بلاگ امداد خودرو در تبریز

اشتباهات رایج در رانندگی – قسمت 2 + امداد خودرو در تبریز

قسمت اول مقاله ی اشتباهات رایج در رانندگی را مطالعه کردیم، حالا در قسمت دوم، با ادامه ی این اشتباهات رایج همراه شما هستیم. همان اشتباهاتی که شاید اینقدر کوچیک و عادی به نظرمان بیاید که اصلا به عنوان اشتباه یا رفتار خطرناک آن را در نظر نگرفته باشیم. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید.

اشتباهات رایج در رانندگی

خلاص نکردن دنده در توقف

گاهی در خیابان در پشت جمعیت انبوهی از ماشین های گیرکرده در ترافیک می مانید، یا زمانی که پشت چراغ قرمز توقف کرده اید آیا دنده در حالت خود باقی می ماند؟ باید بگوییم اشتباه می کنید! باید در توقف های کوتاه حتما دنده را خلاص کنید تا فشار کمی به گیربکس و دوشاخه کلاچ شما وارد شود. در غیر اینصورت آسیب های جبران ناپذیری را تجربه خواهید کرد.

سرعت یکنواخت در آب و هوای متفاوت

مهارت رانندگی و آموختن آن شرایط پیچیده ای دارد و در برخی کشورها این پیچیدگی بیشتر هم می شود. رانندگان مبتدی که تازه آموزش خود را تمام کرده اند، برای افزایش مهارت نیاز دارند تا در شرایط آب و هوای مختلفی آموزش رانندگی کرده و تجربه کسب کنند.

شاید به شما هم این مسئله را آموزش نداده باشند که در شرایط آب و هوای آفتابی و صاف شرایط رانندگی ایده آلی خواهید داشت. در جاده ای که هیچ رطوبتی ندارد می توانید به راحتی با سرعت های متوسط رو به بالا هم با دقت رانندگی کنید. در مقابل، هر چه آب و هوا برفی، بارانی و طوفانی باشد، دید راننده ضعیف تر شده و چسبندگی لاستیک ها به آسفالت هم کاهش پیدا می کند. در نتیجه لازم است نهایت هوشیاری خود را حفظ کرده، با سرعت پایینتر و فاصله بیشتر از خودروهای اطراف خود رانندگی کنید. بنابراین، با یک بررسی ساده می توانید متوجه شوید که شرایط مختلف آب و هوایی، نیازمند تکنیک های رانندگی مختلفی هستند. اصول رانندگی در تابستان با اصول رانندگی در زمستان تفاوت دارند.

 

فشار دادن کلاچ و ترمز همزمان برای نگه داشتن خودرو

یکی از مواردی که بین بیشتررانندگان رواج دارد و به عنوان امداد خودرو زیاد آن را مشاهده کرده ایم، همین مسئله است. از طرف یک امداد خودرو در تبریز که با رانندگان بسیار و ماشین های دارای نقص بسیار بیشتر مواجه شده ایم خدمتتان عرض می کنیم، زمانی که شما برای توقف همزمان کلاچ و ترمز را فشار می دهید، زمان توقف خودرو افزایش پیدا می کند. شاید بپرسید چرا؟ زیرا وقتی ترمز و کلاچ را با هم فشار می دهید، نیروی موتور ماشین را هم قرض می گیرید و نیروی ترمزی موتور نیز استفاده می شود. در نتیجه خودرو دیرتر توقف می کند. بهترین روش برای ترمز عالی این است که ابتدا ترمز بگیرید، زمانی که خودرو به لرزش افتاد کلاچ را فشار دهید. همچنین یک مقاله ی حرفه ای و کامل در مورد نحوه ی صحیح ترمز و اصول ترمز گرفتن صحیح داریم که می توانید مطالعه نمایید.

اشتباهات رایج در رانندگی

به یاد نداشتن قوانین رانندگی

از دیگر اشتباهات رایج در رانندگی می توان به مرور نکردن قوانین رانندگی و آموزش های کسب شده پرداخت. بیشتر ما، اکثر قوانین رانندگی و آموزش های خود را پس از مدت کوتاهی که گواهینامه ی خود را گرفتیم از یاد می بریم. دلیل آن هم ساده است و دیگر این مطالب مرور نمی شوند و کتاب ها دوباره خوانده نمی شوند که در ذهنمان بمانند. این موضوع می تواند زمینه ساز یک یا چند اشتباه در رانندگی هم باشند. بیشتر رانندگان، تا زمانی که اعتبار گواهینامه به سر نرسیده و اجباری برای دوباره خواندن آموزش ها نباشد، دیگر به سراغ آنها نمی روند. به همین دلیل، لازم است قوانین رانندگی را گاه گاهی به صورت مروری مطالعه نمایید. این مسئله باعث می شود علاوه بر به یادآوری دوباره آموخته های قبلی، با قوانین جدیدی که تالیف می شوند هم آشنا شوید.

سرعت پایین در لاین سرعت!!

