بلاگ امداد خودرو در تبریز

اهمیت آموزش امداد خودرو برای رانندگان و عوامل امدادی

در شرایطی که نیاز به امداد خودرو و کمک های امدادی داریم، نحوه ی انتخاب امداد خودرو مجاز و معتبر و همچنین نحوه ی استفاده از خدمات آنها مسئله ای است که ممکن است برای مدتی فکر ما را درگیر کند. زیرا انتخاب نیروی امدادی و امداد خودرو معتبر، موردی است که وابسته به معیارهایی از جمله خدمات با کیفیت، رسیدگی سریع السیر و شبانه روزی، قطعات یدکی معتبر و اصل، قیمت های رقابتی و مناسب، تعرفه های معقول و ... است که می تواند روی انتخاب یک امداد خودروی مناسب تاثیر بگذارد. با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید تا با هم در مورد اهمیت آموزش امداد خودرو برای رانندگان صحبت کنیم.

اهمیت آموزش امداد خودرو برای رانندگان و عوامل امدادی

در شرایطی که شما با نقص فنی خودروی خود مواجه هستید، باید فورا یک امداد خودروی مناسب و معتبر که در سطح منطقه ی مورد نظر شما و با معیارهایی چون سریع السیر بودن، تعمیر خودرو در محل و ... فعالیت می کنند را از طریق گوگل، وبسایت و آگهی ها پیدا کنید. در نتیجه اولین گزینه ها زیر و رو کردن کارت ویزیت و آگهی هایی است که داخل ماشین نگه می دارید؛ یا مراجعه به تلفن همراه و جستجو در دنیای بی سر و ته اینترنت! معمولا در زمان وقوع نقص فنی و مشکلات فنی ماشین، به سختی می توان به زودی یک امداد خودروی مجاز مناسب پیدا کرد و از آنجایی که ذهن شما درگیر برنامه های روزانه یا خرابی ماشین است ممکن است دچار حواس پرتی و عدم توجه به جزئیات شوید.

نکات مهمی که در انتخاب امداد خودرو باید تشخیص دهید دو مورد هستند : 1.شناخت و تشخیص یک امداد خودرو معتبر 2.کیفیت خدمات امداد خودرو

در واقع، تشخیص و پیدا کردن یک امداد خودرو معتبر که تمامی مجوزهای لازم برای فعالیت های لازم را داشته باشد، همچنین کادر امدادی و امدادرسانان و کارشناسان ماهر و متخصص داشته باشد شاید در نگاه اول چندان مسئله مهمی به نظر نرسد، اما برای ماشین شما بسیار حیاتی و مهم است!

امداد خودرو مجاز تبریز

تشخیص امداد خودرو معتبر

شرکت های امدادرسانی و امداد خودرو در تبریز، با هدف ایجاد رفاه برای رانندگان انواع اتومبیل ها در سطح شهر و جاده ها، به وجود آمده اند تا شرایط را برای فراهم کردن انواع خدمات امدادی برای ماشین ها مهیا نمایند. این شرکت ها معمولا امکانات، تجهیزات کافی برای عیب یابی، تعمیر و تعویض قطعات، حمل خودرو و یدک کشی را دارا می باشند؛ همچنین متخصصان و تیم حرفه ای برای تعمیر و عیب یابی ماشین ها را دارند که باعث می شوند هر موقع نیاز به کمک داشتید با دریافت خدمات تعمیر خودرو در محل، امداد باتری، یدک کشی و حمل خودرو به یک تعمیرگاه مجاز، در کنار شما باشند.

اما آیا شناخت و تشخیص یک امداد خودرو معتبر که بتواند این مشکلات را دقیقا با همین معیارها حل کند آسان هست؟ قطعا خیر! مهم است که کارشناس امدادی آسیبی به خودروی شما نزند، در لحظه مشکل آن را حل کند و به جای حل مسئله یک هزینه ی اضافی بر دوش ما نگذارد. با کمی تحقیقات ساده در فضای واقعی و مجازی به سادگی می توان دریافت کدام امداد خودرو مجاز و کدام امداد خودرو تقلبی می باشد. امداد خودرو در تبریز ارس بر آن است تا برخی از این نکات را با شما مطرح سازد.

