ساده ترین راه پنچرگیری ماشین با امداد خودرو در تبریز

چاپ

یکی از حوادث پیش بینی نشده ای که ممکن است برای هر خودرویی رخ بدهد و تا زمانی که این مشکل رفع نشود، ماشین شما قادر به حرکت و رانندگی ایمن نخواهد بود، پنچر شدن لاستیک شماست. پنچر شدن لاستیک یکی از آن حوادث غیرقابل پیش بینی است که ممکن است هر لحظه برای شما پیش بیاید. پس توصیه می شود همیشه تجهیزات و وسایل فنی برای تعمیرات ماشین را همراه خود داشته باشید. به خصوص در سفرهای برون شهری ممکن است این حوادث بیشتر اتفاق بیفتد و در صورتی که آمادگی این اتفاق و آمادگی مقابله با این مسئله را نداشته باشید، ممکن است سفر شما با تجربه خوبی تمام نشود. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد پنچرگیری لاستیک ماشین صحبت کنیم.

پنچرگیری ماشین

یکی از معمول ترین اتفاقاتی که در خیابان و جاده ممکن است پیش بیاید، پنچر شدن خودرو است. گاهی برخورد لاستیک با یک شی تیز و برنده هم می تواند به سادگی به لاستیک شما آسیب بزند و شکافی که در لاستیک ایجاد شده به قدری عمیق باشد که منجر به پنچر شدن لاستیک شما شود. با امداد خودرو ارس همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه بدون استرس و با راحتترین روش مشکل در کوتاه ترین زمان لاستیک ماشین را پنچرگیری کنید.

ساده ترین راه پنچرگیری ماشین

اگر با پنچر شدن لاستیک روبرو شده اید، اولین کاری که باید بکنید این است که ماشین را روی سطحی صاف و بدون شیب پارک کنید. محلی که ماشین را پارک می کنید باید دور از جاده و محل تردد خودروها باشد. حتما چراغ های چشمک زن ماشین را روشن کنید و اگر تابلوی شبرنگ خطر به همراه دارید، حتما کنار ماشین قرار دهید. مقاله ی لیست ابزارهای ضروری ماشین را هم حتما مطالعه نمایید.

ترمز دستی را کامل بکشید و دنده را روی یک یا عقب قرار دهید. اگر هم ماشین شما دنده اتوماتیک است آن را روی حالت پارک یا P قرار دهید.

یک جسم نگهدارنده سخت و سنگین مانند سنگ یا چوب، جلوی لاستیک ها بگذارید و محکمشان بکنید. مطمئن شوید ماشین حین تعویض لاستیک حرکت نخواهد کرد.

امداد خودرو در تبریز

اکنون لاستیک زاپاس، جک و آچار را از ماشین بیرون بیاورید. جک را زیر نوار آهنگی لبه ی ماشین و کاملا نزدیک به لاستیک پنچر شده قرار دهید. لازم به ذکر است در ماشین های مدرن که بدنه ی یک تکه دارند، یک قسمت خاص برای جک تعبیه می شود. این محل جک جایی بین چرخ های جلو و عقب، مایل به چرخ های عقب خواهد بود. شاید اینجا بهتر است این مقاله را هم پیشنهاد کنیم : بعد از تصادف چه کنیم؟

بعد از اینکه جای جک را مشخص کردید، آن را بالا ببرید و این کار را تا چایی ادامه دهید که وزن ماشین از روی لاستیک پنچر شده برداشته شود.

دقت کنید لاستیک نباید از زمین جدا شود. زیرا این کار می تواند مانع خرکت دادن چرخ در حین باز کردن پیچ ها شود. در حین کار، بارها بررسی کنید جک در جای خود محکم و بی حرکت باشد و ماشین به سمت مخالف خم شده باشد. انحراف ماشین نباید به سمت عقب یا جلو باشد. حالا متوجه می شوید که سایت امداد خودرو در تبریز به سادگی و با نکات دقیق به شما ساده ترین راه پنچرگیری ماشین را یاد می دهد.

