بلاگ امداد خودرو در تبریز

ارتفاع زدن خوب است یا بد؟ - امداد خودرو در تبریز

امروزه تب ارتفاع زدن در ماشین ها، به خصوص در بین جوانان بسیار بالا گرفته و هر گونه ماشینی از بنز و ماکسیما تا پراید و پیکان را در خیابان ها می بینیم که تا ارتفاع به شدت پایینی دارند، یا خیلی بلند هستند. این پدیده در کشورهای خارجی، به صورت معتبر و علمی پیگیری می شود و سالیانه فستیوال هایی هم برای ارتفاع زدن برگذار می شود. اما یه سوال که پیش می آید این است: آیا ارتفاع زدن خوب است یا بد؟ با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا این مورد را با هم بررسی کنیم.

ارتفاع زدن

افزایش یا کاهش ارتفاع ماشین، بین برخی افراد خصوصا جوانان محبوبیت بالایی دارد. برخی آنقدر ارتفاع ماشین را کم می کنند که یک قوطی کبریت به زور زیر آن جا می شود و برخی دیگر آنقدر ارتفاع را بالا می برند که برای سوار شدن نیازمند چهارپایه هستند! همانطور که می دانید، هر خودرویی، اندازه ی استاندارد و ارتفاع استانداردی دارد و به هم زدن این استاندارد ممکن است برخی مزایا داشته باشد؛ اما در مقابل برخی معایب هم داشته باشد. اما ارتفاع زدن کار خوبی است؟

برای کاهش ارتفاع ماشین، راه های مختلفی وجود دارد. مثلا ارزانترین روش که اصلا توصیه نمی کنیم، غیراستاندارد ترین روش آن است. فنر لول کمک فنر را ببرید تا ارتفاع ماشین کاهش یابد! روش دیگر هم این است که کمک فنر ماشین را به ورژن پیچ و مهره ای تبدیل کنید. یعنی داخل فنر را با روغن مخصوصی پر کنید که کمک فنر شما نرم تر شود. البته در این روش ارتفاع به صورت عددی کاهش نمی یابد اما کمک فنر نرم تر باعث کاهش ارتفاع می شود. ما به عنوان یک مرکز معتبر و حرفه ای امداد خودرو در تبریز، به هیچ عنوان این روش ها را توصیه نمی کنیم.

اما استاندارد ترین و علمی ترین روشی که می توان برای کاهش ارتفاع خودرو استفاده کرد، عوض کردن کمک فنرهای استاندارد خودروی سواری با کمک فنرهای کوتاه و اسپرت است. این روش تقریبا هزینه ی بالایی دارد، عرضه کننده های شناخته شده ای مانند Ksport  و Accu Air هم در این حوزه فعال می باشند.

امداد خودرو در تبریز

هدف از کاهش ارتفاع ماشین

بیشتر کسانی که اقدام به کاهش ارتفاع ماشین می کنند، بیشتر به دنبال جنبه ی زیبایی آن هستند. زیرا هر چه ارتفاع ماشین کمتر شود، کنترل و اشراف روی حرکات ماشین هم کاهش می یابد و رانندگی سادگی خود را از دست می دهد. در نتیجه بیشتر جنبه ی زیبایی ظاهری دارد.

معایب کاهش ارتفاع ماشین

کاهش ارتفاع ماشین، برای استفاده ی بلند مدت به خصوص برای ماشین های سواری شخصی ایده ی چندان جالبی به نظر نمی رسد. زیرا این مورد می تواند منجر به افزایش استهلاک ماشین مخصوصا در فضای جلویی و جلوبندی شود. این مورد زمانی بیشتر می شود که کیفیت آسفالت های خیابانی و دست اندازه بیشتر شود. اما با این وجود بسیاری افراد اقدام به کاهش ارتفاع خودرو می کنند. همچنین هر چه ارتفاع خودرو کاهش یابد، برخورد سنگریزه ها به ماشین و افزایش سروصدا بیشتر می شود. در نهایت زیربندی و فنربندی خودرو تحت فشار جدی قرار می گیرد.

برخلاف علاقه ی برخی از افراد به این از ماشین ها، خریدار چندانی برای این ماشین ها به خصوص در قشر رانندگان عادی وجود ندارد؛ مگر اینکه به رده سنی جوانان مشتاق هیجان بتوانید بفروشید.

مزایای کاهش ارتفاع ماشین

کاهش ارتفاع ماشین، اگر به روش اصولی و استاندارد و البته با ارتفاع استاندارد انجام شود، مزایایی مانند هدایت پذیری و فرمان پذیری بهتر و در نتیجه تعادل بیشتر به همراه خواهد داشت. اما معایب آن را هم از تجربیات یک امداد خودرو در تبریز بخوانید.

معایب افزایش ارتفاع ماشین

حالا نوبت به افزایش ارتفاع ماشین رسیده است. اولین مزیت افزایش ارتفاع، افزایش فاصله خودرو از زمین خواهد بود. این یعنی زیربندی و فنربندی ماشین شما کمتر در معرض آسیب قرار خواهد گرفت. شاید شما هم اولین فکری که به ذهنتان می رسد، این است که سرعت گیرها را به راحتی و با ایمنی بهتری رد می کنید. اما این مزیت حتی در سطوح ناهموار و خاکی هم برای خودروی شما ایمنی بالاتری نسبت به ارتفاع ایمن ایجاد خواهد کرد.

امدادخودرو در تبریز

معایب کاهش ارتفاع ماشین

طبیعتا هر مزیتی، به دنبال خود معایبی هم به دنبال دارد. افزایش ارتفاع خودرو می تواند باعث احساس ناراحتی در سواری شود. زیرا سیستم تعلیق کارایی با کیفیت و کارایی کمتری عمل می کند. همچنین افزایش ارتفاع ماشین باعث کاهش پایداری و تعادل ماشین می شود. زیرا هرچه ارتفاع و فاصله از زمین بیشتر شود، مرکز ثقل ماشین هم افزایش پیدا می کند؛ این موضوع بیشتر در زمانهایی اهمیت خود بیشتری خواهد داشت که می خواهید سر پیچ، مخصوصا پیچ های تند بپیچید. در نهایت، اگر از کسانی هستید که رانندگی با سرعت بالا را دوست دارید، باید بگوییم قید ارتفاع زدن را بزنید! هر چه ارتفاع ماشین بالاتر برود، به دلیل کاهش عملکرد سیستم تعلیق و کاهش تعادل، باید همیشه آهسته رانندگی کنید.

ممنون که تا اینجا با این مقاله با ما همراه بودید. امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز بوده که آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات امداد رسانی از جمله تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو، جرثقیل و یدک کش، امداد باتری و تعمیر تلفنی خودرو به عزیزان تبریزی و مسافران در حوزه تبریز و حومه می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/