امداد خودرو در تبریز

خدمات تحت پوشش امداد خودرو

تعمیرات

آسیب به خودرو یا نقص فنی، یکی از مواردی است که می تواند در هر مکان، در هر زمان و در هر شرایطی برای شما پیش بیاید. در این حالت، افرادی با دانش فنی که آشنایی کامل با ماشین شما داشته و می توانند مشکلات ماشین را حل کنند در صحنه حاضر می شوند. اما مسئله اینجاست که گاهی تعمیر خودرو توسط شما جواب نمی دهد و به امداد خودرو زنگ می زنید. گاهی هم تعمیر خودرو  در محل جواب نمی دهد و نیاز به امکانات و تجهیزات پیشرفته ای می باشد که در تعمیرگاه ها موجود است و باید ماشین شما منتقل شود. بهترین تصمیم گیری در این شرایط تماس با یک امداد خودرو معتبر است که در سریعترین زمان ممکن برای حل مشکل ما پیش ما باشند.

اعزام یدک کش به محل و انتقال ماشین به تعمیرگهاه، خدمات کارت عضویت و خدماتی، خدمات مشاوره ای تلفنی مخصوص، سوخت رسانی در جاده، امداد باتری، بررسی سیستم برقی و مکانیکی خودرو خدماتی هستند که علاوه بر تعمیر در محل، به مشتریان امداد خودرو ارائه می شود.

امدادگری

امدادگر، یکی از اعضای تیم امدادرسانی می باشد؛ امدادگران معمولا از دانش، تخصص و مهارت بالایی در زمینه ی مشکل یابی، تعمیر و رفع مشکل خودروها برخوردار هستند. شما باید، به امدادگر خود اعتماد داشته باشید. یکی از مهمترین مسائلی که می تواند روی سلامت فنی خودروی شما تاثیر داشته باشد، امدادگر قابل اعتماد و متخصص است. چنین شخصی باید از توانایی جسمی و علمی لازم برای رفع مشکلات فنی ماشین شما را در کمترین زمان و هزینه را داشته باشد.

امداد گران معمولا برای فعالیت در شرکت های امدادخودرویی، باید دو صلاحیت اصلی عمومی و فنی را کسب کرده باشند.

امداد خودرو معتبر در تبریز

صلاحیت عمومی

صلاحیت های عمومی، همان مواردی هستند که برای استخدام و فعالیت در هر ارگان و سازمانی مورد نیاز هستند. گواهی عدم سوپیشینه، رده ی سنی کمتر از 55 سال و بیشتر از 22 سال، عدم اعتیاد به مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی، گواهی معرفی و ضمانت حداقل 3 نفر از همکاران در امدادخودرو، سلامت جسمی، سلامت روانی، گواهی پایان خدمت یا معافیت، توانایی انجام انواع کارهای فیزیکی و فنی، سواد ابتدایی از مواردی هستند که برای استخدام در تیم امداد رسانی بسیار حائز اهمیت هستند.

صلاحیت های فنی، تخصصی

امدادگران می بایست گواهی پایه دو داشته باشند، دوره های آموزشی در حوزه مدیریت عملیات امدادی را گذرانده و گواهینامه ای به نام امدادگر 2 امداد خودرو از مراکز آموزشی فنی حرفه ای را داشته باشند. همچنین گواهی پایان دوره آموزشی مقدماتی کمک های اولیه هلال اهمر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

تمامی این موارد احراز هویت و کسب صلاحیت فعالیت، توسط خود شرکت های امدادرسانی انجام شده و پس از تایید، در دفاتر شرکت امدادخودروی مورد نظر ثبت و با توضیحات کامل ضبط می گردد. سپس امدادگران در سایت رسمی امداد خودرو معرفی می شوند تا رانندگان و صاحبان خودرو به راحتی بتوانند از خدمات امدادخودرو و شرکت های امدادی معتبر با خیال راحت استفاده نمایند. در نتیجه، شفافیت و اعتبار مدارک تیم امدادرسان در اینجا از اولویت و اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.

تجهیزات و لوازم امدادگران

امدادگران معمولا با لباس های کار مخصوص خود که به طرح نام و لوگوی شرکت و همچنین سردوشی تخصصی مجهز است؛ فعالیت می کنند. جلیقه هایی با نوارهای شبرنگ و روزرنگ مطابق با استاندارد EN471 خواهند داشت. همه ی امدادگران می بایست کارت شناسایی امداد گری و خودرویی با کد شناسایی داشته باشند. در نهایت دستکش ایمنی، عینک محافظ و کفش مناسب از لوازم فعالیت امدادگران می باشد.

