بلاگ امداد خودرو در تبریز

علت استارت نخوردن ماشین ، امداد خودرو تبریز

در سری مقالات عیب یابی مشکلات ماشین و راه حل رفع آن در وبسایت امداد خودرو در تبریز ارس به علت استارت نخوردن ماشین رسیدیم. امروز مواردی را که در تعمیر و نگهداری شخصی ماشین باید رعایت کنید بررسی می کنیم. لازم به ذکر است، هیچ کس نمی تواند درست ترین تشخیص کامل را به شما بدهد، زیرا این تشخیص فقط با دستگاه سنجش قابل اجراست.

علت استارت نخوردن ماشین

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای هر خودرویی ممکن است پیش بیاید، استارت نخوردن ماشین است. در این مقاله سعی می کنیم راه های تشخیص علت استارت نخوردن ماشین را بررسی کرده و در نهایت راه حل استارت نخوردن ماشین را به صورت موردی بررسی کنیم.

خرابی یا خالی بودن باتری ماشین

مهمترین علتی که می تواند در استارت نخوردن ماشین شما دخیل باشد، خالی بودن باتری یا خرابی آن است. استارت نخوردن ماشین دو حالت دارد:

1.برق تا پشت آمپر می آید اما ماشین استارت نمی خورد.

اگر ماشین شما استارت نمی خورد، اما برق تا پشت آمپر شما می آید، این یعنی باتری شما جریان انرژی لازم برای استارت خوردن ماشین را نمی تواند تامین کند؛ که همین حالت هم دو علت دارد: 1.باتری ماشین خراب شده 2.باتری ماشین خالی شده.

در بیشتر مواقع خرابی باتری را در نظر می گیریم.

2.ماشین استارت نمی خورد و برق هم تا پشت آمپر نمی آید.

اگر برق تا پشت آمپر نیاید، احتمال زیاد باتری شما خالی شده است. چون در صورت خرابی باتری، برق لازم وجود داشت و حتی لامپ ماشین هم هر چند به صورت ضعیف، روشن می شد. به توصیه امداد خودرو در تبریز، یکی از دلایل خالی شدن باتری ماشین، وجود برق دزدی در سیستم برق ماشین است. ممکن است یادتان رفته و چراغ سقفی داخل کابین را لامپ کوچک ماشین را خاموش نکرده اید، یا هر علت دیگری که باعث خالی شدن باتری ماشینتان شده است.

علت استارت نخوردن ماشین

علائم خرابی باتری ماشین

معمولا طول عمر تمامی باتری ها به جز باتری های نوع AGM تا دو سال است. این طول عمر با توجه به کیفیت باتری های تولیدی شرکتها ممکن است کمتر یا بیشتر هم شود.

اگر باتری تاریخ جدید را روی خودروی خود نصب کرده اید، دو سال یا بیشتر از عمر آن باقی مانده و شما استارت ماشین شما عیف شده و چندین بار در روز مشکل استارت را تجربه می کنید، به احتمال زیاد طول عمر مفید ماشین شما به پایان رسیده و آخرین ساعات عمر خود را طی می کند. در نتیجه باتری جدید نمی تواند جریان لازم را برای به کار انداختن ماشین شما تامین کند.

راه حل خالی شدن باتری ماشین

1.روش باتری به باتری

در ادامه، یک مقاله تخصصی در مورد روش باتری به باتری توضیح خواهیم داد.

2.استارت خودرو به وسیله باتری ماشین دیگر

در این روش معمولا تا زمان استارت خوردن، باتری یک ماشین دیگر را به صورت امانی به جای باتری خود نصب می کنید. ما در امداد خودرو در تبریز این کار را به شما آموزش می دهیم. به این صورت که پس از روشن شدن ماشین، سرباتری ها را از باتری ماشین جدا می کنید. نگران نباشید در این شرایط ماشین شما روشن مانده و خاموش نمی شود. سپس می توانید باتری خالی خود را سر جایش نصب کنید.