خیلی از ما با دیدن این رانندگان کلافه می شویم نه؟ گاهی عجله داریم و می دانیم که لاین سرعت برای زمان هاییست که ما نیاز داریم تا با سرعت بالاتری رانندگی کنیم و بدون نیاز به سبقت گرفتن های خطرناک، ایمن به مقصد برسیم. در این شرایط وقتی پشت سر یک ماشین که با سرعت 40 رانندگی می کند گیر می افتیم و مدام در پی فرصت هستیم که سبقت بگیریم واقعا حالمان گرفته می شود. باید بدانیم، لاین آهسته جای لایی کشیدن و سرعت های بالا نیست، اگر عجله داریم باید در سمت چپ خیابان حرکت کنیم.در مقابل اگر قصد آهسته رانندگی کردن به هر دلیلی را داریم، لاین چپ جای ما نیست باید در سمت راست حرکت کنیم تا باعث احساسات بد در دیگران هم نشویم. به عنوان یک نیروی امداد خودرو در تبریز، زمانی که به رانندگی رانندگان مختلف دقت می کنیم این مسئله به وفور یافت می شود و به جرئت می توان گفت یکی از بزرگترین عامل های ایجاد کننده در ترافیک و اشتباهات رایج در رانندگی همین رعایت نکردن لاین مناسب با سرعت رانندگی است.

امداد خودرو در تبریز

عدم توجه به نگهداری درست خودرو

کسی که رانندگی می کند گواهینامه دارد. گواهینامه نشانگر این است که شما حداقل ترین مهارت های رانندگی را داشته و قدرت کنترل و هدایت ماشین را دارید. با این حال، داشتن گواهینامه باعث نمی شود شما یک فرد متخصص در زمینه تعمیرات و نگهداری از ماشین خود باشید. برعکس رانندگان حرفه ای برای اینکه اشتباهات رایج در رانندگی را به حداقل میزان خود برسانند، زمانی را برای آشنایی کامل با خودرو، سیستم کارکرد خودرو و مخصوصا سیستم به خصوص خودروی خود صرف می کنند تا با قطعات آن و کارکرد و نحوه ی عملکرد آنها آشنایی پیدا کنند. چرا؟ مگر شما قرار است یک تعمیرکار حرفه ای امداد خودرو شوید؟ قطعا نه. اما شناختن قطعات می تواند به آشنایی و رعایت اصول نگهداری خودرو کمک بسیاری بکند. هر چه قطعات و کارکردشان را بدانید بهتر می توانید درک کنید چه زمان و به چه علتی نیاز به چکاپ دوره ای خودرو و سرویس های مستمر دارید تا طول عمر خودروی خود را افزایش دهید.

در مقابل دانستن این مسئله به شما کمک می کند تا رانندگی را به صورت کاملا تجربی یاد بگیرید. چرا که شما نحوه ی کارکرد قطعات و تاثیر انها بر همدیگر و آناتومی خودرو را می شناسید. در نتیجه برای پرهیز از هرگونه اشتباهات در رانندگی با ماشین خود بیشتر آشنا شوید. این پیشنهاد را دوستانه از طرف یک امداد خودرو در تبریز به خاطر داشته باشید.

بار سنگینتر از توان خودرو

هر ماشین، با توجه نوع، مدل، سایز و وزن خود می تواند تا وزن خاصی را تحمل کند. شاید شما هم ندانید اما هر چه وزن خودرو افزایش پیدا کند فشار بیشتری به بخش های مختلف ماشین از جمله موتور، سیستم تعلیق و ترمز وارد می کند. این حالت باعث می شود مصرف سوخت ماشین شما افزایش یابد و موتور هم حرارت بیشتری تولید کند. بهترین حالت در رانندگی همیشه این است که خودروی خود را تا حد امکان در سبکترین وزن خودش نگه داشته و فقط مواد ضروری را با آن حمل نمایید. از پر کردن صندوق عقب ماشین با وسایل کم مصرفی که چندان به کار شما نمی آیند تا وزن بالایی دارند تا حد امکان خودداری نمایید.

امداد خودرو تبریز

جمع بندی

رانندگی بیش از آنکه علم محسوب شود، یک هنر است. یادگیری رانندگی حرفه ای، به زمان، تجربه و دقت نیاز دارد تا شما بتوانید در این مهارت، به سطح تجربه ی قابل قبولی دست پیدا کنید. این را بدانید که اتفاقات، حوادث و اشتباهات حتی همین اشتباهات رایج در رانندگی، کاملا طبیعی بوده و نباید خود را بابت آنها آزرده خاطر کنید. همه ی رانندگان در ابتدای راه ممکن است اشتباهاتی را تجربه کنند، زیرا کسب تجربه برای رانندگی و تمرکز چند جانبه هنگام هدایت ماشین، به مرور زمان به دست می آید و روزی می رسد که به صورت ناخودآگاه رانندگی می کنید و حواستان به همه جا هست بدون اینکه با اختیار آگاهی تمرکزی روی آنها داشته باشید. درست مثل نفس کشیدن، راه رفتن و ...

اگر شما هم اهل رانندگی هستید، مخصوصا اگر تازه شروع به رانندگی کرده اید، نگران نباشید. امداد خودرو در تبریز همراه شماست تا به شما خاطری ایمن و سفری بی خطر را هدیه دهد. در صورت بروز هر گونه مشکل در شهر تبریز و حومه، می توانید با امداد خودرو ارس تماس حاصل فرمایید تا در کمترین زمان ممکن برای حل مشکل شما در محل حاضر شویم. امداد خودرو ارس، با تیم حرفه ای و متخصص و تجهیزات کامل و به روز، در خدمت شما عزیزان در خصوص امداد خودرو تبریز، یدک کش در تبریز، امداد باتری در تبریز، تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو در تبریز و سراسر کشور و در نهایت، مشاوره تلفنی در خصوص تعمیرات ماشین شما می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/