال در انژکتور و عملکرد آن

آلودگی انژکتور باعث کاهش تزریق سوخت ماشین می شود. این اتفاق باعث به هم خوردن توازن سوخت و هوا شده و قدرت انفجار را به طرز مشهودی کاهش می دهد که این مسئله کارایی موتور را پایین می آورد. امداد خودرو در تبریز ارس، نماینده ی رسمی امداد خودرو و یدک کش در تبریز می باشد.

فرسوده شدن سوپاپ

فرسودگی سوپاپ ها، در مرحله ی تراکم باعث ایجاد مشکل می شود زیرا سوپاپ ها به راحتی سر جای خود قرار نمی گیرند و در نتیجه به خوبی درزبندی نمی کنند. در این حال، پس از بالا آمدن پیستون، ترکیب سوخت و هوا به مجرای تخلیه هدایت شده و قدرت انفجار کاهش می یابد.

اشکال در رینگ پیستون

یکی از وظایف مهمی که رینگ ها به عهده دارند حفظ و ثبات تراکم در بالای پیستون است. اگر رینگ پیستون دچار مشکل یا فرسودگی شود، ترکیب سوخت و هوا در مرحله تراکم به پایین، فورا به سیلندر نفوذ می کند و در نتیجه از میزان آن به طرز قابل توجهی کاسته می شود.

جمع بندی دلایل کاهش سرعت ماشین

با عم دلیل کاهش شتاب ماشین و قطعات موثر در کاهش سرعت ماشین را بررسی کردیم. در نتیجه دانستیم که هر کدام از مشکلاتی که در قطعات ذکر شده پیش می آید باعث کاهش شتاب و در نتیجه تنبل شدن ماشین شما می شود. اما قبل از اینکه این قطعات را بررسی نمایید، پیشنهاد می شود در اول سری به ECU ماشین خود زده و خطاهای احتمالی را بررسی کنید. البته در موارد بسیاری ECU یکی از خطاهای ذکر شده مربوط به قطعات بالا را گزارش می کند که با تعمیر قطعه ی مورد نظر و پاک شدن این خطا از ECU می تواند به افزایش سرعت و شتاب خودروی شما کمک کند. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. خاطرنشان می کنیم امداد خودرو در تبریز ارس، با انواع خدمات امداد خودرو، یدک کش در تبریز و امداد باتری در خدمت شما همشهریان بزرگوار می باشد.

امداد خودرو در تبریز، نام آشنای آرامش

همانطور که می دانید، امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد. امداد خودرو ارس با افتخار اعلام می دارد با بیش از دو دهه سابقه ی درخشان در زمینه ی امداد رسانی در شهر تبریز و حومه، آماده ی خدمت رسانی و امدادرسانی به تمامی عزیزان در این منطقه می باشد. خدمات امدادرسانی امداد خودرو ارس شامل امداد خودرو تبریز، امدادباتری در تبریز، تعمیر خودرو در محل، جرثقیل و یدک کش در تبریز، مشاوره و تعمیر تلفنی ماشین در تبریز می باشد. فقط کافیست نام امداد خودرو در تبریز را به خاطر داشته باشید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/