اشتباهات رایج در رانندگی – قسمت 3 + امداد خودرو در تبریز

چاپ

به آخرین قسمت از سری مقاله های اشتباهات رایج در رانندگی خوش آمدید. با امداد خودرو در تبریز، قصد داریم باز هم در مورد اشتباهات رایجی که به عنوان یک شرکت امداد خودرو به مراتب با آنها روبرو هستیم صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اشتباهات رایج در رانندگی

دوری نکردن از عوامل حواس پرتی

موبایل و سایر وسیله های هوشمند این روزها یکی از بزرگترین همدم و دوستان انسان شده اند. کمتر کسی را میبینید که از این وسیله ها دوری کنید یا به آن وابستگی نداشته باشد. جدا از تکنولوژی جذاب آن، این روزها بیشتر کارهای مهم ما با موبایل انجام می شود و دلیل لزوم این انس با وسایل هوشمند هم به همین دلیل است. اما حتی هنگام رانندگی؟ قطعا خیر! آمارها نشان می دهند سالانه هزاران نفر جان خود را بر اثر سرگرمی با گوشی و عدم توجه به محیط اطراف خود هنگام رانندگی از دست می دهند یا هزینه های سلامتی و مالی دیگری را متحمل می شوند. همچنین همانطور که می دانید استفاده از تلفن همراه حین رانندگی جریمه های نقدی هم به همراه دارد. با این همه عوارض و عواقب ناخوشایند، باز هم قصد استفاده از تلفن همراه را دارید؟

عدم توجه به موقع به چراغ بنزین

اولین کاری که هنگام روشن شدن چراغ بنزین باید انجام دهید رانندگی به سمت جایگاه سوخت می باشد. به عنوان یک شرکت امداد خودرو در تبریز و یک متخصص خودرو به شما عرض می کنیم. اصلا و به هیچ وجه نباید چراغ بنزین شما روشن شود. این مسئله هم نیازمند سوخت گیری منظم به موقع می باشد. زیرا روشن شدن چراغ بنزین و خالی شدن باک بنزین می تواند رسوبات زیادی را وارد باک بنزین ماشین شما بکنید که هزینه ی کمی برای شما نخواهد داشت.

راه ندادن به ماشین های امدادی

از بزرگترین و مهمترین مشکلاتی که رانندگان مبتدی به آن دچار می شوند، و به عنوان یک امدادخودرو در تبریز بسیار آن را مشاهده کرده ایم؛ راه ندادن به خودروهای امدادی می باشد. این خودروها می تواند از امداد خودرو شروع شده و تا خودروهای آتش نشانی و آمبولانس را هم شامل شود. در صورتی که در هر مکانی نور چراغ های گردان متعلق به خودروهای امدادی را مشاهده کردید باید فورا مسیر خود را با احتیاط تغییر داده و به سمت حاشیه جاده رانندگی کنید. یکی از مهمترین اصول رانندگی حرفه ای و تاثیرگذار این مسئله است که نشانگر فرهنگ بالای یک راننده می باشد.

امداد خودرو در تبریز

ترمز پشت سر هم در سراشیبی ها

هر چه ترمز بیشتری در سراشیبی ها بگیرید، لنت و دیسک ترمز شما فشار بیشتری را متحمل می شود که باعث فرسودگی آنها می شود. بهترین نوع رانندگی در سراشیبی ها حفظ حداقل سرعت ممکن است تا مجبور به ترمز کردن پی در پی نشوید.

تا چراغ زرد می بینید گاز می دهید!

از اشتباهات رایجی که هم رانندگان مبتدی هم رانندگان با تجربه مرتکب آن می شود این است که تا می بینند چراغ سر چهار راه زرد شد پایشان را روی پدال گاز فشار می دهند و این مسئله می تواند آغازی برای بروز یک اتفاق ناگوار برای شما باشد. رعایت قوانین چراغ راهنما برای همه لازم است و باید آن را رعایت نمایند. سبز به معنای حرکت، قرمز به معنای توقف و چراغ زرد به معنای احتیاط است! چراغ زرد معنایی مابین چراغ زرد و سبز دارد و این به معنی این نیست که شما می توانید با سرعت عادی خود شروع به حرکت کرده و حتی افزایش سرعت دهید! چراغ زرد فقط وقتی به شما اجازه حرکت می دهد که در میانه راه باشید و راه برگشت به پشت خط کشی را نداشته باشید. اما اگر هنوز به تقاطع نرسیده اید، وظیفه ی شما ایستادن پشت خط کشی خواهد بود. علتی که می گوییم از این کار اجتناب کنید این است که تنها شما نیستید که این شیوه رانندگی را دارید و ممکن است از خط مقابل، قبل از سبز شدن چراغ شروع به حرکت کند و یک تصادف ناگوار بین شما اتفاق بیفتد.

اهرم دنده تکیه گاه شما نیست.

