چاپ

درمان ترس از رانندگی - امداد خودرو در تبریز

رانندگی گاهی می تواند ترسناک هم باشد. فرقی نمی کند تازه کار هستید یا حرفه ای، گاهی احساس ترس، اضطراب و عصبانیت می تواند اعتماد به نفس شما را کاهش دهد. علاوه بر آن، فوبیای تصادف و ترس از تصادفات رانندگی هم می تواند باعث اضطراب در شما شود. در این قسمت می خواهیم با یک سری مطالب تکمیلی آموزش رانندگی برای افراد ترسو صحبت کنیم، تا ترس از رانندگی شما هم بریزد!! با امداد خودرو در تبریز ارس همراه باشید.

آموزش رانندگی برای افراد ترسو

ترس از رانندگی

قدم های کوچکی بردارید. اگر تصور رانندگی در شهر شما را به استرس و ترس مبتلا می کند و احساس ناخوشایندی پیدا می کنید، رانندگی های کوچکتر و کوتاه تر را امتحان کنید. در چند خیابان اطراف خانه حرکت کنید و دور بزنید. رانندگی را کاری بزرگ و سخت تصور نکنید؛ همواره به خودتان یادآوری کنید رانندگی یک فن آموختنی است و همه ی افراد قبل از شروع به رانندگی حرفه ای، این حالت های شما را تجربه کرده اند. رانندگی در چند خیابان اطراف باعث می شود رانندگی شما حرفه ای تر شود و تجربه برای افزایش اعتماد به نفس شما محسوب می شود.

هر بار، کمی بیشتر از ناحیه امن خود خارج شوید، هر بار یک خیابان به حوزه رانندگی کوچک خود اضافه کنید، وقتهایی که ترستان بیشتر می شود ماشین را روشن کنید، کمی جا به جا کنید و به جای اصلی خود برگردید. حتی می توانید گاهی با ماشین خاموش و پارک شده تمرین کنید، با دنده و پدال ها کار کنید. این مسائل باعث می شود راحتتر با رانندگی خود کنار بیاید و احساس آرامش را تجربه کنید. هر چه این تجربه ها بیشتر شود، کم کم برای شما هم عادی می شود و روزی به خودتان می آیید و میبینید دارید رانندگی می کنید و حواستان نیست!

از چه می ترسید؟

ترس از رانندگی حالت های مختلفی دارد، مثلا پارک دوبل از حساسیت های برخی افراد محسوب می شود. گاهی برخی می ترسند با انجام پارک دوبل به ماشین های دیگر یا افراد صدمه وارد کنند. می توانید با تمرین زیاد در یک جای خلوت و با یک مخروط راهنمایی رانندگی پارک دوبل کردن را تمرین کنید. وقتی به تخصص خود مطمئن شدید، ماشین را بین دو ماشین آشنا و افراد خانواده پارک کنید و باز این کار را بارها و بارها تکرار کنید. به ما اعتماد کنید ! آموزش رانندگی برای افراد ترسو، شاید در نظر شما بسیار مشکل باشد اما با کمی تمرین به سادگی قابل حل است.

یکی از بهترین راه ها برای رفع ترس از رانندگی این است که ابتدا در جاهای خلوت شروع به رانندگی کنید، دور از دیگران ماشین را برانید، در پارکینگ های خالی یا خیابان هایی که رفت و آمد در آنها کمتر است می توانید رانندگی کرده و تمامی فنون را تمرین کنید. حرکت کردن، پیچیدن، ایستادن، پارک دوبل و دنده عقب را کاملا تمرین کنید و یاد بگیرید. هر چه بیشتر در مکان های خلوت تمرین کنید استرس شما به کمترین میزان خود می رسد و در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری برای رانندگی خواهید داشت.

مرور زمانی که احساس کردید ترس از رانندگی شما کمتر شده، می توانید در مکان های شلوغتر و طولانی تر رانندگی خود را ادامه دهید، امداد خودرو در تبریز ارس پیشنهاد می کند برای جلوگیری از هر گونه مشکل، در روزهای اول فقط در روز تمرین کنید. زیرا در روشنایی روز همه چیز را بهتر می کبینید و عوامل را بیشتر تحت کنترل خود دارید؛ در نتیجه اعتماد به نفس بیشتری هم خواهید داشت.

