بلاگ امداد خودرو در تبریز

مسافرت های جاده ای، یکی از سفرهای پراستفاده و مهمی است که همه ی ما در زندگی روزمره ی خود آن را تجربه می کنیم. سفرهای درون جاده ای کوتاه و بلندی که به قصد تفریح یا کار پیش می آید و همه ی ما ناگزیر از آن هستیم. بی شک همه ی ما دوست داریم یک سفر بدون خطر و ایمنی را تجربه کنیم. اما هیچ کس از اتفاقاتی که ممکن است پیش روی ما باشد، خبر ندارد. خیلی از موارد هستند که دانستن و رعایت آنها برای سفرهای جاده ای بی خطر و کم حادثه الزامی است. در این مقاله از امداد خودرو در تبریز قصد داریم با هم نکات ایمنی سفرهای برون جاده ای را با هم بررسی کنیم.

امنیت در سفرهای جاده ای

خساراتی که در تصادفات رانندگی به خصوص رانندگی های جاده ای پیش می آید، شدید و گاهی حتی جبران ناپذیر هستند. با هیچ هزینه ای نمی توان جای خالی عزیزی را پر کرد یا زندگی از دست رفته ای را از نو برگرداند و غم دل را بهبود بخشید. پس همیشه هم هزینه ها و خساراتی که در برابر حوادث جاده ای متحمل می شویم، مالی نیستند.

نکات ایمنی مسافرت در جاده

1.سفر برای استراحت و تفریح است.

شما برای استراحت، تفریح و حال خوب مسافرت را انتخاب کرده اید نه برای حوادث سنگین و غیرقابل جبران. پس رانندگی با سرعت غیرمجاز، حرکات پرخطر مانند سبقت های غیرمجاز، دریفت های خطرناک و انحراف به چپ مواردی هستند که می توانند شیرینی تفریح شما را به غم و غصه تبدیل کنند.

2.اگر امنیت می خواهید، با سرعت مجاز حرکت کنید.

سرعت غیرمجاز و بیش از حد، استقبال از مرگ است و هیچ انسان عاقلی به استقبال مرگ نمی رود! در صورتی که تمامی شرایط جوی و جاده ای از جمله کیفیت جاده، وسیله ی نقلیه، میزان هوشیاری و شرایط روحی و جسمی راننده مساعد باشد؛ باز هم بهترین روش انتخاب سرعت مجاز و مطمئن است.

3.دقت به تابلوهای راهنمایی و رانندگی باعث هوشیاری شماست.

تابلوهایی که در طول مسیر رانندگی خود مشاهده می کنید، همگی برای تامین و حفظ امنیت و سلامتی شما و همراهان شما نصب شده اند. این تابلوها دائما با شما در ارتباط بوده و برای کاهش خطر در رانندگی با شما صحبت می کنند و دائما خطرهای مختلفی که در شرایط و فواصل مختلف جاده ممکن است پیش بیاید را به شما گوشزد می کنند تا بتوانید امنیت خاطر را برقرار کنید.گ

4.کپسول آتش نشانی کاهش ریسک حوادث آتش سوزی

کپسول ضدحریق، یکی از تجهیزاتی است که قبل از زدن به دل جاده باید از بودن و پر بودن آن مطمئن شوید. به ما اعتماد کنید! همین کپسول گاهی در جاهایی به کمک شما می آید و از خطرات بیشتر جلوگیری می کند که حتی فکرش را هم نمی توانید بکنید!

امداد خودرو در تبریز

5.کمربندتان را ببندید تا کمترین آسیب را ببینید.

کمربند ایمنی اولین، راحتترین و کم هزینه ترین راه برای کاهش ضربات، حراجات و خطراتی است که ممکن است در پرتاب شدن های ناگهانی بدن در زمان ترمزها اتفاق بیفتد. به گفته ی امداد خودرو در تبریز، همین کمربند ایمنی به راحتی می تواند مصدومیت و جراحات ناشی از تصادفات را تا 55 درصد کاهش دهد.

6.مدارک و گواهینامه یادتان نرود.

قبل از اقدام به رانندگی چک کنید تمامی مدارک ماشین، مدارک بیمه و گواهینامه ی شما همراهتان باشد.

