انواع لاستیک خودرو – امداد خودرو تبریز تلفن

تضمین اصطحکاک ماشین با زمین و همچنین دوام آن مهمترین وظیفه ی لاستیک هر خودرویی است. به همین دلیل است که تمام تکنولوژی و فن آوری ها در حوزه ی لاستیک به همین امر منتهی می شود. لاستیک های جدید نسبت به لاستیک های قدیمی پیشرفت های زیادی داشته اند می توان گفت بیشترین انرژی، وقت و فکر محققان در حوزه خودروسازی را به خود اختصاص داده اند. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با هم در مورد انواع لاستیک های خودروها با هم صحبت کنیم.

انواع لاستیک

لاستیک بایاس

لایه های لاستیک در این مدل، به صورت ضربدری روی هم قرار می گیرند و امتداد نخ ها با خط مرکزی، یک زاویه مورب ایجاد می کند. جنس نخ در لاستیک بایاس در جنس نایلون بوده و در بدنه ی آن از سیم های فولادی استفاده نمی شود.

لاستیک رادیال

امتداد نخ ها در لاستیک رادیال، با خط مرکزی یک زاویه 90 درجه ایجاد کرده و در جهت شعاع قرار می گیرند. جنس نخ در لاستیک رادیال از پلی استال یا ریون است.

انواع لاستیک از نظر زمان استفاده

لاستیک تابستانی

این لاستیک ها برای رانندگی در تابستان و دمای بالا طراحی شده اند و عملکرد خوبی در ایجاد چسبندگی در سطح زمین های خشک دارند.

امداد خودرو در تبریز

لاستیک زمستانی

لاستیک های زمستانی به منظور ایجاد کشش در مسیر های خیس و لغزنده تولید می شوند و عملکرد خوبی در دمای پایین دارند. در نتیجه برای رانندگی در زمستان بهترین گزینه محسوب می شوند.

لاستیک چهار فصل

لاستیک های چهار فصل فقط در یک جنبه دارای نقطه قوت نمی باشند در نتیجه می توان در هر نوع از آب و هوا و آسفالتی از آن استفاده کرد. اما کارکرد ایده آلی نسبت به لاستیک های زمستانی و تابستانی نخواهند داشت.

استفاده از لاستیک های فصلی

لاستیک های تابستانی و زمستانی، با هدف بهترین عملکرد در فصل مناسب خود طراحی و تولید شده اند. در نتیجه اگر در موقعیت نامناسب و فصل مخصوص خود استفاده نشوند، نقاط ضعف بسیار بالایی خواهند داشت. مثلا عاج لاستیک های زمستانی برای سوراخ کردن برف بسیار مناسب است اما به دلیل نبود چسبندگی، به هیچ عنوان عملکرد مناسبی در تابستان نخواهند داشت. موارد بسیاری از تصادفات و حوادث در مرکز امداد خودرو در تبریز داشتیم که به همین دلیل برمیگردد.

در مقابل لاستیک های تابستانی برای سطوح عاری از برف و صاف طراحی شده اند در نتیجه رانندگی ایمن و درستی در جاده های برفی نخواهند داشت.

اجزای لاستیک

همانطور که در مقاله های قبلی یعنی زمان تعویض لاستیک گفتیم لاستیک از اجزای مختلفی درست شده است:

دیواره یا سایدوال (لایه ها)

فلیپر

سیم های طوقه

لایه تقویت کننده طوقه

برگشتی لایه ها

خط فلنچ رینگ

چیفر

گارد محافظ

نایحه بریکر و شانه

رویه و آج

کارکاس

طوقه

امدادخودرو در تبریز

انواع لاستیک خودرو از نظر استفاده

لاستیک های بزرگراه

لاستیک های بزرگراه که معمولا با علامت اختصاری M+S شناخته می شوند برای جاده های آسفالت شده مورد استفاده قرار می گیرند. این لاستیک ها مخصوص حمل و نقل های جاده ای و برای مسافت های طولانی طراحی شده اند. در نتیجه تجربه ی یک رانندگی آرام و نرم را برای ماشین های سنگین و نیمه سنگین ایجاد کرده و فرمان پذیری بالایی برای این ماشین ها دارند.

معمولا بلوک های عاج این نوع لاستیک مستقل و شیارهای ریز چندگانه ای هم دارند. همچنین این لاستیک ها قابلیت رانندگی در شرایط آب و هوایی متوسط و متعادل را دارند. معمولا لاستیک هایی که برای ماشین های یدک کش امداد خودرو در تبریز استفاده می شود از همین نوع هستند.

لاستیک چهار فصل

فکری که باعث تولید لاستیک های چهارفصل شد، رفع دشواری تعویض لاستیک دو بار در سال بود. لاستیک های چهارفصل آج ترکیبی با جنس پلاستیک دارند. در نتیجه در هر شرایط آب و هوایی می توانند انعطاف پذیری خود را حفظ کنند. آج این لاستیک ها به گونه ای طراحی می شود که در جاده های برفی یا خیس کشش و فرمان پذیری خود را حفظ می کنند.

لاستیک های چهارفصل طراحی عاج باز دارنند که هم برای رانندگی خارج از جاده و هم برای رانندگی در خیابان های آسفالت شده مناسب می باشند. اما مهمترین نکته ای که در مورد لاستیک های چهارفصل باید بدانید، این است که اگر فقط در جاده ها و بزرگراه ها مورد استفاده قرار بگیرند، عملکرد درستی نخواهند داشت.

امداد خودرو تبریز

لاستیک های آفرود

گفتیم لاستیک های چهارفصل برای تمامی سطوح رانندگی مناسب هستند و می توان هم برای رانندگی در جاده و هم برای رانندگی در خارج از جاده استفاده کرد؛ اما لاستیک های مناسب جاده های خاکی از نامشان مشخص است که به صورت خاص برای رانندگی های آفرود و خارج از جاده طراحی می شوند. لاستیک های آفرود بر روی هر سطحی از گل، ریگ زار، ماسه و تپه های شنی پایدار هستند و در انواع سطوح غیرهموار می توانند حرکت کنند. در لاستیک های آفرود، معمولا بلوک های عاج بزرگتر بوده و درنتیجه فاصله بین آنها هم بیشتر از لاستیک های چهارفصل و تمام سطوح می باشد. بلوک های بزرگتر برای پاک کردن بهتر گل و فاصله بیشتر آنها به منصور گرفتن و رها کردن راحت و موثر سطح زمین به منظور ایجاد بیشترین تماس لاستیک با زمین است که باعث کشش بهتر لاستیک در این سطوح خواهد بود.

ممنون که تا اینجا با مقاله ی انواع لاستیک همراه بودید، امداد خودرو ارس مرکز مجاز امداد خودرو در تبریز بوده که آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات امدادرسانی شامل امداد باتری در تبریز، تعمیر خودرو در محل، تعمیر تلفنی خودرو، یدک کش و حمل خودرو در تبریز و به نقاط مختلف ایران عزیز می باشد. هر چند امیدواریم هیچگاه مشکل در جاده ماندن نداشته باشید اما در صورت بروز هر گونه مشکل نام امداد خودرو ارس را از یاد نبرید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/