بلاگ امداد خودرو در تبریز

قلق رانندگی با این راهکارها + امداد خودرو در تبریز

خیلی از رانندگان و افرادی که گواهینامه رانندگی دارند، بر این باورند که سطح رانندگی آنها بالاتر از حد متوسط و حتی حرفه ای است. اما آمار چیز دیگری می گوید. البته که نمی توان به میزان حرفه ای بودن افراد اعتماد کرد؛ زیرا رانندگی و قلق آن ربطی به مهارت های تئوری رانندگی ندارد و نیاز به هوش، تمرکز و دقت نظر بالایی هم دارد. به عبارتی اگر شما رانندگی بلد هستید، اما از کنترل یک شرایط بحرانی در بزرگراه و با سرعت بالا ناتوان هستید، به این معنی است که باید تجدید نظری در مهارت های رانندگی خود داشته باشید. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا با هم در مورد قلق رانندگی صحبت کنیم.

افزایش مهارت در رانندگی

با سر بالا رانندگی کنید

زمانی که رانندگی می کنید سر خود را بالا گرفته و تا جایی که در توانتان هست به مسیر روبرو توجه کنید. اگر بتوانید تمرکز خود را در هنگام رانندگی حفظ کنید، دید پیرامونی شما می تواند شما را از اطراف خود باخبر کند. در این حالت، شما خیلی بهتر و زودتر نسبت به بقیه اتفاقات، ترافیک و رفتارهای مورد توجه را متوجه می شوید و بدون دستپاچگی و نگرانی می توانید شرایط را مدیریت کرده و واکنش درست و به جا نشان دهید. همچنین تلفن خود را هم کنار بگذارید و با آرامش رانندگی کنید.

با چراغ های روشن رانندگی کنید

حتی اگر تازه اول غروب است و هوا تاریکی چندانی ندارد، یا مانند گرگ و میش اول صبح و مواقع بارانی؛ باید چراغ های خود را روشن کنید. در مواردی که دید عادی و چشم غیرمسلح به کار نمی آید، چراغ ها کمک کننده هستند. چراغ ها فقط برای دیدن مسیر پیش رو برای مواقع تاریکی نیست. در این مواقع روشن کردن چراغ باعث می شود دیگران شما را ببینند و از وجود شما باخبر باشند. پس به عنوان یک پیشنهاد از سمت امداد خودرو در تبریز، این مورد را همیشه به یاد داشته باشید.

امداد خودرو در تبریز

لطفا مالتی تسک نباشید!

شما به هیچ عنوان، در شرایط بحرانی که باید تمام توجه خود را صرف موضوع خاصی بکنید، نمی توانید چند فکر در سر داشته باشید. خصوصا به عنوان یک راننده تازه کار، سالها طول می کشد تا رانندگی وارد بحث ناخودآگاه ذهن شما شود و بتوانید همزمان با صحبت با شخص کناری به رانندگی بی خطر و درست خود ادامه دهید. حتی صحبت کردن با تلفن و جواب دادن به پیام ها برای رانندگان حرفه ای خطرناک است چه برسد به افراد تازه کار. بیشترین آمار تصادفات معمولا به دلیل همین عدم تمرکز و دقت بر رانندگی و حواسپرتی اتفاق می افتد. پس برای خودتان و عزیزانتان هم که شده این کار را زمان رانندگی انجام ندهید.

بهترین مسیر را پیدا کنید

در هر پیچ و مسیر که طی می کنید، دقت کنید و با تجربه ی خود، بهترین زاویه فرمان و دور خود را پیدا کنید. اگر هنگام عبور از پیچ ها و خروج از آزادراه ها به مسیر حرکت و زاویه چرخش خود دقت کنید و بهترین مسیر و بهترین دور خود را به دست بیاورید. این کار به مرور از شما یک راننده حرفه ای می سازد. این مورد، خصوصا زمانی که سرعت بالایی دارید، باعث می شود شرایط را بهتر و راحتتر و دقیق تر مدیریت کنید و خودروی خود را نرم و به صورت کاملا کنترل شده و دلخواه هدایت کنید.

رانندگی با دنده دستی را یاد بگیرید

حتما تمرین با گیربکس دستی را هم انجام دهید. این باعث می شود شما به ماشین های دستی و اتومات همزمان و به صورت حرفه ای و دقیق اشراف کامل داشته باشید. همچنین دستی بودن گیربکس باعث می شود هر دو دست شما هنگام رانندگی مشغول باشد و در نتیجه شما دست خالی ندارید که برای سرگرمی گوشی را دستتان بگیرید و حواستان از مسیر پرت شود. در نتیجه ذهن شما درگیر مسیر، عملکرد دست و پاها و ذهن خود خواهد بود. کمترین خطر در رانندگی اینگونه به دست می آید. به امداد خودرو در تبریز اعتماد کنید. بیشترین آمار تصادف همانطور که گفتیم از حواسپرتی است.

قلق ترمز را پیدا کنید

آیا شما هم از آن دسته کسانی هستید که هنوز آشنایی کامل به دامنه ترمزگیری ماشین خود ندارند؟ مثلا می دانید در خیابان خیس یا برفی دامنه ترمز شما چقدر است؟ شاید بگویید، ماشین متوقف می شود. اما زمان و دامنه واکنش ترمز را دقیق نشناسید. برای به دست آوردن قلق ترمز ماشین، میتوانید در یک مکان و حتی پارکینگ خلوتی که کف خیس یا حتی برفی دارد این کار را تست کنید. در یک سرعت متوسط، کم و زیاد (دقت کنید اطرافتان تیر چراغ، ترمز یا دیگر اشیا و موانع ثابتی نباشند.) رانندگی کرده و ناگهانی ترمز کنید. اگر سرعت ماشین کم می شود، فرمان را به شدت بچرخانید تا ترمزهای ضدقفل خود را هم بررسی کرده باشید. در نتیجه درمییابید که ترمزهای ضدقفل برای کاهش فاصله توقف چقدر خوب عمل می کنند و قدرت فرمان شما را هم در برابر هرگونه برخورد احتمالی حفظ می کنند.

امداد خودرو تبریز

در چراغ سبز حواستان به مسیر قرمز باشد

اگر شما هم از آن دسته کسانی هستید که در پشت چراغ، به محض سبز شدن پایتان را روی گاز فشار می دهید بدانید، گاهی از مسیری که چراغ قرمز دارد کسی برای فرار از چراغ سرعت بیشتری می گیرد. پس قبل از حرکت به همه جهت ها نگاه کنید و سپس حرکت کنید.

دامنه دید خود را افزایش دهید

موقع رانندگی نگاه خود را به دوردست ترین مسیر بدوزید. سعی کنید ببینید آخر ترافیک کجاست، یا آخر مسیر ترافیک است یا نه. خروجی و میدانی می بینید یا خیر. آخرین چراغ قرمزی که می توانید ببینید کجاست. وقتی داخل پیچ می چرخید همزمان داخل پیچ را هم نگاه کنید و از مسیر پیش روی خود اطلاعات به موقع داشته باشید. این باعث می شود مسیر پیش رو، برای شما قابل پیش بینی بوده و پیش زمینه ی درستی از سپر جلوی خود داشته باشید.

ممنون که تا اینجا با مقاله ای دیگر از امداد خودرو در تبریز همراه بودید. اگر شما هم تجربه ای در مورد قلق رانندگی دارید حتما با ما درمیان بگذارید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/