بلاگ امداد خودرو در تبریز

چرا باتری ماشین خالی می شود ؟ | یدک کش در تبریز

علت خالی شدن باتری ماشین

گاهی اتفاق می افتد که باتری ماشین شما یکباره و بدون هیچ علت خاصی خالی می شود. اگر برای اولین بار است که با این حالت مواجه شده اید، اولین فکری که به ذهنتان می رسد، تعویض باتری و نو کردن آن است. اما ما اینجا هستیم تا به شما بگوییم خرید باتری جدید بهترین راه حل شما نیست. در ادامه با یدک کش در تبریز ارس همراه باشید تا با هم در مورد خالی شدن باتری ماشین به طور ناگهانی صحبت کنیم.

چرا باتری ماشین خالی می شود؟

علت خالی شدن باتری ماشین یا علت خوابیدن باتری ماشین از مسائلی است که به دلایل زیادی اتفاق می افتد. باتری ماشین به دلایل زیادی می تواند دچار آسیب شود؛ پس احتمال خرابی این قطعه از ماشین شما بالاست. سه دلیل عمده برای خالی شدن باتری ماشین را می توان این دلایل ذکر کرد:

وجود یک مشکل ذاتی در خود باتری ماشین

وجود یک مشکل سیم کشی در سیستم ماشین

اشتباهات رانندگی خود راننده هنگام رانندگی

پس می توانیم نتیه بگیریم بسیاری از مشکلاتی که برای باتری ماشین به وجود می آید به سادگی قابل رفع است و نیازی به تعویض و خرید باتری نو یا مراجعه به تعمیرگاه نیست. خالی شدن ناگهانی باتری بیشتر زمانی اتفاق می افتد که ماشین شما خاموش است، اما گاهی اتفاق می افتد که در حین حرکت خودرو هم این حالت را تجربه می کنید.

خوابیدن باتری ماشین

مهمترین علت خالی شدن باتری

وقتی باتری شما به صورت مستمر دچار نقص شود، زیاد به دنبال بررسی علت و عیب یابی آن نباشید چرا که این خرابی های پی در پی نشان از استهلاک آن دارد و باید به فکر یک باتری جدید باشید. اما در بیشتر مواقع، اگر این خرابی های پی در پی اتفاق نیفتد، باتری به دلیل خوردگی یا اتصالات غیراصولی دچار مشکل می شود. البته شرایط دما و آب و هوا هم می تواند تاثیر مستقیمی روی عمر باتری و نحوه عملکرد آن داشته باشد. با یدک کش در تبریز ارس همراه باشید تا دلایل دیگری را که در طول عمر باتری ماشین تاثیر دارند باهم بررسی کنیم.

علت خوابیدن باتری ماشین

روشن ماندن چراغ ماشین

یکی از شایعترین و اصلی ترین علت ها برای خرابی باتری ماشین که هر کسی هم می تواند آن را تجربه کند، روشن ماندن چراغ های ماشین است. این مسئله حتی چراغ داخلی کابین یا همان چراغ سقفی داخل ماشین را هم شامل می شود که به راحتی می تواند باعث خالی شدن باتری ماشین شود. پس هنگام ترک کردن ماشین به دقت بررسی کنید تا چراغی از چراغ های ماشین روشن نمانده باشد. در خودروهای جدید که فناوری چراغ بدرقه دارند، اگر سیستم شما دچار نقصی شده باشد خوابیدن باتری ماشین یا خالی شدن باتری ماشین خیلی سریعتر اتفاق می افتد.

ضعیف بودن باتری ماشین

اگر باتری ماشین، به عنوان منبع تغذیه خودرو، نگهداری درست و اصولی نشده باشد یا قدیمی شده باشد، شارژ کمتری نسبت به روزهای اولیه و تازه بودن خود نگه می دارد و این موضوع در همه ی باتری ها صادق است. حتی کوچکترین و کمترین نقص در سیستم برقی ماشین، سیم کشی دزدگیر یا مسائلی از این قبیل هم می توانند به سادگی باعث خالی شدن باتری معیوب و مستهلک شوند.

اکسیداسیون اتصالات باتری

اگر اتصالات باتری شما پوسیده شده، یا اکسید شده است علاوه بر اینکه باعث می شود برق رسانی به ماشین شما با نقص انجام شود و به خوبی صورت نگیرد، بلکه در فرآیند شارژ باتری هم به خوبی عملکرد نخواهد داشت و باعث معیوب شدن باتری می شود.

