علت خاموش شدن موتور ماشین هنگام حرکت | امداد خودرو تبریز

چاپ

یکی از اتفاقاتی که موقع رانندگی بسیار رایج است و برای خیلی از رانندگان پیش می آید، این است که زمانی که در حال حرکت و رانندگی هستیم، موتور ماشین ناگهان خاموش می شود. جالب اینجاست که تا قبل از آن، ماشین عملکرد کاملا طبیعی داشته و هیچ صداهای غیرعادی ماشین نمی شنیدیم یا علائم دیگری که نشان از ایراد فنی در ماشین باشد مشاهده نمی کردیم. یا گاهی پیش می آید، دقیقا همینطوری بدون اینکه متوجه ایراد خاصی در ماشین شویم می بینیم ماشین هر چقدر استارت می خورد روشن نمی شود! با امداد خودرو تبریز ارس همراه باشید تا با هم علت این مسئله را بررسی کنیم.

 

علت خاموش شدن موتور ماشین هنگام حرکت

علت خاموش شدن موتور ماشین

اختلال در عملکرد سیستم سوخت رسانی ماشین

قبل از هر اقدام یا بررسی، به سراغ باک خود بروید. ایا بنزین یا گاز کافی دارید یا به اتمام رسیده است؟ چون اولین موردی که باعث خاموش کردن موتور ماشین می شود، نبود سوخت کافی است.

سلامتی پمپ بنزین و گاز

اگر سوخت کافی داشتید، باید از سلامتی پمپ بنزین و گاز خود مطمئن شوید. اگر ماشین شما مکانیکی است، می توانید با گوش دادن به صدای آن در هنگام کار، متوجه شوید خراب است یا نه. در صورتی که پمپ بنزین شما برقی باشد، با باز کردن سوئیچ بنزینتان، اولین اتفاق طبیعی این است که از شلنگ آن بنزین بریزد. پس اگر با باز کردن سوئیچ، بنزینی از شلنگ شما خارج نشد، پمپ بنزین مشکل دارد.

ایراد در فیوزهای پمپ بنزین، علت خاموش شدن موتور ماشین

بعد از بررسی خود پمپ، به سراغ فیوزها بروید. ممکن است دلیل عدم سوخت رسانی به فیوزها هم مربوط باشد.

علت خاموش شدن ماشین در حال حرکت

عدم سوخت رسانی به موتور

در صورت سلامتی پمپ بنزین و داشتن سوخت کافی، شلنگ های ورودی سوخت به موتور را هم بررسی کنید. در صورت وجود سوراخ احتمال نشتی یا عدم رسیدن بنزین به موتور هم وجود دارد.

سوخت رسانی بیش از حد

این اتفاق در ماشین های کاربراتوری نیبت به انژکتوری شایع تر است. این اتفاق وقتی می افتد که بنزین بیش از حد واحد موتور ماشین می شود. نتیجه ای که در پی دارد به اصطلاح خفه شدن موتور ماشین است. کاربراتور ماشین خود را بررسی کنید اگر خیس است یا اطراف آن بنزین مشاهده می کنید، نشان از نشتی و خفه شدن موتور ماشین است. امداد خودرو تبریز ارس، کارشناس حرفه ای تعمیر خودرو در محل

سیستم برق رسانی

یکی از عواملی که باعث کارکرد موتور ماشین است، رسیدن برق کافی به سرشمع ها و جرقه زنی است. در این مرحله باید تماما سرشمع ها را چک کنید تا برق کافی به موتور برسد.

علت خاموش شدن موتور ماشین هنگام حرکت

اشکال در کانتکتور پمپ بنزین

این مشکل بیشتر در ماشین های 206 و خصوصا تولیدهای جدید بیشتر مشاهده می شود. گاهی در کانتکتور پمپ بنزین داخل باک شما اشکال وجود دارد. این اشکال از ECU است و گاهی با فرمت و برنامه ریزی مجدد ECU هم حل نمی شود و به تعمیر یا تعویض ECU نیاز دارید.

علت خاموش شدن ناگهانی ماشین

اشکال در رله دوبل، علت خاموش شدن موتور ماشین هنگام حرکت

هنگام ضربه خوردن، یا افتادن در دست انداز و در کل ضربه خوردن در حال حرکت، اگر سوئیچ اینرسی اتفاق می افتد، یکی از اصلی ترین علت خاموش شدن موتور ماشین هنگام حرکت همین رله دوبل است.

سایر علت های خاموش شدن موتور ماشین

سوکت برق پمپ بنزین

این مشکل بیشتر از ماشین های 405 اتفاق می افتد. سوکت برق پمپ بنزین جلوی پای راننده را بررسی کنید.

سوختن یا گیر کردن پمپ بنزین

واشر مپ سنسور یا سنسور گاز هوا می کشد. این مسئله بیشتر در ماشین های تندر 90 مشاهده شده است.

فیوز 80 آمپر اصلی، داخل جعبه فیوز کاپوت مشکل دارد. این مسئله بیشتر از خودروهای تیبا دیده شده است.

جای فیوز 2، که مربوط به سوخت است گشاد شده است و نیاز به تنگ کردن دارد. این مسئله هم بیشتر در ماشین های سمند دیده میشود.

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو تبریز ارس همراه بودید، امروز به صورت اجمالی علت خاموش شدن موتور ماشین هنگام حرکت را بررسی کردیم و علت ها و روش عیب یابی آن را گفتیم. در مقاله های بعدی در مورد این مسئله بیشتر بحث خواهیم کرد. لازم به ذکر است، امداد خودرو تبریز ارس آماده ی ارائه هرگونه خدمات تعمیر خودرو در محل، یدک کش در تبریز و یدک باتری می باشد.