اصول نگهداری از ماشین | امداد خودرو تبریز تلفن

چاپ

مسئله ی افزایش روزافزون تورم و گران تر شدن هفته به هفته ی خودروها و قطعات در کشور، مسئله ای اجتناب ناپذیر است که باعث می شود هر لحظه برای داشتن خودروی خود خوشحال شویم و با هر نقص کوچکی نگران هزینه های پیش آمده باشیم. با امداد خودرو تبریز ارس همراه باشید تا یک سری نکات اصولی در افزایش طول عمر خودرو و کاهش احتمال تعویض آن و در کل اصول نگهداری از ماشین را با هم بررسی کنیم.

نکات سرویس خودرو و نگهداری از ماشین

رعایت اصول ایمنی باعث مصرف بهتر سوخت، افزایش دوام و عمر قطعات و در نهایت افزایش عمر ماشین شما می شود. این نکات اولیه را هرگز فراموش نکنید:

-سیاه شدن روغن به معنی بی کیفیت بودن روغن است نه نشان دهنده ی زمان تعویض آن!

-گریس زدن روی هر دو قطب باتری از سولفاته شدن سرکابل باتری جلوگیری نمی کند.

-روشن نگاه داشتن خودرو در فصول سرد، روش خوبی برای گرم کردن آن نیست. خودرو را در حال حرکت و در دور آرام آن گرم کنید.

-ترموستات ماشین را باز نکنیدو حتی در فصل های گرم تابستان.

-برای صرفه جویی در مصرف سوخت در هنگام توقف های بیش از دو دقیقه ماشین را خاموش کنید؛ به علاوه، کمتر باعث آلودگی هوا می شوید.

-سرعت بالا، ترمزهای ناگهانی و پرشتاب می توانند تا 50 درصد باعث افزایش مصرف سوخت ماشین شما بشوند.

-افزایش سرعت، مصرف سوخت را به صورت تصاعدی و به شدت افزایش می دهد. رانندگی با سرعت 125 کیلومتر بر ساعت باعث مصرف دوبرابری سوخت نسبت به زمانی که با سرعت 80 کیلومت بر ساعت دارید می شود.

-برای روشن شدن سریع خودرو، از فشار دادن پی در پی پدال گاز جدا خودداری کنید. این کار در خودروهای با تکنولوژی قدیمی نیاز بود اما خودروهای انژکتوری جدید به صورت خودکار اینکار را انجام می دهند.

 

اصول نگهداری از ماشین

 

-فراموش نکنید لغزندگی سطح معابر در هنگام بارش باران چند برابر بیشتر می شود.

-عمق بینایی در شب، تا میزان 40 درصد کاهش می یابد. پس اگر در طول روز میزان دید شما تا 10 کیلومتر باشد، این عمق دید در شب تا میزان 6 کیلومتر کاهش خواهد یافت.

-در شب حداقل 15 کیلومتر بر ساعت، کمتر از سرعت عادی خود در روز رانندگی کنید.

-ضدیخ فقط برای زمستان و فصل سرما و یخبندان نیست؛ ضد یخ خاصیت ضد جوش و ضدخورندگی دارد که برای تمامی فصل های سال می تواند مفید واقع باشد.

 

مطالعه این مقاله نیز پیشنهاد می شود : 

 

-وجود کپسول آتش نشانی با حجم مناسب و دائمی در ماشین، صد در صد الزامی است.

-طول عمر تایرهای ماشین با افزایش سرعت، کاهش می یابد. اگر تایر خودرو شما در سرعت 80 کیلومتر میزان 100 درصد کارایی خود را داشته باشید، در سرعت 130 کیلومتر در ساعت، تا میزان 40 درصد سایش زودرس خواهد داشت.

-در اصول نگهداری از ماشین بسیار گفته می شود، حداقل 70 درصد از تلفات جانی در تصادفات رانندگی، در اثر ضربه به سر و مغز اتفاق می افتد. با بستن کمربند از این حادثه جلوگیری کنیم.

-خطرناک ترین زمانها برای رانندگی، در ساعات 6 تا 8 و 14 تا 16 است که در این ساعات زمانی بدن انسان به طور طبیعی دچار افت انرژی و تمرکز می شود.

-استفاده از کمربند ایمنی، صدمات وارد شده به قسمت سر و جمجمه را در بزرگسالان تا 60 درصد و در کودکان تا 30 درصد کاهش می دهد. پس از اهمیت کمربند ایمنی غافل نشوید.

-در زمانهایی که در مسیر سربالایی طولانی رانندگی می کنید تا ماشین را متوقف شده کرده اید، کولر را خاموش کنید.

-هنگام تعویض فیلتر هوا، فیلتر هوای جدید را به هیچ عنوان سوراخ نکنید. این کار باعث ورود ذرات گرد و غبار و آلودگی به موتور اتومبیل شده و صدمات جبران ناپذیر و شدیدی به ماشین وارد می کند.

-همیشه در طول سال، حداقل ماهی یکبار کولر ماشین را روشن کنید تا گاز با روغن مخصوص آن چند دقیقه مخلوط شود و از فساد آن جلوگیری شود.

نگهداری از خودرو

اصول نگهداری از ماشین در پارکینگ

شمع ماشین باید در هر 20000 کیلومتر رانندگی تعویض شود.

لنت ترمز و صافی بنزین در هر 15000 کیلومتر رانندگی تعویض شود.

تسمه تایم ماشین باید در هر 60000 کیلومتر رانندگی تعویض شود. فراموش نکنید تسمه تایم ماشین باید از برند معتبری باشد.

روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا در هر 5000 کیلومتر رانندگی تعویض شود.

 

تهیه و گردآوری : امداد خودرو تبریز ارس