7.رعایت کامل قوانین و مقررات برای حفظ امنیت شماست

قوانین و مقررات رانندگی، برای حفظ نظم و رانندگی در چارچوب ایمن برای همه ی رانندگان ضروری است. دنبال کردن هر گونه شهود، تصمیم یا تعبیر شخصی در رانندگی به منزله عدم رعایت قوانین محسوب شده و می تواند خطرات بزرگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

8.خیره نشوید، خیره نکنید!

استفاده از نوربالا در هنگام رانندگی در زمان هایی که نیازی به استفاده از چراغ نوربالا نیست، باعث می شود راننده ای که از روبرو می آید ناخودآگاه به جاده و مسیر شما خیره شده و از توجه به مسیر خود غافل شود. پس هوشیار باشید فقط در مواردی که نیاز است نوربالا استفاده کنید. همچنین مراقب باشید با دیدن نوربالا چشمان شما هم موجب خیرگی نشود.

9.با دیگران رفتاری داشته باشید که دوست دارید با خودتان داشته باشند.

اولین اصلی که می توان در حقوق شهروندی به همراه داشت و به آن عمل کرد، این است که هر چه برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نسپندید. پس قبل از هر گونه رفتار با دیگران به خصوص در وسط جاده، به این فکر کنید که اگر با خودتان چنین رفتاری شود آیا آن را قبول می کنید یا خیر؟

در صورتی که دچار حادثه شدید این نکات را به یاد داشته باشید.

همه ی ما ممکن است با همه ی رعایت و مراقبت هایی که در رانندگی داریم، دچار حادثه شویم. این حادثه ممکن است ایجاد یک نقص فنی در ماشین یا عدم رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان دیگر باشد. حوادثی که ممکن است شما را به امداد خودرو نیازمند کند. این نکات برای زمان های بروز حادثه مفید و کاربردی هستند:

1.شماره تلفن های اضطراری را در موبایل خود ذخیره داشته باشید.

در صورت بروز هر گونه مشکل، ممکن است به دلیل حواس پرتی یا اضطراب حضور ذهن خود را از دست بدهید؛ پس شماره تلفن های اضطراری مانند اورژانس، راهنمایی و رانندگی، امداد خودرو، یدک کش را در موبایل خود ذخیره داشته باشید تا در مواقع لزوم تماس گرفته و مشکل خود را با اپراتور مورد نظر مطرح کنید.

2.موقعیت خود را به صورت کاملا دقیق شرح دهید.

در صورتی که نیاز به امداد خودرو داشتید؛ قبل از تماس، GPS موبایل یا اتومبیل خود را فعال نموده و بررسی کنید که دقیقا کجا هستید. دادن آدرس و موقعیت درست به نیروی امداد خودرو می تواند در کاهش زمان انتظار شما بسیار اهمیت داشته باشد.

یدک کش در تبریز

3.انتقال خودرو به مکان ایمنی در کنار جاده

در صورتی که ماشین شما در مسیر حرکت رانندگان دیگر قرار دارد یا ممکن است حادثه آفرین باشد، ماشین را به محلی منتقل کنید که مشکل ساز نباشد. در نتیجه به راحتی می توانید منتظر نیروی امداد خودرو بمانید؛ یا از بروز یک حادثه ی دیگر جلوگیری کنید.

4.چند وسیله ی الکترونیکی همزمان همراه خود داشته باشید.

اینکه چند وسیله ی دیجیتالی و الکترونیکی به صورت همزمان همراه خود داشته باشید باعث می شود در صورت بروز مشکل برای هر کدام از آنها، از دیگری بتوانید کمک بگیرید. به خصوص زمانی که می خواهید درخواست امداد خودرو یا یدک کش داشته باشید در حالی که با موبایل با اپراتور امداد خودرو تماس گرفته اید می توانید با تبلت یا لپ تاپ موقعیت مکانی خود را روی نقشه بررسی کرده و اعلام نمایید.

5.جعبه ی تجهیزات اولیه از اصلی ترین مبانی رانندگی در جاده هستند.

یک جعبه لوازم اولیه مانند چراغ قوه، فلاشر، چراغ هشدار، کابل باتری و ... تشکیل شده است. در صورتی که به امداد خودرو نیاز دارید، به خصوص در زمان های تاریک شبانه، این ابزار به راحتی می تواند در حل مشکلات شما کمک کند.

6.اطلاعات بیمه ی خود را کامل همراه داشته باشید.

امروزه بیشتر خودروها بیمه شده اند؛ پس اگر شما هم از این دست رانندگان هستید شماره بیمه نامه، شرکت بیمه و شماره تلفن بیمه گذار را به خاطر داشته باشید.

