نگهداری از خودرو در زمان عدم کارکرد طولانی مدت | امدادخودرو تبریز

چاپ

گاهی به دلیل مسافرت، به دلیل بیماری یا عدم نیاز به خودرو یا گاهی در شرایط اپیدمی یک بیماری مثل کووید که ناچار به کاهش تردد عمومی هستیم، خودرویمان برای مدت مدیدی ممکن است در پارکینگ خاک بخورد یا به اصطلاح ماشین را بخوابانیم. خواباندن ماشین برای مدت طولانی، نیازمند رعایت چند اصل مهم است که با رعایت آنها می توانید به سادگی عمر قطعات ماشین خود را افزایش داده و از احتمال ایجاد فرسودگی هایی که به دلیل عدم توجه به نکات لازم اتفاق می افتند پیشگیری کنید. استفاده نکردن از ماشین به مدت طولانی نیازمند رعایت نکاتی برای حفظ سلامتی خودرو و قطعات آن می باشد؛ اما علاوه بر آن مراقبت از سلامت بدنه، رنگ، و کابین ماشین هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با امداد خودرو ارس همراه باشید تا نکاتی را برای توقف طولانی خودرو به شما بگوییم.

حفظ سلامتی خودرو در زمان توقف طولانی مدت

اگر قصد استفاده نکردن از ماشین به مدت طولانی را دارید، پارکینگ سرپوشیده، خنک و خشک بهترین گزینه برای نگهداری است. اگر چنین فضایی ندارید کاور و چادر مخصوص ماشین گزینه ی مناسبی به نظر می رسد. قبل از چادر کشیدن ماشین، بدنه خودرو را کاملا تمیز کنید تا از هر گونه آلودگی، گرد و خاک و گل و لای و فضولات پرندگان تمیز شود. این موارد می تواند باعث آسیب دیدن بدنه و پوسیدگی رنگ ماشین شود. علاوه بر تمیزی، حتما بررسی کنید هیچ ماده غذایی داخل کابین خودرو باقی نماند. خودرو را در یک سطح صاف و مسطح پارک کنید. اگر خودروی شما دنده اتومات است، آن را در وضعیت پارک، و اگر دنده دستی دارید تنظیم دنده را روی دنده ی یک انجام دهید.

تعویض روغن و مایعات

اگر قصد خواباندن ماشین برای بیش از 6 ماه را دارید، روغن موتور، فیلتر روغن و ضد یخ را حتما تعویض کنید و از کیفیت و سلامت آن مطمئن شوید. فشار باد تایرها را هم دوره ای کنترل کنید. در این مورد می توانید با امدادخودرو تبریز ارس هم تماس گرفته و مشاوره تلفنی رایگان دریافت نمایید.

خواباندن طولانی مدت ماشین

حداقل هفته ای یکبار استارت بزنید

برای نگهداری موثر و بهتر خودرو در توقف های طولانی مدت، هفته ای یکبار ماشین را روشن کنید و اجازه دهید موتور گرم شود. بهترین حالت این است که حداقل 15 دقیقه رانندگی کنید؛ اگر این امکان را ندارید حتما خودرو را روشن کنید تا باتری شارژ شود و جریان روغن در قطعات مختلف جاری شود.

مراقب قطعات متحرک باشید

وقتی قصد استفاده نکردن از ماشین به مدت طولانی دارید، باید بدانید ساکن و خاموش ماندن قطعات جلوبندی، جعبه دنده و سایر قطعات متحرک باعث کاهش ارتجاع قطعات، کاهش حرکات سیستم تعلیق و در نهایت باعث خشک شدن قطعات لاستیکی و کاسه نمد شما می شود. بنابراین پس از مدتی طولانی باید مجددا آنها را بررسی نمایید. همچنین استفاده مجدد از خودرو بعد از یه دوره خواباندن ماشین می تواند موجب بروز صداهای خشک و ناخشایندی در زمان چرخش فرمان یا عبور از دست اندازها شود؛ این صداها از سیستم تعلیق شماست و علت آن هم خشک شدن قطعات به دلیل عدم استفاده طولانی مدت است. به همین دلیل تاکید می کنیم حداقل ماهی یکبار خودرو خود را روشن کرده و حرکت دهید.

مراقبت از تایرها

تایرها اگر برای مدت طولانی استفاده نشوند، دچار فرسودگی و خوردگی می شوند. علت این مسئله هم، تمرکز وزن خودرو روی یک نقطه ی ثابت از تایر است که به سطح زمین چسبیده. لازم است بگوییم گاه گاهی خودروی خود را حرکت دهید؟

مشاوره تلفنی امدادخودرو تبریز ارس

09144096307

 

عدم استفاده از ماشین به مدت طولانی

نکاتی برای استفاده مجدد از ماشین

برای استفاده مجدد از اتومبیل، ابتدا روغن موتور و فیلتر روغن را تعویض کنید، عمر مفید روغن موتور خودرو حتی در زمان خواباندن ماشین 6 ماه است.

پس از تعویض روغن موتور، فیلتر روغن حتما سطح روغن ترمز را بررسی کنید؛ بازبینی مخزن برای بررسی وجود نشتی در مدار ترمز که به دلیل فرسودگی واشرها و قطعات لاستیکی قابل پیش بینی است الزامی می باشد.

بررسی جعبه دنده و تعویض روغن در صورت نیاز هم از بررسی های مهم خودرو شماست.

همچنین در دوره استفاده نکردن از ماشین به مدت طولانی، سطح اسید باتری و همچنین بررسی تمامی منافذ خودرو برای اطمینان از نبود هر گونه حشره و جانورهایی که ممکن است لانه کنند بسیار مهم است.

همشهریان و مشتریان گرامی، در صورتی که برای راه اندازی مجدد خودروی استفاده نشده برای مدت طولانی، نیاز به امداد در محل و بررسی سلامتی خودرو داشتید؛ تیم متخصص امداد خودرو ارس برای خدمات امدادخودرو تبریز، تعویض تسمه ها، تعویض باتری، کنترل نشتی مایعات، تعویض فیلتر و روغن در محل، بررسی سلامتی رادیاتور و در صورت نیاز انتقال به تعمیرگاه یا نمایندگی های معتبر و مطمئن برای خدمات رسانی بیشتر، در خدمت شما عزیزان می باشد.