بلاگ امداد خودرو در تبریز

نکات ایمنی رانندگی در جاده | امداد خودرو تبریز

مقاله ی امروز ما در مورد مهمترین نکات رانندگی در جاده خواهد بود و همچنین در مورد اهمیت این نکات در کاهش تصادفات جاده ای صحبت خواهیم کرد. برای مطالعه ی این مقاله با ما همراه باشید؛ همچنین ما همیشه برای شما آرزوی سلامتی و مسافرتی بی خطر خواهیم داشت؛ اما اگر در موارد خاص نیاز به خدمات امدادی داشته باشید امدادخودرو تبریز ارس در خدمت شما هموطنان عزیز خواهد بود.

رانندگی مقوله ای است که ممکن است خودرو هر لحظه در آن با خطراتی مواجه شود. حتی زمانی که از ادامه مسیر اطلاعات کافی دارید، از ایمنی و معاینه ی فنی ماشینتان مطمئن هستید و در شرایط کاملا ایده آل جسمی و روحی برای رانندگی هستید، باز هم ممکن است با مشکلات و تصادفات غیرمترقبه ای که شاید تقصیر شما هم نباشد، مواجه شوید. اما در کنار همه ی این اتفاقاتی که ممکن است شما دخالتی در آن نداشته باشید، برخی مسائل هم هستند که با ناآگاهی و بی توجهی شما پیش می آیند. امروزه تقریبا همه ی خودروهایی که تولید و استفاده می شوند ایمن هستند و به دلیل فرهنگ سازی های ایجاد شده، رانندگان در هنگام رانندگی احتیاط بیشتری را به کار می گیرند. اما باز هم در نهایت، سالیانه بر اساس آمار، جان های بسیاری در همین تصادفات از بین می روند.

حواس پرتی در رانندگی، مخل نکات ایمنی رانندگی در جاده

متاسفانه، امروزه حواس پرتی در رانندگی، یک مشکل خطرناک شده است که در دوران قبل تا این حد اهمیت نداشت. مشغله های بسیار، مشکلات بیشتر، زندگی پیچیده تر خود به تنهایی باعث کاهش تمرکز شخص می شود. در کنار آن، پرهیز از انجام برخی کارها خود در عین سادگی و بی اهمیت بودن به سادگی می تواند تمرکز شما را بر هم بزند. برخی از این مسائل عبارتند از:

کشیدن سیگار

صحبت های جدی و گاها دعوا با سرنشین حین رانندگی

صبحت با تلفن

بازی با تلفن یا چک کردن ایمیل و پیام ها

ارسال پیام کوتاه

خوردن یا آشامیدن

استفاده از لوازم آرایشی

پوشیدن یا درآوردن لباس در حین رانندگی

بازیگوشی کودکان در کابین اتومبیل

سیگار کشیدن

حواس پرتی در رانندگی

این ها مسائلی هستند که می توانند به سادگی حواس ما را از رانندگی دور کنند. این حواس پرتی در رانندگی می تواند باعث غافل شدن شما از اتفاقات و پیش آمد های محیط اطرافمان می شود که برخی از آنها عبارتند از :

قرمز شدن چراغ

ترمز ناگهانی اتومبیل جلویی

انحراف خودروهای اطراف به سمت ما

لایی کشیدن رانندگان دیگر

سبقت خودروهای دیگر از سمت راست ما

آسیب یکباره ی خودروهای دیگر در جاده و عدم مطلع شدن به موقع ما

و ...

این موارد تنها برخی از مشکلاتی هستند که به تنهایی می توانند تبعات جبران ناپذیری داشته باشند. پس باید به دنبال راهکارهایی برای ترک این عادت های خطرناک در رانندگی خود باشیم. برای دریافت مشاوره تلفنی و راهنمایی در حوزه تعمیر خودرو می توانید با امدادخودرو تبریز ارس تماس حاصل فرمایید.

برای چند دقیقه ی کوتاه، ماشین را کنار خیابان متوقف کنید، ایمیل ها، پیام ها را جواب بدهید و هر موردی که نیازمند بررسی فوری در شبکه های اجتماعی باشند را انجام دهید. اگر گرسنه هستید حتما پارک کنید و غذای خود را در ماشین یا یک رستوران در جاده میل بفرمایید. لوازم آرایشی و بهداشتی خود را به استفاده در سرویس بهداشتی یا منزل موکول کنید. بیایید یکبار برای همیشه بپذیریم همین توقف های چند دقیقه ای می توانند از مشکلات جانی و مالی بسیاری جلوگیری کنند. از مشکلات فقط محدود به ما نیست و رانندگان پیرامون ما در جاده هم می توانند به سادگی درگیر این مشکلات شوند. هر مشکلی که برای ما پیش بیاید آنها را هم درگیر می کند و برعکس!