7.حتی اگر چندین وسیله الکترونیکی همراه خود دارید، یک نقشه ی فیزیکی هم با خود داشته باشید.

گاهی پیش می آید که لپ تاپ شما روشن نمی شود یا آنتن اینترنت شما دچار مشکل می شود که به هیچ گونه نقشه ی دیجیتالی دسترسی پیدا نمی کنید. پس برای دادن موقعیت مکانی به یک امداد خودرو، باید بتوانید یک نقشه با خود داشته باشید. زمانی که نقشه ی دیجیتالی در دسترس نبود نقشه ی فیزیکی راحتترین راه برای مطلع کردن امداد خودرو از موقعیت مکانی شماست.

8.همیشه کیف پولتان را همراه خود داشته باشید.

وقتی درخواست امداد خودرو می کنید، باید هزینه ی خدمات را هم بپردازید. پس همیشه کیف پول، پول نقد، کارت اعتباری و چک پول همراه خود داشته باشید.

امداد خودرو مجاز در تبریز

9.قبل از تماس حتما خودرو خود را عیب یابی کنید.

همیشه آمادگی این را داشته باشید که بتوانید مشکل خود را به اپراتور امداد خودرو توضیح دهید. بنابر توصیه امداد خودرو در تبریز، همیشه آمادگی داشته باشید تا بتوانید دقیقا بگویید مشکل ماشینتان چیست و به چه خدماتی نیاز دارید. ممنون است ماشین شما نیاز به باتری به باتری کردن یا امداد باتری داشته باشد در صورتی که اگر این مشکل را کامل شناسایی نکنید ممکن است نیروی امدادرسان منتظر یک نیروی دیگر برای رفع مشکل باتری شما هم بماند.

10.آرامش خود را حفظ کنید.

همیشه ممکن است چه با تصادف، چه با یک نقص فنی ساده برای اتومبیل شما مشکلاتی پیش بیاید و نیاز به امداد خودرو یا یدک کشی داشته باشید. پس آرامش خود را حفظ کنید، به دقت موقعیت ماشین، مشکل به وجود آمده و شرایط فعلی ماشین را بررسی نمایید. سپس با امداد خودرو تماس بگیرید، مشکلات خودروی خود را توضیح دهید و به راحتی از خدمات امداد خودرو بهره مند شوید.

توصیه های بیشتر برای امنیت بیشتر در سفر جاده ای

در سرعت های بالاتر رانندگی، همیشه دو دستی فرمان را بگیرید تا اگر به هر دلیلی فرمان به هر سمتی کشیده شد، بتوانید شرایط را کنترل کنید.

در صورتی که هنگام رانندگی جاده نمدار است اما کامل خیس نشده؛ هوشیاری خود را حفظ کنید؛ ترمزهای محکم نگیرید و آرامش شتاب ماشین را برقرار کنید. ترمزهای ABS در چنین شرایطی خیلی مفید به نظر می رسند.

لوازم مورد نیاز مانند قفل فرمان، بطری آب و هر وسیله ی دم دستی دیگر را طوری در ماشین خود جاساز نمایید که هنگام شتاب و حرکت های تند ماشین، زیر پای شما نیفتد. باید کلا از هر گونه اقدامی که موجب حواس پرتی شما به عنوان راننده می شود جلوگیری کنید.

در صورتی که می خواید لاین خود را عوض کنید، طوری برنامه ریزی کنید که قبل از رسیدن به محل مورد نظر، فرمان را صاف کنید. این کار باعث می شود بدون هر گونه سرخوردن جانبی که برای ماشین پیش می آید یا انحرافی که در خودرو ایجاد می کنید در مسیر جدید به حرکت خود ادامه دهید.

در دنده های بالاتر، هیچگاه کلاچ را قبل از ترمز کردن نگیرید. این کار می تواند باعث شتاب گرفتن ماشین شود در نتیجه ماشین با تاخیر متوقف می شود.

به توصیه امداد خودرو در تبریز برای چرخاندن فرمان، چه در مسیرهای کوهستانی، چه در بزرگراه و اتوبان ها از دست مخالف خود استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید فرمان را به سمت چپ بگردانید، از دست راست خود استفاده کنید. زیرا در فشاری که با دست چپ وارد می کنید ممکن است کنترل نیرو از دستتان خارج شود، در صورتی که اگر با دست چپ خود فرمان را بچرخانید کنترل بیشتر و عمل العمل بالایی خواهید داشت.

