آموزش دریفت با ماشین | اصول رانندگی حرفه ای

چاپ

دریفت کردن یکی از تکنیک های رانندگی هست که معمولا توسط افراد حرفه ای انجام می شود وجزو حرکات نمایشی به حساب می آید. دریفت کردن بسیار محبوب است و آموزش دریفت با ماشین، از بیشترین جستجوها در گوگل به حساب می آید. با امداد خودرو ارس همراه باشید تا امروز در مورد دریفت کردن صحبت کنیم.

دریفت چیست؟

در لغت، دریفت کردن یعنی گرد و خاک کردن! در رانندگی وقتی با ترمز دستی یا بکس باد ماشین را لیز می دهید درواقع دریفت می کنید. دریفت کردن از آنجایی که معمولا با ترمز دستی انجام می گیرد، بیشتر با ماشین های دیفرانسیل عقب انجام می گیرد؛ اما می توان با ماشین های دیفرانسیل جلو هم آن را انجام داد. بدون ترمز دستی هم می شود با ماشین دیفرانسیل جلو انجام داد اما ترمزدستی در دیفرانسیل جلو سرعت ماشین را بیشتر می گیرد.

دریفت کردن به چه دردی می خورد؟

وقتی به سرعت در حال عبور از یک پیچ هستید و در عین حال می خواهید از چپ کردن ماشین جلوگیری کنید، ناچارا باید سرعت ماشین را کم کنید. اما جز این راه دیگری هم وجود دارد و آن لیز دادن تایرهای عقب ماشین با استفاده از ترمز دستی یا بکس باد کردن ماشین است. به این حالت دریفت کردن می گویند. معمولا زمانهایی که به سرعت بالا نیاز دارید و نمی توانید سرعت اتومبیل را در پیچ ها کم کنید، از طرفی هم ترس از چپ کردن ماشین دارید؛ بهترین راه حل دریفت کردن است. البته باید خاطرنشان کنیم دریفت کردن کار هر کسی نیست و نیاز به تجربه دارد! باید آنقدر با ماشین خود و قلق آن و همچنین رفتار عمومی ماشینتان موقع کشیدن ترمزدستی آگاه باشید تا بتوانید به راحتی بعد از کشیدن ترمز دستی با فرمان ماشین را کنترل کنید. در غیر اینصورت جز تصادف و آسیب به ماشین اتفاق دیگری انتظار شما را نمی کشد. پس دریفت با ماشین خودتان را یاد بگیرید و قلق ماشین را دستتان بگیرید!

دریفت با ماشین

مشاوره رایگان امدادخودرو تبریز

09144096307

آموزش دریفت با ماشین

دریفت چگونه اتفاق می افتد؟

دریفت کردن در ابتدا راحت به نظر می رسد. باید چسبندگی تایرهای عقب را کاهش داده و به صفر برسانید. برای این اتفاق از ترمز، کلاچ، گاز، ترمز دستی و فرمان استفاده کنید. خاک، پستی و بلندی های اطراف پیچ و مسیر در این مسئله تاثیر خواهند داشت و ممکن است چسبندگی تایر شما را کم یا زیاد کنند. مرحله ی سختی که دقت بسیار بالایی می خواهد، باید تا جایی که می توانید بدون افت سرعت و بیشترین شتاب، دود و زاویه بدون اینکه به دور خودتان بچرخید، یک یا چند پیچ را رد کنید. حالا سخت شد نه؟ 

دریفت حرفه ای

دریفت کردن به دلیل محبوبیت زیادش اکنون به یکی از شاخه های اتومبیل رانی تبدیل شده است که بیشتر جنبه ی نمایشی دارد و باید تعداد مشخصی پیچ را با همین شرایطی که گفتیم دریفت کرده و رد کنید. پیچ های پیست هایی که برای دریفت کردن طراحی می شوند، جای چندان صافی ندارند و تقریبا پر از پیچ هستند. فقط گاهی بعضی جاها برای جبران سرعت از دست رفته مسیر صافی وجود دارد.

دریفت کردن با ماشین

وقتی در حال رسیدن به پیچ هستید، معمولا دنده را روی 2 می گذارید؛ یا اگر روی دنده ی بالاتری هستید یکی دو دنده معکوس پایین می آورید؛ دور موتور را مابین 4000 تا 7000 بسته به میزان کشش موتور نگه می دارید و روی همین دور موتور، اتومبیل را به شدت به سمت پیچ می رانید. دریفت در این لحظه به این صورت اتفاق می افتد: یکباره پدال کلاچ را فشار و سپس رها می کنید؛ در نتیجه چرخ های عقب شما به هرزگردی دچار می شود و چسبندگی تایرها کاهش می باید.

آموزش دریفت با ماشین

در صورتی که باز هم در مسیر پیش رو پیچ دارید و این دریفت کردن ها ادامه می یابد، پدال گاز را همچنان فشار دهید و تنظیمش کنید؛ برای جلوگیری از پیچ خوردن یا چپ کردن ماشین با فرمان بازی کنید و سرعت را کنترل کنید. بعد از حفظ تعادل ماشین و تواننده، با یک حرکت روان و کنترل فرمان به تغییر مسیر ادامه دهید و پیچ بعدی را هم با همین روش دریفت کنید. هر چه سرعت ماشین کمتر باشد، دریفت کوتاه تری اتفاق می افتد. هر چه چرخ ها چسبندگی خود را حفظ کنند یا چسبندگی از دست رفته را دوباره به دست بیاورند؛ ادامه حرکت در مسیر اتفاق نمی افتد.

البته لازم به ذکر است از آنجایی که با این روش نمی توان ماشین های جلو محور را به هرزگردی و کاهش چسبندگی تایر واداشت، نیاز است از تکنیک دوم یا همان ترمز دستی برای این نوع ماشین ها استفاده کرد.

همچنین دریفت کردن، میزان ساییدگی استهلاک تایرهای شما را افزایش می دهد؛ پس باید مراقب تایرها و تعویض به موقع آنها نیز باشید. همچنین برای دریافت مشاوره امداد در محل، با امدادخودرو تبریز در تماس باشید.