نکته : اگر ماشین باتری خالی کرده باشد، بعد از چند ساعت دینام ماشین باتری را کاملا شارژ می کند. اما باید دقت کنید ماشین حداقل باید دو ساعت روشن بماند تا باتری خوب شارژ شود.

نکته : اگر باتری خراب است، نیاز نیست دوباره آن را سرجایش نصب کنید، بدون باتری می توانید رانندگی کنید تا به مقصد مورد نظر برسید. اما نباید ماشین را خاموش کنید چون دیگر روشن نخواهد شد.

راه حل خرابی باتری ماشین

اگر باتری ماشین خراب شده یا ضعیف شده است، گزینه ای جز خرید یک باتری نو نخواهید داشت. اما در موقعیتی هستید که امکان خرید باتری جدید ندارید، تنها راه کمک گرفتن از خودروهای آشنا و عبوری برای روشن کردن ماشین است تا به مقصد و یک فروشگاه باتری برسید.

راه حل استارت نخوردن ماشین

استارت زدن با کمک گرفتن از سرازیری

اگر جاده ای که در آن هستید سرازیری دارد، طبق مراحل زیر می توانید ماشین خود را روشن کنید:

ماشین را روی دنده 2 قرار دهید، کلاج را تا انتها بگیرید و پای خود را از روی ترمز بردارید. بگذارید ماشین تا ده کیلومتر سرعت بگیرد، پای خود را از روی کلاچ بردارید تا ماشین روشن شود.

راه حل استارت نخوردن ماشین

هل دادن ماشین

هل دادن ماشین یکی از اولین و ساده ترین راه کارها برای راه حل استارت نخوردن ماشین است.

ماشین استارت می خورد اما روشن نمی شود.

علت استارت نخوردن ماشین

یکی از رایج ترین سوالات رانندگان از امداد خودرو تبریز می تواند این سوال باشد : چرل ماشین استارت می خورد اما روشن نمی شود؟

در صورتی که با تست باتری هم متوجه شدید باتری ماشین سالم است، نوبت آن رسیده دلایل دیگر استارت نخوردن ماشین را بررسی کنید. معمولا مشکل از عملکرد سوئیچ یا موتور هم می تواند باشد که باعث می شود ماشین نتواند خود را روشن کند.

اگر چراغ های جلو روشن می شوند، اما بعد از استارت خوردن ماشین روشن نمی شود، دلایل این مسئله را شرح می دهیم:

-ماشین های دنده اتومات دقت کنند، شاید ماشین در حالت دنده اتومات یا خنثی نباشد؛ و یا دنده ی خنثی ماشین مشکل پیدا کرده است. ماشین را پارک کرده و خاموش کنید و از اول امتحان کنید.

-فشار روی کلاچ را کم نکرده اید. در ماشین های دنده اتومات باید فشار روی کلاچ کم شده باشد، اگر این مورد ایرادی ندارد ممکن است کلاچ ایراد پیدا کرده باشد.

-سوئیچ موتور یا سیم کسی های متصل به آن دچار مشکل شده است.

-موتور استارت یا استارت برقی دچار ایراد شده است. تست باتری در این شرایط باید توسط یک باتری ساز حرفه ای انجام گیرد.

اگر موارد بالا را کاملا بررسی کردید و مشکلی نداشتند، پس علت استارت نخوردن ماشین شما می تواند دلایل زیر هم باشد:

خالی بودن باک بنزین

شاید به نظر خنده دار بیاید، اما همین دلایل ساده می تواند فراموش شود و کلی وقت شما را برای جدال با استارت هدر بدهد. راه حل این مسئله ساده هم بنزین زدن است! به امداد خودرو در تبریز ارس اعتماد کنید.

خراب شدن استارت

یکی دیگر از مهمترین دلایل روشن نشدن ماشین، خراب بودن استارت ماشین است. استارتر یک موتور الکتریکی است که به باتری وصل می شود. وظیفه ی اصلی این قطعه برق رسانی به موتور و به راه انداختن آن می باشد. استارت ماشین زمانی انجام می شود که با چرخاندن سوئیچ، ماشین روشن شود. در غیر اینصورت اگر استارت شما مشکل داشته باشد، صدایی غیرعادی مانند تق تق های بلند را می شنوید، یا استارت شما سروصدای زیادی دارد اما روشن نمی شود. برای بررسی انواع صداهای غیرعادی ماشین می توانید از این مقاله بهره مند شوید.

