آموزش روش صحیح باتری به باتری کردن + فیلم باتری به باتری کردن | امداد خودرو در تبریز

چاپ

احتمالا تا به حال برای شما هم پیش آمده که با عجله پشت فرمان می نشینید و فوری سوئیچ را می چرخانید تا فورا روشن کرده و به کار دیر کرده ی خود برسید. اما می بینید هیچ چیز درست کار نمی کند. هر چه استارت می زنید ماشین روشن نمی شود. اگر ماشین مشکل خاصی نداشته باشد اصطلاحا باتری خوابیده؛ یا همان معنی ساده ترش می شود شارژ باتری تمام شده. اگر چراغ های پشت آمپر شما روشن می شود، سیستم الکترونیکی هم ضعیف شده اما باز هم کار می کند یعنی باتری تمام کرده اید و احتمالا با روش باتری به باتری کردن می توانید ماشین را روشن کنید. با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید تا با هم آموزش روش صحیح باتری به باتری کردن با یاد بگیریم و با هم فیلم باتری به باتری کردن را بررسی کنیم.

آموزش روش صحیح باتری به باتری کردن

برای باتری به باتری کردن، خصوصا در هوای سرد یک کابل تقویت کننده با کیفیت با سیم شماره ی 4 تا 6 نیاز دارید. این سیم جریان کافی برق را برای روشن کردن موتور ماشینی که باتری اش خوابیده فراهم می کند. هر چه شماره ی سیم کمتر باشد، قطر سیم بزرگتر است، معمولا هم بهتر جواب می دهد. دقت کنید در آموزش روش صحیح باتری به باتری کردن باید بگوییم، برخی از موتورها هنگام باتری به باتری کردن باید روشن باشند. یعنی ماشین سالم با باتری سالم باید روشن باشد؛ زیرا خاموش بودن باعث آسیب جدی به ماشین سالم می شود و دو ماشین خراب روی دستتان می ماند. همچنین باید دقت کنید گیره های کابل تقویت کننده یا بوستر به هیچ عنوان با هم برخورد نکنند. همچنین گیره مثبت هم نباید با بدنه ماشین یا موتور تماسی داشته باشد.

در صورتی که دمای هوا، از دمای انجماد کامل کمتر است، دقت کنید الکترولیت باتری منجد نشده باشد؛ در غیر اینصورت باید قبل از باتری به باتری کردن باید یخ آن را ذوب کنید. یک باتری خالی یا خوابیده ولتاژی در حدود 12 ولت یا کمتر، دانسیته 14/1 داشته باشد در دمای -15 درجه سانتی گراد منجمد می شود.

آموزش باتری به باتری کردن

روش صحیح باتری به باتری کردن

حال باید با امداد خودرو در تبریز همراه باشید تا قدم های اصلی را شروع کنیم.

تمامی لوازم غیرضروری ماشین ها را خالی کنید. چراغ های هر دو را خاموش کنید. مطمئن شوید جریان هوای کافی وجود دارد.

از عینک ایمنی استفاده کنید؛ ماشینی که باتری سالم دارد را روشن کنید و حداقل 2 – 3 دقیقه دور موتور را بالا ببرید و بگذارید در حالت خلاص کار کند. ماشین سالم برای باتری به باتری کردن نیاز دارد تا باتری خود را شارژ کند.

گیره کابل کمکی مثبت را که معمولا قرمز رنگ است به ترمینال مثبت باتری خراب وصل کنید. گیره ی انتهای دیگر را هم به ترمینال مثبت باتری سالم وصل کنید.

گیره منفی کابل را که معمولا سیاه است به ترمینال منفی باتری سالم وصل کنید؛ سپس گیره انتهایی را به مکان تمیز و بدون رنگ بدنه موتور، یا بدنه ماشین از کار افتاده و دور از باتری وصل کنید.

حالا باید ماشین سالم را با دور بالا حداقل برای 5 دقیقه یا بیشتر روشن نگه دارید تا باتری معیوب کمی زمان برای شارژ شدن و گرم کردن الکترولیت داشته باشد. دقت کنید دنده در حالت خلاص باشد.

حال ماشین از کار افتاده را روشن کنید، بگذارید با دور بالا، در حالت خلاص کار کند. اگر ماشین بار اول استارت نخورد، نگران نباشید. اتصالات را دقیق بررسی کنید، در حد چند دقیقه صبر کنید و دوباره استارت بزنید.

امداد خودرو در تبریز

حالا کابل منفی یا مشکی را ابتدا از بدنه ی ماشین معیوب جدا کنید تا احتمال انفجار کاهش یابد. حالا سر دیگر آن را از ماشین سالم جدا کنید.

کابل قرمز را اول از باتری سالم و سپس از باتری معیوب جدا کنید.

حالا می توانید ماشین را به کار انداخته و استفاده کنید. امداد خودرو در تبریز ارس به شما توصیه می کند حتما در پی علت خوابیدن باتری باشید. زیرا باتری ماشین ممکن است ضعیف شود اما در صورت کارکرد درست و همچنین عدم مشکل در کارکرد دینام، باید مرتبا شارژ شود. پس خالی شدن کامل باتری یک مشکل بوده و نشان دهنده ی وجود یک آسیب در باتری ماشین می باشد. در اولین فرصتی که به دست آوردید حتما نسبت به شارژ و تست باتری خود اقدام نمایید.

ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید. تلاش کردیم تا آموزش روش صحیح باتری به باتری کردن را خدمتتان ارائه دهیم زیرا همگی می دانیم باتری به باتری کردن باید با اصول خود انجام شود در غیر اینصورت، باعث بروز آسیب های جدی به ماشین ها و باتری ها خواهد شد. امداد خودرو در تبریز ارس، برای ارائه ی انواع خدمات امداد خودرو تبریز، یدک کش در تبریز، تعمیر خودرو در محل و امداد باتری در تبریز در خدمت شما عزیزان می باشد.