از شستشوی خشک موتور چه می دانید؟ - امداد خودرو در تبریز

این طبیعی است که همه ی ما یک موتور تر و تمیز و خشک را دوست داشته باشیم؛ برای همین هم گاهی دست به شیلنگ می شویم تا آن را تمیز کنیم. اما مشکلی که وجود دارد این است که امروزه خودروها دارای قسمت های برقی و الکتریکی زیادی هستند و رفته رفته این مسئله افزایش می یابد. پس وجود سوئیچ ها، جعبه فیوزها، اتصلات برقی و تمامی کنترل های الکترونیکی باعث می شود این قیمت از خودروی شما با آب میانه ی خوبی نداشته باشد. شاید بگویید اسپری جت H2O یا حتی بخار راهکار بعدی است. اما در بهترین راحت موتور شما دیگر روشن نمی شود و در بدترین حالت باعث تعمیرات هزینه بر و گرانقیمتی برای شما می شود. پس با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد خشکشویی موتور با هم صحبت کنیم.

شستشوی خشک موتور

مضرات شستشوی موتور با آب

با توجه به تغییر روند تولید خودرو، پیشرفت خودروها و افزایش و پیچیدگی مدارهای برقی باعث می شود نتوانیم مثل قبل موتور ماشین را با آب بشوییم. پس فقط یک جایگزین مناسب وجود دارد، آن هم شستشو با یخ خشک است. زیرا هر چه قطعات الکترونیکی در خودرو افزایش پیدا کند، تماس آنها با آب می تواند خطرات بسیاری برای ماشین داشته باشد. این را از یک نیروی امداد خودرو در تبریز به یاد داشته باشید.

شستشو با یخ خشک

دستگاه شستشوی خشک موتور یا Polarjet تولید شرکت هانس می باشند. کارکرد این دستگاه به این صورت است که گلوله های بسیار کوچک یخ خشک داخل این دستگاه بارگذاری می شوند و با فشار بسیار زیاد به کثیفی های سطح دستگاه نفوذ می کنند. سرعت و فشار این برتاپ چیزی حدود 360 کیلومتر است که نیروی لازم برای خروج یخ خشک و از بین بردن آلودگی را مهیا می کند.این یخ ها دمایی در حدود -78 درجه سانتی گراد دارند که به خوبی می توانند خاک و کثیفی های موتور خودرو را تمیز کنند. دستگاه های پولارجت با توجه به اینکه یخ خشک انرژی جنبشی دارد، می توانند باعث کاهش چسبندگی خاک روی سطح تمیز شده شوند.

امداد خودرو در تبریز

همچنین بزرگترین مزیتی که شستشو با یخ خشک دارد این است که یخ خشک پالایش شده و در اثر مجاورت با گرما، به جای ذوب شدن، تبدیل به گاز می شوند. در نتیجه علاوه بر اینکه هیچ خطری از نظر مایع بودن برای موتور و قطعات الکترونیکی آن ندارند، بلکه باعث تمیزی بیشتری می شوند.

مزایای خشک کردن موتور با یخ خشک

یخ خشک در دمای منفی 78 درجه قرار دارد، پس به اندازه ی آب داغ خطرناک نخواهد بود. یخ خشک به اجزای پلاستیکی و برقی موتور آسیبی نمی زند.

یخ خشک به راحتی می تواند انواع روغن ها، چربی ها، گرد و خاک و سایر آلودگی ها را از موتور ماشین پاک کند.

شستشو با یخ خشک راحتتر و سریعتر است زیرا با سرعت 360 کیلومتر بر ساعت بر سطوح فشار وارد می کند که نسبت به روش های سنتی سریعتر خواهد بود.

نحوه ی شستشوی موتور با یخ خشک

به عنوان یک امداد خودرو در تبریز، می خواهیم روند شستشوی موتور را یخ خشک را برای شما عزیزان شرح دهیم. برای شستشوی خشک موتور، ابتدا موتور را خاموش کنید و کمی صبر کنید تا کاملا خنک شود. سپس تمامی قطعات پلاستیکی و الکتریکی موتور را با محافظ پوشش دهید. حالا با دستگاه شستشوی پولارجت یخ خشک را به موتور اسپری کنید. یخ خشک در مجاورت هوا به سرعت تبخیر می شود و چربی، لودگی و روغن ها را از سطح موتور تمیز می کند.

امدادخودرو در تبریز

نکات شستشو با یخ خشک

از دستگاهی استفاده کنید که مخصوص شستشوی موتور طراحی شده است.

از یخ خشک باکیفیت استفاده کنید.

قبل از شستشو حتما قطعات برقی و پلاستیکی موتور را با محافظ بپوشانید.

در استفاده از یخ خشک سخاوت به خرج دهید و مطئن شوید تمامی آلودگی ها و چربی ها از سطح موتور تمیز شده است.

پس از اتمام شستشو، اجازه بدید تا موتور کاملا خشک شود سپس آن را روشن کنید.

همیشه در روند تمیزکاری، حرکت دست و اسپری را از بالا به پایین انجام داده و همین روند را تکرار کنید.

استفاده از آب، به میزان خیلی کم ایرادی ندارد.

از پاک کننده های مخصوص موتور برای کندن گرد و خاک و دوده های چسبیده به موتور می توانید استفاده کنید.

حتما مواد را با یک پارچه ی نرم و تمیز و خشک پاک کنید.

برای تمیز کردن بهتر، می تواند از واکس Swissvax Sine هم استفاده کنید که از برند محبوب هانس بوده و اجزای موتور شما را تمیزتر و براق تر نشان می دهد. همچنین از موتور شما در برابر گرد و غبار هم محافظت می کند.

سخن پایانی

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو ارس همراه بودید. امروز با هم در مورد شستشوی خشک موتور صحبت کردیم. امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد که خدماتی مانند امدادرسانی، تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو با جرثقیل و یدک کش، تعمیر تلفنی خودرو و امداد باتری در لیست خود داشته و با تیم کارشناسی حرفه ای در خدمت شما عزیزان می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/