علت نشتی مایعات از ماشین | امداد خودرو تبریز تلفن

چاپ

نشت مایعات در خودروها اتفاقی عادی محسوب می شود و همه ی ما حداقل یکبار با آن مواجه شده ایم. این مایعات نشت شده می تواند آب یا روغن باشد. ساده ترین و اولین راه رساندن خودرو به اولین تعمیرگاه سرراه است. 

نشت مایعات از خودرو، می تواند نشان دهنده ی یک ایراد یا نقص در خودروی شما باشد که بی توجهی به آن ممکن است مشکلات بزرگتری را به دنبال داشته باشد. با امداد خودرو ارس همراه باشید تا با هم انواع نشت مایع از خودرو و علت نشتی خودرو را با هم بررسی کنیم. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان امداد خودرو در تبریز می توانید با امداد خودرو تبریز ارس تماس حاصل نمایید.

راه های تشخیص محل نشتی مایعات از خودرو

درست است که گاهی با بررسی نشتی و قطعات خودرو متوجه می شوید که این نشتی علت خاصی ندارد و فقط از سرریز شدن روغن موتور است، اما گاهی هم این نشتی ها ممکن است از ایرادهای جدی تری به وجود آید. برای تشخیص محل نشتی مایعات از ماشین، می توانید ماشین را چند ساعت بدون حرکت روی یک سطح صاف نگه دارید؛ برای تشخیص بهتر و دقیقتر ماشین را روی چال برده از زیر هم می توانید برسی کنید. یک تکه کاغذ یا مقوا زیر ماشین بگذارید تا محل نشتی، نوع مایع نشتی و رنگ آن را راحتتر تشخیص بدهید.

علت نشتی مایعات از ماشین

دلایل مختلف زیادی وجود دارد که در نشت آب و روغن از ماشین تاثیر دارد. با بررسی و دانستن این دلایل می توان به سادگی علت را پیدا کرده و برطرف نمود.

نقص سیستم تهویه ماشین

سیستم تهویه می تواند یکی از دلایل نشت مایعات از خودرو باشد. با روشن کردن کولر خودرو در فصل های گرما، طبیعی است که کمی رطوبت و اب در اتاقک ایجاد شده و این رطوبت از طریق لوله تخلیه اپراتور به صورت قطره های آب خارج شده و از زیر ماشین نشت کند.

استهلاک قطعات

یکی دیگر از دلایل نشتی ماشین، فرسودگی و استهلاک قطعات خودرو می تواند باشد. با اتمام عمر مفید هر قطعه و فرسوده شدن آن، در هنگام فعالیت خودرو ممکن است این قطعات با یکدیگر ساییدگی ایجاد کرده و موجب نشتی مایعات شوند. امداد خودرو تبریز ارس آماده ی ارائه ی انواع خدمات مشاوره تلفنی تعمیر خودرو می باشد.

تصادفات

یکی دیگر از علت های رایج نشتی مایعات در خودرو، تصادفات در قسمت های جلویی ماشین است. با تصادف از قسمت جلو، رادیاتور دچار ضربه و آسیب می شود؛ در نتیجه آب از رادیاتور ماشین به بیرون نشت میکند. نکته ای که باید بدانید این است که با ادامه ی این روند و عدم تعمیر، نشتی ادامه خواهد داشت و رفته رفته آب رادیاتور کم شده و دمای موتور افزایش می یابد. لازم به توضیح بیشتر نیست که این افزایش دما چه خسارات جبران ناپذیری می تواند به موتور ماشین وارد کند.

انواع نشتی مایعات از ماشین

نشت مایعات ماشین می تواند از روغن مصرفی ماشین یا حتی آب هم باشد. انواع مایعاتی که از خودرو ممکن است نشت کنند عبارتند از :

نشت روغن موتور

روغن موتور داخل خودرو معمولا به رنگ قهوه ای روشن می باشد که نشان از روغن موتور تازه و سالم دارد. این رنگ به مرور زمان نسبت به زمان کارکرد آن رفته رفته تیره تر و کدر تر می شود.برای شناسایی نشت روغن موتور از طریق رنگ روغن؛ بو و چرب بودن آن تشخیص دهید که این نشتی مربوط به روغن موتور شما است. نشتی روغن موتور می تواند به تسمه تایم، فیلتر روغن؛ مخزن و واشر سرسیلندر اشاره کرد. اگر نشتی مایع از زیر سیستم موتور خودرو باشد می توانید مطمئن باشید که نشتی از روغن موتور است و برای پیشگیری از این نشتی باید به طور مداوم روغن موتور را اندازه گیری کرده و از اندازه ی استاندارد آن مطمئن باشید.

علت نشتی مایعات از ماشین

نشت روغن ترمز

نشتی روغن ترمز ماشین با سایر مایعات فرق دارد. رنگ آن آبی روشن و یا زرد است، به صورت غلیظ است و به راحتی زیر خودرو مشاهده می شود. خودروهای مدرن معمولا نشتی از سمت روغن ترمز ندارد، در صورت بروز چنین مشکلی، می توان احتمال داد ایراد در واشیرهای سیستم ترمز، لوله های روغن ترمز، سیلندر اصلی یا حتی چرخ ها باشد. انتخاب روغن ترمز با کیفیت و برند معتبر راحتترین راه برای جلوگیری از نشت روغن ترمز است.

