رانندگی ایمن در زمستان | امداد خودرو تبریز تلفن 09144096307

چاپ

رانندگی ایمن در زمستان، مسئله ای قابل بحث است. طبیعتا زمستان بدون برف نمی شود، رانندگی هم گاهی در شرایط سخت برفی اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل تسلط در رانندگی و رانندگی ایمن در زمستان و رعایت نکات ایمنی که برای این رانندگی ایمن مورد نیاز است همیشه قابل بحث است. با امداد خودرو تبریز همراه باشید تا در مورد نکات مورد نیاز برای رانندگی در شرایط برفی و آب و هوای سخت با هم صحبت کنیم.

نکات مورد نیاز برای استقبال از زمستان

1.بررسی تجهیزات خودرویی

تجهیزات مختلف خودروی خود را بررسی کنید تا هیچ اختلالی در کارکرد آنها نباشد. مطمئن باشید تیغه برف پاک کن نو و سالم باشد؛ مخزن شیشه شوی اتومبیل پر باشد؛ برای زمستان ترجیحا بهتر است از مایع شیشه شوی مخصوص استفاده کنید تا از یخ زدگی آب مخزن در هوای سرد مطمئن باشید. کیفیت و سلامت کارکرد چراغ های جلو، عقب، مه شکن، فلاشر را حتما بررسی کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که رانندگی در جاده های برفی برایتان اجتناب ناپذیر است، باک بنزین را همیشه پر نگه دارید تا در صورت گیر کردن در جاده، تا زمان رسیدن نیروهای امدادی امداد خودرو بتوانید از خودرو و سیستم گرمایشی آن بهره مند شوید.

باتری را بررسی کنید تا مطمئن شوید سالم است. باتری فرسوده و معیوب با سرد شدن هوا خود را به مشکل می اندازد و ضعیفتر می شود و حتی اگر هوا سردتر بشود در سرمای شدید ممکن است از کار بیفتد. علاوه بر باتری، شارژ باتری خود را همیشه در وضعیت پر نگه دارید و در صورت امکان همیشه شارژر همراه داشته باشید. زنجیر چرخ مناسب از ارکان بسیار مهم رانندگی در زمستان است.

2.لاستیک های زمستانی یادتان نرود.

اگر سفر زمستانی در پیش رو دارید، سلامت و کیفیت تایرها، تنظیم فشار باد لاستیک ها منطبق با شرایط برفی و هوای سرد را فراموش نکنید. چون همین مورد می تواند به حفظ کنترل خودرو در مسیر های برفی و لغزنده کمک به سزایی بکند.

رانندگی در زمستان

3.ضد یخ ، اصل مهم رانندگی در زمستان

انتخاب ضد یخ مناسب، زمان تعویض منظم آن مسئله ای است که در تابستان و زمستان همیشه مهم است و اگر از زمان تعویض ضد یخ خود مطمئن نیستید می توانید با مشاوره تلفنی با امداد خودرو تبریز ارس درخواست خدمات امداد در محل کنید.

4.دمای مناسب خودرو

بهترین روش گرم کردن خودرو برای رانندگی ایمن در زمستان این که بعد از استارت زدن، به آرامی با دور موتور پایین شروع به حرکت کنید. به موتور، جعبه دنده و پیشرانه ی خود زمان کافی بدهید تا به دمای استاندارد مناسب برای رانندگی در زمستان برسد. برای رانندگی در این شرایط شیشه های خودرو را تمیز نگه دارید تا به موقع متوجه شرایط شوید و به موقع شرایط خودرو در جاده را بتوانید کنترل کنید. فراموش نکنید در طول راه از برف پاک کن برای شیشه بیرونی و از دستمال برای پاک کردن مه درونی شیشه استفاده کنید چرا که یکی از بزرگترین دلایل تصادفات جاده ای در فصل زمستان کاهش میدان دید است. برای احتیاط بیشتر، قبل از شروع به حرکت، برف روی سقف و بدنه ی خودرو را تمیز کنید گاهی در سرعت بالا یا ترمزهای شدید این برف ها به شیشه ی جلو یا عقب پرتاپ می شوند و میدان دید شما را کاهش می دهند.

