بلاگ امداد خودرو در تبریز

ویژگی های روغن موتور خوب از نظر امداد خودرو در تبریز

روغن موتور از مهمترین اجزای ماشین محسوب می شود که کیفیت خوب آن برای افزایش طول عمر موتور و عملکرد آن بسیار ضروری است. روغن موتور نقش یک روان کننده را دارد که از بیردگی یا صدمه دیدن قطعات موتور جلوگیری می کند و بدون وجود روغن موتور، موتور ماشین شما تنها در عرض چند ثانیه بعد از استارت زدن کاملا نابود خواهد شد! با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد ویژگی های یک روغن موتور مناسب با هم صحبت کنیم.

روغن موتور چیست؟

روغن موتور از روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است و کار آن روغن کاری کردن قطعات متحرک داخلی ماشین است. این روغن گرما را به خود جذب می کند و حلقه های پیستون ماشین شما را آب بندی می کند. این روغن پایه معمولا از مواد شیمیایی سنتز شده، نفت یا مواد مصنوعی تشکیل می شود. روغن موتورها در برندهای مختلف و انواع مختلفی موجود می باشند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

ویژگی های یک روغن موتور خوب

معمولا روغن موتورهای باکیفیت و مرغوب، از شرکت ها و برندهای معروف و شناخته شده ای هستند که چند ویژگی مهم و مشترک دارند:

ویسکوزیته

یکی از مهمترین ویژگی های روغن موتورهای خوب ویسکوزیته ی آن است. میزان ویسکوزیته ی استاندارد یک روغن موتور روی بسته بندی آن درج می شود که به معنای میزان مقاومت سیال در برابر جریان می باشد. ویسکوزیته روغن موتور هم نشان دهنده ی میزان غلظت روغن می باشد.

ویسکوزیته را می توان اصطحکاک مولکولی هم نامید. ویسکوزیته از خروج روغن در زمانی که دو سطح موتور در یک فشار و حرکت به یکدیگر نزدیک می شوند جلوگیری می کند. هر چه ویسکوزیته ی روغن بالاتر باشد، جذب مولکول های روغن بیشتر شده و در نتیجه قدرت محاظت از قطعات در برابر سایش هم بیشتر می شود. همچنین ویسکوزیته می تواند نشان دهنده ی میزان مقاومت روغن موتور در برابر هوای سرد و دمای پایین باشد. هر چه روغن موتور شما کیفیت بالاتری داشته باشد، باعث می شود ماشین شما در هوای سرد، راحتتر روشن شود و همچنین تعادل خود را در هوای گرم بهتر حفظ کند. به همین دلیل است که امداد خودرو در تبریز تاکید بسیاری بر کیفیت روغن موتور شما دارد. 

امداد خودرو در تبریز

ویسکوزیته جنبشی

ویسکوزیته جنبشی یک معیار برای اندازه گیری ضخامت روغن موتور ماشین در دمای معین است. معمولا ویسکوزیته روغن در دمای بالا در حدود 100 سانتی گراد می باشد و در دمای معمولی تا حدود 20 – 60 طبقه بندی می شود.

قابلیت ترکیب شدن

روغن های موتور را می توان با یکدیگر به سادگی ترکیب کرد، بدون اینکه توجهی به روغن مصنوعی یا معدنی بودن آن داشته باشیم. روغن های مختلفی از برندها و ترکیبات مختلف شرکت ها تولید شده است که توسط شرکت های موتورسازی ترکیب می شوند. البته اینجا یک استثنا هم وجود دارد: به هیچ عنوان روغن موتورهای مصنوعی را با روغن موتورهای معدنی ترکیب نکنید، زیرا باعث کاهش کیفیت و استاندارد آن و در نتیجه ایجاد اختلال در عملکرد آن می کند.

یکی از مواردی که به عنوان یک صاحب خودرو با آن مواجه می شوید، نشت مایعات از ماشین است که ممکن است آب یا روغن باشد. در مورد علت نشتی مایعات از ماشین اینجا بخوانید.

