بلاگ امداد خودرو در تبریز

نحوه ی شکایت از امداد خودرو چگونه است + امداد خودرو در تبریز

معمولا اصلی ترین راه حلی که می توان برای خودروهای در جاده مانده و دارای نقص فنی ارائه کرد، تماس با امداد خودرو است. پس از تماس، یک تیم امداد رسان از مرکز به موقعیت اعلام شده توسط شما اعزام شده و نسبت به رفع مشکل اتومبیل شما اقدام می کنند. در صورتی که شما با یک ارگان امداد خودروی غیرمجاز تماس گرفته باشید ممکن است این روند با مشکلاتی مواجه شود و آسیب مالی بسیاری را متحمل شوید که طبیعتا به دنبال دادخواست خواهید بود.با امداد خودرو ارس همراه باشید تا با هم در مورد نحوه ی شکایت از امداد خودرو تقلبی و غیرمجاز صحبت کنیم.

نحوه ی شکایت از امداد خودرو چگونه است

امداد خودروی مجاز تنها راه امن برای ماشین شما

شرکت های خودروسازی در ایران، علاوه بر تولید و ساخت خودرو، در زمینه مسائل خدماتی و امدادی به مردم و مصرف کنندگان عزیز نیز خدمت رسانی می کنند. به این صورت که با هدف خدمات پس از فروش محصولات خود، نیروهای امدادرسان و تعمیرکار متخصص و حرفه ای برای محصولات خود آموزش می دهند تا در زمینه انواع تعمیرات، عیب یابی و حل مشکلات خودروهای شما در جاده ها و خیابان ها خدمت شما باشند. این نیروها، امداد خودروهای مجاز و معتبر تحت نظارت اتحادیه صنفی مربوطه هستند که معتبر و به صورت مجاز فعالیت می کنند.

در مقابل، برخی نیروها بدون داشتن مجوزهای مربوطه، بدون عضویت و نظارت اتحادیه امدادرسانی فعالیت کرده و به قصد سواستفاده از شما و دریافت هزینه گزاف و ارائه ی خدمات بی کیفیت، اوراق کردن قطعات با کیفیت و اصل ماشین شما یا سرقت اتومبیل به شما نزدیک شده و آسیب های مالی بسیاری به شما وارد می کنند.

یدک کش و نیروهای امدادی باید تحت نظارت اتحادیه صنفی خود، خدمات با کیفیت و درستی به شما ارائه نمایند و همچنین در صورت خطور هرگونه کوتاهی در انجام وظیفه، باید پذیرای شکایات و نارضایتی ها باشند. نارضایتی ها می تواند از دریافت هزینه های خارج از تعرفه ی تعیین شده باشد، یا یدک کشی و حمل نادرست خودرو، تعمیر ناقص و نامطلوب خودرو که باعث می شود پس از مدت کوتاهی دوباره ماشین را با مشکل مواجه کند از جمله مواردی هستند که باعث می شوند شما احساس کنید باید از نیروی امداد رسان خود شکایت کنید. در این زمینه بارها شاهد بودیم که اتحادیه صنف امداد خودروها به دفعات دریافت کننده شکایات مردمی بوده و حتی سازمان تعزیرات هم در این محدوده وورد کرده است. امروز با هم در مورد نحوه ی ثبت شکایات از امداد خودرو و یدک کش ها صحبت خواهیم کرد.

امداد خودرو در تبریز

تخلفات امداد خودروها که می تواند منجر به شکایت شود

مراکز امدادی همانطور که ذکر شد در زمینه ی امدادرسانی و تعمیرخودرو در محل، حمل خودروهای آسیب دیده در داخل یا خارج شهر فعالیت می کنند؛ با عنوان های امداد خودرو در تبریز، یدک کش و حمل خودرو فعالیت می کنند. در صورتی که امداد خودرو با توجه به اینکه نوع فعالیت خدماتی دارد خدمات مناسب و با کیفیت به مشتریان خود ارائه ندهد نباید انتظار داشت سطح رضایت عمومی مردمی از این نهاد بالا باشد. زیرا به مرور تخلفات افزایش می یابد، نارضایتی بیشتر شده و در سطح جامعه آشکار شده و مردم با این تخلفات به مرور آشنا می شوند و در نتیجه سطح دادخواست و ثبت شکایات هم افزایش می یابد تا به عنوان یک فریب خورده حق خود را بازپس گیرند.

