اصلی ترین دلایل لرزش ماشین | شماره امداد خودرو تبریز 09144096307

چاپ

شناختن خودرو، دانستن برخی فنون تعمیر و مشکلات خودرو، در بحث فنی برای خودروداران بسیار مهم و امری واجب به شمار می رود. برخی از ایرادات و نقص های فنی خودرو از مسائل آسان و قابل حل به شمار می روند که دانستن علت و روش رفع آنها می تواند از هزینه های اضافی و ایرادات بیشتر خودرو جلوگیری کند. امروز با امداد خودرو ارس همراه باشید تا یکی از این عوامل که لرزش ماشین است را با هم بررسی کنیم.

چرا ماشین می لرزد؟ دلیل لرزش ماشین

مشکل در موتور ماشین

گاهی اوقات لرزش خودروی شما ناشی از مشکلات موتور آن می باشد. مثلا احتمالا سوخت، هوا یا حتی جرقه ی کافی به ماشین نمی رسد و این مسئله باعث اختلال در روان کار کردن موتور می شود. نشانه هایی که به شما کمک می کند بفهمید لرزش ماشین از موتور آن است :

-لرزش ماشین در سرعت خاص

-لرزش ماشین در سرعت گرفتن

-لرزش ماشین در در هنگام شروع به حرکت

-لرزش ماشین مدتی بعد از شروع به حرکت

-بریده بریده تکان خوردن ماشین

علت چیست؟

ممکن است مشکل از شمع ماشین باشد، ممکن است سیم متصل به شمع خودرو یا وایرها مشکل داشته باشند، ممکن است فیلتر شما کثیف یا مسدود شده باشد و مانع رسیدن سوخت و اکسیژن به موتور خودرو شود.

دلایل لرزش ماشین

مشکل در اکسل محور چرخ ماشین

اگر لرزش ماشین در هنگام سرعت گرفتن باشد، وسیله ی نقلیه ای که سوار آن می شوید، دارای بخش های چرخش و رفت برگشتی بسیاری است. برای کارکرد درست این سیستم باید در جای درست خود قرار بگیرد؛ در غیر اینصورت تکان هایی در ماشین شما ایجاد میشود که با افزایش سرعت ماشین این تکان و لرزش ها هم بیشتر می شوند. در این حالت باید محور چرخ ها را بررسی کنید. چرا که این محور مسئول انتقال بخشی از نیروی موتور به چرخ ها می باشد و اگر مشکلی در آن به وجود بیاید، یکی از دلایل ایجاد لرزش در ماشین می باشد. پس لرزش ماشین هنگام سرعت گرفتن را می توان به این مسئله نسبت داد.

 

مطالعه این مقاله نیز توصیه می شود : هرآنچه باید در مورد ضدیخ بدانید |توصیه های امدادخودرو تبریز درباره اهمیت ضدیخ

 

 لرزش ماشین هنگام ترمز گرفتن

اگر لرزش ماشین هنگام ترمز گرفتن بیشتر می شود اولین احتمالی که وجود دارد، تاب خوردن روتر ترمز شماست. روتر یک دیسک شفاف نقره ای رنگ است که به یک سیستم ترمز مجهز است. این قسمت اگر در اثر پارگی یا سائیدگی دچار تغییر شکل شود می تواند باعث لرزش ماشین شود. حتی می توانید به یک متخصص در مورد بررسی لنت های ترمز خود بگویید. اگر روتر شما در اثر حرارت بالا یا عدم تعویض به موقع لنت آسیب دیده باشد؛ به سادگی باعث لرزش ماشین در هنگام ترمز گرفتن باشد. عدم توجه به این مسئله نازک تر شدن قطر روتر و خرابی جدی آن را در بر خواهد داشت.

شماره امداد خودرو تبریز جهت مشاوره تلفنی رفع نقص ماشین

09144096307

علت لرزش ماشین

خرابی تایرهای ماشین از مهمترین دلایل لرزش ماشین

تایرها اصلی ترین جزء برای حرکت ماشین است. همچنین می تواند اصلی ترین منبع لرزش ماشین شما هم باشد. اگر لرزش ماشین در سرعت بالا را تجربه می کنید، این مسئله به وضوح می تواند به تایرهای شما برگردد.

لرزیدن ماشین در سرعت های خاص می تواند به دلیل عدم تعادل چرخ باشد. پس تایرها به بالانس شدن نیاز دارند. همچنین آج تایرها اگر آسیب دیده یا از بین رفته اند تایر باید تعویض شود.

همچنین اگر تایرها به صورت غیریکسان ساییده شده اند، یعنی یکی بیشتر و یکی کمتر ساییده شده باشند می توانند باعث ایجاد لرزش شوند. یکی از عواملی که می تواند این مشکل را به وجود آورد، مشکل و ایراد در آسفالت های خیابان هاست.

مواردی که با هم مرور کردیم، تنها دلایل لرزش ماشین نیستند. بلکه اصلی ترین دلایل ممکن را برای شما ذکر کردیم تا بتوانید راحتتر و زودتر بررسی کنید و اگر مورد اضطراری و جالب توجهی بود فورا به یک متخصص برای رفع مشکل مراجعه نمایید تا از بروز آسیب های جانی و مالی جلوگیری کنید. در صورتی که در مورد هرکدام از این دلایل تردید داشتید یا علائم لرزش های شما جزو هیچکدام از دلایل بالا نبود، می توانید از یک متخصص مشاوره دریافت نمایید. شماره امداد خودرو تبریز 09144096307 ارس برای ارائه ی هرگونه خدمات امداد خودرو در محل تبریز، تعمیر خودرو در محل تبریز یا مشاوره تلفنی تعمیر ماشین در تبریز در خدمت شما عزیزان می باشد.