بلاگ امداد خودرو در تبریز

خواندن مشخصات باتری ماشین | امداد خودرو در تبریز

اطلاعات فنی باتری ماشین و همچنین مشخصاتی که روی پلاک مشخصات باتری درج شده، یک راهنمای خوب و دقیق برای انتخاب باتری جدید برای ماشین شما محسوب می شود. شما باید بدانید باتری ماشین چند آمپر است یا باتری ماشین چند وات است تا بتوانید انتخاب خوب و همچنین طول عمر مفیدی برای باتری خود فراهم کنید. با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا در مورد مشخصات فنی باتری ماشین و نحوه خواندن مشخصات باتری ماشین صحبت کنیم.

مفاهیم باتری ماشین

علامت های باتری ماشین

انجمن بین المللی باتری BCI متغیرهایی به عنوان مشخصات فنی باتری ماشین ها تعیین کرده است که در ادامه با مهمترین این پارامترها آشنا خواهیم شد.

شماره گروه

گروه گروه BCI نوع باتری شما را تعیین می کند. اگر باتری ماشین شما به هر دلیلی خراب شده است، با داشتن مشخصات فنی باتری از روی اعداد BCI می توانید به راحتی مناسب ترین باتری جایگزین برای باتری خود را انتخاب کنید.

همچنین در بحث مفاهیم باتری ماشین گفته می شود ابعاد، شکل کلی باتری و نحوه ی جایگذاری و قرارگیری ترمینال های باتری همگی از طریق عدد BCI قابل تشخیص هستند. پس فقط کافیست نحوه خواندن مشخصات فنی باتری را بدانید.

خیلی از شرکت ها، باتری های متنوعی از نظر سایز، جنس صفحات دسته بندی کرده و در یک گروه بندی قرار می دهند. پس یک شماره ی گروهی خاص، شامل باتری هایی با ظرفیت های متفاوت از همدیگر می شود. با اینکه شماره گروه برای داشتن اینکه باتری ماشین چند آمپر است یا باتری ماشین چند وات است گزینه مناسبی به نظر می رسد، اما معیار خوبی برای سنجش و بررسی ظرفیت باتری ماشین نیست.

مشخصات فنی باتری ماشین

مشخصات فنی باتری ماشین

پارامتر CCA

پارامتر CCA یا Cold Cranking Amps یکی از مهمترین پارامترهای باتری ماشین محسوب می شود. مخصوصا اهمیت CCA همانطور که از نامش پیداست، در مناطق سردسیر بیشتر مشخص میشود. شاخص CCA میزان آمپری است که یک باتری در دمای صفر درجه فارنهایت، یا همان 17.8- درجه سانتی گراد می تواند در خود تولید کند، در حالی که ولتاژ باتری کمتر از 7.2 نشود!  این میزان آمپر تولید شده قدرت یک باتری برای کارکرد درست و مناسب در هوای سرد را نشان می دهد. شدت جریانی که استارت سرد باتری دارد، به دو عامل بستگی دارد : 1.ظرفیت اسمی باتری 2.مقاومت درونی باتری.

ظرفیت باتری رابطه ی مستقیم و مثبت با شدت جریان سرد دارد، یعنی هر چقدر باتری ظرفیت بالاتری داشته باشد، میزان شدت جریان استارت سرد آن هم بیشتر خواهد بود. اما شدت جریان آمپر سرد باتری، با مقاومت درونی باتری رابطه ی معکوس دارد. یعنی شدت جریان آمپر سرد کاهش یابد، مقاومت درونی باتری افزایش می یابد. با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید تا در مورد شاخص های دیگر بیشتر صحبت کنیم.

شاخص های HCA و CA

شاخص CA یا همان Cranking Amps جریانی که باتری می تواند در دمای صفر درجه تولید کند را نشان می دهد. HCA که نشان دهنده Hot Cranking Amps است مقدار جریانی که باتری در دمای 27 درجه تولید می کند را نشان می دهد.

خواندن مشخصات فنی باتری ماشین

شاخص RC

شاخص ظرفیت باتری یا Reserve Capacity از دیگر مشخصات فنی باتری ماشین است. علت اهمیت خواندن مشخصات فنی باتری است در این مورد، اثراتی است که با افزایش مقدار بار پارازیتی و در مواضع اضطراری به وجود می آورد.