امداد خودرو در تبریز ارس، در خدمت شما عزیزان در ارائه ی انواع خدمات یدک کش در تبریز، حمل خودر در تبریز و امدادخودرو تبریز می باشد.

می توانید با یکی از اعضای خانواده ی خود رانندگی کنید، حضور کسی که به او اعتماد داشته باشید و بدانید در طول رانندگی راهنمایی و قوت قلب او باعث پیشرفت شما می شود، باعث احساس راحتی بیشتری در شما می شود. همچنین در صورتی که شرایط رانندگی تغییر کرد و ترافیک، رانندگی طولانی یا هر موردی باعث برگشت ترس از رانندگی شما شد، می تواند به جای شما هم رانندگی کند.

حتما دقت کنید، در بحث آموزش رانندگی برای افراد ترسو تاکید می شود کسی را انتخاب کنید که به او اعتماد دارید و کسی است که موقع اشتباه کردن به جای فریاد زدن و رفتار تند، شما را به آرامش دعوت کند و موقع اشتباه راه جایگزین دیگری به شما پیشنهاد کند.

همچنین برای کنترل بیشتر شرایط، می توانید به دوست یا خانواده ی خود توضیح دهید چگونه می توانند در شرایط بحرانی شما را آرام کنند. مثلا بگویید برای کاهش ترس از رانندگی یا کلا برای حفظ آرامش خود دوست دارید در مورد اتفاقات روزانه ی خود صحبت کنید، یا در مورد فیلمی که دیشب دیده اید. یا اگر سکوت را مایه ی آرامش می دانید حتما بگویید برای  داشتن تمرکز نیاز به سکوت دارید.

 

ترس از رانندگی

 

ماشین خود را بیشتر و بهتر بشناسید

می توانید در وقت های آزاد دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید. هر چه اطلاعات بیشتری در مورد ماشین خود و نحوه ی کارکرد آن بدانید، بیشتر با آن احساس راحتی می کنید. نکات ایمنی، چگونگی کارکرد ماشین و نحوه ی عیب یابی و رفع مشکلات آن و حتی دانستن نحوه ی کارکرد قطعات مواردی هستند که باعث افزایش اعتماد به نفس و احساس راحتی شما می شوند. چون خیلی از عوامل و شاریط را به راحتی می توانید پیش بینی کنید یا علت آن را بدانید و تحت کنترل خود درآورید. مثلا ترمز ABS همیشه موقع ترمز گرفتن یک صدای ضربان مانندی دارد که اگر در مورد آن آشنایی نداشته باشید با فشار دادن پدال و احساس این ضربان در پدال یا شنیدن صدای آن ممکن است بترسید و نگرانی خاصی در شما ایجاد شود. در درصورتی که با داشتن اطلاعات به راحتی می توانید آرامش خود را حفظ کنید چون این مسئله کاملا طبیعی است و این صدای ماشین غیرعادی نیست.

ماشین خود را عوض نکنید.

همانطور که می دانیم، همه ی ماشین ها قلق و نحوه ی عملکرد یکسانی ندارند، گاهی با هم تفاوت هایی دارند که می تواند در ابتدای کار باعث کاهش اعتماد به نفس شما بشود. امداد خودرو در تبریز ارس به شما توصیه می کند، در ابتدای رانندگی و برای کاهش ترس از رانندگی خود، ابتدا با یک ماشین رانندگی کنید و تا کسب تجربه ی کافی با همان ماشین ادامه دهید تا در صورت مشاهده ی مورد غیرقابل پیش بینی، اعتماد به نفس خود را از دست ندهید.

نگهداری از ماشین را یاد بگیرید.

