بلاگ امداد خودرو در تبریز

آشنایی با خودروهای هیبریدی + امداد خودرو در تبریز

با اینکه زمان نسبتا زیادی از عرضه ماشین های هیبریدی به بازار گذشته؛ اما هنوز هم هستند کسانی که اطلاعات دقیقی از این خودروها و طرز کار آنها نمی دانند. امروز با هم در امداد خودرو در تبریز در مورد خودروهای هیبریدی صحبت خواهیم کرد.

خودروهای هیبریدی

اولین بار که همه به سمت خودروهای دوستدار محیط زیست رفتند، زمان عمومی شدن خودروی Toyota prius 2016 بود. حالا دیگر خودروهای دیزلی کم مصرف تولید می شوند و در کنار آنها خودروهای الکتریکی و حتی خودروهای با پلاگین هیبریدی نیز به این دسته خودروها اضافه شده اند.

اگر بخواهیم در یک بیان ساده خودروهای هیبریدی را توضیح دهیم، به خودروهایی که دو منبع انرژی برای کارایی سیستم داشته باشند هیبریدی می گویند. منبع انرژی متفاوت هستند. مثل ترکیب انرژی الکتریکی باتری با انرژی احتراقی سوختی مانند دیزل، گاز، بنزین که سوخت نهایی خودروی هیبریدی را می سازد.

البته مفهوم واقعی پیچیده تر از این حرفها خواهد بود. زیرا سیستم های هیبریدی انرژی الکتریکی توسط یک پیشرانه ی احتراق داخلی یا حتی از ترمزهای احیاشونده تولید می شود در صورتی که در سایر سیستم ها باتری با پریز برق شارژ می شود. برخی از سیستم های هیبریدی به صورت کاملا انحصاری با یک یا چند پیشرانه ی الکتریکی و حتی پیشرانه احتراق داخلی شروع به حرکت می کنند. این نوع سیستم ها، هیبریدهای گسترش دهنده ی محدوده حرکتی شناخته می شوند. سایر خودروهای هیبریدی، پیشرانه های الکتریکی دارند که همزمان با پیشرانه احتراق داخلی عمل می کنند و یا حتی از تنظیماتی برخوردار هستند که دائما بین این دو نیرو در رفت و آمد باشند.

امداد خودرو در تبریز

مشاوره و تعمیر تلفنی با امداد خودرو در تبریز

محبوب ترین سیستم های هیبریدی بازار

هیبرید های سری

هیبریدهای سری، مانند خودروهای فیکسر کارما و برخی نسخه های بی ام و I3 به تنهایی با برق حرکت می کند. در حالی که ماشین در حال رانندگی است، پیشرانه احتراق داخلی، از طریق شارژ باتری می تواند باعث افزایش محدوده حرکتی شما شود. هیبریدهای سری، کاملا تمیز و پاک هستند. زیرا تمامی اهدافی که برای ساخت یک خودروی تمام برقی برای مسافرت های کوتاه نیاز است را برآورده کرده اند. بزرگترین نقطه ضعفی که این سیستم ها می توانند داشته باشند، هزینه ی بالای آنهاست. زیرا باتری های آنها همیشه از باتری های سایر سیستم های هیبریدی گرانتر است. حتی در برخی موارد، پیچیدگی ژنراتور احتراق این خودرو می تواند آن را گرانتر و هزینه تراش معرفی کند.

هیبرید های موازی

معمولا وقتی از هیبریدهای موازی سخن به میان می آید، شناخته شده ترین مقال تویوتا سینرژی باشد. این خودرو با پیشرانه ی احتراق داخلی حرکت می کند. واحد الکتریکی هم به همین پیشرانه متصل می شود. در نتیجه در شتاب گیری ها قدرت بیشتری خواهد داشت و به دنبال ان مصرف سوخت پایینتری هم دارد. هیبرید موازی، به تنهایی با سیستم الکتریکی می تواند برای سرعت های پایین و رانندگی در شهر گزینه مناسبی باشد. اما باید به خاطر داشته باشید که اندازه ی کوچک باتری ها باعث کاهش ظرفیت شارژ آن می شود. خبر خوب اینجاست که به سرعت شارژ می شود و از نظر محدوده حرکتی، محدودیت خاصی نخواهید داشت.  حتی اگر شما با تخلیه کامل باتری مواجه شوید، می تواند با پیشرانه احتراق داخلی هم به رانندگی خود ادامه دهید. با این حساب می تان گفت سیستم هیبرید موازی به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفته می شود. پیشرانه الکتریکی شاید باعث جلوگیری از آلودگی هوا می شود، اما الکتریکیسته ای که استفاده می شود از سوختن یک سوخت تولید می شود. پس می توان نتیجه گرفت رانندگی در حالت فقط الکتریکی راندمان کمتری نسبت به حالت هیبریدی دارد.

مشاوره رایگان تلفنی با امداد خودرو در تبریز ارس

امداد خودرو تبریز

هیبرید ملایم

هیبرید ملایم تقریبا کارکردی مشابه سیستم هیبرید موازی دارد. یعنی پیشرانه ی الکتریکی خودرو زمانی که نیاز به قدرت بیشتری دارد، با پیشرانه ی احتراق داخلی جایگزین می شود.این سیستم معمولا از کوچکترین سایز باتری ها استفاده می شود. در نتیجه نمی تواند به تنهایی فقط با باتری کار کند. اما همچنان مزیت هایی مانند کاهش مصرف سوخت را خواهید داشت. همچنین انرژی هدر رفته هنگام ترمزگیری، به برق تبدیل شده و داخل باتری سیستم ذخیره می شود. با اینکه سیستم هیبرید ملایم نامگذاری شده است، اما مثال جذاب کارایی آن، فراری لافراری با 963 اسب بخار است که با نیروی الکتریکی خود به کارایی بالاتری دست پیدا می کند.

پلاگین هیبرید

سیستم های پلاگین هیبرید تازه ترین نوع قوای محرکه هستند که به سرعت به محبوبیت بالایی هم رسیده اند. این سیستم ها، با باتری بزرگتری که انرژی خود را از منبع انرژی خارجی تهیه می کنند تامین می شوند. در نتیجه نزدیک ترین مفهوم به هیبرید موازی تمام الکتریکی هستند. خودروهای هیبرید موازی اکنون بیشتر با آپشن پلاگین هیبریدی سفارش داده می شوند و محبوب ترین مثال آن هم PHEV تویوتا پرس است که می تواند در حالت فقط برقی خود 48 کیلومتر طی کند. اما در حالت رانندگی عادی در مدل های پریوس هیبرید، تنها 1.5 – 1.7 کیلومتر در حالت تمام الکتریکی می توانند حرکت کنند.

خودروهای پلاگین هیبریدی برای رانندگی روزانه مناسب به نظر می رسند اما اگر قرار به رانندگی در مسافت های طولانی دارید، شاید کاهش مصرف سوخت برایتان جذاب باشد، اما هزینه های بالای این تکنولوژی با آن سرشکن می شود.

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز همراه بودید. اگر شما هم تجربه ای در مورد خودروهای هیبریدی دارید حتما با ما در میان بگذارید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/