بلاگ امداد خودرو در تبریز

نحوه تمیز کردن دیسک ترمز، راهی برای افزایش طول عمر ماشین | امداد خودرو در تبریز

در خیلی مواقع، نکات ریز و کوچکی هستند که می توانند طول عمر و کارایی قطعات گران و رده بالای ماشین شما را در حد بسیار چشمگیری کاهش دهند. یکی از این نکات جلوگیری از چرب شدن بیش از حد دیسک ترمز وصفحه دیسک و سطح تماس لنت است. تمیزی این سه مورد می تواند در افزایش طول عمر قطعات و قطعات دیگری که در ارتباط با آنها هستند را بسیار افزایش دهد. با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید تا در مورد تمیز کردن دیسک ترمز با هم صحبت کنیم.

روتور ترمز بخش بسیار مهمی از اجزای تنظیم و ساماندهی سیستم ترمز ماشین شما به شمار می آید. بهتر است بدانید روتورهای شما در صورت بررسی و ارزیابی منظم می توانند طول عمر کلی ماشین شما را هم افزایش دهند.

نحوه تمیز کردن دیسک ترمز

چرا سیستم ترمز شما آلوده و کثیف می شود؟

جاده ها محل رانندگی شما هستند، جاده ها یک مکان کثیف و پر از الودگی و گرد و خاک هستند. تماس با این آلودگی های معلق در فضا و سطح جاده به سادگی به سطح داغ دیسک و لنت می رسند؛ این قسمت همیشه بخاراتی از روغن یا سوخت را هم دارند که ترکیب این آلودگی ها و چربی ها می توانند به سادگی سطخ دیسک و لنت ماشین را آلوده و چرب کنند. در نتیجه کارایی سیستم ترمز شما به سادگی کاهش پیدا می کند. همانطور که می دانید شستشوی ساده با آب یا مراجعه به کارواش باعث از بین رفتن این آلودگی ها نمی شود. اسپری تمیز کننده دیسک ترمز و لنت یکی از بهترین راه ها برای تمیز کردن ترمز ماشین شماست که می توانید به وسیله ی آن مطمئن شوید هیچ آلودگی در سیستم ترمز شما وجود ندارد که باعث ایجاد اختلال در کارکرد ماشین یا کاهش قدرت ترمز شما بشود.

تمیز کردن ترمز

چه زمانی باید دیسک و لنت ترمز را تمیز کنیم؟

هر بار که تایرهای خود را عوض می کنید، نگاهی هم به دیسک و ترمزها بیندازید و بررسی کنید اگر آلودگی های اضافی و قابل توجهی در سیستم ترمز اتومبیل خود میبینید زمان تمیز کردن آن هم فرا رسیده. استفاده از اسپری تمیز کرده دیسک ترمز باعث رفع آلودگی و افزایش قدرت ترمزها به حداکثر میزان خود می شود؛ علاوه بر آن در مواقع بسیاری از پرداخت هزینه های بسیار و اساسی هم جلوگیری می کند.

توصیه می شود :  شناخت انواع صداهای ماشین و تشخیص علت صداهای غیرعادی ماشین | شماره امداد خودرو در تبریز

علاوه بر آن، هرموقع با فشار دادن پدال ترمز احساس می کنید که ترمز به خوبی نمی گیرد و عملکرد قبلی را ندارد؛ یا به عبارتی بین فشار دادن پدال ترمز و ایستادن ماشین وقفه ای ایجاد می شود، تایرها را باز کنید و نگاهی به لنت ترمز و دیسک بیندازید. اگر آلودگی های زیادی که نیاز به تمیز کردن دارند در سیستم ترکر شما مشاهده شد با تمیز کردن و اسپری تمیز کننده دیسک ترمز می توانید کارکرد ترمز خود را افزایش دهید.

امداد خودرو در تبریز ارس آماده ی ارائه ی انواع خدمات یدک کش در تبریز، امدادخودرو تبریز و امدادباطری در محل می باشد.

مراحل تمیز کردن لنت و دیسک ترمز

1.ماشین را در یک سطح صاف و هموار ثابت کنید.