نگهداری از ماشین و مراقبت از آن را یاد بگیرید. مواردی مانند پر کردن آب برف پاک کن، باد کردن لاستیک ها یا تعویض آنها، تعویض فیوز، آب ریختن داخل رادیاتور یا تعویض برف پاک کن موارد ابتدایی و ساده ای هستند که یادگیری آنها در مسئله ی آموزش رانندگی برای افراد ترسو اهمیت بسیاری دارد. زیرا دانستن این مسائل به سادگی می تواند با عث افزایش اعتماد به نفس شما شده و احساس راحتی شما در قبال ماشینتان را چند برابر کند. همچنین، مواردی از این دست می تواند باعث ایجاد ترس شود، یکی از افراد به شدت از پنچر شدن تایر می ترسند، در نتیجه همیشه و در حین رانندگی مدام به این فکر می کنند که در صورت پنچر شدن چه باید بکنند.  پس با دانستن نحوه ی پنچرگیری یا تعویض لاستیک به سادگی احساس قدرت خواهید کرد.

مرور آموخته ها، کاهش ترس از رانندگی

قوانین جاده ای را دوباره و دوباره و همیشه مرور کنید. داشتن اطلاعات در مورد قوانین جاده ای، انتظارات جاده می تواند به افزایش اعتماد به نفس و احساس قدرت شما کمک بسیاری بکند. می توانید ویدیوهای موجود در اینترنت را در مورد رانندگی مبتدیان و آموزش رانندگی برای افراد مبتدی ببینید تا احساس انگیزش کنید و آموخته های خود را هم افزایش دهید.

رانندگی بیشتر، یادگیری سریعتر

رانندگی را به صورت تدافعی یاد بگیرید. یدانید تا مشکلات خود را حل نکنید یا در موقعیت مورد نظر قرار نگیرید، هیچ وقت یاد نمی گیرید. بدانید گاهی نیاز اضطراری و اورژانسی به رانندگی خواهید داشت و اگر آن موقع نتوانید احساس خود را کنترل کنید ممکن است این نیاز به این سادگی برآورده نشود. پس اگر می خواهید بدون آمادگی در شرایط ترسناک و اورژانسی قرار نگیرید، باید زودتر و قبل از به وجود آمدن این اضطرار شروع کنید.

از رانندگی کم خطر شروع کنید.

رانندگی با روش های کم خطر می تواند در کاهش ترس از رانندگی شما تاثیر بسیار بالایی داشته باشد، کمتر لاین عوض کنید، در جاده های خلوت و بدون ترافیک رانندگی کنید، سعی کنید در قسمت های خلوت پارک کنید.

همچنین در بزرگراه های شلوغ زیاد رانندگی نکنید، در هوای بارانی و برفی و شب زیاد رانندگی نکنید. این شرایط، از شرایطی هستند که تا قبل از داشتن اعتماد به نفس، بهتر است سراغ آنها نروید چرا که به سادگی باعث کاهش اعتماد به نفس شما و افزایش ترس می شود.

آموزش رانندگی برای افراد ترسو

حفظ آرامش در رانندگی

آمادگی کامل برای رانندگی

آماده شدن برای رانندگی چگونه است؟ می دانید؟ برای کاهش ترس بهتر است آماده باشید. آمادگی برای رانندگی یعنی فراهم کردن تمامی امکاناتی که برای یک رانندگی بی خطر و آرام نیاز دارید و فراهم بودن آنها باعث احساس راحتی و آرامش خاطر شما می شود. مثلا:

باک بنزین را حتما پر کنید، فشار باد لاستیک های خود را بررسی کنید، جعبه کمک های اولیه را همیشه در صندوق عقب ماشین داشته باشید.

همیشه شماره کسانی را که در مواقع اورژانسی می توانید روس تماس و کمک آنها حساب کنید ذخیره داشته باشید. قبل از شروع به حرکت به وسیله نقشه های آنلاین مسیر حرکت خود را مشخص کنید.

تمرین رانندگی ایمن و بی خطر

تمرین کنند رانندگی با سرعت بالا نداشته باشید، از نگاه کردن به تلفن همراه اجتناب کنید، هر موردی که باعث افزایش ترس و اضطراب شما می شود جلوگیری کنید. با رفتارهای تند استرس خود را بیشتر نکنید. مثلا برخی افراد برای افزایش زمان خود هنگام مشاده ی چراغ زرد گاز بیشتری می دهند تا چراغ را رد کنند، به جای آن می توانید با آرامش رانندگی کنید، چند دقیقه پشت چراغ قرمز بمانید و مهمتر از همه، احساس آرامش کنید! بله! منظورمان دقیقا همین است، از هرگونه رفتارهایی که باعث احساس ترس، اضطراب و ناآرامی در شما می شود اجتناب کنید.