نکات ایمنی رانندگی در جاده

1.یادتان نرود احتیاط همیشه شرط عقل است!

2.کسی که از شما سبقت می گیرد دشمن خونی شما نیست و انتقام هم واجب نیست!

3.عجله کار شیطان است؛ به خصوص در رانندگی.

امدادخودرو تبریز

رانندگی با سرعت مجاز

ساده ترین اصل قابل یادآوری این است که هر چه سرعت بالاتر، خطر نیز بالاتر. هنگام تردد در شهر، اگر فقط 10 – 15 کیلومتر سرعت را افزایش دهید، احتمال بروز تصادف تا 50 % افزایش می یابد، در صورتی که فقط چند دقیقه زودتر می رسید. اگر به دنبال راه حل قطعی برای زود رسیدن به مقصد هستید، فقط یک راه حل وجود دارد : زودتر راه بیفتید !

سوخت کافی

باک سوخت خود را همیشه پر نگاه دارید و فراموش نکنید هر چه سرعت بیشتری برای رانندگی در جاده داشته باشید مصرف سوخت شما نیز افزایش خواهد یافت. پس سوخت خود را با توجه به سرعت و مسیری که طی می کنید کافی نگه دارید.

استفاده از کمربند ایمنی، کاهش عواقب حواس پرتی در رانندگی

بستن کمربند ایمنی بهترین، ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای جلوگیری یا کاهش آسیب دیدگی در رانندگی در جاده و تصادفات است. امدادخودرو تبریز ارس، همراه آرامش شما در جاده

برنامه ریزی

بررسی مسیر و نقشه مسیر، خواب کافی، آب و هوا، توقف در مسیر همگی نیازمند برنامه ریزی های از پیش تعیین شده هستند. مخصوصا اگر مسیر طولانی در پیش داشته باشید. بدون برنامه و با غریزه پیش رفتن خطر کاهش تمرکز و حواس پرتی در رانندگی را افزایش خواهد داد.

نکات ایمنی رانندگی در جاده

رعایت فاصله ایمنی

یکی از مهمترین توصیه ها که همیشه و هر لحظه به رانندگان می شود، حفظ فاصله ایمنی بین خودشان و وسیله نقلیه جلویی است. چنانچه خودرو جلویی یک ترمز نابهنگام داشته باشد یا به سمتی منحرف شود، در صورت نداشتن فاصله کافی با آن خودرو، تصادف، انحراف خودرو به مسیر خودروهای دیگر و اتفاقاتی از این قبیل رخ می دهد. در صورت داشتن فاصله کافی، شما زمان و تمرکز کافی برای واکنش منطقی خواهید داشت. همچنین فراموش نکنید، شب، آب و هوای نامساعد، تایرهای صاف، لنت ترمز قدیمی و ... مسائلی هستند باید به خاطر آنها فاصله ایمنی را بیشتر کنید و زمان کافی برای عکس العمل نشان دادن بخرید.

از هر چیزی که باعث حواس پرتی در رانندگی می شود دوری کنید.

قطعا خودتان بهتر از هر کسی می دانید چه چیزهایی بیشتر باعث حواس پرتی شما خواهند شد. ور رفتن با ابزار های الکترونیکی، صحبت با سرنشینان به خصوص وقتی گرم صحبت های جدی، شوخی یا دعوا باشید، خوردن و آشامیدن و در کل دادن تمرکز به چیزی غیر از رانندگی، به سادگی می تواند زمان و توان واکنش شما را کاهش دهد. هنگام رانندگی همیشه این توصیه را به یاد داشته باشید : باید همیشه چشمتان به جاده و دستتان به فرمان باشد.

در هوای نامساعد مراقب تر باشید.

از باران شدید، مه، کولاک، جاده یخ زده، برف احتیاط خود را دو برابر کنید. پایینتر از سرعت مجاز رانندگی کنید، فاصله ی خود را با ماشین جلویی بیشتر کنید، به پیچ ها و تابلوهای راهنمای رانندگی حتما توجه کنید. امدادخودرو تبریز ارس همیشه در خدمت شما عزیزان و هموطنان برای ارائه مشاوره حضوری و تلفنی، یدک کشی، تعمیر خودرو در محل و امداد باتری می باشد.

با افتخار خدمت شما اعلام می داریم امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز امداد خودرو در تبریز می باشد که آماده ی خدمت رسانی در زمینه ی هرگونه خدمات امداد جاده ای مانند امداد باتری، تعمیر خودرو در محل، جرثقیل و یدک کش در تبریز، حمل خودرو، مشاوره و تعمیر تلفنی خودرو به تمامی رانندگان عزیز در منطقه تبریز و حومه می باشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/