در نتیجه، با بررسی این موراد، می توانید میزان اعتبار و صداقت امدادگران را بررسی نمایید. روی این موارد تاکید و اصرار لازم را به عمل آورید :

  1. فردی که به عنوان امدادگر یا نماینده امداد خودرو به شما مراجعه کرده است، باید دارای کارت امدادگری با کدشناسایی باشد
  2. در صورتی که نقص خودرو شما با تعمیر در محل رفع نشد و نیاز به انتقال ماشین به تعمیرگاه بود، باید حتما برگه پذیرش از امدادگر با مهر و امضای امدادگر دریافت نمایید.
  3. تمامی خدماتی که در صورت مراجعه به تعمیرگاه طرف قرارداد با امدادخودرو قرار است روی ماشین شما انجام شود، توسط شخص امدادگر در پشت فاکتور شما با تمام جزئیات ذکر شده و ضمانت شود.
  4. برای کاهش نگرانی و افزایش اطمینان در مورد تعمیر خودرو دریافت خدمات امدادرسانی معتبر، یک کارت عضویت از یک امدادخودرو معتبر خریداری نمایید. در این صورت می توانید اطمینان کافی را برای زمان هایی که اتومبیل شما دچار نقص فنی شد و نیاز به دریافت خدمات امدادی در محل بودید، کسب نمایید.
  5. لازم به ذکر است، یکی از راه های اطمینان از روش کار امدادگران این است که هنگام مراجعه به محل توقف ماشین شما، ابتدا تمامی مشخصات فردی شما را دریافت نموده و با کارت شناسایی، گواهینامه، کارت بیمه، پلاک و مدارک ماشین مطابقت خواهند داد و سپس اقدام به عیب یابی خواهند کرد.
  6. قبل از اقدام به عیب یابی، امدادگر موظف است در مورد علت توقف شما و علت نقص خودرو به صورت کامل و با جزئیات از شما اطلاعات را دریافت نماید. همچنین امدادگر موظف است در صورت نداشتن مدارک خودرو همراه خود، فورا با پلیس 110 تماس گرفته و مراتب اتومبیل و شخص شما را مطرح خواهد کرد. سپس با کسب اجازه از پلیس 110 اقدام به تعمیر ماشین خواهد کرد.

امداد خودرو تبریز

تیم سیار یا تیم امدادرسانی

تیم سیار امدادرسانی معمولا به سه گروه تقسیم بندی می شود :

تیم امدادرسانی حمل، بکسل و یدک کشی خودرو 

تیم امداد رسانی فنی ماشین

تیم امداد رسانی با ارائه خدمات گروه 1 و 2

تیم سیار، افرادی هستند که ماشین های مخصوص امداد خودرو را دارا می باشند؛ آنها به صورت شبانه روزی و مستمر در محل منطقه ی تحت فعالت خود، گشت می زنند و در صورت مشاهده هر گونه مشکل و نقص در جاده، به سرعت به طرف شما می آیند تا در کوتاه ترین زمان ممکن، امکان دسترسی به خدمات تعمیرات و امداد رسانی را برای شما فراهم نمایند.

تیم سیار معمولا به صورت نوبتی، شیفتی یا ماموریتی فعالیت می کند و بر اساس دستورات کاری که از واحد عملیات و پیام ابلاغ می گردد اقدام به فعالیت می نمایند. یکی از مهمترین نکاتی که در مورد تیم سیار یا اکیپ سیار باید بدانید این است که هر خودروی یدک کشی که در کنار شما عبور می کند، قابل اعتماد نیست! همانطور که هر گردی گردو نیست، هر یدک کشی هم امدادخودرو نیست! پس ابتدا اطمینان حاصل نمایید که یدک کش مورد نظر، برچسب معتبر امداد خودروی مخصوص خود را داشته باشد.

در صورتی که نتوانستید به این اطمینان برسید یا احساس کردید در دام یک امداد خودروی تقلبی و غیرمجاز افتاده اید؛ فقط کافیست یک شکایت به واحد شکایات وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ نمایید و مطمئن شوید اقدامات لازم برای ثبت شکایت خود را انجام داده اید تا مسئولین مربوطه ی واحد مورد نظر، شکایت شما را بررسی نموده و برای اقدامات لازم ترتیب اثر دهند.

خدمات با کیفیت امداد خودرو

گفتیم که شرکت های مختلف امداد خودرو، خدمات متفاوتی را ارائه می دهند. مثلا یکی از این خدمات یدک کش در تببیز است. یکی از موارد مهم از استفاده از امداد خودرو، تخصص امدادگران در تعمیر و ارائه خدمات است. زمانی که امدادرسانان تشخیص می دهند که خودروی شما برای تعمیرات نیازمند انتقال به تعمیرگاه است، ماشین شما را به یکی از تعمیرگاه های طرف قرارداد خود می برند. در این لحظات معمولا تیم امدادرسان از یدک کش استفاده می کند. اما بهتر است بدانید برای استفاده از یدک کش باید نکات به خصوص و مهمی را در نظر داشت؛ یدک کشی یک کار کاملا تخصصی بوده و نیازمند مهارت یک کارشناس حرفه ای است. اما بهتر است شما هم برخی از موارد را بدانید تا در لحظات بحرانی و مهم، از بروز آسیب بیشتر به خودرو جلوگیری کنید.