علت خالی شدن باتری ماشین

مشکلات سیم کشی ماشین

همیشه خودروسازان و تولید کنندگان ماشین تاکید می کنند که امور سیم کشی و برق کشی، نصب دزدگیر یا سیستم پخش ماشین خود را به دست افراد غیرحرفه ای یا غیرمجاز نسپارید. چون در صورت ایجاد مشکل در سیستم برقی ماشین، به عنوان تولید کننده به هیچ عنوان دیگر گارانتی این مشکل را پوشش نخواهیم داد.

اصلی ترین مشکل برقی ماشین، مربوط به برق دزدی است که در صورت عدم رفع آن، به زودی در سیستم کلی ماشین شما ایجاد مشکل خواهد کرد و در نهایت باعث خالی شدن باتری ماشین یا خوابیدن باتری ماشین می شود که این تازه شروع مشکلات ماشین شماست! بررسی این مشکل باید توسط افراد متخصص افراد حرفه ای و متخصص انجام شود؛ اما اگر این مشکل برای شما هم اتفاق افتاد به علائم زیر توجه کنید:

1.شرایط دما

باتری معمولا در دمای بسیار سرد یا بسیار گرم دچار آسیب می شود. اگر در هوای بیش از حد سرد یا بیش از حد گرم هستید، این مسئله تاثیر مستقیمی در مایع الکترولیت باتری دارد که باعث می شود باتری شما خیلی زود خالی شود، علت خالی شدن باتری در هوای گرم یا سرد همین است و حتی باعث می شود باتری شما به خوبی شارژ نشود و شارژ خود را هم به درستی نگهداری نکند. همچنین خاطرنشان می کنیم یدک کش در تبریز ارس آماده ی ارائه ی انواع خدمات امداد باتری در تبریز هم می باشد.

2.مشکل در دینام ماشین

گاهی  اتفاق می افتد که ماشین روشن یا حتی در حال حرکت است اما باتری شما ناگهان خالی می شود. در این شرایط، فقط یک دلیل وجود دارد و آن دینام ماشین شما است که باعث می شود شارژ باتری به صورت کامل انجام نشود یا شارژ را به درستی نگه نارد. برای بررسی این مسئله، ابتدا تسمه دینام را برای مشکلات احتمالی آن بررسی کنید؛ در صورت سلامت کامل، خود دینام را بررسی کنید.

وضعیت سلامت باتری

باتری یک عضو بسیار حیاتی برای ماشین شما محسوب می شود. این قطعه به اندازه ای مهم است که حتی بدون آن ماشین روشن هم نمی شود. پس مانند قطعات دیگر و حتی بیشتر باید مراقب سلامتی باتری باشید. در بررسی های مرتب خود، باتری را هم بررسی کنید تا همیشه اتصالات در جای درست خود قرار بگیرند. اگر باتری شما قدیمی است، می توانید مرتبا سطح آب آن را بررسی کنید و اگر نیاز دارد کمی آب اضافه کنید. اگر ابزار تخصصی برای بررسی سلامتی و کارایی باتری می خواهید می توانید یک هیدرومتر تهیه کنید.

اگر نمی دانید هیدرومتر چیست، هیدرومتر یک دستگاه برای بررسی سلامت و کارایی باتری ماشین شماست. به این صورت که سلامتی باتری را در حین شارژ کامل نشان می دهد و کاربری ساده ای هم دارد. به این صورت که اعداد نمایش داده شده روی دستگاه را با توجه به راهنمای استفاده از آن می تونید بررسی کنید که هر چه اعداد کوچکتر باشند، نشان از عیب و ایراد در باتری و لزوم تعمیر یا تعویض باتری است.

تمام شدن باتری ماشین

راه دیگر تستر باتری است که تقریبا در تمامی تعمیرگاه ها این دستگاه یافت می شود. دستگاه های تستر به صورت مجازی روی باتری ماشین قرار می گیرند و سلامتی آن را بررسی می کنند.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید، امروز در وبسایت یدک کش در تبریز ارس، با هم علت خالی شدن باتری ماشین و خوابیدن باتری ماشین را بررسی کنیم که یک عضو حیاتی از سیستم اتومبیل به شمار می رود. یدک کش در تبریز ارس آماده ی ارائه ی انواع خدمات امداد خودرو در تبریز و حمل خودرو در تبریز می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/