دنده ی خودرو تکیه گاه نیست، دست خود را از روی آن بردارید. دست شما فقط زمانی که قصد تعویض دنده دارید باید روی دنده قرار بگیرد. به گزارش امداد خودرو در تبریز، قرار دادن مداوم دست روی دنده به صورت ناخودآگاه باعث می شود بخواهید بی دلیل و پی در پی دنده عوض کنید. تعویض مداوم دنده به مرور می تواند باعث فرسودگی و اختلال در کارکرد آن شود. جای دو دست شما روی فرمان است.

امداد خودرو تبریز

حالت نشستن نادرست در ماشین

حتما شما هم بسیار دیده اید که از اشتباهات رایج در رانندگی خصوصا برای رانندگان تازه کار این است که صندلی را به جلو هدایت کرده و به فرمان ماشین می چسبند. بهترین نوع نشستن در ماشین زمانی است که بدن شما در راحتترین حالت ممکن خود قرار گرفته باشد تا بتوانید هوشیاری و تمرکز خود را در بهترین حالت خود حفظ کنید. در این مورد می تونید به سایر مقالات امدادخودرو در تبریز مراجعه نمایید.

عدم توجه به روبرو

اولین و مهمترین قانون رانندگی این است: به هیچ وجه نگاه خود را از جلو برندارید. مسیر شما چه خیابان های درون شهری باشد چه جاده های برون شهری، مشکلات، چالش ها و اتفاقات غیرقابل پیش بینی و خاص خود را دارند. از راه های باریک تا نقاط کور یا مسیرهای تاریک؛ پس باید حتما نگاه شما دائما به جلو باشد و تا حد ممکن از گوشی خود استفاده نکنید.

کفش نامناسب در رانندگی

اگر شما هم برای رانندگی خود کفش مناسب و راحتی استفاده نمی کنید باید بگوییم سخت در اشتباهید. رانندگی با کفش های پاشنه بلند، کفش های کفی نازک و دمپایی باعث ضعف در فشار دادن راحتتر پدال ها می شود و همین مسئله به سادگی می تواند موجب بروز تصادف شود.
عدم استفاده از کمربند ایمنی

کمربند ایمنی برای امنیت شماست. استفاده از آن الزامی هست و استثنایی در این مورد وجود ندارد. بیشترین تصادفاتی که در مراکز امداد خودرو در تبریز مشاهده می کنیم تصادفات ناشی از همین مسئله هستند. هیچگاه فراموش نکنید، مهمترین و باارزشترین ثروت شما، سلامتی و جان شماست. بستن کمربند ایمنی را یک عادت ناخودآگاه کنید تا ایمنی رانندگی را حفظ کنید. سالانه میلیون ها نفر در جهان، توانسته اند با بستن کمربند ایمنی خود در هنگام تصادفات از مرگ حتمی جان سالم به در ببرند.

اشتباهات رایج در رانندگی

خودرو خود را به صورت عمود پارک نکنید.

پارک معکوس در خیابانها بسیار اشتباه است. در صورتی که یک راننده با سرعت بالا وارد خیابانی شود که خودروی شما به صورت عمود بر خیابان پارک شده و صندوق عقب آن از مسیر ماشین های پاک شده بیرون زده باشد، در صورت برخورد و بروز تصادف شما مقصر شناخته می شوید. شما که دوست ندارید ماشین خود را از دست دهید، یا ملزم به پرداخت جریمه نقدی شوید؟

خروج از پارک بدون اطلاع

یکی دیگر از اشتباهات رایج در رانندگی بر اساس تحقیقات امدادخودرو در تبریز این است که بدون اطلاع دادن از پارک خارج شوید. شما حتما باید چراغ راهنمای خود را قبل از خارج شدن از پارک روشن کنید تا احتمال تصادفات را کاهش دهید. همچنین این مسئله می تواند دیگران را معذب کند پس قصد و مسیر خود را قبل از اقدام اطلاع دهید.

عدم رعایت نقاط کور

بیشتر رانندگان در مسیری رانندگی می کنند که نقطه ی کور ماشین های جلویی یا عقبی خود محسوب می شوند. بسیاری از رانندگان این مسئله را رعایت نمی کنند، وقتی شما در نقطه ی کور قرار دارید و احتمال می دهید راننده ی جلویی یا عقبی از این وضعیت اطلاع ندارد، حتما با بوق یا نور بالا حضور خود را اعلام کنید. زیرا شما در نقطه ی کور قرار دارید و رانندگان دیگر قادر به دیدن شما نخواهند بود و این مسئله می تواند موجب بروز هرگونه اتفاق ناگواری بشود.

امدادخودرو در تبریز

نتیجه گیری

مقاله های اشتباهات رایج در رانندگی هم تمام شد. ممنون که در این سه قسمت با ما همراه بودید. امداد خودرو ارس، یکی از شرکت های امداد خودرو معتبر بوده و آماده ی ارائه ی تمامی خدمات امداد خودرو در تبریز و حومه شامل امداد باتری، تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو، یدک کش و جرثقیل و در نهایت مشاوره تلفنی در خصوص تعمیر خودرو توسط شما می باشد. یکی از توصیه های ما به شما این است همیشه از امداد خودروهای معتبر استفاده نموده و تجربه ی یک امداد رسانی ایمن را تجربه نمایید.