شل شدن پیچ و مهره استارت

در برخی موارد، ممکن است پیچ و مهره استارت ماشین شل شده باشد، در صورت ایجاد این مشکل هم موتور ماشین شما روشن نخواهد شد.

فیلتر سوخت کثیف شده است.

فیلتر سوخت خود را تعویض یا تمیز کنید. زیرا کثیفی فیلتر سوخت، می تواند راه رسیدن بنزین به موتور را مسدود کند. در نتیجه ماشین نمی تواند سوخت مورد نیاز خود را تامین کند. فیلتر سوخت شما باید هر 15-20 هزار کیلومتر یکبار عوض شود. پس به توصیه امداد خودرو تبریز، به تمیزی فیلتر سوخت خود توجه داشته باشید. همچنین خدمتتان عرض می کنیم امداد خودرو در تبریز ارس، آماده ی ارائه ی انواع خدمات امداد باتری در تبریز، تعمیر خودرو در محل برای شما عزیزان می باشد.

امداد خودرو در تبریز

کثیفی فیلتر هوا

یکی از اصلی ترین علت استارت نخوردن ماشین، کثیفی فیلتر هوا است. ماشین برای روشن شدن و استارت خوردن خود نیاز به سوزاندن بنزین دارد، بنزین هم بدون هوا و اکسیژن قابلیت سوخته شدن ندارد. در نتیجه نمی تواند بدون هوای فیلتر شده و تمیز ماشین را روشن کند. فیلتر هوای موجود در ماشین، وظیفه ی جذب غبار و ذرات روغن و آلودگی را دارد ماشین شما بتواند هوای تمیز شده را نفس بکشد. این ذرات آلودگی سالها روی فیلتر ماشین جمع شده و به مرور باعث کاهش ورود جریان هوا به ماشین شده و مانع از روشن شدن ماشین می شوند. راه حل استارت نخوردن ماشین در این مشکل، تمیزی یا تعویض فیلتر هوا است.

اتصالات استارت شما مشکل دارد.

بر اساس تجربه ی امداد خودرو در تبریز، خوردگی می تواند موجب صدمه دیدن اتصالات باتری شود، گاهی این خوردگی حتی به سایر قطعات الکترونیکی ماشین خصوصا بخش های مربوط به استارت هم صدمه می زند. با تسترهای مخصوص و رعایت نکات ایمنی لازم، این مسئله را بررسی کنید. همچنین می توان با باز کردن سوئیچ و بررسی جریان ایجاد شده، فهمید که استارت شما نیاز به تعویض دارد یا نه.

شمع موتور

یکی از رانندگان مسئله ی شمع را فراموش می کنند؛ در صورتی که بررسی دوره ای شمع موتور می تواند از بروز بسیاری از مشکلات در ماشین جلوگیری کند. ممکن است یکی از علت استارت نخوردن ماشین همین درست کار نکردن موتور باشد.

قفلی موتور

بعد از اطمینان کامل از سالم بودن باتری ماشین، استارتر و سیم کشی، از قفل نبودن موتور خود مطمئن شوید. برای فهمیدن این مسئله در ماشین های گیربکس دنده ای، دنده را در حالت 5 قرار داده و هل دهید. اگر ماشین شروع به حرکت نکرد یعنی موتور شما دچار قفلی شده است.  همچنین در ماشین های گیربکس اتوماتیک، دنده را در حالت D یا R قرار بدهید ماشین استارت نمی خورد. همچنین در صورت خراب شدن سلکتور گیربکس هم استارت خوردن شما دچال اختلال می شود چون وضعیت گیربکس ماشین به درستی به ECU مخابره نمی شود. یاتاقان های میل لنگ، شکسته شدن دنده استارت یا ورود آن به فلایول ها، از جدی ترین آسیب هایی هستند که می توانند باعث ایجاد اختلال در استارت ماشین بشوند. در ماشین های اتومات، این موضوع می تواند به خرابی سلکتور گیربکس اتومات هم مربوط شود.