اگر در زمان حرکت خود مانعی مانند عابر، حیوانات یا خودرو دیگری سر راه شما سبز شد، شتاب خود را افزایش ندهید. تجربه ثابت کرده در چنین مواقعی ترمز بهترین انتخاب است.

در سرعت بالای 60، در صورتی که ترمز شدید بگیرید احتمال اینکه چرخ ها قفل کند بسیار بالاست؛ ترمز را چنددین بار بگیرید و رها کنید. البته یک راه دیگر هم برای کاهش سرعت در چنین مواقعی وجود دارد و آن هم دنده معکوس است.

هنگام چرخش در پیچ ها، از آنجایی که چرخ های بیرونی با سرعت بیشتری می چرخند ترمز کردن با ناهمسانی روبرو می شود. زیرا ترمز شما نیروی یکسانی را به چرخ ها منتقل می کند در صورتی که دو تا از چرخ ها سرعت بیشتری دارند. اتفاقی که می افتد در رفتن چرخ های عقب ماشین است. راه حل ترمز کردن در پیچ ها این است که کلاچ نگیرید، ترمز کنید اما ترمز را هم تا ته فشار ندهید. به جای این کار خیلی زود پدال گاز را رها کنید. همچنین دقت کنید موقع ترمز کردن فرمان در حالت پیچ نباشد. سریع ترمز کنید و بعد رها کنید. حالا فرمان را در مسیر پیچ بچرخانید...

یکی از بدترین کارهایی که می توانید پشت فرمان انجام دهید عوض کردن لباس است. اگر گرم یا سردتان شده تا رسیدن به جایی که بشوند ماشین را نگه داشت صبر کنید. سپس لباس خود را عوض کنید. پشت فرمان، اتاق پرو لباس نیست!

هوش و حواس خود را به آهنگ ندهید؛ زیر آواز نزنید یا روی فرمان ضرب نگیرید. تمامی این کارها باعث جلب شدن تمرکز شما به آهنگ شده و هوشیاری شما نسبت به جاده و عوامل و شرایط آن کاهش پیدا می کند.

رویا پردازی، خصوصا زمانهایی که هوشیاری شما افزایش یافته یک خطر بزرگ است. هر موقع که حس کردید دوست دارید وارد خلسه شوید، چند دقیقه ای ماشین را کنار زده و پیاده شوید. هوای تازه را نفس بکشید، کمی چای یا قهوه بخورید و دوباره پشت فرمان بنشینید. نیازی به گفتن نیست و در خیلی از فیلم ها هم دیده ایم با رفتن توی فکر و خیال چه اتفاق ها که نمی افتد! پس وقتی حس کردید به یکجا خیره می شوید بدانید که حالا وقت رانندگی نیست.

پشت فرمان جای غذا خوردن نیست. اگر گرسنه تان شده کنار بزنید و چیزی بخورید.

نکات امنیتی رانندگی در جاده

صحبت با تلفن همراه هم از پشت فرمان از مواردی است که بارها در مورد آن شنیده ایم. یکی از مهمترین عواملی که می تواند به راحتی باعث حواس پرتی شما شود. حتی می توانید قبل شروع رانندگی موبایل خود را خاموش کرده یا صدای آن را کم کنید تا باعث حواس پرتی شما نشود.

پیامک زدن هم یکی از همین موارد است. اگر یک اس ام اس ضروری دارید ماشین را کنار بکشید؛ پیام خود را بفرستید و بعد به مسیر خود ادامه دهید.

مقاله ی امروز هم به پایان رسید. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. در این مقاله از امداد خودرو در تبریز سعی بر آن داشتیم تا تمامی مواردی که برای سفرهای جاده ای و کمک از امداد خودرو نیاز است را بگوییم تا یک سفر بی خطر و در عین حال بدون دغدغه داشته باشید.

لازم به ذکر است، امداد خودرو ارس، یکی از مراکز معتبر و حرفه ای امداد خودرو تبریز می باشد که با هدف ایجاد رفاه و آسایش برای رانندگان عزیز و مسافران با ارائه خدمات یدک کش در تبریز، امداد خودرو در تبریز، تعمیر خودرو در محل در تبریز، جرثقیل در تبریز، امداد باتری در تبریز و تعمیر تلفنی ماشین در تبریز در خدمت شما عزیزان می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/