بلاگ امداد خودرو در تبریز

هرآنچه در مورد گیربکس باید بدانید + امداد خودرو در تبریز

تقریبا از زمانی که خودروهای الکتریکی وارد بازار شده اند، داستان انتقال قدرت دستخوش تغییراتی شده است که باعث می شود دامنه انتخاب ما بیشتر از قبل شود. سیستم انتقال قدرت ماشین، مجموعه ای از چرخ دنده هاست که معمولا قدرت تولید شده توسط موتور را به چرخ ها منتقل کرده و باعث حرکت خودرو می شود. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با انواع مدل های گیربکس آشنا شویم.

انواع گیربکس

انتقال قدرت دستی

در سیستم دستی، انتقال توان با فشار دادن پا روی کلاچ آغاز می شود. سپس شما دنده ی مورد نظر را به صورت دستی انتخاب می کنید و به حرکت ادامه می دهید. معمولا در سیستم دستی 5 دنده داریم، اما به ندرت به 6 دنده هم می رسد. اولین خودروهای تولید شده همگی دستی بودند.

یکی از مزایای سیستم انتقال قدرت دستیُ سادگی و کارآمدی بالای آن است. کنترل خودرو کاملا با راننده و سلیقه ی او مطابق خواهد بود. در مقابل در صورت مواجهه با ترافیکُ راننده باید دست خود خود را دائما از روی فرمان برداشته و دنده عوض کند که ممکن است باعث خستگی او شود. پس سیستم دستی نیازمند مهارت بالای راننده خواهد بود.

انتقال قدرت خودکار

سیستم انتقال قدرت خودکار برای اولین بار در سال 1920 توسعه داده شد و اکنون اکثر خودروها از این سیستم استفاده می کنند. دلیل افزایش توسعه این سیستم سادگی استفاده از آن است. فقط کافیست دنده را در حالت Drive قرار دهید و پای خود را روی گاز فشار دهید. سیستم به صورت خودکار دنده ی مناسب را برای شما انتخاب می کند. اینجا یک نکته به عنوان امداد خودرو در تبریز به شما می گوییم که تجربه ی خودمان است. سیستم انتقال قدرت خودکار، یک مجموعه ی کاملا پیچیده است که به راحتی می تواند باعث افزایش مصرف بنزین نسبت به مدل دستی آن شود. زیرا سیستم خودکار وزن بالاتری نسبت به دستی آن دارد و بازده مکانیکی آن نسبت به سیستم دستی کمتر است. اولین خودروهایی که اتومات بودند با 3 دنده تولید شدند اما امروزه تا 9 دنده عرضه می شود که باعث مصرف بهتر و کمتر سوخت و همچنین بازدهی بالای گیربکس می شود.

امداد خودرو در تبریز

انتقال قدرت اتوماتیک با کنترل دستی

سیستم های انتقال قدرت خودکار به مرور قابلیت های جدیدی پیدا می کنند که به راننده این امکان را می دهد تا خودرو اتوماتیک خود را به صورت دستی کنترل کرده و در مواقع لازم دنده ها را شخصا تعویض نماید.

انتقال قدرت پیوسته متغیر

حتما شما هم در مورد CVT شنیده اید. یک طراحی ساده اما عملکردی بهتر، که باعث می شود دنده های این سیستم اصلا قابل شمارش نباشد! زیرا فاصله دنده ها بسیار کم و در اصطلاح تعویض دنده بسیار پیوسته انجام می شود. این سیستم از دو پولی که با یک تسمه به هم متصل شده اند ساخته می شود. این پولی بسیار خاص بوده و بسته به دنده ای که انتخاب می شود و تعویض دنده تغییر اندازه پیدا می کند. اگر بخواهیم خلاصه تر توضیح دهیم، رانندگی با سیستم انتقال قدرت CVT مانند رانندگی با یک خودروی دنده اتومات است با این تفاوت که شما به هیچ عنوان متوجه تعویض دنده نخواهید شد. زیرا دور موتور پیوسته و آرام بالا پایین می شود و دنده پیوسته در حال تغییر است. سرعت در این نوع خودروها به صورت کاملا یکپارچه افزایش پیدا می کند و خودرو پیوسته دنده را تغییر می دهد اما شما احساس نخواهید کرد. خاطرنشان می کنیم در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم گیربکس و تمرکز خود می توانید با امداد خودرو در تبریز تماس حاصل فرمایید.

انتقال قدرت دوکلاچه

انتقال قدرت دوکلاچه به لطف سازندگان خودروهای مسابقه ای، با تکنولوژی بالا وارد بازار شده است که در این نوع سیستم تعویض دنده هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار امکان پذیر می باشد.

همانطور که از نامش پیداست این سیستم دو کلاچ دارد که دنده را عوض می کند. مزیت این سیستم به حداقل رساندن زمان تعویض دنده می باشد که در چند صدم ثانیه و بسیار نرم اتفاق می افتد. این مزیت معمولا در مسابقات سرعتی بسیار تعیین کننده می باشد زیرا این سیستم انتقال قدرت به قدری سبک است که در حال حاضر می تواند با تعداد دنده های بالا به راحتی دست و پنجه نرم کند. از آنجایی که تعویض دنده توسط رایانه کنترل می شود خرابی گیربکس آن نزدیک به صفر است. در نهایت با اینهمه مزایا، تنها موردی که به عنوان ایراد به آن وارد می شود هزینه ی بالای آن است.

امدادخودرو در تبریز

انتقال قدرت الکتریکی

خودروهای الکتریکی که سیستم انتقال قدرت جداگانه ای دارند، انتقال قدرت یک سرعته نامگذاری می شوند. این سیستم هم برای خودرو و هم برای موتور استفاده می شود و انتقال قدرت آن یک سرعته است و با یک ارتباط ساده موتور را به چرخ ها متصل می کند. همانطور که شما هم پیش بینی می کنید، فعالیت موتور در زمان مناسب بسیار سخت و مهم است. هنگام درگیری موتور با سیستم انتقال قدرت کار پیچیده تر می شود زیرا از دنده ی اول شروع می شود و بعد از مدتی چرخ دنده های دیگر اضافه می شوند تا سرعت افزایش پیدا کند.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید، خاطر نشان می کنیم امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد که از جمله خدمات آن می توان به جرثقیل و یدک کش از تبریز، تعمیر تلفنی خودرو، تعمیر خودرو در محل، امداد باتری و حمل خودرو اشاره کرد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/