اگر بخواهیم در مورد این علامت از علامت های باتری واضح تر بگوییم، شاخص ظرفیت باتری، یعنی مدت زمانی که طول می کشد یک باتری با شارژ کامل، در دمای 26 درجه با 25 آمپر خالی شود و ولتاژ آن کمتر از 10.5 نشود. پس هر چه RC بالاتر باشد، باتری شما صفحات بزرگتر و سرب بیشتری دارد و در نتیجه باتری سنگین تر خواهد بود.

مفاهیم باتری ماشین

آمپر ساعت AH

به گزارش امداد خودرو در تبریز ارس، آمپر ساعت، حاصل ضرب شدت جریان باتری، در زمانی است که طول می کشد تا باتری این شدت جریان را تولید کند. به عبارت دیگر :

آمپر ساعت = شدت جریان * زمان

عوامل دخیل در میزان مصرف ظرفیت باتری مواردی چون چگالی، دما، مساحب صفحات و صفحات باتری می باشد.

تاریخ تولید باتری

در هنگام بررسی و خواندن مشخصات فنی باتری ماشین، یکی از موارد مهمی که باید در نظر داشته باشید تاریخ تولید باتری است. به یاد داشته باشید هرگز نباید بیشتر از 6 ماه از تاریخ تولید باتری نگذشته باشد؛ یعنی باتری ای بخرید که تاریخ تولید آن زیر 6 ماه است. دلیل این مسئله این است که شش ماه بعد از تولید، فرآیند سولفاته شدن باتری آغاز می شود و نیاز به تکرار نیست که عمر مفید بسیار کمی خواهد داشت. معمولا در قسمت تاریخ تولید باتری، حروف نشان دهنده ماه تولید و اعداد نشانگر سال و روز تولید می باشند.

مفاهیم باتری ماشین

اندازه باتری

هنگام آموزش مشخصات فنی باتری ماشین و خواندن مفاهیم باتری ماشین گفتیم، شاخص های بین المللی باتری توسط BCI یا انجامن بین المللی باتری ماشین تعیین می شوند. با شماره گروه هایی مانند 24، 26، 70، 75 و ... گروه بندی می شوند. این شماره گروه ها بر اساس شاخص ها و مواردی چون محل تعبیه ترمینال باتری، پلاریته ترمینال و ابعاد ظاهری جعبه تعیین می شوند.

برای استفاده بهتر از هر وسیله ای، لازم است اطلاعاتی از آن وسیله به ما داده شود و علامت های باتری دقیقا همین وظیفه را بر عهده دارند. این اطلاعات روی قسمتی به نام پلاک باتری درج می شوند؛ تمامی باتری ها دارای پلاک مشخصات می باشند. شرکت های تولید کننده باتری ماشین، معمولا مکان های مختلفی برای درج پلاک در نظر می گیرند. برخی روی پوسته کناره باتری نصب می کنند، برخی در چند نقطه مختلف این اطلاعات را قرار می دهند. اما در کل، امداد خودرو در تبریز ارس، سعی بر آن داشت تمامی اطلاعاتی را که می توان به عنوان علامت های باتری یا همان مشخصات فنی باتری ذکر کرد، برای شما بازگو کند. ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید.

امداد خودرو ارس نامی آشنا، معتبر و مجاز در زمینه امداد خودرو تبریز بوده که در خدمت تمامی رانندگان عزیز در شهر تبریز و حومه می باشد. خدمات امداد خودرو ارس شامل تعمیر خودرو در محل، جرثقیل و یدک کش در تبریز، امداد باتری در تبریز، تعمیر تلفنی خودرو در تبریز و حمل خودرو می باشد. امداد خودرو ارس سفری بی خطر و با آرامش برای شما عزیزان آرزو می کند و برای شرایط بحرانی می خواهد نام "امداد خودرو در تبریز" را از یاد نبرید.

امداد خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز

امدادخودرو تبریز

یدک کش در تبریز

امداد خودرو تبریز تلفن

شماره امداد خودرو در تبریز

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/