بررسی فیوزها

در برخی از ماشین ها، همیشه یک فیوز به استارت مربوط می شود. به توصیه امداد خودرو تبریز ممکن است با رفع ایراد این فیوز، در ساده ترین حالت ممکن استارت شما حل شود.

خرابی دینام ماشین

اگر دینام ماشین در حالت عادی و کارکرد درست خود نباشد، باتری کامل شارژ نمی شود. در نتیجه می تواند باعث استارت نخوردن ماشین هم بشود. تسمه کمکی گیربکس خود را بررسی کنید، اگر پاره شده باشد یا دینام دچار مشکل شده باشد چراغ هشدار آن روشن می شود. البته اگر خروجی سیستم شارژ کننده دچار مشکل شده باشد شاید این چراغ روشن نشود. یک راه حل آسان برای بررسی این مسئله، کسب اطمینان از این است که شارژ کننده شما 14 ولت را نشان دهد. (این مسئله معمولا در خوردوهایی است که دارای درجه بندی در پنل ابزاری خود هستند.)

پمپ سوخت

معمولا با چرخاندن سوئیچ، بعد از چند ثانیه صدای پمپ داخل باک ماشین به آرامی به گوش می رسد. اگر پمپ سوخت شما کارکرد درستی نداشته باشد ماشین استارت نمی خورد. پمپ سوخت ضعیف یا معیوب، باعث تاثیر قابل توجهی روی کیفیت حرکت ماشین شما می شود.

کلاه توزیع

یکی از احتمال های ضعیف در استارت نخوردن ماشین، کلاه توزیع است. برخی موارد، وجود رطوبت در کلاه توزیع می تواند باعث عدم کارکرد موتور ماشین بشود. راه حل استارت نخوردن ماشین در این حالت این است که کلاه توزیع را خارج کنید و اگر قطره آبی در آن مشاهده می کنید با یک بارچه ی نرم و خشک، آن را تمیز و خشک کنید. دقت کنید اگر کلاه توزیع ترک داشت و ضروری بود آن را تعویض کنید. کلاه توزیع معمولا با زمانی که خشک باشد به خوبی کار می کند.

ایراد در انژکتور

اگر زمانی که موتور ماشین گرم است، سوخت به موتور نمی رسد، این مشکل به ایراد در انژکتور شما مربوط می شود. اگر ماشین استارت نمی خورد حتما این مسئله را بررسی کنید. در برخی موارد، شیر معیوب استارت شما خصوصا زمانی که موتور سرد است، می تواند در فرآیند استارت مشکل ایجاد کند.

چرخ دنده یا چرخ لنگر

اگر قبل از استارت، از ماشین صدای ناله یا جیغ مانندی می شنوید، این موضوع نیاز به بررسی چرخ دنده حلقه ای دارد.

عملکرد نامناسب کامپیوتر اصلی موتور

آخرین علتی که به عنوان علت استارت نخوردن ماشین می توان نام برد، عملکرد معبول کامپیوتر اصلی موتور یا سیستم های الکترونیکی ماشین است که این مورد نیاز به بررسی تخصصی و مراجعه به تعمیرگاه دارد.

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز همراه بودید، شما هم اگر تجربه ای در مورد استارت نخوردن ماشین، یا راه حل های آن دارید حتما با ما در میان بگذارید.

خاطرنشان می کنیم امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز و نام آشنای امداد خودرو تبریز بوده و در تمامی حوزه های امداد رسانی از جمله تعمیر خودرو در محل، یدک کش در تبریز، حمل خودرو، تعمیر تلفنی خودرو و مشاوره تلفنی، امداد باتری در حوزه تبریز و حومه فعالیت می کند. امداد خودرو ارس برای شما عزیزان آرزوی سفری بی خطر و آرام دارد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/