نشت مایع خنک کننده موتور ماشین

مایع خنک کننده، نقش کلیدی و مهمی را در عملکرد موتور خودرو دارد. با کاهش مایع خنک کننده، قطعات خودرو دچار آسیب می شوند و مشکلات بزرگتری را به وجود می آورند. نشت این مایع معمولا به رنگ سبز است و بوی تندی هم دارد. رقیق است و هنگام نشتی به سادگی روی سطح زمین جاری می شود. نشتی مایع خنک کننده موتور از قسمت های جانی خودرو، واشر سرسیلندر، واترپمپ یا رادیاتور ممکن است اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از نشت این مایع، در بازه های زمانی مشخص و به طور مستمر مقدار مایع مخزن را بررسی کنید تا در سطح استاندارد خود باقی بماند.

نشت روغن هیدرولیک فرمان

رنگ روغن هیدرولیک فرمان، معمولا قرمزرنگ است و بوی خاصی هم دارد. در صورت کاهش روغن هیدرولیک از سطح استاندارد آن، فرمان دچار اختلال می شود و عملکرد راحت همیشگی را ندارد. نشتی روغن هیدرولیک فرمان دیگر در خودروهای امروزی کمتر دیده می شود و برای جلوگیری از این اتفاق، مداوما باید اندازه این روغن را چک کرده و از اندازه استاندارد آن اطمینان حاصل نمایید.

نشتی روغن گیربکس

روغن گیربکس معمولا طیف رنگی صورتی تا قهوه ای را دارد و رنگ آن بسته به کارکرد روغن و برند آن دارد. روغن گیربکس مثل روغن موتور لغزنده است و به همین دلیل گاها با روغن موتور اشتباه گرفته می شود. رنگ روغن گیربکس به مرور و در اثر استفاده مداوم به قرمز تغییر کرده و معمولا در اثر وجود ایراد در درزگیرهای آن نشت می کند. لازم به ذکر است گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های عادی نشت بیشتری دارند، در صورت مشاهده این نشتی باید ماشین را به نزدیکترین تعمیرگاه برده و مشکل را برطرف نمایید.

نشت بنزین

خرابی انژکتور، سوراخ و درز در باک بنزین، می تواند باعث نشتی بنزین به بیرون از باک شود. گاهی هم ایراد در لوله های انتقال دهنده ی سوخت و نصب نادرست این لوله ها، یا حتی استفاده از لوله های بی کیفیت و نامرغوب می تواند نشتی بنزین را در بر داشته باشد. مهمتر از همه، استفاده از بنزین بیش از حد نسبت به ظرفیت باک هم می تواند باعث نشتی بنزین شود که بسیار مورد خطرناکی است و باید رعایت شود. همچنین برای دریافت مشاوره تلفنی در مورد نشتی مایعات از ماشین می توانید با امداد خودرو تبریز ارس تماس حاص نمایید.

تعمیر خوردو در محل

نشتی آب شیشه شوی ماشین

آب شیشه شوی هم یکی دیگر از نشتی مایعات خودرو است. معمولا در اولین استفاده از شیشه شوی بعد از پر کردن مخزن، ممکن است مقداری قطره آب به بخش های زیرین خودرو نفوذ کند و باعث نشتی شود. مایع شیشه شوی آب، بی رنگ یا آبی رنگ است و هیچگونه بویی ندارد.

همانطور که گفتیم، مایعات نقش بسیار مهمی را در نحوه ی عملکرد درست موتور، ترمز، فرمان و دیگر قطعات خودرو دارد و می توان گفت بدون روغن ها و مایعات، قطعات خودرو ممکن است عملکرد درستی نداشته باشند و دچار فرسایش یا اختلال شوند. رانندگان می توانند با بررسی های دوره ای خودرو و مایعات آن، از میزان استاندارد آنها یا کهنه شدن آنها مطمئن شوند و با این بررسی های دوره ای متوجه نشتی یا عملکرد درست خودرو شوند که باعث جلوگیری از خیلی ایرادات دیگر خودرو نیز می شود. اگر در تبریز و اطراف تبریز بودید و متوجه نشتی مایعات شدید می توانید به راحتی با امداد خودرو تبریز ارس تماس حاصل نموده و مشاوره تلفنی دریافت نمایید. امداد خودرو تبریز تلفن 09144096307 در خدمت شماست.

شرکت امداد خودرو تبریز ارس ، آماده خدمت رسانی به اتومبیل های در راه مانده و دچار نقص فنی شده در تمام نقاط تبریز و حومه می باشند. امداد خودرو ارس دارای تکنسین ها و کادر متخصص و با تجربه می باشد که در زمینه امداد باتری در تبریز، یدک کش در تبریز و انواع خدمات تعمیر خودرو در محل در خدمت شما رانندگان عزیز می باشد.