علت خرابی استارت ماشین ، علائم خرابی استارت ماشین | امداد خودرو تبریز تلفن

چاپ

استارت خودرو، یک واسطه برای یک جرقه است. این جرقه موجب روشن شدن اتومبیل و آماده سازی آن برای شروع به حرکت می باشد. استارت هم مانند قسمت های دیگر ماشین ممکن است دچار ایراد و اشکالی شود که نیازمند رسیدگی و تعمیر باشد. دلایل و علت خرابی استارت فقط یکی نیست و می تواند علت های زیادی داشته باشد. با امداد خودرو تبریز ارس همراه باشید تا با هم علائم خرابی استارت ماشین را بررسی کنیم.

خرابی استارت ماشین

اگر ماشین اصلا استارت نمی خورد یعنی :

باتری شما خراب شده است.

شارژ باتری شما تمام شده است.

سیم کشی استارت مشکل پیدا کرده است.

گاهی علت خرابی استارت ماشین می تواند به موتور آن هم مربوط باشد. با قفل شدن موتور، استارت شما نمی تواند به خوبی کار کند. با خرابی سلکتور گیربکس خصوص در ماشین های دنده اتومات، استارت ماشین دچار مشکل می شود. حتی گاهی مشکلات الکتریکی یا سوختن فیوز هم می تواند باعث استارت نخوردن ماشین شود.

از دیگر ایراداتی که می توانند به عنوان علائم خرابی استارت ماشین عنوان شوند :

ایرادات موتور استارت

تمام شدن زغال استارت

مشکل در اتصال قطب های مثبت و منفی استارت

مشکل در اتصال باتری به استارت

شکسته شدن چرخ دنده های استارت

گیر و ایرادات بازوی اجرایی استارت

عملکرد نادرست کامپیوتر

خرابی استارت ماشین

همانطور که مشاهده می فرمایید، علت خرابی استارت ماشین، فقط یک علت نیست و به عوامل بسیاری مربوط می شود. بنابراین برای پیدا کردن علت و رفع آن نیاز به تخصص و بررسی حرفه ای کلی ماشین شما است. امداد خودرو تبریز ارس با ارائه انواع خدمات مشاوره تلفنی تعمیر خودرو، تعمیر خودرو در محل در خدمت شما عزیزان می باشد. می توانید از طریق امداد خودرو تبریز تلفن، با ما تماس حاصل فرمایید.

علائم خرابی استارت ماشین

استارت ماشین، یک قسمت بسیار حساس و بااهمیت محسوب می شود که با عدم رعایت و استارت زدن نادرست، می توانید به سادگی مشکلات مهم و بزرگ بسیاری را از این طریق برای ماشین خود به وجود آورید. استارت شما باید سالم باشد، مشکلی نداشته باشد تا هنگام استارت زدن راحت روشن شود. پس هر گونه نقص در استارت زدن، باعث عدم روشن شدن و آمادگی ماشین می شود. پس به محض مشاهده ی اولین خرابی یا نقص در ایرادات استارت ماشین، فورا اقدام به درست کردن آن کنید؛ چون بدون استارت، ماشین شما بی استفاده خواهد بود.

امداد خودرو تبریز تلفن ، برای برقراری ارتباط و مشاوره تلفنی تعمیرات ماشین در خدمت شما عزیزان می باشد.

خرابی استارت ماشین مربوط به باتری

علائم خرابی استارت ماشین یا درست کار نکردن آن، مواردی هستند که توسط یک متخصص تعمیر ماشین عیب یابی، شناسایی و تعمیر می شوند. همانطور که ذکر شد، گاهی مشکلات استارت از مشکلات خرابی باتری ماشین سرچشمه می گیرد که با تعویض یا تعمیر یا شارژ کردن باتری، مشکل استارت ماشین هم رفع می شود. اگر دلیل خرابی استارت ماشین، باتری باشد، با بررسی برخی علائم، خود راننده هم می تواند به سادگی متوجه آن شود. یکی از روش ها استفاده از ولت متر، یا روشن کردن چراغ جلوی ماشین را فعال کردن نور بالای ماشین است که با امتحان این قسمت ها به سادگی متوجه مشکل دار بودن باتری خواهید شد.

فراموش نکنید مشکلات استارت ماشین هر چه که باشند، قابلیت تعمیر خواهند داشت؛ اما باید خیلی زود نسبت به آن اقدام کنید چون اگر به سرعت استارت شما تعمیر نشود به سادگی به قسمت های دیگر ماشین هم صدمه زده و باعث بروز مشکلات بیشتری می شود که ممکن است تعمیر ماشین را مشکل تر سازد.

علائم خرابی استارت ماشین

خرابی استارت ماشین مربوط به سیم پیچی و اتصالات

اگر متوجه هیچ علامتی از خرابی باتری نشدید، مشکل از سیم کشی هم می تواند باشد. اگر با استارت زدن چراغ های پشت آمپر روشن نشدند، یعنی مشکل سیم کشی روی استارت شما تاثیر می گذارد.

برای رفع مشکلات مربوط به سیم پیچی، معمولا تعمیرکار با تعویض یا تعمیر سیم های ایراددار، مشکل را برطرف می کند.

گاهی ایراداتی مثل شکسته شدن چرخ دنده های استارت، با تعویض قطعات آسیب دیده رفع می شود.

همچنین، تمام شدن زغال استارت، از دیگر علائم خرابی استارت ماشین است که با تعویض و شارژ زغال ها مشکل استارت برطرف خواهد شد.

همچنین به یاد داشته باشید، خرابی استارت ماشین، هر علتی که داشته باشد، باید توسط یک تعمیرکار متخصص و با تجربه انجام شود، لازم است بدانید تعویض یا تعمیر این قطعات به تخصص و تجربه ی لازم احتیاج دارد و همچنین دسترسی به قطعات اصل و با کیفیت از دیگر مواردی است که یک متخصص و تعمیرکار حرفه ای می تواند آن را انجام دهد و در صورت نبود تجربه و دانش کافی برای این کار، ممکن است باعث بروز مشکلات بیشتری برای ماشین شوید و این مشکلات هزینه ی بیشتری را برای شما تحمیل کند.

با تماس با امداد خودرو تبریز تلفن می توانید از مشاوره ی حرفه ای متخصصین با دانش امداد خودرو ارس تبریز، از یک مشاوره ی حرفه ای برای رفع مشکلات ماشین خود بهره مند شوید.