چاپ

کاهش مصرف سوخت خودرو با امداد خودرو در تبریز

در این مقاله از امداد خودرو در تبریز ارس، با چند توصیه علمی به شما در زمینه کاهش مصرف سوخت ماشین کمک می کنیم. اینکه قیمت سوخت در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر ارزانتر است، باعث نمی شود نسبت به میزان مصرف آن بی توجه باشیم. زیرا کاهش مصرف سوخت خودرو باعث افزایش طول عمر ماشین و کاهش آلودگی هوا خواهد بود. مخصوصا کسانی که از ماشین خود شبانه روزی استفاده می کنند.

راه های کاهش مصرف سوخت ماشین

مطابق دفترچه راهنما پیش بروید.

همیشه دستورالعمل های دفترچه راهنمای ماشین را برای تنظیم و نگهداری موتور ماشین رعایت کنید.

به صورت مستمر، یک برنامه ی منظم برای تنظیم موتور و چکاپ کلی در تعمیرگاه های ماجاز داشته باشید. تنظیم موتور باعث کارایی بیشتر سوخت شده و حداقل تا 7.5 درصد در کاهش مصرف سوخت ماشین موثر است.

توجه به موقع به فیلتر هوا

فیلتر ماشین برای جلوگیری از ورود آلودگی و ناخالصی های موجود در هوا، می تواند از آسیب به قسمت های داخلی موتور جلوگیری کند. همچنین این کار نه تنها باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود بلکه از موتور ماشین از محافظت می کند. استفاده از فیلتر هوای تمیز و استاندارد حداقل 5 درصد و نهایتا تا 10 درصد باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شود.

امداد خودرو در تبریز

سوخت متناسب با تکنولوژی و نیاز ماشین

اگر سوختی که استفاده می کنید متناسب با سطح تکنولوژی و نیاز ماشین شما باشد، افزایش عمر موتور و اجزای وابسته به آن و کاهش میزان آلایندگی خواهد بود. بهترین منبع برای انتخاب سوخت مناسب، دفترچه راهنمای ماشین است.

رانندگی با سرعت مناسب

داشتن سرعت بهینه از نظر میزان مصرف سوخت، با توجه به تکنولوژی ماشین سرعتی در حدود 80 الی 120 کیلومتر در ساعت خواهد بود. هر چه سرعت رانندگی شما از این محدوده بیشتر شود، مصرف سوخت ماشین به صورت تصاعدی رو به افزایش پیدا می کند. رانندگی تهاجمی و پرشتاب و همچنین تخت گاز رفتن می تواند بنزین را هدر دهد.

رانندگی با دنده مناسب

دنده مناسب و دور موتور معقول و همچنین سرعت ماشین از عوامل اصلی تعیین کننده در مصرف سوخت ماشین می باشند. مطابق تحقیقات امداد خودرو در تبریز ارس از آمارهای آژانس بین المللی انرژی، تعویض به موقع و درست دنده تا 5-15 درصد کاهش مصرف سوخت ماشین را در پی دارد.

راه های کاهش مصرف سوخت خودرو

دانستنی ها قبل از شروع به حرکت

برنامه ریزی دقیق برای کاهش تردد در شهر

سفرهای درون و برون شهری خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که در طول یک رفت و آمد به چند هدف خود به راحتی برسید.

از انتخاب مسیرهای پرتردد مگر به ضرورت، در رانندگی خودداری کنید. قبل از شروع سفر از اخبار ترافیکی یا نقشه هایی که ترافیک را نشان می دهند آگاهی پیدا کنید و بر اساس آن برنامه خود را طراحی کنید.

پرهیز از توقف بی مورد

توقف بی مورد و خاموش نکردن ماشین به راحتی می تواند باعث کاهش مصرف سوخت خودرو شما شود. در توقف های طولانی خودرو را خاموش کنید. این توقف ها باعث هدر رفتن سوخت ماشین و علاوه بر آن باعث افزایش هزینه ها و آلودگی هوا خواهد شد.

تعویض به موقع و مرتب روغن موتور

روغن موتور تمیز، باعث کاهش فرسودگی قطعات موتور شده و از سایش آنها جلوگیری می کند. روغن موتور ماشین خود را بر اساس دستورالعمل و دفترچه ماشین انتخاب و تعویض کنید.

تنظیم باد لاستیک ها

به گزارش امداد خودرو در تبریز باد لاستیک ها باید به میزان توصیه شده در دفترچه راهنمای ماشین باشد. لاستیک کم باد می تواند باعث کاهش ایمنی ماشین و عمر لاستیک شود. در نتیجه مقاومت غلطشی چرخ می تواند مصرف سوخت را بیشتر کند.

همچنین گاه به گاه زمان بگذارید و صندوق عقب ماشین را خالی کنید. حمل بار بیشتر با سوخت بیشتر مصرفی همراه خواهد بود. تجهیزات و وسایلی که وزن ماشین شما را افزایش می دهند، مصرف سوخت شما را هم افزایش خواهند داد.

کاهش مصرف سوخت ماشین

نوع ماشین

در هنگام خرید خودرو، به نوع موتور، سازنده و متغیرهای دیگر آن توجه کنید. به گفته امداد خودرو در تبریز، سازنده معمولا اطلاعاتی چون راندمان موتور، میزان مصرف سوخت و آلایندگی هایی که موتور مورد نظر تولید می کند را بر اساس برچسب مصرف سوخت به مشتری ارائه می کند. دقت کنید رتبه انرژی ماشین A و B و یا بالاتر باشد.

توصیه های پایانی

بهترین زمان سوخت گیری برای ماشین معمولا شب می باشد. زیرا بخارات هیدروکربن وقتی هوا سرد و تاریک است بسیار کاهش می یابد و در نتیجه از سرریز شدن بنزین جلوگیری می کند.

در فصول مختلف، ماشین خود را در محل های مناسبی پارک کنید تا از بخاری و کولر استفاده بهینه تری داشته باشید. مثلا در فصل های گرم سال در قسمت های سایه دار و در فصول سرد سال در قسمت های سقف دار پارک کنید.

یک برنامه جدی برای سوخت گیری داشته باشید. فقط وقتی نشانگر بنزین یا چراغ آن روشن شده به سمت پمپ بنزین نروید. در این مواقع مجبور می شوید زمان و مسیر بیشتری را تا رفتن به پمپ بنزین صرف کنید.

همانطور که می دانید، حداقل پنجاه درصد از انرژی که موتور مصرف می کند، برای غلطه بر مقاومت باد در برابر حرکت ماشین می باشد. استفاده از باربند های سقفی، مسایل اضافی که در مقابل باد مخالفت می کنند، باعث می شود انرژی بیشتری مصرف شود.

شمع ها و وایرها را به موقع و مطابق با دستورالعمل سازنده تعویض کنید. این کار باعث احتراق کامل سوخت شده و در کاهش مصرف سوخت ماشین موثر بوده و از مصرف بیشتر آن جلویگری می کند.

اگزوز غیراستاندارد، توان ماشین و مصرف سوخت را کاهش می دهد.

ممنون که تا اینجا با مقاله جدید ما همراه بودید. امداد خودرو ارس، برای شما سفری بی خطر و تجربه های رانندگی پر از آرامش آرزو می کند. خاطرنشان می کنیم امداد خودرو ارس یکی از مراکز مجاز و معتبر امداد خودرو تبریز بوده که با انواع خدمات تعمیر خودرو در محل، امداد باتری، تعمیر تلفنی خودرو، جرثقیل و یدک کش در تبریز در خدمت شما عزیزان در منطقه ی تبریز و حومه می باشد.