بلاگ امداد خودرو در تبریز

از طراحی خودرو چه می دانید؟ + امداد خودرو در تبریز

یکی از اصلی ترین پایه های خودرو، ظاهر و طراحی آن است. همان چیزی که ماشین های معروف و مورد علاقه ی ما مانند پورشه، بنز، بی ام و و ... با دقت و تاکید بر آن به چنین محبوبیتی رسیده اند. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با هم در مورد طراحی ماشین صحبت کنیم.

طراحی خودرو

طراحی ظاهر و بدنه ماشین، یک فرآیند پیچیده است که همه تولید کنندگان را به خود مشغول می کند؛ زیرا بدنه بر کل مجموعه ی ماشین تاثیر گذار است. حتی بهترین خودرو هم با طراحی نامناسب نمی تواند فروش چندان زیادی داشته باشد. در تاریخ خودروسازی جهان ماشین های زیادی بودند که با مشخصات فنی بسیار خوب و جالب توجه، فقط به دلیل طراحی ضعیف نتوانستند فروش چندانی داشته باشند. یکی از این موارد کراس اوور پونتیاک بوده است.

بدنه ماشین، همان پوشش شاسی ماشین محسوب می شود. این پوشش قابل انعطاف بوده و با طراحی حرفه ای خود می تواند فروش میک ماشین را تضمین کند و آن را یک ماشین حرفه ای و پیشرفته جلوه دهد. در مورد طراحی ماشین دو عامل تاثیر بالایی دارد، اول خط مشی های کارخانه و دومی سلیقه مدیریت. طراح باید علاوه بر دانش طراحی ماشین، به انسان شناسی، جامعه شناسی و روانشناسی مشتریان خود وارد باشد زیرا اعمال سلایق و هیجانات آنها باعث پایداری فروش کارخانه خواهد بود.

امدادخودرو در تبریز

تعمیر تلفنی ماشین در تبریز، با امداد خودرو در تبریز ارس

چه کسی طراحی می کند؟

ماشین را بیش از دپارتمان طراحی، بازاریابی یک شرکت طراحی می کند! همان بخشی که از لحظه تصمیم گیری تا تولید، طراحی، عرضه، تبلیغات و پشتیبانی را تجزیه تحلیل کرده و بر اساس آنها استراتژی محصول طراحی می کند. این فرآیند بلند مدت و حدود 3 – 5 ساله در نظر گرفته می شود؛ سرمایه هنگفتی نیاز دارد و در صورتی که محصول جدید در بازار موفقیت لازم را به دست نیاورد، شرکت زیان های بسیار زیادی را متحمل خواهد شد. در نتیجه تصمیم گیری در مورد محصول، طراحی محصول، ویژگی های محصول و نحوه ترکیب انها مسئله ای است که باید با نهایت وسواس و احتیاط انجام شود. به همین دلیل بخش بازاریابی است که تعیین می شود که نوع ماشینی، با چه ویژگی هایی و با چه ظاهری تولید و به بازار عرضه شود فروش بالایی خواهد داشت. زیرا مشتریان و مردم را بخش بازاریابی به طور دقیق بررسی و از دید روانشناسانه به قضیه نگاه خواهد کرد. مردم ماشین های سفت و بزرگ دوست دارند، یا ماشین های گرد و لبه دار ظریف؟ این مسائل و شناخت سلیقه مشتری در بخش بازاریابی بررسی می شود.

امداد خودرو در تبریز طراحی خودرو

ویژگی های یک طراحی خوب

حتما که نیازی به تولید یک ماشین خاص و همه چی تمام نداریم. همین که طراحی انجام شده نوآوری های به روز و مورد توجه هر زمان را داشته باشد می تواند فروش خوبی داشته باشد. حتی اگر طراحی ساده اما اصولی را داشته باشد. برخی شرکت ها مانند فولکس واگن تاکید بر سادگی دارند، اما برخی دیر مانند فراری یا لامبورگینی تاکید فراوانی به شکل و ظاهر خاص و متفاوت دارند. طرح بدنه همان عاملی است که اصالت برند را نشان می دهد. همچنین بر اساس تحقیقات امداد خودرو در تبریز، پورشه از ماشین هایی است که همیشه طراحی های مشابهی دارد، اما امکانات و قابلیت های حرفه ای با تغییرات جزئی و به روز است که باعث تمایز مدل های مختلف آن از همدیگر می شود.

طراحی علاوه بر زیبایی و لباس برند بودن، معیارهای دیگری را هم باید رعایت کند. به عنوان مثال اصول ایمنی خودرو که باعث امنیت سرنشینان آن و حتی رانندگان مجاور ماشین و عابران پیاده می شود هم به مقوله طراحی مربوط می شود. ضریب آئرودینامیک بدنه و پسا در یک خودرو اهمیت بالایی دارد. هر چه ضریب آئرودینامیک بدنه کمتر باشد، سرعت و مصرف سوخت آن هم کاهش می یابد. همچنین این ضریب می تواند میزان صدای باد از اطراف کابین را افزایش یا کاهش دهد و هر چه این ضریب کمتر باشد، صدای باد کمتری داخل کابین می شنوید. یکی از دلایلی که طراحی خودروها به سمت کاپوت های شیب دار و صندوق های برجسته پیش می روند همین افزایش مقاومت خودرو در برابر باد است.

یکی از جذابترین طراحی ها در آئرودینامیک کم، سری مرسدس بنز های CLA هستند. این سری ها با طراحی بدنه مناسب می توانند هماهنگی بالایی در رانندگی با محیط داشته باشند.

امداد خودرو تبریز

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، طراحی و انتخاب مناسب اجزا یک سیستم خودرو با یکدیگر، نه تنها باعث بهبود و افزایش زیبایی یک خودرو می شود، بلکه استحکام و کنترل آن در رانندگی و در نهایت امنیت خودرو را هم به همراه دارد.

در مجموع می توان گفت طراحی ماشین، یک مقوله کاملا پیچیده و مفصل است که هرآنچه ذکر شد، فقط قسمتی از دریای این دانش بزرگ است.

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز همراه بودید. امداد خودرو ارس، از مراکز مجاز امداد رسانی جاده ای در تبریز می باشد که آماده ی خدمت رسانی به تمامی رانندگان در تبریز و حومه با تعمیر خودرو در محل، امداد باتری، یدک کش و جرثقیل در تبریز و تعمیر تلفنی ماشین در تبریز می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/