برای طرح هر گونه شکایتی که از اصناف مختلف دارید، به عنوان شاکی باید مستندات و مدارک قابل قبولی را به مراکز ارائه دهید، حتی با اینکه معیار ثابتی برای دلایل و استانداردهای ثبت شکایت از امداد خودرو وجود ندارد باز هم صرف اعلام تخلف به منزله ثبت شکایت از سوی مشتریان تلفی خواهد شد. تخلفات امداد خودرویی که باعث ثبت شکایت می شوند به این شرح می باشند:

اخذ هزینه های نامتعارف و خارج از تعرفه تعیین شده مرکز

گران فروشی واضح

عدم ارائه خدمات نامطلوب به مشتریان

کلام نامناسب، توهین، ناسزا و هر گونه رفتار نامناسب با مشتریان

دعوا و ضرب و جرح مشتری توسط نیروهای امداد رسان

عدم تعمیر کامل و درست ماشین

تعویض قطعات خودرو با قطعات یدکی بی کیفیت یا تقلبی

عدم تطابق تعمیرات و قطعات با فاکتور و رسید ارائه شده به مشتری

یدک کشی و بکسل نامناسب خودرو که باعث افزایش به خودرو می شود

و ...

این موارد تنها بخشی از تخلفات بارز نیروهای امداد خودرو و یدک کش به شمار می روند که هر کدام از آنها می تواند به ثبت شکایت در مورد نیروی امدادی مورد نظر شود.

رسیدگی به شکایات امداد خودرو از طریق مراجع ذی صلاح

در شرایطی که خودروهای امدادی و نیروهای امدادرسان اقدام به تخلفاتی در ارائه خدمات به شما می کنند، شما قصد شکایت می کنید. بدین منظور ابتدا شکایت خود را در مراجع مربوطه مطرح خواهید کرد. در صورتی که شکایت مطرح شده صلاحیت رسیدگی نداشته باشد، درخواست شما رد شده و امکان بررسی شکایت شما وجود نخواهد داشت.

در خصوص ثبت شکایت شما از امداد خودرو، مراجع بررسی شکایات برای هر موضوع، مخصوص و متنوع می باشد و همه ی شکایات در یک مرجع مورد بررسی قرار نمی گیرد.

امداد خودرو غیرمجاز

مراجع واجد شرایط برای شکایات

مرجعی که صلاحیت رسیدگی به شکایت از یدک کش و امداد خودرو را دارد اتحادیه صنف خودروهای امدادی و امداد خودرو است و برای شاکیان این امکان وجود دارد تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف به این مراکز مراجعه و شکایت خود را مطرح نمایند. کلیه مراکزی که ارائه دهنده ی خدمات امدادی و حمل خودرو هستند زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کنند و این اتحادیه شکایات در مورد نوع فعالیت این نیروها را مورد بررسی قرار می دهد.

پس از پروسه بررسی شکایت که گاهی زمانبر هم هست، با صدور تصمیمات نهایی از مرجع و در صورت قبول شکایت شما، مرکزی که در این زمینه تخلف نموده جریمه و حتی امکان توقیف فعالیت تا مدت زمان معینی را هم خواهد داشت.

مرجع دیگری که می تواند شکایات شما علیه مراکز امداد خودرو یا دریافت نماید، سازمان تعزیرات حکومتی است. این که شکایت شما از امداد خودرو در چه مرجعی مورد رسیدگی قرار می گیرد، بستگی به موضوع و نوع شکایت شما هم دارد. از دلایلی که می تواند باعث ارجاع شکایت شما به سازمان تعزیرات شود دریافت هزینه های نامعقول و گرانفروشی است که فقط محدود به اتحادیه امدادخودرو نمی شود. همین پیچیدگی فرآیند شکایت دلیل دیگری است که باید از امداد خودرو در تبریز مجاز استفاده نمایید.

هیچ کدام از مراکز امداد خودرو از نظر قانونی حق درخواست اضافه مبلغ ندارند؛ پس این امر تخلف محسوب شده و قابل پیگیری و شکایت خواهد بود. این درخواست مبلغ اضافی از آنجایی که گران فروشی محسوب می شود قابل مراجعه و پیگیری از طریق سازمان تعزیرات حکومتی خواهد بود. در صورتی که تخلف صورت گرفته توسط سازمان محرز گردد شکایت وارد مرحله رسیدگی شده و در نهایت تصمیم نهایی اتخاذ می گردد.

ثبت شکایت اینترنتی از طریق سامانه 124، یکی دیگر از راههای رسیدگی به ثبت شکایات در حوزه تخلفات گران فروشی اصناف مختلف است. با ثبت شکایت خود در این سامانه، تیم تحقیقاتی سامانه وارد عمل شده و در صورت احراز تخلف پیگیری و اقدامات لازم صورت می گیرد.