2.پیچ و مهره ها را شل کنید.

3.به وسیله جک ماشین را به بالاتر بیاورید.

4.تایرها را از محور خود بیرون بیاورید.

5.بررسی کنید حتما دیسک ترمز شما کثیف شده باشد و ارزش خروج و تمیز کردن داشته باشد.

 6.تمیز کردن با استفاده از برس فولادی ضد زنگ

7.ماشین کاری سطح روتور

ابزار مورد نیاز تمیز کردن دیسک ترمز

معمولا برای تمیز کردن دیسک ترمز یا به صورت کلی برای سایر قطعات ترمز، به یک سری ابزار نیاز دارید که روند این تمیزکاری را برای شما راحتتر می کند.

روان کننده، جک ماشین، برس فولادی یا سیمی ضدزنگ، انواع پیچ گوشتی، پد اسکراب، واشر پلاستیکی، نازل هوا

با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید تا با هم هر کدام از این موارد را بررسی کنیم.

نحوه تمیز کردن دیسک ترمز

1.روان کننده

روغن و گریس در حالت کلی وظیفه ی تمیز کردن و مسواک کردن تمامی فلزاتی را بر عهده دارد که با همدیگر در تماس هستند. روانکاری یک گزینه بسیار مناسب برای تمیز کردن تمامی بخش هایی است که با همدیگر در تماس هستند. از روغن سیلیکون برای تمیز کردن قطعات فلزی و لاستیکی استفاده کنید. پس بهتر است یکی از این روان کننده ها را کنار خود داشته باشید.

2.برس سیمی

برس های سیمی ضدزنگ، برای از بین بردن زنگ زدگی سطح کالیپر و روتور بسیار مفید و موثر است.

3.جک ماشین

جک برای بلند کردن ماشین و خارج کردن راحت تایرها به شما کمک بسیاری می کند.

4.پیچ گوشتی

با داشتن انواع پیچ گوشتی ها به راحتی می توانید پیچ ها را شل را محکم کنید.

5.پد اسکراب

با پد اسکراب می توانید خاک و روغن های سطح دیسک را تمیز کرده و سپس با آب و صابون آنها را پاک کنید.

6.واشر پلاستیکی

واشر باعث جلوگیری از هر گونه نشتی می شود که ممکن است با سطح در تماس باشد.

7.نازل هوا

نازل هوا در تخلیه هوای فشرده سوراخ لنت بسیار کمک کننده خواهد بود.

امداد خودرو در تبریز

وسیله هایی که بررسی کردیم باعث می شود قطعات ترمز خود را به خوبی و اصولی تمیز کرده و به راحتی در موقعیت خود قرار دهید؛ اتفاقی که می افتد افزایش قدرت سیستم ترمز و کاهش زنگ زدگی یا خوردگی سطوح سیستم است.

امداد خودرو در تبریز ارس توصیه می کند همیشه به صورت دوره ای، سیستم ترمز ماشین را بررسی کنید و حداقل سالی یکبار آن را باز کرده و تمیز کنید. این تمیز کردن نه تنها باعث افزایش کارایی ترمز شما می شود بلکه اگر دیسک ترمز شما مشکلی هم داشته باشد به موقع متوجه شده و برای رفع آن اقدام می کنید.

ممنون که با ما همراه بودید؛ مراحل، ابزار مورد نیاز و نحوه ی باز کردن و تمیز کردن سیستم ترمز و دیسک ترمز را آموختیم. خاطر نشان می کنیم که اگر حس کردید به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید و نیاز به کمک دارید، یا کمبود تجربه باعث تردید شما شده است می توانید با مراجعه به امداد خودرو در تبریز ارس یا یک تعمیرکار حرفه ای درخواست تمیز کردن و بررسی دیسک ترمز خود را بکنید. زیرا بر خلاف بقیه خدمات و تعمیرات ماشین، تمیز کردن سیستم ترمز با اسپری تمیز کننده دیسک ترمز بسیار راحت است و به زمان و تخصص زیادی ندارد. اما اگر به هر دلیلی مثلا ابزار و تجهیزات مورد نیاز را نداشتید، می توانید به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/