ایمنی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی هایی که می توان برای یک روغن موتور خوب نام برد، روان کاری صحیح قطعات است. یک روغن باکیفیت به خوبی می تواند از موتور در تمامی حالت ها و عملکردها محافظت کرده و ایمنی رانندگی را افزایش دهد.

پایداری در اکسیداسیون

اکسیداسیون همان واکنش شیمیایی روغن موتور با اکسیژن می باشد. هر چه روغن موتور از نظر اکسیداسیون بتواند پایداری خود را حفظ کند، می توان گفت روغن موتور باکیفیتی محسوب می شود. روغن موتورهای خوب هرگز واکنشی در تماس با اکسیژن نشان نمی دهند؛ به عبارتی با اکسیژن ترکیب نمی شوند. زیرا در صورت افزایش اکسیداسیون روغن، روغن موتور شما عملکرد صحیح خود را از دست می دهد که باعث کاهش طول عمر روغن و خسارات بالایی برای ماشین می شود.

نکات مهمی که قبل از خرید روغن موتور باید در نظر بگیرید

تجربیاتی که می توانیم به عنوان امداد خودرودر تبریز مطرح کنیم را با هم بخوانیم:

اولین مورد نحوه ی بسته بندی و چسب های موجود در ظرف روغن موتور است. روغن موتورهای برند و کیفیت بالا هیچ گونه صدمه، آسیب یا خط و خش بر روی بسته بندی و بدنه ی خود ندارد و حالت یکپارچه، صاف و باسلیقه ی خود را حفظ کرده اند. همچنین روغن موتورهایی که توسط شرکت های معروف و شناخته شده تولید می شود، از برچسب هایی که دارای لوگوی خود شرکت است استفاده می کنند و طراحی های خاص و منحصر به فرد بر پایه طراحی هویت بصری خود را دارند. پس اگر یک روغن موتور را به عنوان یک برند خوب و شناخته شده به شما معرفی می کنند اما هیچ یک از این ویژگی ها را ندارد، نتیجه می گیریم این روغن تقلبی است.

مورد بعدی مربوط به شفافیت روغن است. یک روغن موتور برند و باکیفیت بافتی شفاف و دارای رنگ خوب دارد؛ در مقابل هر چه روغن بی کیفیت و تقلبی باشد از میزان شفافیت آن کم شده و به میزان مات بودن آن افزوده می شود و وقتی نگاه می کنید یاد روغن های کثیف و کارکرده می افتید!

مورد سوم، روغن موتورهای اصل و باکیفیت هیچ بویی ندارند و اگر در ظرف را باز کنید هیچ بویی به مشام شما نخواهد رسید. در مقابل روغن موتورهای بی کیفیت دارای بوی ناخوشایندی هستند که از علایم بارز در تشخیص آنها محسوب می شود.

ویژگی های روغن موتور خوب

سخن پایانی

امداد خودرو ارس، یکی از معتبرترین و مجازترین مراکز امداد خودرو در تبریز می باشد که با داشتن تیم کارشناسان حرفه ای و باتجربه در خدمت شما عزیزان می باشند. تمامی خدمات امداد رسانی ارائه شده توسط تیم امداد خودرو ارس، با تجهیزات به روز و تکنولوژی های حرفه ای روز کشور ارائه می شود و تمامی خدماتی که از یک امداد خودرو نیاز دارید، مانند تعمیر خودرو در محل، تعمیر تلفنی خودرو، امداد باتری در تبریز، یدک کش در تبر یز، حمل خودرو در تبریز و جرثقیل در تبریز را شامل می شود. در صورتی که نیاز به درخواست هر کدام از این خدمات شوید، فقط کافیست کلمه ی امداد خودرو در تبریز را جستجو نمایید و ما ما تماس حاصل نمایید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/