بلاگ امداد خودرو در تبریز

درست نشستن پشت فرمان + امداد خودرو در تبریز

یکی از اولین و مهمترین درس هایی که مربی رانندگی باید به شما آموزش دهد، نکات ایمنی در رانندگی است. اولین مورد این نکات هم طرز نشستن صحیح است. نحوه ی نشستن درست روی صندلی راننده، آنقدر ابتدایی و ساده است که گاهی یادمان می رود به قدری اهمیت دارد که ایمنی راننده هنگام رانندگی را بر عهده دارد. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در این مورد با هم صحبت کنیم.

درست نشستن پشت فرمان

مهمترین مسئله، راحتی کامل شماست. هنگام نشستن پشت فرمان باید کاملا احساس راحتی در گردن، پشت و کمر خود احساس کنید. تکیه گاه مناسبی داشته باشید تا هنگام تصادف قسمت های زیادی از شدن ما از آسیب دیدن حفاظت شود. حتما خیلی از شما احساس کرده اید که به دلیل نشستن غلط، بعد از چند دقیقه احساس ناراحتی و گرفتگی از عضلات پشتی خود بکنید. برای همین گفته می شود عضلات بدن باید در هنگام رانندگی وضعیتی کاملا نرمال داشته باشند. اهمیت این مسئله از همان عوارض نشستن اشتباه پشت میز محل کار مشخص است که بارها و با تاکید فراوان به آن اشاره شده است. در این مقاله قصد داریم با هم تکنیک هایی از درست نشستن پشت فرمان را با شما مطرح کنیم که قطعات برای راحتی شما و کاهش درد و ناراحتی مفید خواهد بود. این تکنیک ها خصوصا برای کسانی که رانندگی های طولانی مدت دارند اهمیت بالایی دارد. این را از یک امداد خودرو در تبریز به یاد داشته باشید.

اهمیت درست نشستن پشت فرمان

اهمیت نشستن درست پشت فرمان، برای ایمنی بیشتر یکی از مهمترین مسائل است. اولین دلیل آن هم دید مناسب راننده نسبت به جاده و مسیر پیرامون است. در نتیجه ی درست نشستن است که راننده می تواند به آیینه ها، نمای روبرویی و وقایع اطراف خود اشراف کامل داشته باشد؛ این اشراف کامل منجر به دقت و تمرکز بالا و در نتیجه واکنش رفتاری سریع و به موقع به اتفاقات میر می باشد.

امداد خودرو در تبریز

نشستن با جیب پر ممنوع!

شاید این مسئله شما را متعجب کند اما واقعیت این است که جیب های پر شما در نحوه ی نشستن شما تاثیر بسیاری خواهد داشت. قبل از نشستن آنها را خالی کنید زیرا می تواند تاثیر منفی روی راحت نشستن شما داشته باشد. امروزه کابین بیشتر خودروها محلی برای قراردادن وسایل دستی و شخصی شما دارند. پس وسایل جیب ها را به این مکان ها انتقال دهید تا راحتتر به پشتی صندلی تکیه دهید.

تنظیم صندلی

برای تنظیم درست صندلی، ابتدا صندلی خود را در پایینترین نقطه ی ممکن قرار داده و سپس به بهترین حالت خود منتقل کنید. بهترین حالت صندلی برای شما، حالتی است که برای دیدن و اشراف کامل به اطراف خود، نیازی به کشیدن گردن و بالا بردن کمر خود نداشته باشید.

بر اساس مشاهدات و تجربه های امداد خودرو در تبریز، وضعیت پاهای شما باید به گونه ای باشد که کمترین فشار در ناحیه ران شما ایجاد شود. همچنین نباید هیچگونه کشیدگی در عضلات پشت ساق پا احساس کنید. پاهای شما تا حد ممکن باید زاویه 90 درجه ی خود را حفظ کند و بیشتر نشود. همچنین برای ارتباط بهتر دست ها با فرمان، باید همین شرایط و زاویه هم برقرار باشد. یعنی دست ها خیلی نزدیک به فرمان یا بیش از حد کشیده و باز نباشد. زیرا اگر با دست های بیش از حد جمع شده به مدت طولانی رانندگی کنید باعث ایجاد فشار در شانه، آرنج، ماهیچه ها و عضلات گردن می شود. در نتیجه در صورت بروز تصادف، شدت عوارض فیزیکی افزایش پیدا می کند. پس دستها باید حالت کاملا افقی داشته باشند اما در راحتترین وضعیت خود باشند.

همچنین برای وضعیت بهتر پاها، بهتر است که با عجله وارد خوردو نشوید، ابتدا داخل صندلی بنشینید، سپس با آرامش پاهای خود را به داخل برگردانید. همچنین هنگام پیاده شدن هم اول پاها را خارج کرده و سپس بدن خود را بیرون ببرید. با وجود خستگی، خصوصا اگر چند لحظه ی پیش وسیله ی سنگین بلند کرده اید، روی صندلی ننشینید زیرا باعث می شود خمیده و غیراستاندارد قرار بگیرید. ابتدا چند لحظه ای استراحت کنید، بدن خود را کش و قوس دهید تا عضلات کمی استراحت کرده و دوباره حالت انعطاف به خود بیرند. حالا می توانید بنشینید. شایان ذکر است که وضعیت مناسب بدن شما در هنگام رانندگی می تواند صدمات رانندگی های طولانی مدت را کاهی داده و باعث کاهش آسیب در هنگام بروز تصادفات شود. پس با صرف چند دقیقه زمان بیشتر شرایط را برای بهتر نشستن مهیا کنید.

امدادخودرو در تبریز

اگر بخواهیم این سه پاراگراف را خلاصه کنیم، باید بگوییم طرز نشستن درست این است که نشیمنگاه شما باید کاملا به پایین صندلی و پشت شما به قسمت بالایی صندلی چسبیده باشد و سر شما با قسمت پشت سری مماس باشد.

نوع نشستن شما باید به گونه ای باشد که دید مناسبی برای اطراف خودرو داشته باشید. بتوانید راحت آیینه را ببینید همچنین آیینه ها باید بر اساس نوع نشستن شما تنظیم شوند تا راحت بتوانید همه جا را ببینید؛ بدون کمترین فشار و کشیدگی در بدن آیینه در معرض دید شما باشد. جالب است بدانید همین تنظیم مناسب آیینه ها باعث می شود در مسافرت های طولانی، چشم شما دچار کمترین خستگی شود. پس برای ایمنی بیشتر در مسافت های طولانی توصیه می کنیم از چند وقت یکبار آیینه ها را دوباره تنظیم کنید.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز بوده که آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات امداد رسانی از جمله امداد خودرو، تعمیر خودرو در محل، تعمیر تلفنی خودرو، یدک کش و جرثقیل در تمامی نقاط شهر تبریز و حومه می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/