امداد خودرو تبریز تلفن

نکات مهم در یدک کشی

کنترل حرکت در پیچ ها

یکی از مهمترین مسائل در یدک کشی، کنترل سرعت و دامنه حرکتی در پیچ هاست؛ همانطور که می دانید، پیچ ها موانع بزرگی برای رانندگان هستند که در صورت عدم دید مناسب، باعث کاهش کنترل خودرو می شود. در نتیجه در زمان امداد رسانی، باید امدادگران به جاده های فرعی اشراف کامل داشته باشند تا قادر باشند ماشین شما را در سلامت کامل به تعمیرگاه مورد نظر برسانند.

دامنه دید مناسب

دید مناسب راننده یدک کش، یکی دیگر از نکات مهم در یدک کشی می باشد. راننده باید نسبت به مسیر و اطراف خود دید گاهی و مناسب داشته باشد تا بتواند دامنه حرکتی خود را در زمان هایی که نیاز به دورزدن، سبقت گرفتن و دوربرگردان زدن به طول کامل حفظ کند و از تلفات و آسیب ها جلوگیری کند. هر اشتباه و حرکت اشتباه در یدک کشی، می تواند خسارات غیرقابل جبران مالی و جانی هم به خودوی شما هم یدک کش وارد کند.

تایر زاپاس

بسیاری از ماشین ها یک تایر زاپاس و یدکی همراه خود دارند. این مسئله در مورد یدک کش ها هم صدق می کند و حتی از اهمیت بیشتری هم برخوردار است. فرض کنید ماشین شما یک تریلی باشد؛ در صورتی که قرار است یدک کش یک تریلی را بروکسل کند، طبیعتا داشتن یک تایر زاپاس اهمیت دو چندان پیدا خواهد کرد.

ترمزگیری به موقع

از دامنه حرکتی مناسب در گزینه های بالا گفتیم؛ در نتیجه ترمزگیری درست و به موقع و سیستم ترمزی مناسب در یدک کش بسیار مهم است و میزان مهارت راننده را نشان می دهد. در صورتی که یدک کش ترمز به موقع و درست نداشته باشد؛ مثلا در یک پیچ خطرناک یا شیب تند؛ می تواند برای هر دو خودرو آسیب زا باشد. به طور کلی ترمزها باید در زمان یدک کشی کاملا سالم و نو باشند و کارکرد قابل قبولی از خود ارائه دهند تا در زمان ممکن به سرعت عمل کرده و فاصله استاندارد را فراهم کنند.

تنظیم باد لاستیک ها

یک راننده ی حرفه ای و کاربلد یدک کش، باید بداند فشار بادی که در تایرهاست چه میزان است و اگر نیاز باشد فورا نسبت به تنظیم باد آنها اقدام نماید. خصوصا در زمانی که یک خودروی کاملا معیوب و خراب را حمل می کند؛ باید میزان باد لاستیک ها استاندارد باشد تا هندلینگ و میزان کنترل راننده در حمل و رانندگی افزایش یابد.

تیم امدادرسانی امداد خودرو در تبریز

امداد خودرو در تبریز ارس، با نظارت کامل و دقیقی که بر تیم امداد رسانی خود دارد نهایت دقت و توجه را در به کارگیری نیروهای انسانی معتبر و حرفه ای خود داشته و در کنار بررسی انواع مدارک هویتی و کاری افراد، تمامی صلاحیت های عمومی را در نظر می گیرد. در نتیجه تمامی خدماتی که مشتریان از امداد خودرو در تبریز ارس دریافت می نمایند، با تایید صلاحیت انجام می شود و تمام تلاش ما در جهت کسب رضایت و رفاه حال مشتریان عزیز می باشد. 

خاطرنشان می کنیم امداد خودرو ارس، از معتبرترین مراکز امداد خودرو تبریز بوده که با هدف ایجاد آسایش و رفاه حال رانندگان در جهت ارائه خدمات امدادی در منطقه تبریز و حومه به رانندگان عزیز فعالیت دارد. از جمله خدمات امداد خودرو ارس، تعمیر خودرو در محل، مشاوره و تعمیر تلفنی خودرو، جرثقیل و یدک کش در تبریز، امداد باتری و حمل خودرو می باشد. امداد خودرو ارس آرزوی سفری بی خطر برای شما عزیزان را دارد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/