بعد از اطمینان از موقعیت جک، در صورتی که پیچ ها سرپوش دارند، سرپوش آنها را دربیاورید. این سرپوش ها پلاستیکی بوده و به راحتی با دست جدا می شوند. اکنون با آچار، پیچ ها را در خلاف جهت عقربه های ساعت پیچ دهید تا باز شوند. اگر پیچ ها خیلی سفت بود، می توانید از فشار پا یا وزن خود برای چرخاندن آچار کمک بگیرید. توجه داشته باشید که پیچ ها را به هیچ عنوان درنیاورید. فقط تا حدی شل کنید که با دست باز شوند.

پیچ ها را به صورت ضربدری باز کنید. یعنی هر پیچی که باز می کنید، پیچ بعدی پیچ روبروی همان پیچ باز شده در ضلع مخالف باشد نه پیچ کاری. این کار به حفظ تعادل لاستیک کمک می کند.

حالا جک را بالا ببرید تا لاستیک از سطح زمین جدا شود. پیچ ها را با دست شل کنید و پس از اینکه همه ی پیچ ها را شل کردید، باز کنید.

در این مرحله، لاستیک پنجر را دربیارید، آن را به صورت خوابیده زیر ماشین  و کنار جک قرار دهید. علت این کار، این است که اگر هنگام جاگذاری لاستیک زاپاس، جک ماشین از جا در بروند، لاستیک پنچر مانع برخورد سنگین ماشین با زمین یا آسیب رساندن به شما می شود.

حالا لاستیک زاپاس را جاگذاری کنید. برای اینکه مطمئن شوید لاستیک را پس و پیش ننداخته اید، بررسی کنید درچه باد لاستیک رو به بیرون باشد.

امدادخودرو در تبریز

حالا پیچ ها را با دست جا انداخته و کمی سفت کنید. لازم به تکرار این مسئله است که برای حفظ تعادل لاستیک، پیچ ها را به صورت ضربدری ببندید. همین که پیچ ها کمی سفت شد، با آچار سفت تر کنید تا در نروند. اما کامل نپیچانید؛ زیرا برای اطمینان از تعادل لاستیک در جای خود، باید چک را جدا کنید. همچنین سفت کردن پیچ ها زمانی که ماشین یک طرفه شده، ممکن است باعث فشار به جک شده و جک از ماشین جدا شود. این توصیه را از امداد خودرو در تبریز به یاد داشته باشید!

حالا آرام آرام جک را پایین بیاورید. تا جایی که لاستیک به صورت کامل روی سطح زمین قرار بگیرد، اما وزنی روی لاستیک نباشد. حالا می توانید پیچ ها را تا جایی که می توانید سفت کنید.

جک را کامل بیرون بیاورید و از ماشین جدا کنید. پیچ ها را با آچار کامل سفت کنید و به حالت سفتی اول کار برگردانید. سرپوش ها را روی پیچ محکم کنید.

تبریک می گوییم! شما به تنهایی یک لاستیک پنچر شده را تعویض کردید. حالا خاطر نشان می کنیم که بررسی کنید اگر لاستیک شما بیش از حد فرسوده نشده، آن را دور نیندازید. نگه دارید و در اولین فرصت به تعمیرگاه برای تعمیر آن مراجعه نمایید. داشتن لاستیک زاپاس در ماشین، همیشه و همه جا لازم و ضروری به نظر می رسد. لاستیک زاپاس به شما کمک می کند در این مواقع بحرانی، به راحتی بتوانید پنچر شدن ماشین را با ایمن ترین روش حل شده و در کوتاه ترین زمان ممکن به سفر خود ادامه دهید. اگر شما هم تجربه ای در مورد تعویض لاستیک پنچر شده یا به اصطلاح پنچرگیری ماشین تجربه ای دارید حتما با ما در میان بگذارید. امداد خودرو ارس، یکی از مجهزترین شرکت های امداد خودرو در تبریز بوده که آماده ی ارائه ی تمامی خدمات امداد خودرو تبریز، یدک کش در تبریز، حمل خودرو در تبریز، جرثقیل و امداد باتری، مشاوره و تعمیر تلفنی خودرو، تعمیر خودرو در محل می باشد.