چاپ

افزایش طول عمر باتری ماشین | امداد خودرو تبریز

شاید وقتی صحبت از نگهداری از باتری ماشین یا افزایش طول عمر باتری ماشین باشد، این مسئله کاملا خارج از ذهن شما باشد. خنده دار باشد یا حس کنید باتری ماشین که نیازی به نگهداری و مراقبت ندارد! نه؟ اما ماشین هم مانند وسیله های دیگر، برای کارایی خود، نیاز به نگهداری و مراقبت دارد. پس هر چه قطعات مراقبت بیشتری دریافت کنند طول عمر بیشتری خواهند داشت و در نتیجه ماشین شما هم بهتر کار می کند.

آشنایی با باتری ماشین

انواع باتری ماشین

باتری خودرو، از باتری های قابل شارژی تشکیل شده اند که به دو دسته ی سربی و اسیدی تقسیم می شوند. برای استارت، تامین روشنایی، برق و سایر لوازم و نیازهای الکترونیکی ماشین، شما به باتری نیاز دارید.

باتری های اسیدی به دو روش قابل شارژ هستند، تند و کند.

شارژ طولانی، به دلیل فشار کمتر، آسیب کمتری به صفحات باتری وارد می آورد، در نتیجه شارژ باتری دوام بیشتری خواهد داشت و بهتر کار می کند.

باتری ها معمولا در صورت نگهداری درست، از 18 تا 20 ماه کارایی خواهند داشت. اگر باتری شما بیشتر از این زمان عمر کرده، خصوصا اگر فصول سرد در راه است، خطر از کمین شماست و بهتر است هر چه زودتر نسبت به تعویض باتری اقدام نمایید چون با دقت میتوانید متوجه علائم خرابی باتری ماشین شوید.

در بحث نگهداری از باتری ماشین و افزایش طول عمر باتری باتری ماشین، گفته می شود انتخاب باتری های اسیدی با دردسرهایی همراه است. امروزه به دلیل دردسرها و خطرات اسید باتری، از نوع باتری خشک اسیدی استفاده می شود که به آن باتری اتمی نیز می گویند. باتری ماشین های سواری، وانت بارها معمولا 12 ولتی هستند و ماشین های سنگین باتری های 24 ولتی دارند. باتری موتور سیکلت هم با همین قابلیت ها در سایز و ابعاد کوچکتر موجود هستند.

نگهداری از باتری ماشین

نگهداری از باتری ماشین

در این قسمت می خواهیم در مورد افزایش طول عمر باتری صحبت کنیم. همچنین در صورت نیاز به انواع خدمات امداد باتری در تبریز می توانید از امداد خودرو تبریز ارس دریافت خدمات نمایید.

تعویض به موقع باتری

معمولا توصیه می شود هر باتری که سوار ماشین می شود، هر چهار سال یکبار تعویض شود؛ برای اطمینان از عملکرد درست ماشین شما، مهم است که این موضوع را فراموش نکنید یا سرسری نگیرید. به ما اعتماد کنید! هیچ چیز بدتر از گیر افتادن در وسط جاده ی زمستانی بدون بخاری، یا قطع برق ماشین به هنگام رانندگی در جاده نیست.

بررسی مداوم سطح اسید باتری

یکی از اصول مهم مراقبت از باتری ماشین، بررسی مداوم سطح اسیدیته باتری است. این کار باید هر 6 ماه یکبار انجام شود. همیشه مراقب طبقه بندی اسیدیته آن باشید. این اتفاق معمولا زمانی می افتد که باتری شما با شارژ کمتر از 80 درصد کار کند، در نتیجه شارژ کامل دریافت نکند یا تخلیه سطحی نداشته باشد. اگر یک باتری طبقه ای دارید، الکترولیت ها در پایین آن متمرکز خواهند شد و قسمت بالای باتری خالی یا به اصطلاح گرسنه خواهد ماند. از خودروی شما در مسافت های کوتاه، با لوازم جانبی قدرتمند در حرکت باشد یا مصرف زیادی داشته باشد باتری شما در معرض خطر بیشتری خواهد بود.

دقت در اضافه کردن آب

هر موقع متوجه شدید سطح الکترولیت ها پایین آمده، با آب مقطر آن را پر کنید. هنگام انجام این کار مراقب باشید که فقط سطح سلول را پر کرده باشید تا صفحات را بپوشاند. برای ریختن آب حتما از یک قیف استفاده کنید تا میزان آب ورودی را تحت کنترل داشته باشید. بعد از بالا آمدن سطح آب، می توانید از شارژر باتری برای شارژ کردن استفاده کنید.

