رانندگی با باک خالی ؟ | شماره امداد خودرو تبریز

چاپ

همانقدر که دیدن باک پر و آمپر بالای بنزین برایمان لذت بخش است، روشن شدن چراغ بنزین و خالی شدن باک هم به اندازه استرس زا است. شاید تا حالا نمی دانستید که رانندگی با باک خالی می تواند ضررهای سنگین مالی هم برایتان داشته باشد. مخصوصا اگر در وسط یک جاده ی طولانی و ترافیک سنگین باشید این استرس چند برابر خواهد شد. روشن شدن چراغ بنزین، علاوه بر این فکر که بدون بنزین ماشین حرکت نخواهد کرد، از نظر استهلاک و آسیب جدی به خودرو هم اهمیت بسیار زیادی دارد. چراغی که نشانگر خالی شدن باک بنزین است و می گوید هر چه سریعتر خود را به پمپ بزنین برسانید.

 

آسیب های ناشی از رانندگی با باک خالی

اگر شما هم باک اتومبیل را خالی کرده اید اما همچنان به رانندگی ادامه می دهید، بهتر است بدانید عواقب این کار برایتان اصلا کم هزینه نخواهد بود؛ و این مسئله اصلا به این که مجبور هستید یا عمدا این کار را انجام می دهید نخواهد داشت. رانندگی با باک خالی در هر حالت به خودروی شما آسیب می رساند.

1.خرابی و فرسودگی پمپ

پمپ بنزین ماشین شما به وسیله ی سوخت بنزین است که هنگام کارکرد ماشین خنک می ماند. گذشته از آن، وجود بنزین در باک باعث روانتر شدن عملکرد پمپ خواهد بود. حالا تصور کنید بنزین به مقدار کافی در باک نباشد، گردش بنزین از باک به داخل پمپ انجام نشود و عملکرد خنک کردن و روان شدن پمپ اتفاق نیفتد. واضح است که باعث داغ کردن و فشار آمدن به پمپ می شود که استمرار این مسئله می تواند باعث از کار افتادن و خرابی پمپ بنزین شود. البته اگر فکر کردید قضیه به همین جا ختم می شود، باید بدانید این هنوز اول راه است!

شماره امداد خودرو تبریز

2.رسوبات درون پمپ

همه ی سوخت ها، از جمله بنزین طبیعتا مقداری هم مواد آلاینده دارند؛ این آلاینده ها به صورت رسوب و لجن درون کف مخزن باقی می مانند. بهتر است بدانید اگر عادت به رانندگی با باک خالی دارید، پمپ بنزین شما این رسوبات و لجن ها را به درون خود می کشد. طبیعتا این وکیوم رسوبات باعث خرابی پمپ و قسمت های دیگری از خودروی شما از جمله انژکتور و فیلتر سوخت می شود. باور کنید رانندگی با باک خالی زیان آور است! شماره امداد خودرو تبریز 09144096307

3.هوا گرفتگی

اگر باک بنزین شما خالی باشد، باعث پمپاژ هوا به درون آن خواهد شد. این مسئله مشکلاتی برای پمپ و موتور شما به وجود می آورد. پس در صورتی که احساس کردید باک بنزین شما دچار هواگرفتگی شده هر چه سریعتر اقدام به هواگیری کنید.

 

مطالعه این مطلب نیز توصیه می شود : هرآنچه باید در مورد ضدیخ بدانید |توصیه های امدادخودرو تبریز درباره اهمیت ضدیخ

 

4.از کار افتادن مبدل کاتالیزور

در صورتی که بنزین کافی به موتور ماشین شما نرسد، احتراق به خوبی اتفاق نمی افتد و در نتیجه مبدل کاتالیزور درون اگزوز خراب می شود. فکر نمی کنم نیاز به تکرار باشد که تعمیر و تعویض کاتالیزور چقدر هزینه ی بالایی دارد!

5.عدم کارکرد خودرو!

در نهایت، خودرو بدون بنزین قادر به ادامه ی مسیر خود نیست و بعد از اتمام بنزین، خاموش می شود و به طور کامل از کار می افتد. این مسئله مخصوصا در یک جای شلوغ و پرترافیک و مخصوصا جایی که فاصله ی نزدیکی با پمپ بنزین ندارد می تواند برای شما بسیار مشکل ساز باشد.

رانندگی با باک خالی

مجبورم با باک خالی رانندگی کنم!

در شرایطی که مجبور هستیم با باک خالی رانندگی کنیم، باید مراقب باشیم تا آسیب های وارده به خودرو را به حداقل برسانیم. گاهی در جاده در حال رانندگی هستیم و فاصله ی زیادی تا پمپ بنزین داریم؛ طبیعتا ناچاریم تا مسیری را تا رسیدن به جایگاه سوخت بدون بنزین رانندگی کنیم. با اینکه رانندگی با باک خالی در خودروهای مختلف، متفاوت است و هر خودرویی با توجه به شرایط و نوع ساخت و قطعات آن مسافت متفاوتی را می تواند بدون بنزین دوام بیاورد؛ اما می توانیم کارهایی را انجام دهیم تا عوارض کاهش یابد. به این ترتیب آسیب های رانندگی بدون بنزین را کاهش دهیم و ماشین هم دیرتر از کار بیفتد.

1.سرعت خود را روی 65 تا 80 تنظیم کنید و تلاش کنید سرعت ماشین ثابت باقی بماند.

2.دور موتور خودرو را روی 2 تا 3 هزار تنظیم کنید.

3.از ترمز های ناگهانی و گاز و شتاب های ناگهانی جلوگیری کنید.

4.برای جلوگیری از تاثیر باد روی سرعت ماشین، پنجره ها را کاملا ببندید.

5.اگر موبایل شما وصل به شارژ است از شارژر جدا کنید و تمامی تجهیزات الکترونیکی وصل شده به ماشین را قطع کنید.

6.باد لاستیک ها را بررسی کنید، کم باد بودن تایرها باعث افزایش مصرف سوخت در همه ی زمانهاست.

7.اگر ناچارا در مسیر مجبور به توقف شدید، حتما اتومبیل را خاموش کنید.

در نهایت، امیدواریم هیچ وقت این مشکلات برای شما اتفاق نیفتد، همیشه میزان سوخت خود را بررسی نمایید و اگر خودروی دوگانه سوز دارید و از سوخت CNG استفاده می کنید، باز هم از داشتن بنزین در باک خود مطمئن شوید و برعکس، اگر از بنزین استفاده می کنید همیشه از وجود مقداری گاز CNG در مخزن مطمئن شوید. و بالاخره، آخرین راهکار، در بدترین شرایط تماس با شماره امداد خودرو تبریز، امداد خودرو ارس می باشد تا با سریعترین و حرفه ای ترین تیم برای راه اندازی مجدد و حمل خودروی شما به جایگاه سوخت، در محل حاضر شوند.