هر چه تعداد تخلفات یا سطح تخلفات یک مرکز امداد خودرو افزایش یابد که جنبه ی کیفری یا قانونی داشته باشد، وارد فاز پیگیری توسط مراجع قضایی خواهد شد. در صورتی که تخلف صورت گرفته جنبه ی حقوقی به خود بگیرد، به عنوان مثال حکم جبران خسارت توسط امداد خودرو صادر شود، توسط محاکم حقوقی، و اگر تخلف جنبه مجرمانه داشته باشد دادسرا و دادگاه های کیفری در این زمینه وارد خواهند شد.

در صورتی که نیروی امدادی به مشتری توهین کرده باشد، اثبات این موضوع اهمیت بیشتری خواهد داشت. در صورت اثبات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارجاع داده خواهد شد. پس از اثبات، رای به نفع شاکی صادر خواهد شد و در نهایت مرتکبین مجازات شده و شما به حق خود خواهید رسید.

شکایت از امداد خودرو غیرمجاز

مراحل ثبت شکایت

در صورتی که از امداد خودرو در تبریز، امداد خودرو تقلبی و غیرمجاز شکایت داشتید باید مراحل زیر را طی کنید:

دریافت و ثبت شکایت

ابتدا باید شاکی اقدام به ثبت شکایت کند. در صورتی که فردی اقدام به شکایت کند، یا یک مرجع ذی صلاح شخصا و راسا تخلف را مشاهده نماید پروسه شکایت از امداد خودرو شروع می شود. در نتیجه همیشه توصیه می شود در صورت مشاهده ی رفتار غیرمجاز یا متخلفانه یا فعالیت بدون مجوز، حتما مراتب را به مراجع دارای صلاحیت اطلاع دهید.

همانطور که می دانید، رانندگان دارای تعدادی حق و حقوق قانونی و قابل پیگیری هستند که در صورتی که به هر دلیلی رعایت نشود، پیگیری آن از طریق مراجع قانونی قابل انجام خواهد بود. پس با مشاهده این مسئله می توانید به اتحادیه اصناف مراجعه نمایید.

بررسی شکایت

پس از ثبت شکایت، شکایت شما بررسی خواهد شد و مرجع مربوطه به بررسی کامل جزئیات پرداخته، اقدام به تحقیق و صحت سنجی در مورد ادعای شما می کند. بررسی این نوع شکایات معمولا زمانبر بوده و گاهی تا چندین ماه ممکن است طول بکشد. مهم است که مراحل ثبت شکایت را دقیق انجام داده و پیگیری منظم داشته باشید. تیم تحقیقات به مرکز مورد شکایت مراجعه کرده و تحقیقات را انجام می دهد تا نتیجه ی خود را اعلام کند.

ارجاع تخلف به مرجع مورد نظر

پس از دریافت، ثبت و بررسی شکایت شما، تخلف صورت گرفته تایید شده و به واحد اجرایی مربوطه ارجاع داده میشود. این ارجاع تخلف به معنی احراز تخلف بوده و تصمیم نهایی در مورد آن اتخاذ خواهد شد. به عبارتی به مرحله ی پایانی شکایت خود از امداد خودروی متخلف یا غیرمجاز رسیده اید. رای نهایی به زودی صادر شده و مرتکبین بر اساس قانون مجازات خواهند شد.

امداد خودرو غیرمجاز

نکاتی که باید در حین شکایت از امداد خودرو غیرمجاز به خاطر داشته باشید.

این اختلافات و گاهی تخلفاتی که صورت می گیرد، بدیهی است و روزانه شاهد موارد بسیاری از این دست هستیم. در صورتی که قصد تنظیم شکایت نامه دارید قبل از اقدام حتما اصول، قوانین و رویه ی انجام کارهای ثبت شکایت را پرس و جو کرده و دقیق دنبال کنید. در صورتی که شکایت نامه ی شما اصولی تنظیم نشده باشد مرجع به آن رسیدگی نخواهد کرد. پس یادتان نرود اگر میخواهید شکایت شما به موقع و در اسرع وقت رسیدگی شود اصول آن را یاد بگیرید.

تنظیم شکایت نامه معمولا توسط وکلا و کارشناسان تنظیم می شود؛ پس اگر می خواهید رویه درست را در پیش بگیرید حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

ممنون که تا اینجا با مقاله ی شکایت از امداد خودرو متخلف و غیرمجاز با ما همراه باشید. در وبسایت امداد خودرو در تبریز ارس، بر آن بودیم تا شما را از روند فعالیت درست امداد خودرو و همچنین رویه ی اعتراض و شکایت از مراکز امداد خودرو تقلبی و غیرمجاز آگاه کنیم. اگر شما هم تجربه ای در این مورد دارید حتما با ما در میان بگذارید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/