اصول اولیه رانندگی | امداد خودرو تبریز

چاپ

اگر خاطرتان باشد، زمانی که برای اولین بار می خواستید رانندگی کنید، بعد از کلی دقت و تنظیم صندلِ، آیینه و استارت زدن، به آهستگی با دنده یک شروع به رانندگی کردید.

 

برخی با گاز پرفشار پودر دسته موتور را در آوردند و برخی دیگر با سرعت و گاز دادنی کمتر از نیاز موتور، باعث فشار آمدن بیش از حد به موتور خودرو شدند. با امداد خودرو ارس تبریز همراه باشید تا با هم بررسی کنیم اصول یک استارت زدن درست و حرفه ای را یاد بگیریم. برای دریافت انواع مشاوره در زمینه تعمیرات خودرو در محل با امداد خودرو تبریز ارس تماس حاصل فرمایید.

اصول یک شروع خوب در رانندگی

معمولا خیلی از رانندگان تازه کار فکر می کنند بهترین شروع، تیک آف کردن باشد. یعنی چرخش حداکثری تایرها، گاز دادن بیش از حد و در نهایت برداشتن لحظه ای پا از روی گاز!

این روش فقط راحت و به اصطلاح تنبلانه به نظر می رسد در صورتی که با واقعیت شروع خوب کلی فاصله دارد. چرا؟ چون هیچ کاری جز گرم کردن تایرها انجام نمی دهد! فقط هرزگردی در رانندگی محسوب می شود و رانندگی خوب باید به دور از هرزگردی و در نهایت قدرت انجام گیرد.

 اصول رانندگی کم خطر امداد خودرو تبریز

مقاله ی پیشین یادتان هست؟ وقتی گاز می دهید و اتومبیل شما شروع به شتابگیری می کند، وزن خودرو به عقب آن منتقل می شود و سطح تماس در تایرهای جلویی کم می شود؛ که در خودروهای دیفرانسیل جلو، نقطه ی شروع معضل همینجاست. این مدل توزیع وزن، احتمال هرزگردی خودرو در محور محرک آن می شود. یکی از دلایلی که خودروهای پرتوان از محور محرک اصلی عقبی بهره می بند هم همین است. در خودروهای کم توان این مسئله زیاد مشکل ساز نمی شود اما به محض افزایش قدرت و مهارت شما، این شروع بدون هرزگردی به یک مهارت منحصربفرد تبدیل می شود.

برای تماس با امداد خودرو ارس "امداد خودرو تبریز" می توانید از شماره تلفن 09144096307 استفاده کنید. امداد خودرو تبریز ارس با داشتن تیم متخصص و حرفه ای در زمینه خودروبر تبریز، تعمیر خودرو در محل تبریز، جرثقیل در تبریز در خدمت شما هموطنان گرامی می باشد.

شروع بدون هرزگردی به قدری مهم است که کم و بیش تمامی خودروهای اسپرت یک سوئیچ Launch Control Button دارند که توزیع میزان قدرت روی محورهای محرک و مصرف بهینه ی آن یکی از تنظیمات اصلی محسوب می شود.

 

اصول رانندگی حرفه ای امداد خودرو تبریز

 

سطح تایر را برای شروع به حرکت بررسی کرده اید؟

یکی دیگر از مهمترین مسائل، بررسی سطح شروع حرکت و شتابگیری است. ما می گوییم "چسبندگی بیشتر، شروع بهتر" و این یعنی سطوحی مثل خط کشی عابر پیاده، سطح نمناک، روغنی، شیشه ای که باعث کاهش سطح چسبندگی و افزایش هرزگردی می شود از چسبندگی خوبی برخوردار نیستند.

یادتان نرود رد تایرهای به جا مانده در سطح، اگر مرطوب باشند لغزنده می شوند و در زمانی که خشک باشند برای شروع ایده آل مناسبند.

گاز دادن و ترمز گرفتن درست

گفتیم رانندگی درست، رانندگی نرم و سریع و امن است. یعنی این نرمی و سرعت باید در گاز و ترمز گرفتن هم صدق کند. وقتی می خواهید روی پدال فشار دهید، تصور کنید یک ابر اسفنجی پرآب را بدون پاشیدن سریع آب به اطراف فشار می دهید که کمترین تنشی را تجربه نکند، فشاری که ملایم و تصاعدی بالا می رود. از ضربه ی یکباره به پدال ها به شدت خودداری کنید. چیزی که در رانندگی های داخل شهری بیشتر می بینیم.

 

 مطالعه این مقاله نیز توصیه می شود : آموزش اصول رانندگی حرفه ای | امداد خودرو تبریز

 

شروع حرکت در خودروهای دنده دستی

دور موتور را تنظیم کنید؛ خودرو را روی دنده یک گذاشته، پا روی کلاچ باشد، دور موتور را تا ماکزیمم تورک بالا ببرید. برای شروع خوب، حدودا موتور را روی 5500 دور در دقیقه ثابت نگه دارید.
به تدریج و آرام کلاچ را رها کنید؛ به هیچ عنوان، به هیچ عنوان پا را یکباره از روی کلاچ برندارید. این کار به سیستم انتقال قدرت فشار می آورد و زمان و انرژی یا همان هرزگردی شما را بیشتر می کند.

تدریجا و نرم گاز دهید؛ زمانی که کلاچ را رها کردید، پای خود را مانند فشار بر اسفنج پرآب که گفتیم  روی گاز فشار دهید. فشار دادن شدید و یکباره ی کلاچ به خصوص در خودروهایی که اسب بخار بالایی دارند، فشار زیاد روی پدال باعث تنش بیشتر از عقب خودرو و افزایش هرزگردی می شود.

شروع حرکت در خودرو های دنده اتومات

با پای چپ ترمز کنید.

با پای راست گاز دهید؛ همانطوری که ترمز را با پای چپ خود نگه داشته اید، با فشار دادن آرام آرام گاز، دور موتور را بالا ببرید و به تورک ماکزیمم برسانید. به توصیه امداد خودرو تبریز، به خاطر داشته باشید این کار فقط در زمان درگ کردن مناسب است چون فشار زیادی به گیربکس شما وارد می کند.

ترمز را رها کنید و گاز دهید: حالا پای چپتان را از روی تمرکز بردارید و فشار روی پدال گاز را با پای راست زیادتر کنید و در نهایت شروع به حرکت کنید.

 

تهیه و گردآوری : امداد خودرو تبریز