رانندگی در زمستان ، نکاتی که باید حین رانندگی رعایت کنید.

1.رانندگی نرم و با احتیاط فراموش نشود.

اولین و اصلی ترین نکته برای رانندگی در جاده ی لغزنده ی زمستان، رانندگی نرم و با احتیاط است. فرمان را به صورت 9:15 بچرخانید؛ حتما فرمان را با دو دست بگیرید تا هنگام لغزندگی کنترل و تسلط بیشتری داشته باشید، به چرخ ها اجازه ندهید ناگهانی مسیر خود را تغییر دهد. از وارد کردن هر گونه نیروی شدید به چرخ ها خوددای نمایید چون در زمستان اصطکاک بسیار کم است. از گاز دادن های نگهانی مخصوصا در دنده های سنگین تر چسبندگی تایرها کم است جدا خودداری نمایید. اگر هنگام حرکت با هرزگردی مواجه شدید با دنده دو حرکت کنید. اگر خودروی شما مجهز به دنده اتومات است گیربکس را در حالت برفی قرار دهید.

رانندگی ایمن در زمستان

2.علائم هشداردهنده را از سر باز نکنید.

در روزهای برفی و مه آلود سطح دید شما بسیار محدود و پایین است. گاهی در برخی جاده ها حتی حریم جاده ها قابل تشخیص نیست و به همین دلیل، علائم رانندگی بیشتر از همیشه اهمیت پیدا می کنند. چراغ های چشمک زن، راهنمای عرض و حریم جاده، راهنمای پیچ های خطرناک علائمی هستند که باید آنها را جدی بگیرید.

3.ترمزهای نرم تری بکنید.

تا حد ممکن به جای ترمز مخصوصا ترمزهای ناگهانی از دنده های سنگینتر و معکوس کشیدن خودرو برای کاهش سرعت استفاده کنید؛ تحت هیچ شرایطی ترمز ناگهانی و پرفشار انجام ندهید چون کنترل خودرو به سادگی از دست رفته و به سختی برمیگردد.

امداد خودرو تبریز تلفن

09144096307

4.تمرکز خود را روی جایی که می روید بگذارید!

به جایی که می روید نگاه کنید نه جایی که هستید! شاید در نگاه اول این جمله بسیار ساده به نظر برسد، اما رعایت آن تمرین بسیار زیادی می خواهد و روی نرم رانندگی کردن شما تاثیر بسیار بالایی دارد.

5.اسکی کنید!

برای جلوگیری از بیش فرمانی و لیز خوردن چرخ های عقب خودرو، قبل از ورود به پیچ سرعت خودرو را به حد مناسب برسانید، دور موتور را کاهش دهید تا کمترین تنش را به خودرو منتقل کنید.

در خوردوهای دیفرانسیل جلو هنگام بیش فرمانی، کمی فشار را روی گای بیشتر کنید تا خودرو حالت نرمالی پیدا کند و چسبندگی به تایرهای عقب خودرو بازگردد.

در خودروهای دیفرانسیل عقب، پس از بیش فرمانی، برای یک لحظه فشار را از روی پدال گاز بردارید، فرمان را به جهت مخالف بپیچانید و از پیچ عبور کنید.

در کل توضیح مختصر به این صورت است که اول خودرو را در مسیر لغزندگی و سر خوردن خود پایدار نگه داشته و چسبندگی را به تایرها برگردانید. سپس مسیر خود را اصلاح کرده و به راه خود ادامه دهید.

امداد خودرو تبریز

در صورت ایجاد مشکل ...

این نکات برای یک رانندگی ایمن در زمستان کافیست و می توانید با رعایت آن در شرایط نرمال رانندگی کنید. اما اگر حادثه ی غیرقابل پیش بینی و کنترلی به وجود آمد، به جای تقلا با خودرو و ایجاد خسارت بیشتر، با امداد خودرو تبریز تلفن 09144096307 تماس حاصل نمایید تا همکاران ما در اسرع وقت در محل حاضر شده و برای حل هر چه زودتر و بهتر مشکل شما در خدمت شما باشند.