بلاگ امداد خودرو در تبریز

مهمترین دلایل رخ دادن تصادف + امداد خودرو در تبریز

در تصادفاتی که رخ می دهد، جدا از استانداردهای ایمنی که در ماشین ها به کار می رود، نوع رانندگی و واکنش رانندگان در جاده هم از تاثیر بسیار زیادی در رخ دادن تصادفات دارد. طبیعی است که برخی از رانندگان رفتارهای پرخطرتری نشان می دهند که می تواند شرایط را برای دیگران هم ناگوار کند. با امداد خودرو در تبریز با شما هستیم تا این رفتارها را با هم بررسی کنیم.

اشتباهات تصادف بار رانندگی

حق تقدم رعایت نمی شود

یکی از مهمترین و اصلی ترین دلایلی که می تواند منجر به تصادفات شود، عدم رعایت حق تقدم است. بر اساس آمار و تحقیقات گفته می شود بالاترین آمار تصادفات به خصوص در سنین بالای 50 سال مربوط به عدم رعایت حق تقدم در خروجی هاست. دومین میزان آمار تصادف به عدم رعایت حرکت در چراغ های قرمز است.

کمربند ایمنی بسته نمی شود

آمارها نشان می دهد بستن کمربند ایمنی می تواند 65 – 70 درصد از جان رانندگان و سرنشینان در تصادفات را نجات دهد! حتی امروزه اضافه شدن کیسه هوا یا ایربگ هم به این ایمنی بیشتر دامن زده است. به این صورت که ایمنی ایربگ با بستن کمربند ایمنی نتیجه بخش خواهد بود تا از پرت شدن مسافر در تصادفات با سرعت بالا، یا برخورد با سقف ماشین هنگان غلت زدن جلوگیری کند. این را از یک امداد خودرو در تبریز که تجربه ی مشاهده ی تصادفات بسیاری را دارد به یاد داشته باشید.

امداد خودرو در تبریز

رانندگی غیراصولی

رانندگی غیراصولی، بدون تمرکز و با سرعت بالا یکی از بهترین روش ها برای خودکشی از طریق تصادف است. لایی کشیدن، انحراف به راست، سبقت از راست، ترمز های ناگهانی، رانندگی در سرعت های بسیار بالا در بزرگراه ها از جمله ویژگی های یک راننده غیراصولی است که می تواند به راحتی باعث تصادفات شدیدی بشود. زیرا سرعت و قدرت واکنش هم از راننده هم از ماشین های مجاور گرفته می شود و در نتیجه اتفاقی که می افتد ممکن است غیرقابل جبران باشد.

عدم توجه به نقاط کور

رانندگی پشت سر کامیون ها و تریلی ها همان نقطه ای است که به نقطه ی کور معروف است. کامیون ها معمولا به واسطه اندازه ی بزرگ خود نسبت به اطراف خود دید دقیق تری ندارند در نتیجه رانندگی پشت سر ماشین های سنگین معمولا حکم قایم شدن پشت آنها را دارد! در نتیجه ممکن است یک ترمز ناگهانی یا تغییر جهت ناگهانی از سمت آنها منجر به اتفاقات ناگواری شود زیرا در مقایسه با حجم و وزن این ماشین ها، شما قدرت فرار از حادثه را نخواهید داشت و راننده بی آنکه بداند پشت او چه خبر است به رفتار خود ادامه خواهد داد.

سرعت بالا در آب و هوای غیراستاندارد

معمولا در آب و هوای سرد، طوفانی و سرعت باد زیاد رانندگان به شدت دچار رانندگی غیراصولی و سرعت بالا می شوند. در صورتی که مهمترین راه برای ایمنی در شرایط آب و هوایی خطرناک، کاهش سرعت می باشد. حتی اگر با ماشین دیفرانسیل تمام چرخ متحرک رانندگی می کنید باز هم دلیل بر فشار دادن گاز نمی شود. پس وقتی با سطح لغزنده ی جاده و سرعت باد بالا مواجه هستید کشش ماشین بسیار کاهش پیدا می کند و شما مستعد تصادف هولناکی می باشید. ما به عنوان یک امداد خودرو در تبریز، بیشترین تصادفات را در زمستان مواجه هستیم.

رانندگی با تمرکز پایین

لازم است بگوییم جای رسیدگی به کارهای شخصی منزل یا دفتر کار است؟ چک کردن ایمیل و پیام ها در مسیر رانندگی بدترین و غیرحرفه ای ترین رفتاری است که یک راننده می تواند از خودش نشان دهد. هر چیزی که باعث کاهش تمرکز و همچنین انحراف نگاه شما از جاده ها شود، به اندازه ی رانندگی در حالت مستی خطرناک است!

سرعت بالا

بر اساس رتبه بندی عوامل منجر به تصادف، پس از رانندگی در حالت مستی، رانندگی با سرعت بالا در رتبه ی دوم قرار دارد. بر اساس قوانین فیزیک، رابطه ی معنادار و مثبتی بین سرعت ماشین و شدت تصادف وجود دارد. به عبارتی هر چه سرعت بیشتر باشد، ماشین شما با فشار بیشتری به مانع کوبیده خواهد شد. این مسئله می تواند روی شدت آسیب شما هم تاثیر بگذارد. در مقابل هر چه رانندگان در جاده با سرعت مطمئن و استاندارد رانندگی کنند، شرایط قابل کنترل تر خواهد بود و به کاهش تصادفات و آسیب های نشانی از آن منجر خواهد شد.

امداد خودرو تبریز

خسته رانندگی نکنید.

رانندگی با حس خستگی یا خواب آلودگی هم به همان اندازه ی مست رانندگی کردن خطرناک است. هر چه بدن شما نیاز بیشتری به استراحت و خواب داشته باشد، قدرت فکر، تمرکز و تجزیه تحلیل شما کاهش می یابد. اتفاقی که می افتد این است که سرعت رفتار و واکنش مناسب شما به سرعت هم کاهش پیدا می کند. حتی ممکن است پشت فرمان به خواب بروید. رانندگی در این شرایط زمانی خطرناک تر می شود که در جاده ها و بزرگراه هایی رانندگی می کند که محدودیت سرعت بالا دارید و قبل از تصادف نمی توانید واکنش مناسب را نشان دهید. پس اگر خوابالودگی و خستگی را احساس می کنید بهتر است ماشین را کنار بزنید و کمی استراحت کنید.

رانندگی در حالت غیرعادی

رانندگی در مستی، یکی از اصلی ترین عوامل تصادف است. الکل به سادگی می تواند مهارت رانندگی شما را کاهش دهد. در نتیجه تمرکز کافی برای سرعت عمل و واکنش درست ندارید. در این شرایط به جای رانندگی و بروز اتفاقات ناگوار بهتر است از تاکسی یا کمک گرفتن از یک دوست را انتخاب کنید.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. شرکت امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز بوده که ارائه ی انواع خدمات امدادرسانی از جمله تعمیر خودرو در محل، تعمیر تلفنی خودرو، جرثقیل و یدک کش در تبریز، امداد خودرو تبریز، امداد باتری در تبریز را در لیست خدمات خود دارد. امداد خودرو ارس برای شما سفری بی خطر آرزو می کند.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/