بلاگ امداد خودرو در تبریز

ایمنی بیشتر در برابر ایربگ | امداد خودرو شبانه روزی تبریز

ایربگ یا کیسه هوا نام یکی از امکانات به کار رفته در خودرو می باشد که این کیسه به دلیل پر شدن از حجم هوا در هنگام بروز تصادف باعث کاهش آسیب های جانی می شود. هر چند، خود ایربگ گاهی می تواند باعث آسیب رسانی به خود شما بشود. با امداد خودرو ارس تبریز همراه باشید تا با هم در مورد ایربگ و نکات ایمنی استفاده از آن صحبت کنیم.

ایربگ چیست و چگونه کار می کند؟

ایربگ Airbag یا کیسه هوا با هدف کاهش سرعت پرتاب یا حرکت مسافر به سمت جلو و آسیب یا پرتاب سرنشین به بیرون از خودرو از طریق شیشه های جلو می شود. در واقع، ایربگ در کسری از ثانیه پر و باز می شود تا از حرکت ضربه ای شما به سمت جلو جلوگیری کند. ایربگ سه بخش مهم دارد که در هنگام باز شدن ایربگ می تواند به شما کمک کند. جنس کیسه ی هوا از مواد نایلونی نازک و سبکی ساخته شده که در قیمت فرمان خودرو، در قسمت داشبورد و قسمت صندلی و درب خودرو تعبیه می شود و از ماشین، راننده و سرنشینان در هنگام بروز تصادفات محافظت می کند. امداد خودرو شبانه روزی تبریز برای مشاوره تلفنی و حضوری و تعمیر خودرو در محل خدمت شما عزیزان خواهد بود.

مکانیزم ایربگ چیست؟

طرز باز شدن ایربگ و مکانیزم ایربگ به این صورت است : قبل از وقوع حادثه راننده در حالت عادی خود نشسته است. از لحظه ی برخورد و بعد از سی میلی ثانیه قسمت های تاخوردگی کیسه هوا باز می شد. قسمت بادکننده ی ایربگ، با قسمت اشتعال زا ایربگ را باز می کند تا باز شدن ایربگ اتفاق بیفتد. بعد از 15 میلی ثانیه بعد از وقوع برخورد، ماشین شما شتاب منفی پیدا می کند و پس از 40 میلی ثانیه ایربگ ماشین کاملا باز شده و مکانیزم ایربگ کاملا عمل می کند؛ در نتیجه دامنه ی حرکت و پرتاب راننده و سرنشینان را کاهش خواهد داد. 120 میلی ثانیه بعد از برخورد، راننده به عقب هدایت شده، هوای ایربگ از سوراخ های جانبی تعبیه شده در بدنه ی آن خالی می شود تا راننده و سرنشینان کنترل خود را به دست آورده و دید کافی پیدا کنند.

ایربگ چیست

اجزای ایربگ

وقتی از پرسش های بالا می گذریم به این مسئله می رسیم که اجزای ایربگ را با هم بررسی کنیم :

سیستم اشتعال ساز، بادکننده مشتعل، حسگر ضربه، واحد کنترل الکتریکی، کلید صندلی سرنشین، چراغ هشدار دهنده، کیسه هوای راننده و سرنشینان

کاهش خطر ایربگ و ایمنی بیشتر در برابر ایربگ

شما هر چقدر هم که ادعا کنید راننده ی ماهر و کاربلدی هستید، باز هم در صورت رانندگی ناامن و رفتارهای پرخطر هنگام رانندگی، تصادف در کمین شما خواهد بود. هر چقدر طول بکشد مهم نیست فقط زمان بروز حادثه گاهی با تاخیر اتفاق می افتد. با هم رواش هایی که احتمال آسیب از کیسه هوا را کمتر و ایمنی در برابر ایربگ را افزایش می دهد بررسی می کنیم.

ایمنی در برابر ایربگ

رانندگی پرخطر ممنوع

رانندگی پرخطر چیست؟ کارهایی مثل رعایت نکردم فاصله ی مجاز با خودروهای جلویی مخصوصا در بزرگراه ها یکی از حرکات پرخطر است. عوض کردن ناگهانی لاین حرکتی،  رانندگی با سرعت بالا، احتیاط نکردن هنگام ورود به تقاطع ها و بزرگراه ها، سبقت از راست و ... تمام مواردی هستند که هنگام آموزش و مطالعه کتاب آئین نامه آن ها را ممنوع شناخته و رفتار پرخطر می دانیم. اما همچنان به انجام آنها ادامه می دهیم و هنگام بروز تصادف هم طرف مقابل را مقصر و دارای رانندگی ناشیانه و پرخطر می دانیم. در صورتی که نمی دانیم برخی رفتارهای به ظاهر بی اهمیت و کوچک هم رانندگی پرخطر شناخته شده و باعث بروز این تصادفات می شود. به امداد خودرو شبانه روزی تبریز اعتماد کنید و بدانید این همین رفتارها تبعات بسیاری برای شما خواهند داشت که گاهی حتی بسیار بیشتر از دانستن اطلاعاتی چون ایربگ چیست، مکانیزم ایربگ و باز شدن ایربگ به کارمان می آید.