افزایش طول عمر باتری ماشین

بار باتری را مرتبا بررسی کنید.

هر ماه یکبار بار باتری را آزمایش کنید. این کار معمولا توسط یک مکانیک انجام می گیرد و برای اطمینان از درستی شارژ باتری است تا دستگاه بتواند حتی در سردترین دما هم درست شارژ شود. امداد خودرو تبریز ارس آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره و امداد باتری در محل می باشد.

باتری را مرتبا تمیز کنید.

اگر باتری شما دچار گرد و خاک شده باشد، این مورد به سلامت باتری آسیب می زند. پس اگر می خواهید نگهداری از باتری ماشین و افزایش طول عمر باتری ماشین را جدی بگیرید یادتان نرود کثیفی و گرد و خاک در باتری، می تواند باعث خوردگی فلزات مجاز شود. در نتیجه تمیز کردم منظم روی باتری و اطراف پایانه های آن بسیار مهم است. می توانید از ترکیب جوش شیری و آب برای تمیز کردن خوردگی ها استفاده کنید که یک ترکیب عالی است. اما ساده ترین و اولین راه استفاده از یک برس خیس و مرطوب است. یادتان نرود در صورت استفاده از جوش شیرین، حتما باتری را کاملا تمیز کنید تا بقایای مایع جوش شیرین روی باتری باقی نماند. زیرا همین جوش شیرین می تواند باعث خوردگی دوباره شود. به یاد داشته باشید هنگام تمیز کردن باتری، هیچ مایعی از درگاه های باتری وارد نشود.

استحکام کابل ها

کابل های ماشین نباید حرکت کنند. پس گاهی چک کنید تا مطمئن شوید آنها را کاملا محکم بسته اید. این مسئله به ایمن نگه داشته شدن قطعات کمک می کند.

ماشین را برای مدت طولانی استراحت ندهید.

اگر قصد توقف طولانی ماشین در پارکینگ یا به اصطلاح خواباندن ماشین را دارید، بدانید استفاده نکردن از ماشین به مدت طولانی باعث می شود باتری به مرور خالی شود. توصیه می شود حداقل هر سه روز یکبار ماشین را روشن و با آن رانندگی کنید.

امداد خودرو تبریز

باتری را همیشه گرم نگه دارید.

وقتی بحث مراقبت از باتری ماشین پیش می آید همیشه می گویند برای افزایش طول عمر باتری ماشین باید آن را از سرمای هوا دور نگه دارید. هوای سرد برای باتری بسیار مضر است و مهم است که آن را در زمستان گرم نگه دارید. در این صورت، موتور یا بخاری ماشین، خودرو در در سرما زودتر به کار می اندازند وگرنه باید بعد از روشن کردن مدتی برای گرم کردن آن زمان صرف کنید. این کار نه تنها راه اندازی ماشین و باتری شما را راحتتر می کند، بلکه باعث کاهش مصرف آن نیز می شود.

باتری را بیش از حد شارژ نکنید.

اگر باتری را به صورت دستی شارژ می کنید، یادتان نرود که نباید بیش از حد شارژ کنید. شارژ بیشتر باعث آسیب به باتری می شود. هر نیم ساعت یکبار شارژ باتری را چک کنید تا بدانید چقدر و چطور پیش می رود.

ممنون که تا اینجا با امداد خودرو تبریز ارس همراه باشید؛ یادآوری می کنیم امداد خودرو تبریز ارس آماده ی ارائه ی هرگونه خدمات امداد باتری در تبریز و مشاوره تلفنی در خصوص باتری ماشین شماست. 

امداد خودرو ارس، یکی از مراکز مجاز و معتبر امداد خودرو در تبریز بوده که میزان تمامی رانندگان عزیز در منطقه تبریز و حومه می باشد. امداد خودرو ارس آماده ی خدمات رسانی در زمینه های تعمیر خودرو در محل، جرثقیل و یدک کش در تبریز، امداد باتری در تبریز،حمل خودرو در تبریز به همه عزیزان و رانندگان گرامی می باشد. امداد خودرو تبریز، برای شما عزیزان رانندگی پر از آرامش و بی خطر را آرزو می کند.