هنگام رانندگی با تلفن صحبت نکنید، اس ام اس ندهید، به ایمیل ها جواب ندهید و بیخیال شبکه های اجتماعی شوید.

امداد خودرو در تبریز

ارس،  آماده ی ارائه ی انواع خدمات یدک کش در تبریز، امدادخودرو تبریز و حمل خودرو در تبریز می باشد.

تصور کنید.

تصور کردن یعنی فریب ذهن و مغز برای رسیدن به یک هدف خاص! قبل از شروع به رانندگی چشمان خود را ببندید، چند نفس عمیق بکشید و تصور کنید در حال استارت زدن هستید. کمربند خود را می بندید، از پارکیگ بیرون می روید، چند مسیر طی می کنید و از مسیری به مسیر دیگر می پیچید، سالم می رسید، پارک می کنید و خودرو را خاموش می کنید. این کار باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

تنفس عمیق

از تکنیک نفس عمیق بهره ببرید. از تنفس 7-8-4 استفده کنید. تمرکز روی ریتم تنفس، باعث آرام تر شدن شما می شود و تمرکز شما را هم افزایش خواهد داد.

هنگام رانندگی، از طریق بینی نفس بکشید، هم شکم هم ریه خود را پر باد کنید و دوباره از طریق بینی بازدم خود را خارج کنید.

موسیقی

گوش دادن به آهنگ های دلخواه، موزیک های آرام بخش با صدای کم می تواند باعث ایجاد احساس آرامش و کاهش ترس و نگرانی شما بشود. از موزیک هایی که باعث آشفتگی و خشم در شما می شود دوری کنید زیرا اوضاع را بدتر می کنید. موزیک گوش ندادن خیلی بهتر از موزیک بد گوش دادن است!

خودتان را مخاطب قرار دهید.

با خودتان صحبت کنید، آواز بخوانید، با جملات خنده دار به خودتان روحیه مثبت دهید، زمانی که تنها هستید این کار می توانید در کاهش ترس شما بسیار موثر باشد.

جملات مثبتی مثل : من سالم به مقصد می رسم، من رانندگی را خوب بلدم، من آموزش کافی برای رانندگی دیده ام. می تواند در کاهش اضطراب و ترس شما موثر باشد.

اگر هیچ کدام جواب نداد چه؟

در صورتی که هیچ کدام از راهکارهای ذکرشده برای شما جواب نداد و همچنان ترس از رانندگی در روح شما ماندگار بود، توصیه می کنیم به مشاور مراجعه نمایید. امروزه راهکارهای بسیاری برای کنترل ترس و درمان آن وجود دارد.

ما فقط یکی از روش های درمان ترس که همان در معرض ترس قرار گرفتن است را مورد بررسی قرار دادیم که یکی از صد روش مورد نظر است. پس می توانید با مشاوره به ملایمت مشکل خود را حل کنید.

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو در تبریز همراه بودید. امروز آموزش رانندگی برای افراد ترسو داشتیم و در مورد راه های کنترل ترس از رانندگی صحبت کردیم. امیدواریم شما هم رانندگی ایمن و بی خطر بدون ترس و نگرانی را تجربه کنید. همچنین یدک کش در تبریز، حمل خودرو در تبریز از جمله خدمات ما در شهر تبریز می باشد.

امداد خودرو در تبریز

امداد خودرو ارس، یکی از نام های آشنای امداد خودرو در تبریز بوده که از مراکز مجاز و معتبر امداد خودرو تبریز می باشد. امداد خودرو ارس با خدمات امدادرسانی خود شامل تعمیر خودرو در محل، حمل خودرو جرثقیل و یدک کش در تبریز، امداد باتری، مشاوره و تعمیر تلفنی خودرو میزبان رانندگان عزیز در منطقه ی تبریز و حومه می باشد. امداد خودرو ارس آرزوی سفری بی خطر و پر از آرامش و شادی را برای شما عزیزان دارد. نام امداد خودرو ارس را هیچگاه فراموش نکنید.