ایمنی در برابر ایربگ

وقتی فاصله ی مجاز و معقولی با خودروی جلویی دارید، فرصت و کنترل بیشتری روی خودروی خود خواهید داشت و همچنین در برابر کارهای راننده ی جلویی و رفتارهای خودروی جلویی کنترل دارید و فرصت بیشتری برای فکر و واکنش های منطقی تر و کنترل اتفاقات افتاده در جاده خواهید داشت. لازم به تکرار نیست که خیلی از رانندگان در چنین شرایطی ترس و اضطرابی را تجربه می کنند که از تفکر منطقی و واکنش به موقع جلوگیری می کند. پس با حفظ فاصله ی بیشتر زمان فکر کردن بیشتری خواهید داشت.

رانندگی زمان استفاده از گوشی نیست!

خیلی از ما استفاده از گوشی خود را منحصرا برای زمان رانندگی نگه می داریم. اینطور نیست؟ برخی نمی توانند با رانندگی تمرکز کافی برای کار با موبایل داشته باشند، برخی با تکان های ماشین سرگیجه گرفته و نمی توانند گوشی را نگاه کنند؛ اما خیلی از افراد این مشکلات را نداشته و فکر می کنند می توانند شرایط را همزمان کنترل کنند. این مسئله باعث استفاده از گوشی موبایل و خواندن پیام در هنگام حرکت به خصوص در بزرگراه ها و برقراری تماس های تلفنی می شود. دوستتان می تواند کمی صبر کند تا جواب پیام را کمی دیرتر بگیرد. اگر شما هم در اینستاگرام فعال باشید بارها دیده اید تماس های تصویری، استوری و لایوهایی که هنگام رانندگی افراد از خود در پیجشان می گذارند؛ این مسئله هم ترویج و بی خطر نشان دادن این مسئله را باعث می شود و از طرفی هم بنابر توصیه امداد خودرو شبانه روزی تبریز، این رفتارها علاوه بر ما، ممکن است باعث آسیب رسانی به افراد دیگری هم بشود.

امداد خودرو شبانه روزی تبریز

وقتی ذهن و تمرکز شما برقرار نیست رانندگی نکنید.

نوشیدنی های الکلی، قرصهای روانگردان، سردرد و سرگیجه، افت یا افزایش فشار خون، مصرف داروهای خواب آور، قرص های اعصاب و روان، کم خوابی و خیلی موارد دیگر می توانند روی آرامش ذهنی و تمرکز ما تاثیر بگذارند. لطفا هیچ وقت در چنین مواقعی اقدام به نشستن پشت رول نکنید. در این شرایط حتی اگر مکانیزم ایربگ شما و به موقع باز شدن ایربگ هم اتفاق بیفتد باز صدماتی چه به خودتان، چه به اتومبیلتان و چه به خودروهای دیگر و رانندگان دیگر هم وارد خواهید آورد و هر چند این آسیب ها کم و ناچیز به نظر برسند باز هم می توانند غیرقابل توجیه خواهند بود.

به گزارش امداد خودرو شبانه روزی تبریز، مرگ و میر بر اثر نقص فنی ایربگ و عدم ایمنی در برابر ایربگ سالیانه 6-10 نفر اتفاق می افتد در صورتی که مرگ در اثر عدم تمرکز و رانندگی در شرایط غیراستاندارد یا نشان دادن رفتارهای پرخطر سالیانه به تعداد 30 هزار راننده می رسد!

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

  1. بهتر است نام و نظر خود را فارسی تایپ کنید ( برای انتشار سریع نظر یا افزودن فایل پیوست، باید وارد حساب کاربری خود شوید )
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت

توده کلمات

یدک کش خودرو در تبریز

امداد خودرو تبریز ارس

امدادخودروتبریز

یدک کش ارس در تبریز

خودرو بر تبریز

جرثقیل در تبریز

یدک کش در تبریز و حومه

ارس یدک کش

ارس یدک کش

© 1401 - حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به مالک سایت میباشد . طراحی سایت و بهینه سازی : شرکت طراحان جوان تبریز https://www.tabriz118.com/